Karbonowe koła

Data: 2019-07-12 18:09:41
Autor: Ziec
Karbonowe koła
  Teściowa zdecydowała, że na okrągłe urodziny mogę wybrać sobie prezent do 10000zł. Pomyślałem, że fajnie będzie zmienić koła w rowerze na karbonowe. Sam nie wiem po co, ale skoro jest okazja, a ja zawsze chciałem spróbować jak to jest...
  Pytanie do zorientowanych - w szosówce typu endurance chcę wymienić koła aluminiowe:

DT Swiss ER 1400, stożek 21mm, 1493g
https://www.dtswiss.com/en/products/wheels-road/endurance/er-1400/er-1400/

na karbonowe:

DT Swiss ERC 1400, stożek 47mm, 1538g, ok. 6500zł
https://www.dtswiss.com/en/products/wheels-road/endurance/erc-1400-spline/erc-1400-spline-47/

względnie karbonowe na ceramicznych łożyskach:

DT Swiss ERC110 Dicut (ponoć bardziej aero), stożek 47mm, 1513g, ok. 8500zł
https://www.dtswiss.com/en/products/wheels-road/endurance/erc-1100-dicut/erc-1100-dicut-47/

  Czy różnice będą jakoś odczuwalne? Zacznę szybciej jeździć, wygodniej, to i to? Teren raczej płaski, górki małe, asfalt jak na drogach 2 kategorii... Czy warto dopłacić 2000zł do ERC1100?
  Lubię szybko pojeździć, 30-50km dziennie, jak mam więcej czasu to 100km. Jestem wymagającym amatorem, jeżdżę dla relaksu, ale nic więcej.

--
Zięć

Data: 2019-07-12 19:52:05
Autor: ąćęłńóśźż
Karbonowe koła
Jak się będziesz rozwodził, daj znać na grupie ;-)

-- -- -
Teściowa zdecydowała, że na okrągłe urodziny mogę wybrać sobie prezent do 10000zł.

Data: 2019-07-12 13:55:04
Autor: Ignac
Karbonowe koła
A ta Twoja Teściówka nie ma jakiejś wolnej córki, bo bardzo bym chciał zostać jej zięciem i nie chciałbym takich prezentów.

Data: 2019-07-15 20:53:27
Autor: Ziec
Karbonowe koła
W dniu 12.07.2019 o 22:55, Ignac pisze:
A ta Twoja Teściówka nie ma jakiejś wolnej córki, bo bardzo bym chciał zostać jej zięciem i nie chciałbym takich prezentów.

Akurat jest jeszcze jedna córka. Ale wybacz, nie polecę cię. Odmówisz teściowej radości ze sprawiania przyjemności innym? Zięć, który lubi laurki na urodziny?

--
Zięć

Data: 2019-07-15 20:55:32
Autor: Ziec
Karbonowe koła
W dniu 12.07.2019 o 19:52, ąćęłńóśźż pisze:
Jak się będziesz rozwodził, daj znać na grupie ;-)

Zakładając, że uda ci wskoczyć na moje miejsce to jakie koła sobie wymarzyłeś? Kto wie, może zdołasz je przejąć...

--
Zięć

Data: 2019-07-15 19:59:58
Autor: Budzik
Karbonowe koła
Użytkownik Ziec ziectesciowej@gmail.com ...

Jak się będziesz rozwodził, daj znać na grupie ;-)

Zakładając, że uda ci wskoczyć na moje miejsce to jakie koła sobie wymarzyłeś? Kto wie, może zdołasz je przejąć...

wyczuwam trola ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiarą można manipulować. Tylko

Data: 2019-07-16 15:35:00
Autor: Ziec
Karbonowe koła
W dniu 15.07.2019 o 21:59, Budzik pisze:

wyczuwam trola ;-D

Samokrytyka?

--
Zięć

Data: 2019-07-16 16:24:54
Autor: ąćęłńóśźż
Karbonowe koła
Źle się podpisujesz, z niemieckiego czyta się cieć.

-- -- -
Zięć

Data: 2019-07-16 17:59:56
Autor: Budzik
Karbonowe koła
Użytkownik Ziec ziectesciowej@gmail.com ...

wyczuwam trola ;-D

Samokrytyka?

absolutnie!

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Data: 2019-07-26 00:40:00
Autor: Krystek
Karbonowe koła
W dniu 2019-07-16 19:59, Budzik pisze:
Użytkownik Ziec ziectesciowej@gmail.com ...

wyczuwam trola ;-D

Samokrytyka?

absolutnie!

