Karbonowe koła

Data: 2019-07-15 11:31:23
Autor: Jan Cytawa
Karbonowe koła
Ziec pisze:

 Teściowa zdecydowała, że na okrągłe urodziny mogę wybrać sobie prezent
do 10000zł. Pomyślałem, że fajnie będzie zmienić koła w rowerze na
karbonowe. Sam nie wiem po co, ale skoro jest okazja, a ja zawsze
chciałem spróbować jak to jest...

 Lubię szybko pojeździć, 30-50km dziennie, jak mam więcej czasu to
100km. Jestem wymagającym amatorem, jeżdżę dla relaksu, ale nic więcej.

Napisz szczerze czego sie spodziewasz po zmianie na karbony. Dla karbonow w zasadzie zalecane sa hamulce tarczowe. Nie jest to konieczne ale sam widzialem rozerwane karbonowe obrecze przez przegrzanie sie po hamowaniu z duzej gory.
Osobiscie znam wiele bardziej sensownych sposobow wydawania tak duzych pieniedzy.

Zalety karbonow sa. Mozna zjechac z waga bez utraty sztywnosci. Ale czy to zwiekszy twoje osiagi rowerowe? Z pewnoscia wygeneruje lancuszek dodatkowych kosztow, chocby duzo drozsze tryby i lancuchy.

Jan Cytawa

Data: 2019-07-15 21:00:27
Autor: Ziec
Karbonowe koła
W dniu 15.07.2019 o 11:31, Jan Cytawa pisze:

Zalety karbonow sa. Mozna zjechac z waga bez utraty sztywnosci. Ale czy to zwiekszy twoje osiagi rowerowe? Z pewnoscia wygeneruje lancuszek dodatkowych kosztow, chocby duzo drozsze tryby i lancuchy.

Aluminiowe DT Swiss ER1400, stożek 21mm, waga 1493g.
Karbonowe DT Swiss ERC1400, stożek 47mm, waga 1538g.

Karbonowe 45gramów więcej, ale stożek wyższy.
Jeśli na konkretnej trasie 50km robię średnią 30km/h na kołach aluminiowych to na karbonowych chciałbym zrobić 60km, ze średnią 32km/h, przy mniej więcej takim samym wysiłku.

Napęd z grupy Ultegra, zostaje ten sam. Hamulce tarczowe.

--
Zięć

Data: 2019-07-16 08:57:11
Autor: Jan Cytawa
Karbonowe koła
Ziec pisze:

[...]

Jakim cudem? Oponki takie same, opory toczenia takie same, opory aero byc moze wieksze. Gdzie chcesz znalesc te ponad 10% mocy wiecej? Chyba, ze wiara w cuda cie poniesie.

Jan Cytawa

Data: 2019-07-16 08:13:35
Autor: WS
Karbonowe koła
On Tuesday, July 16, 2019 at 8:57:16 AM UTC+2, Jan Cytawa wrote:

> Jeśli na konkretnej trasie 50km robię średnią 30km/h na kołach
> aluminiowych to na karbonowych chciałbym zrobić 60km, ze średnią 32km/h,
> przy mniej więcej takim samym wysiłku.

Jakim cudem?

no, normalnie: jak sie tesciowa dowie, ze zamiast porzadnego prezentu kupil sobie 2 kola wartosci 20 rowerow, to tak go pogoni... ;)

Data: 2019-07-16 17:43:40
Autor: ąćęłńóśźż
Karbonowe koła
Ja tę teściową rozumiem.
Ona jest w wieku Jaskuły.
Kiedyś zeznał, że kolarz potrzebuje tylko dwa razy do roku.
No to teściowa się szarpnęła.

-- -- -
jak sie tesciowa dowie, ze zamiast porzadnego prezentu kupil sobie 2 kola wartosci 20 rowerow, to tak go pogoni

Data: 2019-07-16 15:43:14
Autor: Ziec
Karbonowe koła
W dniu 16.07.2019 o 08:57, Jan Cytawa pisze:

[...]

  Oszacowałeś, czy obliczyłeś? Jeśli obliczyłeś to napisz jak. Z moich obliczeń wychodzi prawie 14%.

  Znalazłem coś takiego:
https://evanlite.com/

"JUŻ WIESZ ILE ZYSKUJESZ?
w porównaniu do zwykłych kół szosowych na odcinku 10 km
47 SEKUND  446 METRÓW  +1,57 KM/H
Test przeprowadzono w terenie pagórkowatym na dystansie 10 km, utrzymując stałą moc (waty) podczas obu przejazdów na różnych kompletach kół (karbonowe Evanlite vs szosowe aluminiowe)"

Między DT Swiss ER1400, a ERC1400 różnica ok. 3000zł. Sztuka dla sztuki, czy jednak warto?

