Karko³omny eksperyment

Data: 2009-12-17 12:23:01
Autor: Swiezak
Karko³omny eksperyment
Mam dysk twardy z czê¶ciowo uszkodzon± powierzchni±. Nie pomaga format, scandiski, etc. Przy zapisywaniu na jednej z partycji z wydzielonym uszkodzonym obszarem czasem pojawia siê b³od zapisu. Jak my¶licie. Co by by³o, gdyby sprróbowaæ na w.w. obszarze zastosowaæ kompresjê?

Pozdrawiam, M.

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4695 (20091217) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-12-17 12:27:25
Autor: Tomasz Chmielewski
Karko³omny eksperyment
On 17.12.2009 12:23, Swiezak wrote:
[...]

Mozesz sprobowac:

http://www.allegro.pl/item838466943_sprezarka_kompresor_przemyslowy_3_tloki.html

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-12-17 12:32:50
Autor: Swiezak
Karko³omny eksperyment
Mo¿e kompresor windows jest na tyle cwany, ¿e potrafi oddzieliæ sektory nadaj±ce siê do u¿ycia od tych które siê do uzycia nie nadaj±. Szed³bym swoim tokiem rozumowania raczej w tym kierunku

Pozdrawiam, M.

U¿ytkownik "Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.wpkg.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:7ouistF3rieo8U1mid.uni-berlin.de...

Data: 2009-12-17 13:24:26
Autor: Rados³aw Sokó³
Karko³omny eksperyment
Swiezak pisze:
Mo¿e kompresor windows jest na tyle cwany, ¿e potrafi oddzieliæ sektory nadaj±ce siê do u¿ycia od tych które siê do uzycia nie nadaj±. Szed³bym swoim tokiem rozumowania raczej w tym kierunku

A niby dlaczego akurat *kompresor* mia³by byæ taki "cwany"?

Bêdzie tylko gorzej.

Po prostu nie u¿ywaj uszkodzonego dysku. Albo w ostateczno¶ci
nie zak³adaj partycji na uszkodzonym obszarze.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-12-17 15:53:28
Autor: Swiezak
Karko³omny eksperyment

Bêdzie tylko gorzej.

Po prostu nie u¿ywaj uszkodzonego dysku. Albo w ostateczno¶ci
nie zak³adaj partycji na uszkodzonym obszarze.

Dziêkujê! Wszystko wiem. Pozostaje mi wierzyæ na s³owo

Pozdrawiam, M. __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4696 (20091217) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-12-18 00:29:18
Autor: Mirek Ptak
Karko³omny eksperyment
Dnia 2009-12-17 15:53,  *Swiezak* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Dziêkujê! Wszystko wiem. Pozostaje mi wierzyæ na s³owo

Pozdrawiam, M.

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus

To jeszcze to :) :
http://forum.softgroup.pl/viewtopic.php?t=20

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-12-17 13:16:54
Autor: Jacek Maciejewski
Karko³omny eksperyment
Dnia Thu, 17 Dec 2009 12:23:01 +0100, Swiezak napisa³(a):

Co by by³o, gdyby sprróbowaæ na w.w. obszarze zastosowaæ kompresjê?

Ja my¶lê ¿e to g... da. Lepiej spartycjonuj dysk tak by uszkodzone obszary
zostawiæ poza partycjami.
--
Jacek

Data: 2009-12-17 16:04:13
Autor: Swiezak
Karko³omny eksperyment
U¿ytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:pofrtiap8m63$.1lgavejcv26hz$.dlg40tude.net...
[...]

Dysk ju¿ dawno jest spartycjonowany, tyle tylko, ¿e ¿al mi strasznie tych uszkodzonych 70gb

Pozdro, M. __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4696 (20091217) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-12-17 22:03:46
Autor: Adam 'Adak' Kêpiñski
Karko³omny eksperyment
Dysk ju¿ dawno jest spartycjonowany, tyle tylko, ¿e ¿al mi strasznie
tych uszkodzonych 70gb

A ja mam takiego flopa Sony 1.44MB, ale ma chyba 55 badblockow (kilkadziesi±t kB).
Strasznie szkoda mi reszty.
Co mam zrobic?

Ps. Wyrzuæ ten z³om i przestañ siê wyg³upiaæ.

--
Adam 'Adak' Kêpiñski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, mo¿e byæ tylko mniejsze z³o"

Data: 2009-12-17 16:07:48
Autor: Swiezak
Karko³omny eksperyment

[...]

Dysk ju¿ dawno jest spartycjonowany, tyle tylko, ¿e ¿al mi strasznie tych kilkudziesiêciu uszkodzonych gb, a trudno mi okre¶liæ, któy dok³adnie obszar jest niepewny,a któy jest ju¿ kompletnie dead.

Data: 2009-12-18 01:17:00
Autor: Michal AKA Miki
Karko³omny eksperyment
U¿ytkownik "Swiezak" <suckMYrocket!!!@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hgdhfg$kve$1news.task.gda.pl...

[...]

Wiesz, dzisiaj zal ci dysku, jutro bedzie ci zal danych, ktore stracisz, jak bedziesz dalej korzystal z dysku.
A odmowi on posluszenstwa na pewno.

Kolejna rzecz - system napotykajac badblock na HDD potrafi zmulic komputer w taki sposob, ze sie szybko odechciewa na nim pracowac.

Kolejna rzecz - nie masz zadnej pewnosci, ze ilosc badblockow nie bedzie wzrastac. Bardzo czesto ich ilosc szybko rosnie, takze co zapiszesz dzisiaj, mozesz pogrzebac jutro.

Kolejna rzecz - kompresja jest przybijaniem gwozdzia do trumny. zeby wyciagnac dane ze skompresowanego obszaru, musi on byc caly bezblednie odczytany. Jesli jakikolwiek jego fragment nie bedzie odczytywalny, stracisz calosc skompresowanych danych.

Jesli juz chcesz koniecznie bawic sie z dyskiem w celach edukacyjnych, wez jakis Hirens boot i potraktuj dysk programem do skanowania powierzchni - chociazby tym nie lubianym przez specjalistow HDD regeneratorem, albo jakims programem producenta dysku.

Pozdro, M.

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4696 (20091217) __________

http://www.eset.com

A to na koniec - wez to usun, tak jak sugerowali koledzy.

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-12-19 03:55:40
Autor: Swiezak
Karko³omny eksperyment

U¿ytkownik "Michal AKA Miki" <jakistammichal@z.onetu.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hgehlu$5d8$1inews.gazeta.pl...
[...]

Próbowa³em. Nawet nie jednym, jednak jak zaczê³o skanowaæ uszkodzony obszar... To nawet pomimo wzglêdnie przyzwoitej mocy obliczeniowej mojego kompa po dwóch dniach zw±tpi³em.

Pozdro, M. __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4700 (20091218) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-12-17 16:12:50
Autor: Ent
Karko³omny eksperyment

[...]

walcz z kryzysem: wyrzuæ ten dysk i kup nowy

Karko³omny eksperyment