Data: 2010-04-19 10:50:36 | |
Autor: Podatnik | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
Kupiłem coś na allegro i zapłaciłem kartą kredytową. Towaru nie dostałem, sprzedający zbiera negatywy. Czy mogę otrzymać zwrot pieniędzy poprzez reklamację transakcji na karcie, czy też jedynym rozwiązaniem jest pofatygowanie się do organów ścigania w celu spełnienia warunków Programu Ochrony Kupujących? -- |
|
Data: 2010-04-19 09:36:12 | |
Autor: Rafal M | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
On 19 Kwi, 12:50, "Podatnik" <atlanticus.SKA...@gazeta.pl> wrote:
Czy mogę otrzymać zwrot pieniędzy poprzez reklamację transakcji na karcie, czy Mozesz korzystac z chargebacku - tylko pozniej z Platnosci Allegro (placac karta) juz nie bedziesz mogl korzystac. Pozdrawiam Rafal |
|
Data: 2010-04-19 19:39:40 | |
Autor: kashmiri | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
Podatnik <atlanticus.SKASUJ@gazeta.pl> dared to write:
Strona www i infolinia wydawcy karty wyłączone? Bo takich jasnowidzów, co odgadną nazwę twojego banku i typ karty, mało na grupie. k. |
|
Data: 2010-04-19 16:06:20 | |
Autor: Podatnik | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
kashmiri <nie.ma@nigdzie.com> napisał(a):
Mastercard Citibank. -- |
|
Data: 2010-04-19 20:23:38 | |
Autor: kashmiri | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
Podatnik <atlanticus.WYTNIJ@gazeta.pl> dared to write:
kashmiri <nie.ma@nigdzie.com> napisał(a): Ubezpieczenie "Pakiet bezpieczeństwa" włączone? |
|
Data: 2010-04-19 21:24:11 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
Dnia Mon, 19 Apr 2010 10:50:36 +0000 (UTC), Podatnik napisał(a):
Czy mogę otrzymać zwrot pieniędzy poprzez reklamację transakcji na karcie, czy Raczej nie. Transakcja, która dokonałeś to transakcja z QXL Polska. QXL dostało Twoje pieniądze. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ GG: 3524356 ___________/ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ |
|
Data: 2010-04-19 23:25:01 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
Adam PĹaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> writes:
Czy mogÄ otrzymaÄ zwrot pieniÄdzy poprzez reklamacjÄ transakcji na karcie, czy Nieotrzymanie oplaconego karta towaru i/lub uslugi jest jednak podstawa do zlozenia reklamacji, oraz podstawa dla banku do zrobienia chargebacku. Takie sa ustalenia w ramach przynajmniej obu organizacji, i w praktyce tak bylo np. przy bankructwie nie pamietam juz ktorego przewoznika lotniczego (jego acquirer raczej troche doplacil do interesu wtedy). Oczywiscie nie oznacza to, ze bank chetnie uzna reklamacje, ale jesli transakcja karta dotyczyla zakupu na aukcji, a nie np. zasilenia swojego konta (nie znam sie na Allegro), to IMHO szansa jest. Z tym, ze najpierw zapytalbym Allegro co o tym mysla. Moze wola sami normalnie zwrocic pieniadze. -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2010-04-20 10:32:36 | |
Autor: Rafal M | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
On 19 Kwi, 23:25, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:
Nieotrzymanie oplaconego karta towaru i/lub uslugi jest jednak podstawa U mnie kiedys byla podoba sytuacja: zaplacilem za usluge przez PayPala. Usluga nie zostala wykonana - zlozylem wniosek o chargeback w Multibanku - i nie bylo zadnego problemu. Pozdrawiam Rafal |
|
Data: 2010-04-20 23:19:21 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
Dnia Mon, 19 Apr 2010 23:25:01 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
Raczej nie. Transakcja, która dokonałeś to transakcja z QXL Polska. QXL Tak. Tyle, że on zapłacił nie za towar sprzedawcy, tylko QXL Polska za usługę. QXL usługę wykonało. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ GG: 3524356 ___________/ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ |
