Karciana reklamacja transakcji internetowej

Data: 2010-04-19 10:50:36
Autor: Podatnik
Karciana reklamacja transakcji internetowej

Kupiłem coś na allegro i zapłaciłem kartą kredytową. Towaru nie dostałem,
sprzedający zbiera negatywy. Czy mogę otrzymać zwrot pieniędzy poprzez reklamację transakcji na karcie, czy
też jedynym rozwiązaniem jest pofatygowanie się do organów ścigania w celu
spełnienia warunków Programu Ochrony Kupujących?

Data: 2010-04-19 09:36:12
Autor: Rafal M
On 19 Kwi, 12:50, "Podatnik" <atlanticus.SKA...@gazeta.pl> wrote:

Czy mogę otrzymać zwrot pieniędzy poprzez reklamację transakcji na karcie, czy
też jedynym rozwiązaniem jest pofatygowanie się do organów ścigania w celu
spełnienia warunków Programu Ochrony Kupujących?

Mozesz korzystac z chargebacku - tylko pozniej z Platnosci Allegro
(placac karta) juz nie bedziesz mogl korzystac.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-04-19 19:39:40
Autor: kashmiri
Karciana reklamacja transakcji internetowej
Podatnik <atlanticus.SKASUJ@gazeta.pl> dared to write:

[...]

Strona www i infolinia wydawcy karty wyłączone?

Bo takich jasnowidzów, co odgadną nazwę twojego banku i typ karty, mało na grupie.

k.

Data: 2010-04-19 16:06:20
Autor: Podatnik
Karciana reklamacja transakcji internetowej
kashmiri <nie.ma@nigdzie.com> napisał(a):

Strona www i infolinia wydawcy karty wylaczone?

Bo takich jasnowidzow, co odgadna nazwe twojego banku i typ karty, =
malo na grupie.

  Mastercard Citibank.

Data: 2010-04-19 20:23:38
Autor: kashmiri
Karciana reklamacja transakcji internetowej
Podatnik <atlanticus.WYTNIJ@gazeta.pl> dared to write:
kashmiri <nie.ma@nigdzie.com> napisał(a):

Strona www i infolinia wydawcy karty wylaczone?

Bo takich jasnowidzow, co odgadna nazwe twojego banku i typ karty, >> malo na grupie.

 Mastercard Citibank.

Ubezpieczenie "Pakiet bezpieczeństwa" włączone?

Data: 2010-04-19 21:24:11
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 19 Apr 2010 10:50:36 +0000 (UTC), Podatnik napisał(a):

Czy mogę otrzymać zwrot pieniędzy poprzez reklamację transakcji na karcie, czy
też jedynym rozwiązaniem jest pofatygowanie się do organów ścigania w celu
spełnienia warunków Programu Ochrony Kupujących?

Raczej nie. Transakcja, która dokonałeś to transakcja z QXL Polska. QXL
dostało Twoje pieniądze. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2010-04-19 23:25:01
Autor: Krzysztof Halasa
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> writes:

[...]

Nieotrzymanie oplaconego karta towaru i/lub uslugi jest jednak podstawa
do zlozenia reklamacji, oraz podstawa dla banku do zrobienia
chargebacku. Takie sa ustalenia w ramach przynajmniej obu organizacji,
i w praktyce tak bylo np. przy bankructwie nie pamietam juz ktorego
przewoznika lotniczego (jego acquirer raczej troche doplacil do interesu
wtedy).
Oczywiscie nie oznacza to, ze bank chetnie uzna reklamacje, ale jesli
transakcja karta dotyczyla zakupu na aukcji, a nie np. zasilenia swojego
konta (nie znam sie na Allegro), to IMHO szansa jest.
Z tym, ze najpierw zapytalbym Allegro co o tym mysla. Moze wola sami
normalnie zwrocic pieniadze.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-20 10:32:36
Autor: Rafal M
On 19 Kwi, 23:25, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

[...]

U mnie kiedys byla podoba sytuacja: zaplacilem za usluge przez
PayPala. Usluga nie zostala wykonana - zlozylem wniosek o chargeback w
Multibanku - i nie bylo zadnego problemu.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-04-20 23:19:21
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 19 Apr 2010 23:25:01 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

[...]

Tak. Tyle, że on zapłacił nie za towar sprzedawcy, tylko QXL Polska za
usługę. QXL usługę wykonało. --

Data: 2010-04-21 00:25:37
Autor: Krzysztof Halasa
Karciana reklamacja transakcji internetowej
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> writes:

Tak. Tyle, że on zapłacił nie za towar sprzedawcy, tylko QXL Polska za
usługę. QXL usługę wykonało.

Tego nie wiem, napisalem ze nie znam sie na Allegro.
Za jaka usluge zaplacil QXL?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-21 23:29:40
Autor: RobertS
Karciana reklamacja transakcji internetowej

Tego nie wiem, napisalem ze nie znam sie na Allegro.
Za jaka usluge zaplacil QXL?

mial karte z citi - warto zlozyc reklamacje, mnie zawsze uznawali i kasa wracala ;-)

RobertS

Data: 2010-04-22 20:23:48
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 21 Apr 2010 00:25:37 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

Tak. Tyle, że on zapłacił nie za towar sprzedawcy, tylko QXL Polska za
usługę. QXL usługę wykonało.

Tego nie wiem, napisalem ze nie znam sie na Allegro.
Za jaka usluge zaplacil QXL?

Przelania należności za towar do sprzedawcy.

Data: 2010-04-22 22:09:04
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Dostal na to od QXL rachunek/fakture?
Czy moze QXL nie jest strona transakcji, a jedynie posrednikiem, zas
transakcja to zaplata karta za okreslony towar?

Ma konto w QXL, ktore mogl zasilic?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-25 13:24:16
Autor: Mithos
Karciana reklamacja transakcji internetowej
Czy moze QXL nie jest strona transakcji, a jedynie posrednikiem, zas
transakcja to zaplata karta za okreslony towar?

Obecnie to wygląda tak, że pieniądze płacisz Allegro (czy tam QXL - właściciel Allegro) na jakiś ichniejszy rachunek, a po jakimś czasie (może to być różnie) Allegro (QXL) przelewa pieniądze na konto sprzedawcy.

--
Mithos

Data: 2010-04-26 14:14:01
Autor: Krzysztof Halasa
Mithos <fake@adres.pl> writes:

[...]

No tak, ale to sa sprawy techniczne, natomiast istotne tu jest kto
formalnie dostaje pieniadze i w zamian za co.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-22 22:49:53
Autor: Robert Kois
Dnia Thu, 22 Apr 2010 20:23:48 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

[...]

Jako kupujący nie płacisz za nic QLX. Płacisz za coś MC/VISA używając
karty? Masz na to jakąś umowę z nimi?

--
Kojer

Data: 2010-04-23 23:13:47
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 22 Apr 2010 22:49:53 +0200, Robert Kois napisał(a):

Przelania należności za towar do sprzedawcy.

Jako kupujący nie płacisz za nic QLX. Płacisz za coś MC/VISA używając
karty? Masz na to jakąś umowę z nimi?

Nie? To zobacz sobie kiedy wprowadzasz numer karty komu płacisz i za co. --

Data: 2010-04-24 02:54:32
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Przeciez pisalem ze nie znam sie na Allegro.

No to komu konkretnie i za co? Jakis screenshot, regulamit itp?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-25 00:28:07
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 24 Apr 2010 02:54:32 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

Nie? To zobacz sobie kiedy wprowadzasz numer karty komu płacisz i za co.

Przeciez pisalem ze nie znam sie na Allegro.

No to komu konkretnie i za co? Jakis screenshot, regulamit itp?

Płacisz kwotę dla QXL. --

Data: 2010-04-26 14:12:05
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Płacisz kwotę dla QXL.

Musze przyznac ze tu pozostaje mi tylko powiedziec "pass".
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-25 16:02:07
Autor: Slawek 'IDEall' Fydryk
"Krzysztof Halasa"  napisał:

No to komu konkretnie i za co? Jakis screenshot, regulamit itp?

Musisz z nim dyskutować?
http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/pza_agreement.php

Data: 2010-04-26 14:21:58
Autor: Krzysztof Halasa
"Slawek 'IDEall' Fydryk" <sfydryk@gmail-com.invalid> writes:

http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/pza_agreement.php

Ok. IMHO sytuacja jest jasna (w teorii przynajmniej, bo reklamacja
w banku i/lub Allegro to nieco inna sprawa):

SYSTEM PŁACĘ Z ALLEGRO
system usług rozliczeń finansowych on-line dla Użytkowników,
obsługiwany przez PayU S.A., polegający na obsłudze rozliczeń
finansowych Użytkowników, wynikających z dokonanych zakupów towarów
lub usług w ramach Allegro.

PayU S.A. zastrzega, że nie jest stroną umowy zawartej pomiędzy
Kupującym a Sprzedającym i nie ponosi odpowiedzialności za nienależyte
wykonanie bądź niewykonanie umów zawartych przez Użytkowników w ramach
Allegro. PayU S.A., w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za
zdolność Sprzedających do sprzedaży towarów lub usług oraz wypłacalność
Kupujących ich nabywających.

7.6. Użytkownik zobowiązany jest współdziałać z PayU S.A., w celu
wyjaśnienia wszelkich kwestii związanych z przeprowadzanymi przez
wystawców kart płatniczych reklamacjami, w szczególności zobowiązany
jest udzielać wszelkich niezbędnych informacji dotyczących transakcji,
tytułem której nastąpiła reklamowana płatność oraz na każde wezwanie
PayU S.A., w terminie 7 dni od otrzymania takiego wezwania, dostarczyć
PayU S.A., kopie dokumentów dotyczących realizacji transakcji, w ramach
której Użytkownik przyjął płatność dokonaną kartą płatniczą, w tym:
kopię potwierdzenia nadania zamawianej przez Kupującego przesyłki lub
potwierdzenie zrealizowania zamawianej usługi. Użytkownik zobowiązany
jest przechowywać te dokumenty przez okres co najmniej 24 miesięcy od
daty realizacji transakcji.

(chyba wynika z tego jasno, ze transakcja karta sluzy do zaplaty za
towar?)

Z tym, ze moze latwiej skorzystac (np. najpierw) z ich programu "ochrony
kupujacych"? Nie wiem jak z terminami.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-22 22:52:35
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
[...]

Kiedyś słyszałem, że w takim sporze uczestniczą 3 strony: kupujący,
sprzedający i organizacja karciana.
Reklamację można składać za pośrednictwem banku i trwa to ok 60 dni.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Kolejowo
http://foto.3mam.net/album2/Kolejowe_watki/index5.php

Karciana reklamacja transakcji internetowej