Karkonosze

Data: 2010-04-01 17:59:52
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Karkonosze
Witam!
Wstępnie wygląda na to, że w wakacje będę w okolicy Karkonoszy i zamierzam
zaliczyć przełęcz Karkonoską, stąd pytanie: czy gdzieś tam w okolicy są
jeszcze jakieś godne uwagi _szosowe_ podjazdy? Pytam, ponieważ teren jest
mi kompletnie obcy, a w tamtą okolicę nie trafię ponownie tak szybko.
Interesują mnie uphille tak po polskiej, jak i po czeskiej stroni,
najlepiej jakieś opisy przy okazji.

Data: 2010-04-01 19:10:24
Autor: 2late
Karkonosze
On 01/04/2010 4:59 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Po czesci w Gorach Izerskich:

Ze Swieradowa Zdroju wjedz na Stog Izerski. Masz kilka mozliwosci, od strony Czerniawy Zdroj (dzielnica Swieradowa - najtrudniejsza [niepodjechalem]), z centrum Swieradowa (srednia) lub z konca Swieradowa [w strone Szklarskiej Poreby] (Luzik ;) ) Potem lecisz grzbietem az do Szklarskiej Poreby. Wszystkie warianty asfaltowe.

Inna opcja.
Od strony Kowar wjezdzasz na Przelecz Okraj i dalej do Czech i z powrotem.
Albo dojezdzasz do przeleczy Karkonoskiej od Czeskiej strony i tamtedy wracasz.
Albo dojezdzasz po czeskiej stonie do przejscia we wspomnianej wyzej Czerniawie.

Wszystkie trasy atrakcyjne, serpentuny, te sprawy.

Powodzenia.

--
2late Outspace Communication Inc. 1999*2010 (R)

Data: 2010-04-01 20:14:16
Autor: Wojciech Waga
Karkonosze
Dołączę się do tematu. Orientujesz się może skąd/dokąd biegnie ścieżka rowerowa która jest koło schroniska "odrodzenie"?

pozdrzwiam
w.

Data: 2010-04-01 19:40:15
Autor: 2late
Karkonosze
On 01/04/2010 7:14 PM, Wojciech Waga wrote:
Dołączę się do tematu. Orientujesz się może skąd/dokąd biegnie ścieżka
rowerowa która jest koło schroniska "odrodzenie"?

To jest wlasnie Przelecz Karkonoska. Od czeskiej strony latwiejsza bo sa serpentyny, od polskiej - masakra, ledwie do konca Przesieki kilka razy dojezdzalem i potem robilem zwrot na dol.
Tyle za ja zawsze takim kiepskim rowerem turystyczno szosowym jezdzilem.
Piechota kilka razy bylem, fatalnie sie z gory schodzi. :-)
Zagooglaj po temacie "podjazd na przelecz karkonoska"

2late Outspace Communication Inc. 1999*2010 (R)

Data: 2010-04-01 20:54:58
Autor: MadMan
Karkonosze
Dnia Thu, 01 Apr 2010 19:40:15 +0100, 2late napisał(a):

To jest wlasnie Przelecz Karkonoska. Od czeskiej strony latwiejsza bo sa serpentyny, od polskiej - masakra, ledwie do konca Przesieki kilka razy dojezdzalem i potem robilem zwrot na dol.

http://www.genetyk.com/podjazdy/karkonoska1.html

To? Nie wygląda dużo gorzej od
http://www.genetyk.com/podjazdy/hrobacza1.html czy
http://www.genetyk.com/podjazdy/magurka1.html (oba podjechałem,
aczkolwiek z zatrzymaniami), aczkolwiek łatwo też nie wygląda. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-01 13:26:54
Autor: Jedrus
Karkonosze
Karkonoska w całości to niezły hardkor. Na rowerze szosowym nie
jechałem, na góralu owszem, kilka razy. Przełożenie 22x27 (tak, tak,
jak się mieszka na mazowszu, to się ma szosową kasetę w mtb :) i dało
się. A z górki można spokojnie stówkę zamknąć. Chociaż dziury są
(były?) niemiłosierne.

Pozdro,
A.

Data: 2010-04-01 23:13:53
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Karkonosze
Jedrus bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Karkonoska w całości to niezły hardkor. Na rowerze szosowym nie
jechałem, na góralu owszem, kilka razy. Przełożenie 22x27 (tak, tak,
jak się mieszka na mazowszu, to się ma szosową kasetę w mtb :)

Ja tam nie na Mazowszu mieszkam a i tak mam kasetę szosową w trekkingu z
korbą MTB, w góry jeszcze jej nie zabrałem, ale myślę, że się sprawdzi. W
zeszłym sezonie najlżejsze użyte przełożenie było coś około 22-26 (na
pusto, z sakwami 22-28).

i dało
się. A z górki można spokojnie stówkę zamknąć. Chociaż dziury są
(były?) niemiłosierne.