|
Data: 2010-04-21 00:25:37 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
Adam PĹaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> writes:
Tak. Tyle, Ĺźe on zapĹaciĹ nie za towar sprzedawcy, tylko QXL Polska za Tego nie wiem, napisalem ze nie znam sie na Allegro. Za jaka usluge zaplacil QXL? -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2010-04-21 23:29:40 | |
Autor: RobertS | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
Tego nie wiem, napisalem ze nie znam sie na Allegro. mial karte z citi - warto zlozyc reklamacje, mnie zawsze uznawali i kasa wracala ;-) -- pozdrawiam RobertS |
|
Data: 2010-04-22 20:23:48 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
Dnia Wed, 21 Apr 2010 00:25:37 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
Tak. Tyle, że on zapłacił nie za towar sprzedawcy, tylko QXL Polska za Przelania należności za towar do sprzedawcy. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ GG: 3524356 ___________/ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ |
|
Data: 2010-04-22 22:09:04 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
Adam PĹaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> writes:
Tego nie wiem, napisalem ze nie znam sie na Allegro. Dostal na to od QXL rachunek/fakture? Czy moze QXL nie jest strona transakcji, a jedynie posrednikiem, zas transakcja to zaplata karta za okreslony towar? Ma konto w QXL, ktore mogl zasilic? -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2010-04-25 13:24:16 | |
Autor: Mithos | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
W dniu 2010-04-22 22:09, Krzysztof Halasa pisze:
Czy moze QXL nie jest strona transakcji, a jedynie posrednikiem, zas Obecnie to wyglÄ da tak, Ĺźe pieniÄ dze pĹacisz Allegro (czy tam QXL - wĹaĹciciel Allegro) na jakiĹ ichniejszy rachunek, a po jakimĹ czasie (moĹźe to byÄ róşnie) Allegro (QXL) przelewa pieniÄ dze na konto sprzedawcy. -- Mithos |
|
Data: 2010-04-26 14:14:01 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
Mithos <fake@adres.pl> writes:
Obecnie to wyglÄ da tak, Ĺźe pieniÄ dze pĹacisz Allegro (czy tam QXL - wĹaĹciciel Allegro) na jakiĹ ichniejszy rachunek, a po jakimĹ czasie No tak, ale to sa sprawy techniczne, natomiast istotne tu jest kto formalnie dostaje pieniadze i w zamian za co. -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2010-04-22 22:49:53 | |
Autor: Robert Kois | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
Dnia Thu, 22 Apr 2010 20:23:48 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):
Przelania należności za towar do sprzedawcy.Tak. Tyle, że on zapłacił nie za towar sprzedawcy, tylko QXL Polska zaTego nie wiem, napisalem ze nie znam sie na Allegro. Jako kupujący nie płacisz za nic QLX. Płacisz za coś MC/VISA używając karty? Masz na to jakąś umowę z nimi? -- Kojer |
|
Data: 2010-04-23 23:13:47 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
Dnia Thu, 22 Apr 2010 22:49:53 +0200, Robert Kois napisał(a):
Przelania należności za towar do sprzedawcy. Nie? To zobacz sobie kiedy wprowadzasz numer karty komu płacisz i za co. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ GG: 3524356 ___________/ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ |
|
Data: 2010-04-24 02:54:32 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
Adam PĹaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> writes:
Jako kupujÄ cy nie pĹacisz za nic QLX. PĹacisz za coĹ MC/VISA uĹźywajÄ c Przeciez pisalem ze nie znam sie na Allegro. No to komu konkretnie i za co? Jakis screenshot, regulamit itp? -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2010-04-25 00:28:07 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
