Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   Karciana reklamacja transakcji internetowej

Karciana reklamacja transakcji internetowej

Data: 2010-04-19 21:24:11
Autor: Adam Paszczyca
Karciana reklamacja transakcji internetowej
Dnia Mon, 19 Apr 2010 10:50:36 +0000 (UTC), Podatnik napisa(a):

Czy mog otrzyma zwrot pienidzy poprzez reklamacj transakcji na karcie, czy
te jedynym rozwizaniem jest pofatygowanie si do organw cigania w celu
spenienia warunkw Programu Ochrony Kupujcych?

Raczej nie. Transakcja, ktra dokonae to transakcja z QXL Polska. QXL
dostao Twoje pienidze. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    os. Jagielloskie 13/43 31-833 Krakw (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356
___________/    Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/

Data: 2010-04-19 23:25:01
Autor: Krzysztof Halasa
Karciana reklamacja transakcji internetowej
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> writes:

Czy mogę otrzymać zwrot pieniędzy poprzez reklamację transakcji na karcie, czy
też jedynym rozwiązaniem jest pofatygowanie się do organów ścigania w celu
spełnienia warunków Programu Ochrony Kupujących?

Raczej nie. Transakcja, która dokonałeś to transakcja z QXL Polska. QXL
dostało Twoje pieniądze.

Nieotrzymanie oplaconego karta towaru i/lub uslugi jest jednak podstawa
do zlozenia reklamacji, oraz podstawa dla banku do zrobienia
chargebacku. Takie sa ustalenia w ramach przynajmniej obu organizacji,
i w praktyce tak bylo np. przy bankructwie nie pamietam juz ktorego
przewoznika lotniczego (jego acquirer raczej troche doplacil do interesu
wtedy).
Oczywiscie nie oznacza to, ze bank chetnie uzna reklamacje, ale jesli
transakcja karta dotyczyla zakupu na aukcji, a nie np. zasilenia swojego
konta (nie znam sie na Allegro), to IMHO szansa jest.
Z tym, ze najpierw zapytalbym Allegro co o tym mysla. Moze wola sami
normalnie zwrocic pieniadze.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-20 10:32:36
Autor: Rafal M
Karciana reklamacja transakcji internetowej
On 19 Kwi, 23:25, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

Nieotrzymanie oplaconego karta towaru i/lub uslugi jest jednak podstawa
do zlozenia reklamacji, oraz podstawa dla banku do zrobienia
chargebacku. Takie sa ustalenia w ramach przynajmniej obu organizacji,
i w praktyce tak bylo np. przy bankructwie nie pamietam juz ktorego
przewoznika lotniczego (jego acquirer raczej troche doplacil do interesu
wtedy).
Oczywiscie nie oznacza to, ze bank chetnie uzna reklamacje, ale jesli
transakcja karta dotyczyla zakupu na aukcji, a nie np. zasilenia swojego
konta (nie znam sie na Allegro), to IMHO szansa jest.
Z tym, ze najpierw zapytalbym Allegro co o tym mysla. Moze wola sami
normalnie zwrocic pieniadze.


U mnie kiedys byla podoba sytuacja: zaplacilem za usluge przez
PayPala. Usluga nie zostala wykonana - zlozylem wniosek o chargeback w
Multibanku - i nie bylo zadnego problemu.


Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-04-20 23:19:21
Autor: Adam Paszczyca
Karciana reklamacja transakcji internetowej
Dnia Mon, 19 Apr 2010 23:25:01 +0200, Krzysztof Halasa napisa(a):

Raczej nie. Transakcja, ktra dokonae to transakcja z QXL Polska. QXL
dostao Twoje pienidze.

Nieotrzymanie oplaconego karta towaru i/lub uslugi jest jednak podstawa
do zlozenia reklamacji, oraz podstawa dla banku do zrobienia
chargebacku. Takie sa ustalenia w ramach przynajmniej obu organizacji,

Tak. Tyle, e on zapaci nie za towar sprzedawcy, tylko QXL Polska za
usug. QXL usug wykonao. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    os. Jagielloskie 13/43 31-833 Krakw (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356
___________/    Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/

Data: 2010-04-21 00:25:37
Autor: Krzysztof Halasa
Karciana reklamacja transakcji internetowej
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> writes:

Tak. Tyle, że on zapłacił nie za towar sprzedawcy, tylko QXL Polska za
usługę. QXL usługę wykonało.