--
Zięć

Data: 2019-07-16 16:34:12
Autor: borsuk
Karbonowe koła
W dniu 2019-07-16 o 15:43, Ziec pisze:

w porównaniu do zwykłych kół szosowych na odcinku 10 km
47 SEKUND  446 METRÓW  +1,57 KM/H

Czyli na odcinku 10 km będziesz się krócej relaksował.
Obawiam się, że na preclu nie znajdziesz zawodowych kolarzy, ale udało ci się ożywić grupę :)

Data: 2019-07-16 17:12:29
Autor: Ziec
Karbonowe koła
W dniu 16.07.2019 o 16:34, borsuk pisze:

Obawiam się, że na preclu nie znajdziesz zawodowych kolarzy, ale udało ci się ożywić grupę :)

Byłem naiwny... Rozbabrałem gówno i teraz śmierdzi - Piotr Majka, Budzik, ąćęłńóśźż - jakieś popedalone towarzystwo antyrowerowe. Sam lubię popedałować, ale na rowerze, a to gówno widać styka się wzajemnie pindolkami marząc o rowerach...

No nieważne... Kupuję te karbonowe koła wśród stęko-jęków tych cymbałów! To pierwsza zaleta tych kół, buhahaha...

--
Zięć

Data: 2019-07-16 17:59:57
Autor: Budzik
Karbonowe koła
Użytkownik Ziec ziectesciowej@gmail.com ...

[...]

Czyli jednak troll

No nieważne... Kupuję te karbonowe koła wśród stęko-jęków tych
cymbałów! To pierwsza zaleta tych kół, buhahaha...

I debil ;-DDDD

--
Pozdrawia... Budzik
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

Data: 2019-07-17 08:41:02
Autor: Piotr Majka
Karbonowe koła
W dniu 16.07.2019 o 17:12, Ziec pisze:
[...]

Zaczynam rozumieć tą teściową - daje przygłupowi kasę, żeby się odpierdzilił od niej :)
Dawno takiego tłuka nie spotkałem tutaj, zero wiedzy, zero kultury. Odważny za klawiaturką, bo na żywo jakby wpizd zarwał to nogami by się nakrył. Internet czasów 500+

Data: 2019-07-17 09:26:09
Autor: ąćęłńóśźż
Karbonowe koła
Nie obrażaj 500+.
Za 500+ można kupić fotelik, rowerek, hulajnogę.
Wielu rodziców wcześniej nie mogło sobie na to pozwolić.

-- -- -
Internet czasów 500+

Data: 2019-07-17 12:27:38
Autor: Jan Cytawa
Karbonowe koła
ąćęłńóśźż pisze:

Nie obrażaj 500+.
Za 500+ można kupić fotelik, rowerek, hulajnogę.
Wielu rodziców wcześniej nie mogło sobie na to pozwolić.

Wlasnie. Wiec dlaczego nie mozna kupic kol karbonowych? ;)

Data: 2019-07-17 12:40:17
Autor: ąćęłńóśźż
Karbonowe koła
Można:
www.islabikes.com/islabikes-pro-series/
Ale jak była wyprzedaż (koniec serii), to do Polski nie chcieli wysłać.

-- -- -
Wiec dlaczego nie mozna kupic kol karbonowych?

Data: 2019-07-17 21:05:52
Autor: Ziec
Karbonowe koła
W dniu 17.07.2019 o 08:41, Piotr Majka pisze:

Dawno takiego tłuka nie spotkałem tutaj, zero wiedzy, zero kultury. Odważny za klawiaturką, bo na żywo jakby wpizd zarwał to nogami by się nakrył. Internet czasów 500+

  Gówno śmierdzi, więc zatykam nos i wstrzymując oddech piszę - śmieciu, "wykazałeś się" tutaj niezwykłą wiedzą i kulturą, ale jeśli chodzi o "wpizd" to możesz go zafundować swojej starej. Pewnie jedyna twoja rozrywka - biedoty, również intelektualnej.

--
Zięć

Data: 2019-07-17 22:19:08
Autor: ąćęłńóśźż
Karbonowe koła
Odpowiem Cieciu w sposób, żebyś zrozumiał: wypierdalaj!

-- -- -
Zięć

Data: 2019-07-18 15:00:48
Autor: Ziec
Karbonowe koła
W dniu 17.07.2019 o 22:19, ąćęłńóśźż pisze:
Odpowiem Cieciu w sposób, żebyś zrozumiał: wypierdalaj!

Śmieciu, zignorowałem cię kilka razy, a ty nadal szczekasz. A "wypierdalaj" to taki apel skieruj do swojej starej. Widzę, już klasyka wśród biedoty.

--
Zięć

Data: 2019-07-18 10:59:52
Autor: Budzik
Karbonowe koła
[...]

Dobra, przyznac sie kto tak trolluje starajac sie rozruszac grupe?!?!

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-07-18 20:16:09
Autor: ąćęłńóśźż