Absolutnie tak, czy absolutnie nie?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2019-07-13 10:36:01
Autor: Piotr Rogoza
Karbonowe koła
W dniu Fri, 12 Jul 2019 18:09:41 +0200, uzytkownik Ziec napisal:
Ostatnio widziałem karbonowe koło i było według opinii właściciela bardzo miękkie. Podczas jazdy na stojąco np. pod górkę czuć było że się ugina.

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2019-07-13 13:00:00
Autor: Budzik
Karbonowe koła
Użytkownik Ziec ziectesciowej@gmail.com ...

  Czy różnice będą jakoś odczuwalne? Zacznę szybciej jeździć,
  wygodniej, to i to?

Ja tego nie rozumiem... :))))
Prezent za 10kPLN a ty  nie wiesz po co ci i co ci to da?

Ale wzenił się pieknie ;-PPPP

--
Pozdrawia... Budzik
"Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

Data: 2019-07-15 20:54:26
Autor: Ziec
Karbonowe koła
W dniu 13.07.2019 o 15:00, Budzik pisze:

Ja tego nie rozumiem... :))))
Prezent za 10kPLN a ty  nie wiesz po co ci i co ci to da?

Ale wzenił się pieknie ;-PPPP

Ty wiesz to i tamto, chociaż nie rozumiesz...  Nieszczęśliwy małżonek?

--
Zięć

Data: 2019-07-15 19:59:58
Autor: Budzik
Karbonowe koła
[...]

No co ty! Za młody jestem na ozenek! (dopiero 4 dyszki na karku ;-PPPP)

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2019-07-26 00:40:10
Autor: Krystek
Karbonowe koła
W dniu 2019-07-15 21:59, Budzik pisze:
[...]

O, to to to!

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2019-07-15 08:52:22
Autor: Piotr Majka
Karbonowe koła
W dniu 12.07.2019 o 18:09, Ziec pisze:

  Czy różnice będą jakoś odczuwalne? Zacznę szybciej jeździć, wygodniej,

Ty nie poczujesz żadnych, teściowa w portfelu poczuje.
Z racji pytań jakie zadajesz, śmiało mogę powiedzieć, że nie potrzebujesz takowych :) Ale - bogatemu wolno.

Data: 2019-07-15 20:52:38
Autor: Ziec
Karbonowe koła
W dniu 15.07.2019 o 08:52, Piotr Majka pisze:
  Czy różnice będą jakoś odczuwalne? Zacznę szybciej jeździć, wygodniej,

Z racji pytań jakie zadajesz, śmiało mogę powiedzieć, że nie potrzebujesz takowych :) Ale - bogatemu wolno.

Z racji odpowiedzi, którą wyskrobałeś, śmiało mogę powiedzieć, że mało wiesz. Ale, biednemu wolno.

--
Zięć

Data: 2019-07-16 08:50:07
Autor: Piotr Majka
Karbonowe koła
W dniu 15.07.2019 o 20:52, Ziec pisze:

Z racji odpowiedzi, którą wyskrobałeś, śmiało mogę powiedzieć, że mało wiesz. Ale, biednemu wolno.

Taki "mądry" a przychodzi na usenet radzić się jakie kółka kupić :D :D
Dokup sobie jeszcze karbonowe mocowanie do bidonku ;-D

Data: 2019-07-16 15:36:51
Autor: Ziec
Karbonowe koła
W dniu 16.07.2019 o 08:50, Piotr Majka pisze:

Taki "mądry" a przychodzi na usenet radzić się jakie kółka kupić :D :D

Powinienem przyjść do piaskownicy, w której jesteś guru?

Dokup sobie jeszcze karbonowe mocowanie do bidonku ;-D

Powyciskaj pryszcze, zakompleksiony małolacie.

--
Zięć

Data: 2019-07-15 11:31:23
Autor: Jan Cytawa
Karbonowe koła
Ziec pisze:

[...]

Napisz szczerze czego sie spodziewasz po zmianie na karbony. Dla karbonow w zasadzie zalecane sa hamulce tarczowe. Nie jest to konieczne ale sam widzialem rozerwane karbonowe obrecze przez przegrzanie sie po hamowaniu z duzej gory.
Osobiscie znam wiele bardziej sensownych sposobow wydawania tak duzych pieniedzy.

Zalety karbonow sa. Mozna zjechac z waga bez utraty sztywnosci. Ale czy to zwiekszy twoje osiagi rowerowe? Z pewnoscia wygeneruje lancuszek dodatkowych kosztow, chocby duzo drozsze tryby i lancuchy.

Jan Cytawa

Data: 2019-07-15 21:00:27
Autor: Ziec
Karbonowe koła
W dniu 15.07.2019 o 11:31, Jan Cytawa pisze:

Zalety karbonow sa. Mozna zjechac z waga bez utraty sztywnosci. Ale czy to zwiekszy twoje osiagi rowerowe? Z pewnoscia wygeneruje lancuszek dodatkowych kosztow, chocby duzo drozsze tryby i lancuchy.

Aluminiowe DT Swiss ER1400, stożek 21mm, waga 1493g.
Karbonowe DT Swiss ERC1400, stożek 47mm, waga 1538g.

Karbonowe 45gramów więcej, ale stożek wyższy.
Jeśli na konkretnej trasie 50km robię średnią 30km/h na kołach aluminiowych to na karbonowych chciałbym zrobić 60km, ze średnią 32km/h, przy mniej więcej takim samym wysiłku.

Napęd z grupy Ultegra, zostaje ten sam. Hamulce tarczowe.

--
Zięć

Data: 2019-07-16 08:57:11
Autor: Jan Cytawa
Karbonowe koła
Ziec pisze:

[...]

Jakim cudem? Oponki takie same, opory toczenia takie same, opory aero byc moze wieksze. Gdzie chcesz znalesc te ponad 10% mocy wiecej? Chyba, ze wiara w cuda cie poniesie.

Jan Cytawa

Data: 2019-07-16 08:13:35
Autor: WS
Karbonowe koła
On Tuesday, July 16, 2019 at 8:57:16 AM UTC+2, Jan Cytawa wrote:

> Jeśli na konkretnej trasie 50km robię średnią 30km/h na kołach
> aluminiowych to na karbonowych chciałbym zrobić 60km, ze średnią 32km/h,
> przy mniej więcej takim samym wysiłku.

Jakim cudem?

no, normalnie: jak sie tesciowa dowie, ze zamiast porzadnego prezentu kupil sobie 2 kola wartosci 20 rowerow, to tak go pogoni... ;)

Data: 2019-07-16 17:43:40
Autor: ąćęłńóśźż
Karbonowe koła
Ja tę teściową rozumiem.
Ona jest w wieku Jaskuły.
Kiedyś zeznał, że kolarz potrzebuje tylko dwa razy do roku.
No to teściowa się szarpnęła.

-- -- -
jak sie tesciowa dowie, ze zamiast porzadnego prezentu kupil sobie 2 kola wartosci 20 rowerow, to tak go pogoni

Data: 2019-07-16 15:43:14
Autor: Ziec
Karbonowe koła
W dniu 16.07.2019 o 08:57, Jan Cytawa pisze:

[...]

  Oszacowałeś, czy obliczyłeś? Jeśli obliczyłeś to napisz jak. Z moich obliczeń wychodzi prawie 14%.

  Znalazłem coś takiego:
https://evanlite.com/

"JUŻ WIESZ ILE ZYSKUJESZ?
w porównaniu do zwykłych kół szosowych na odcinku 10 km
47 SEKUND  446 METRÓW  +1,57 KM/H
Test przeprowadzono w terenie pagórkowatym na dystansie 10 km, utrzymując stałą moc (waty) podczas obu przejazdów na różnych kompletach kół (karbonowe Evanlite vs szosowe aluminiowe)"

Między DT Swiss ER1400, a ERC1400 różnica ok. 3000zł. Sztuka dla sztuki, czy jednak warto?

--
Zięć

Data: 2019-07-16 16:34:12
Autor: borsuk
Karbonowe koła
W dniu 2019-07-16 o 15:43, Ziec pisze:

w porównaniu do zwykłych kół szosowych na odcinku 10 km
47 SEKUND  446 METRÓW  +1,57 KM/H

Czyli na odcinku 10 km będziesz się krócej relaksował.
Obawiam się, że na preclu nie znajdziesz zawodowych kolarzy, ale udało ci się ożywić grupę :)

Data: 2019-07-16 17:12:29
Autor: Ziec
Karbonowe koła
W dniu 16.07.2019 o 16:34, borsuk pisze:

Obawiam się, że na preclu nie znajdziesz zawodowych kolarzy, ale udało ci się ożywić grupę :)

Byłem naiwny... Rozbabrałem gówno i teraz śmierdzi - Piotr Majka, Budzik, ąćęłńóśźż - jakieś popedalone towarzystwo antyrowerowe. Sam lubię popedałować, ale na rowerze, a to gówno widać styka się wzajemnie pindolkami marząc o rowerach...

No nieważne... Kupuję te karbonowe koła wśród stęko-jęków tych cymbałów! To pierwsza zaleta tych kół, buhahaha...

--
Zięć

Data: 2019-07-16 17:59:57
Autor: Budzik
Karbonowe koła
[...]

Czyli jednak troll

No nieważne... Kupuję te karbonowe koła wśród stęko-jęków tych
cymbałów! To pierwsza zaleta tych kół, buhahaha...

I debil ;-DDDD

--
Pozdrawia... Budzik
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

Data: 2019-07-17 08:41:02
Autor: Piotr Majka
Karbonowe koła
W dniu 16.07.2019 o 17:12, Ziec pisze:
[...]

Zaczynam rozumieć tą teściową - daje przygłupowi kasę, żeby się odpierdzilił od niej :)
Dawno takiego tłuka nie spotkałem tutaj, zero wiedzy, zero kultury. Odważny za klawiaturką, bo na żywo jakby wpizd zarwał to nogami by się nakrył. Internet czasów 500+

Data: 2019-07-17 09:26:09
Autor: ąćęłńóśźż
Karbonowe koła
Nie obrażaj 500+.
Za 500+ można kupić fotelik, rowerek, hulajnogę.
Wielu rodziców wcześniej nie mogło sobie na to pozwolić.

-- -- -
Internet czasów 500+

Data: 2019-07-17 12:27:38
Autor: Jan Cytawa
Karbonowe koła
ąćęłńóśźż pisze:

Nie obrażaj 500+.
Za 500+ można kupić fotelik, rowerek, hulajnogę.
Wielu rodziców wcześniej nie mogło sobie na to pozwolić.

Wlasnie. Wiec dlaczego nie mozna kupic kol karbonowych? ;)

Data: 2019-07-17 12:40:17
Autor: ąćęłńóśźż
Karbonowe koła
Można:
www.islabikes.com/islabikes-pro-series/
Ale jak była wyprzedaż (koniec serii), to do Polski nie chcieli wysłać.

-- -- -
Wiec dlaczego nie mozna kupic kol karbonowych?

Data: 2019-07-17 21:05:52
Autor: Ziec
Karbonowe koła
W dniu 17.07.2019 o 08:41, Piotr Majka pisze:

Dawno takiego tłuka nie spotkałem tutaj, zero wiedzy, zero kultury. Odważny za klawiaturką, bo na żywo jakby wpizd zarwał to nogami by się nakrył. Internet czasów 500+

  Gówno śmierdzi, więc zatykam nos i wstrzymując oddech piszę - śmieciu, "wykazałeś się" tutaj niezwykłą wiedzą i kulturą, ale jeśli chodzi o "wpizd" to możesz go zafundować swojej starej. Pewnie jedyna twoja rozrywka - biedoty, również intelektualnej.

--
Zięć

Data: 2019-07-17 22:19:08
Autor: ąćęłńóśźż
Karbonowe koła
Odpowiem Cieciu w sposób, żebyś zrozumiał: wypierdalaj!

-- -- -
Zięć

Data: 2019-07-18 15:00:48
Autor: Ziec
Karbonowe koła
W dniu 17.07.2019 o 22:19, ąćęłńóśźż pisze:
Odpowiem Cieciu w sposób, żebyś zrozumiał: wypierdalaj!

Śmieciu, zignorowałem cię kilka razy, a ty nadal szczekasz. A "wypierdalaj" to taki apel skieruj do swojej starej. Widzę, już klasyka wśród biedoty.

--
Zięć

Data: 2019-07-18 10:59:52
Autor: Budzik
Karbonowe koła
[...]

Dobra, przyznac sie kto tak trolluje starajac sie rozruszac grupe?!?!

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-07-18 20:16:09
Autor: ąćęłńóśźż
Karbonowe koła
Ciesz się, że nie nurkujesz ;-)

-- -- -
przyznac sie kto tak trolluje

Data: 2019-07-15 13:31:59
Autor: Rowerex
Karbonowe koła
W dniu piątek, 12 lipca 2019 18:09:50 UTC+2 użytkownik Ziec napisał:

stożek 47mm
Czy różnice będą jakoś odczuwalne?

Przy bocznym wietrze na pewno...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-07-16 15:46:33
Autor: Ziec
Karbonowe koła
W dniu 15.07.2019 o 22:31, Rowerex pisze:

stożek 47mm
Czy różnice będą jakoś odczuwalne?

Przy bocznym wietrze na pewno...

  Będzie gorzej, na pewno. Ale bardzo źle? Nie jeździłem, nie wiem. Czuję, że zdanie wyrobię sobie dopiero jak kupię...

--
Zięć

Karbonowe koła