Dnia Sat, 24 Apr 2010 02:54:32 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
Nie? To zobacz sobie kiedy wprowadzasz numer karty komu płacisz i za co. Płacisz kwotę dla QXL. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ GG: 3524356 ___________/ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ |
|
Data: 2010-04-26 14:12:05 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
Adam PĹaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> writes:
Nie? To zobacz sobie kiedy wprowadzasz numer karty komu pĹacisz i za co. Musze przyznac ze tu pozostaje mi tylko powiedziec "pass". -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2010-04-25 16:02:07 | |
Autor: Slawek 'IDEall' Fydryk | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
"Krzysztof Halasa" napisał:
No to komu konkretnie i za co? Jakis screenshot, regulamit itp? Musisz z nim dyskutować? http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/pza_agreement.php |
|
Data: 2010-04-26 14:21:58 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
"Slawek 'IDEall' Fydryk" <sfydryk@gmail-com.invalid> writes:
http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/pza_agreement.php Ok. IMHO sytuacja jest jasna (w teorii przynajmniej, bo reklamacja w banku i/lub Allegro to nieco inna sprawa): SYSTEM PĹACÄ Z ALLEGRO system usĹug rozliczeĹ finansowych on-line dla UĹźytkownikĂłw, obsĹugiwany przez PayU S.A., polegajÄ cy na obsĹudze rozliczeĹ finansowych UĹźytkownikĂłw, wynikajÄ cych z dokonanych zakupĂłw towarĂłw lub usĹug w ramach Allegro. PayU S.A. zastrzega, Ĺźe nie jest stronÄ umowy zawartej pomiÄdzy KupujÄ cym a SprzedajÄ cym i nie ponosi odpowiedzialnoĹci za nienaleĹźyte wykonanie bÄ dĹş niewykonanie umĂłw zawartych przez UĹźytkownikĂłw w ramach Allegro. PayU S.A., w szczegĂłlnoĹci nie ponosi odpowiedzialnoĹci za zdolnoĹÄ SprzedajÄ cych do sprzedaĹźy towarĂłw lub usĹug oraz wypĹacalnoĹÄ KupujÄ cych ich nabywajÄ cych. 7.6. UĹźytkownik zobowiÄ zany jest wspĂłĹdziaĹaÄ z PayU S.A., w celu wyjaĹnienia wszelkich kwestii zwiÄ zanych z przeprowadzanymi przez wystawcĂłw kart pĹatniczych reklamacjami, w szczegĂłlnoĹci zobowiÄ zany jest udzielaÄ wszelkich niezbÄdnych informacji dotyczÄ cych transakcji, tytuĹem ktĂłrej nastÄ piĹa reklamowana pĹatnoĹÄ oraz na kaĹźde wezwanie PayU S.A., w terminie 7 dni od otrzymania takiego wezwania, dostarczyÄ PayU S.A., kopie dokumentĂłw dotyczÄ cych realizacji transakcji, w ramach ktĂłrej UĹźytkownik przyjÄ Ĺ pĹatnoĹÄ dokonanÄ kartÄ pĹatniczÄ , w tym: kopiÄ potwierdzenia nadania zamawianej przez KupujÄ cego przesyĹki lub potwierdzenie zrealizowania zamawianej usĹugi. UĹźytkownik zobowiÄ zany jest przechowywaÄ te dokumenty przez okres co najmniej 24 miesiÄcy od daty realizacji transakcji. (chyba wynika z tego jasno, ze transakcja karta sluzy do zaplaty za towar?) Z tym, ze moze latwiej skorzystac (np. najpierw) z ich programu "ochrony kupujacych"? Nie wiem jak z terminami. -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2010-04-22 22:52:35 | |
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy | |
Karciana reklamacja transakcji internetowej | |
Dnia Mon, 19 Apr 2010 10:50:36 +0000 (UTC), Podatnik napisał(a):
Kupiłem coś na allegro i zapłaciłem kartą kredytową. Towaru nie dostałem, Kiedyś słyszałem, że w takim sporze uczestniczą 3 strony: kupujący, sprzedający i organizacja karciana. Reklamację można składać za pośrednictwem banku i trwa to ok 60 dni. -- Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow Kolejowo http://foto.3mam.net/album2/Kolejowe_watki/index5.php |