Tego nie wiem, napisalem ze nie znam sie na Allegro.
Za jaka usluge zaplacil QXL?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-21 23:29:40
Autor: RobertS
Karciana reklamacja transakcji internetowej

Tego nie wiem, napisalem ze nie znam sie na Allegro.
Za jaka usluge zaplacil QXL?

mial karte z citi - warto zlozyc reklamacje, mnie zawsze uznawali i kasa wracala ;-)

--
pozdrawiam
RobertS

Data: 2010-04-22 20:23:48
Autor: Adam Paszczyca
Karciana reklamacja transakcji internetowej
Dnia Wed, 21 Apr 2010 00:25:37 +0200, Krzysztof Halasa napisa(a):

Tak. Tyle, e on zapaci nie za towar sprzedawcy, tylko QXL Polska za
usug. QXL usug wykonao.

Tego nie wiem, napisalem ze nie znam sie na Allegro.
Za jaka usluge zaplacil QXL?

Przelania nalenoci za towar do sprzedawcy.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    os. Jagielloskie 13/43 31-833 Krakw (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356
___________/    Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/

Data: 2010-04-22 22:09:04
Autor: Krzysztof Halasa
Karciana reklamacja transakcji internetowej
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> writes:

Tego nie wiem, napisalem ze nie znam sie na Allegro.
Za jaka usluge zaplacil QXL?

Przelania należności za towar do sprzedawcy.

Dostal na to od QXL rachunek/fakture?
Czy moze QXL nie jest strona transakcji, a jedynie posrednikiem, zas
transakcja to zaplata karta za okreslony towar?

Ma konto w QXL, ktore mogl zasilic?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-25 13:24:16
Autor: Mithos
Karciana reklamacja transakcji internetowej
W dniu 2010-04-22 22:09, Krzysztof Halasa pisze:
Czy moze QXL nie jest strona transakcji, a jedynie posrednikiem, zas
transakcja to zaplata karta za okreslony towar?

Obecnie to wygląda tak, że pieniądze płacisz Allegro (czy tam QXL - właściciel Allegro) na jakiś ichniejszy rachunek, a po jakimś czasie (może to być różnie) Allegro (QXL) przelewa pieniądze na konto sprzedawcy.


--
Mithos

Data: 2010-04-26 14:14:01
Autor: Krzysztof Halasa
Karciana reklamacja transakcji internetowej
Mithos <fake@adres.pl> writes:

Obecnie to wygląda tak, że pieniądze płacisz Allegro (czy tam QXL - właściciel Allegro) na jakiś ichniejszy rachunek, a po jakimś czasie
(może to być różnie) Allegro (QXL) przelewa pieniądze na konto
sprzedawcy.

No tak, ale to sa sprawy techniczne, natomiast istotne tu jest kto
formalnie dostaje pieniadze i w zamian za co.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-22 22:49:53
Autor: Robert Kois
Karciana reklamacja transakcji internetowej
Dnia Thu, 22 Apr 2010 20:23:48 +0200, Adam Paszczyca napisa(a):

Tak. Tyle, e on zapaci nie za towar sprzedawcy, tylko QXL Polska za
usug. QXL usug wykonao.
Tego nie wiem, napisalem ze nie znam sie na Allegro.
Za jaka usluge zaplacil QXL?
Przelania nalenoci za towar do sprzedawcy.

Jako kupujcy nie pacisz za nic QLX. Pacisz za co MC/VISA uywajc
karty? Masz na to jak umow z nimi?

--
Kojer

Data: 2010-04-23 23:13:47
Autor: Adam Paszczyca
Karciana reklamacja transakcji internetowej
Dnia Thu, 22 Apr 2010 22:49:53 +0200, Robert Kois napisa(a):

Przelania nalenoci za towar do sprzedawcy.

Jako kupujcy nie pacisz za nic QLX. Pacisz za co MC/VISA uywajc
karty? Masz na to jak umow z nimi?