Co to, to nie. Życie mi miłe.

Data: 2010-04-02 10:14:35
Autor: Kobert
Karkonosze
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

Na podjeździe na Przełęcz Karkonoską używałem 22-34, żałując, że nie mam miększego (lubię wysoką kadencję, formą nie imponuję). Na kołach 26''. Ale z bagażem (sakwy, namiot) i 100 km w nogach owego dnia.

Pozdrawiam,
Kobert

Data: 2010-04-02 08:37:43
Autor: Łukasz Bieńkowski
Karkonosze
Ja leciałem tam na góralu 85kmh i uważam że się wiecej nie da - za wąsko i dziury

Pozdrawiam

Łukasz B.

Data: 2010-04-02 02:14:08
Autor: Jedrus
Karkonosze
On 2 Kwi, 08:37, "Łukasz Bieńkowski" <luca...@o2.USUNpl> wrote:
Ja leciałem tam na góralu 85kmh i uważam że się wiecej nie da - za wąsko i
dziury

Pozdrawiam

Łukasz B.

Na fullu się da :)

Pozdr,
A.

Data: 2010-04-02 11:17:24
Autor: Wojtek Paszkowski
Karkonosze
"Jedrus" <konarider@op.pl> wrote in message news:901e36de-0b2a-41c6-ab0d-2ba4d33e135by14g2000yqm.googlegroups.com...

Na fullu się da :)

na metrowej głębokości wyrwy to i najcięższy czołg nie pomoże.

pzodr

Data: 2010-04-02 10:51:07
Autor: Jedrus
Karkonosze
On 2 Kwi, 11:17, "Wojtek Paszkowski" <wo...@nawirtualnejpolsce.pl>
wrote:
"Jedrus" <konari...@op.pl> wrote in message

> Na fullu si da :)

na metrowej g boko ci wyrwy to i najci szy czo g nie pomo e.

pzodr

Byłem tam dobrych 4 lata temu. Wtedy nie było źle.

Pozdr

Data: 2010-04-02 11:56:07
Autor: Fabian
Karkonosze
Wojtek Paszkowski pisze:
"Jedrus" <konarider@op.pl> wrote in message

Na fullu się da :)

na metrowej głębokości wyrwy to i najcięższy czołg nie pomoże.

Jak jedziesz wystarczająco szybko, a wyrwa nie jest za długa to się
chyba przeleci kawałek i da radę, nie?

Fabian.

Data: 2010-04-02 12:23:26
Autor: Wojtek Paszkowski
Karkonosze

"Fabian" <fabian@niematakiegoadresu.pl> wrote in message news:hp4evm$i1a$1news.task.gda.pl...

na metrowej głębokości wyrwy to i najcięższy czołg nie pomoże.

Jak jedziesz wystarczająco szybko, a wyrwa nie jest za długa to się
chyba przeleci kawałek i da radę, nie?

najpierw trzeba ją zobaczyć, co przy prędkości 60-90 km/h nie jest oczywiste. A zwłaszcza zobaczenie z odpowiednim wyprzedzeniem, czy nie wyląduje się na kolejnej dziurze.

Z Karkonoskiej zdecydowanie wygodniej się zjeżdża na czeską stronę. Zwłaszcza że z Petrowki jest nawet fajna terenowa cyklotrasa (jedna z nielicznych legalnych nie-autostrad w KaNaPie). Fragmentami ma nawet bardzo ciekawą nawierzchnię:

http://picasaweb.google.com/lh/photo/VJfszEsSaHIziNdTRPWChg?authkey=Gv1sRgCKLUqv206Onw8AE&feat=directlink

pozdr

Data: 2010-04-02 15:39:27
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Karkonosze
Wojtek Paszkowski bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
http://picasaweb.google.com/lh/photo/VJfszEsSaHIziNdTRPWChg?authkey=Gv1sRgCKLUqv206Onw8AE&feat=directlink

Dość ciekawa definicja szosy. Chyba nie skorzystam z niej. ;-)

Data: 2010-04-07 16:02:59
Autor: Erdole
Karkonosze

http://picasaweb.google.com/lh/photo/VJfszEsSaHIziNdTRPWChg?
authkey=Gv1sRgCKLUqv206Onw8AE&feat=directlink

Możesz wskazać na poniższej mapie lokalizację szlaku ze zdjęcia?

http://mapy.cz/#mm=TTtTcP@x=135772928@y=138370816@z=13

E.

Data: 2010-04-02 11:53:35
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Karkonosze
Jedrus bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Na fullu się da :)

No to ja będę sprowadzał - mam pełnego sztywniaka.

Data: 2010-04-06 12:21:16
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Karkonosze
Dnia Thu, 1 Apr 2010 17:59:52 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

[...]

Nikt jeszcze nie napisał tego (chyba), więc ja zwrócę Twoją uwagę: Ty weź
się dowiedz, czy tam już śnieg zszedł.
A z fajnych podjazdów polecam tam: Przełęcz Kowarska z Kowar, ale nie
główną szosą, tylko boczną dróżką od zachodu,
Niby Piechowice - Jakuszyce, ale tam ruch duży
i krótki, ale fany podjazd z Janowic wielkich do miedzianki.
--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-04-06 16:15:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Karkonosze
Marek 'Qrczak' Potocki bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne
skreślić):
Dnia Thu, 1 Apr 2010 17:59:52 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

Witam!
Wstępnie wygląda na to, że w wakacje będę w okolicy Karkonoszy i zamierzam
                              ^^^^^^^^^
[...]

Tam wyżej masz kwestię śniegu. Toć to nie Alpy... ;-)

A z fajnych podjazdów polecam tam: Przełęcz Kowarska z Kowar, ale nie
główną szosą, tylko boczną dróżką od zachodu,

http://www.genetyk.com/podjazdy/kowarska1.html czy to
http://www.genetyk.com/podjazdy/kowarska2.html ? Bo jeżeli to pierwsze
to... Em, gdybym był z Mazowska albo okolic Łodzi to może. Ale sezon 2009
zakończyłem podjazdem na Magurkę Wilkowicką, zatem proszę o litość. ;-)

Data: 2010-04-07 07:43:15
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Karkonosze
Dnia Tue, 6 Apr 2010 16:15:12 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

[...]

Nagłówek profilu wykazuje, że to szosą główną. Nie to

czy to
http://www.genetyk.com/podjazdy/kowarska2.html ?

to właśnie.

Bo jeżeli to pierwsze
to... Em, gdybym był z Mazowska albo okolic Łodzi to może. Ale sezon 2009
zakończyłem podjazdem na Magurkę Wilkowicką, zatem proszę o litość. ;-)

No co ja poradzę, że ty z Karpat. Sudety to zupełnie inne góry są ;) Do
tego jeszcze polskie Karkonosze. Stok i od razu granica. Tak na zaś -
polecam Jesioniki. Masz bliżej, asfaltu sporo i do tego podjazdy.
Przykładowa trasa z zeszłego sezonu: http://www.bikely.com/maps/bike-path/P-tla-przez-Jesioniki

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-04-06 20:15:26
Autor: jacyn
Karkonosze
[...]

Padła już propozycja podjazdu na Przełęcz Okraj z Kowar - co roku jest tam rozgrywany wyścig na czas.
Ze swojej strony mogę dorzucić podjazd do Karpacza z Sosnówki - 12km.
Wspomniania Miedzianka z Janowic Wielkich może posłużyć za rozgrzewkę dla podjazdu na Przełęcz Rędzińską z Wieściszowic http://www.genetyk.com/podjazdy/redzinska2.html
Możesz też spróbować wjazdu na Szrenicę - droga jest brukowana (betonowa kostka sześciokątna).

Maciek

Data: 2010-04-07 07:44:23
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Karkonosze
Dnia Tue, 06 Apr 2010 20:15:26 +0200, jacyn napisał(a):

Możesz też spróbować wjazdu na Szrenicę - droga jest brukowana (betonowa kostka sześciokątna).

Tylko tam ciężko między pieszymi się przebić ;)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-04-07 16:00:31
Autor: Erdole
Karkonosze
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
[...]

Podjazd z Pecu pod Śnieżką pod schronisko Vyrovka i dalej w prawo do góry do kolejnego schroniska Lucni Bouda (w sezonie można). Wszystko na terenie KRNAP.

Data: 2010-04-07 20:02:29
Autor: jacyn
Karkonosze
  Erdole pisze:

Podjazd z Pecu pod Śnieżką pod schronisko Vyrovka i dalej w prawo do góry do kolejnego schroniska Lucni Bouda (w sezonie można). Wszystko na terenie KRNAP.

A to nie są czasami drogi szutrowe?

Maciek

Data: 2010-04-07 18:34:32
Autor: 2late
Karkonosze
[...]

Dzieki mapie kolegi moge dokladniej pokazac o co chodzi:

http://img59.imageshack.us/img59/2299/stogizerski.jpg

Podjazd na Stog Izerski z Czerniawy Zdroj (zielonym szlakiem) droga asfaltowa, trudny ale stosunkowo krotki.