Nie? To zobacz sobie kiedy wprowadzasz numer karty komu pacisz i za co. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    os. Jagielloskie 13/43 31-833 Krakw (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356
___________/    Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/

Data: 2010-04-24 02:54:32
Autor: Krzysztof Halasa
Karciana reklamacja transakcji internetowej
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> writes:

Jako kupujący nie płacisz za nic QLX. Płacisz za coś MC/VISA używając
karty? Masz na to jakąś umowę z nimi?

Nie? To zobacz sobie kiedy wprowadzasz numer karty komu płacisz i za co.

Przeciez pisalem ze nie znam sie na Allegro.

No to komu konkretnie i za co? Jakis screenshot, regulamit itp?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-25 00:28:07
Autor: Adam Paszczyca
Karciana reklamacja transakcji internetowej
Dnia Sat, 24 Apr 2010 02:54:32 +0200, Krzysztof Halasa napisa(a):

Nie? To zobacz sobie kiedy wprowadzasz numer karty komu pacisz i za co.

Przeciez pisalem ze nie znam sie na Allegro.

No to komu konkretnie i za co? Jakis screenshot, regulamit itp?

Pacisz kwot dla QXL. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    os. Jagielloskie 13/43 31-833 Krakw (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356
___________/    Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/

Data: 2010-04-26 14:12:05
Autor: Krzysztof Halasa
Karciana reklamacja transakcji internetowej
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> writes:

Nie? To zobacz sobie kiedy wprowadzasz numer karty komu płacisz i za co.

Przeciez pisalem ze nie znam sie na Allegro.

No to komu konkretnie i za co? Jakis screenshot, regulamit itp?

Płacisz kwotę dla QXL.

Musze przyznac ze tu pozostaje mi tylko powiedziec "pass".
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-25 16:02:07
Autor: Slawek 'IDEall' Fydryk
Karciana reklamacja transakcji internetowej
"Krzysztof Halasa"  napisa:

No to komu konkretnie i za co? Jakis screenshot, regulamit itp?

Musisz z nim dyskutowa?
http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/pza_agreement.php

Data: 2010-04-26 14:21:58
Autor: Krzysztof Halasa
Karciana reklamacja transakcji internetowej
"Slawek 'IDEall' Fydryk" <sfydryk@gmail-com.invalid> writes:

http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/pza_agreement.php

Ok. IMHO sytuacja jest jasna (w teorii przynajmniej, bo reklamacja
w banku i/lub Allegro to nieco inna sprawa):

SYSTEM PŁACĘ Z ALLEGRO
system usług rozliczeń finansowych on-line dla Użytkowników,
obsługiwany przez PayU S.A., polegający na obsłudze rozliczeń
finansowych Użytkowników, wynikających z dokonanych zakupów towarów
lub usług w ramach Allegro.

PayU S.A. zastrzega, że nie jest stroną umowy zawartej pomiędzy
Kupującym a Sprzedającym i nie ponosi odpowiedzialności za nienależyte
wykonanie bądź niewykonanie umów zawartych przez Użytkowników w ramach
Allegro. PayU S.A., w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za
zdolność Sprzedających do sprzedaży towarów lub usług oraz wypłacalność
Kupujących ich nabywających.

7.6. Użytkownik zobowiązany jest współdziałać z PayU S.A., w celu
wyjaśnienia wszelkich kwestii związanych z przeprowadzanymi przez
wystawców kart płatniczych reklamacjami, w szczególności zobowiązany
jest udzielać wszelkich niezbędnych informacji dotyczących transakcji,
tytułem której nastąpiła reklamowana płatność oraz na każde wezwanie
PayU S.A., w terminie 7 dni od otrzymania takiego wezwania, dostarczyć
PayU S.A., kopie dokumentów dotyczących realizacji transakcji, w ramach
której Użytkownik przyjął płatność dokonaną kartą płatniczą, w tym:
kopię potwierdzenia nadania zamawianej przez Kupującego przesyłki lub
potwierdzenie zrealizowania zamawianej usługi. Użytkownik zobowiązany
jest przechowywać te dokumenty przez okres co najmniej 24 miesięcy od
daty realizacji transakcji.

(chyba wynika z tego jasno, ze transakcja karta sluzy do zaplaty za
towar?)

Z tym, ze moze latwiej skorzystac (np. najpierw) z ich programu "ochrony
kupujacych"? Nie wiem jak z terminami.
--
Krzysztof Halasa

Karciana reklamacja transakcji internetowej

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona