Karkonosze dla niepełnosprawnych?

Data: 2009-05-04 01:29:49
Autor: luki2p@gmail.com
Karkonosze dla niepełnosprawnych?
Witam
Nazywam się Łukasz Czerwiński, urodziłem się 16 lipca 1991r. Jestem
niepełnosprawny - chory na  mózgowe porażenie dziecięce..
Od kilku lat zwiedzam Polskie Góry (filmy i zdjęcia są na www.aswiatstron.net
) - w tym roku wybieram się w Karkonosze, byłem tam trzy lata temu,
ale tym razem chciałbym zobaczyć coś więcej niż wodospady, które też
są piękne ;)
 Jeśli ktoś wie, że są miejsca w Karkonoszach, do których dotrzeć
wózkiem inwalidzkim - proszę o ,,cynk" na mail luki2p@gmail.com lub na
tym forum :)

Z góry dziękuje :)

Pozdrawiam serdecznie
Łukasz Czerwiński
www.aswiatstron.net

Data: 2009-05-04 12:43:32
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Mon, 4 May 2009 01:29:49 -0700 (PDT), luki2p@gmail.com napisał(a):

[...]

Generalnie dużo wyżej i po lepszych drogach można po czeskiej stronie...
Nawet asfaltem. Można dojechać samochodem/autobusem - jeśli będziesz miał
kogoś kto cię wspomoże swoimi mięśniami, będziesz tam mógł niemało
zobaczyć...
Pozdrawiam Tomek

Data: 2009-05-07 09:38:02
Autor: stepow
Karkonosze dla niepełnosprawnych?
Mozesz zaplanowac sobie w bliższej lub dalszej przyszlosci wizyte w
czeskiej Jizerce. Nie jest duzo dalej niz w Karkonosze.
Na poczatku miejscowosci jest praking.
http://www.mapy.cz/#x=135183104@y=138516736@z=12@mm=TTtTcP

Sama miejscowosc i okolice sa dostepne dla osopb na wozkach (sa
specjalne szlaki). Niezwykle malownicze miejsce, kilka zdjec na zachete:
http://www.stepow.pl/gallery/main.php?g2_itemId=8437

Marek, Wroclaw
milosnik Sudetow i nie tylko ;-)

Data: 2009-05-04 12:52:18
Autor: Waldek Brygier
Użytkownik wrote:
 Jeśli ktoś wie, że są miejsca w Karkonoszach, do których dotrzeć
wózkiem inwalidzkim - proszę o ,,cynk" na mail luki2p@gmail.com lub na
tym forum :)

Dla osób na wózkach przystosowana jest ścieżka od parkingu do Wodospadu Szklarki w Piechowicach. Przebudowywana jest również droga z górnej stacji wyciągu na Kopę na Równię pod Śnieżką, ale chyba jeszcze nie jest ukończona:
http://naszesudety.pl/?p=artykulyShow&iArtykul=4902
http://naszesudety.pl/?p=artykulyShow&iArtykul=4351

Waldemar Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
mój e-mail: kliknij na http://cerbermail.com/?qVvHiHNwHr - GG 415880

Data: 2009-05-04 13:52:49
Autor: bav
Karkonosze dla niepełnosprawnych?
luki2p@gmail.com <luki2p@gmail.com> napisał(a):
Witam

W KCEE jest ekspozycja &#8222;Wirtualne Karkonosze&#8221; (warto):
http://www.kpnmab.pl/pl/centrum-edukacji-ekologicznej,106

Polecam też kontakt z p. Leszkiem S. (zajmuje się m.in. sprawami udostępniania KPN dla niepełnosprawnych) mail i tel. tu, w Dziale Edukacji:
http://www.kpnmab.pl/pl/ksiazka-adresowa-kpn,91

bav

Data: 2009-05-04 16:01:25
Autor: Andrzej Lisowski
luki2p@gmail.com pisze:
[...]

Hej!

Może Przełęcz Karkonoska? Dojazd od strony czeskiej, albo z Przesieki od strony polskiej (asfaltem na samą przełęcz. Później można się dostać (też po asfalcie) do schroniska Odrodzenie. Super widoki! Albo w drugą stronę - betonem do czeskiego schroniska Petrova bouda.

Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2009-05-04 09:38:14
Autor: luki2p@gmail.com
Karkonosze dla niepełnosprawnych?
Serdeczne dzięki za propozycje - na pewno z nich skorzystam :)
Napisałem już do Karkonoskiego Parku Narodowego, może też uzyskam
jakąś pomoc - chociaż jak rok temu pisałem do KPNu z prośbą o
wwiezienie mnie na szczyt Śnieżki, to niestety mi odmówili (tłumaczyli
się, że Karkonosze są za małe na ,,samochodową" turystykę ) dlatego
też pojechałem w Bieszczady ;)

Pozdrawiam serdecznie
Łukasz Czerwiński
www.aswiatstron.net

Data: 2009-05-05 09:16:20
Autor: Olin
Dnia Mon, 4 May 2009 09:38:14 -0700 (PDT), luki2p@gmail.com napisał(a):

 jak rok temu pisałem do KPNu z prośbą o
wwiezienie mnie na szczyt Śnieżki, to niestety mi odmówili (tłumaczyli
się, że Karkonosze są za małe na ,,samochodową" turystykę )

Najwyraźniej zajmujesz o wiele więcej miejsca niż Hetman Gosiewski, którego
na spotkanie z Vaclavem Klausem (wszedł na piechotę) wwieziono pod drzwi
kaplicy świętego Wawrzyńca. Ponoć były wicepremier cierpi na jakieś dolegliwości.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kobiety nie można zmienić. Można zmienić kobietę, ale to niczego nie
zmienia."
autor nieznany

Data: 2009-05-05 01:16:19
Autor: luki2p@gmail.com
On 5 Maj, 09:16, Olin <k...@adres.w.stopce> wrote:
Dnia Mon, 4 May 2009 09:38:14 -0700 (PDT), luk...@gmail.com napisał(a):

> [...]

kaplicy świętego Wawrzyńca.
Ponoć były wicepremier cierpi na jakieś dolegliwości.

Osobie na wysokim szczeblu widocznie nie mogli odmówić ;/..

Pozdrawiam serdecznie
Łukasz Czerwiński
www.aswiatstron.net

Data: 2009-05-05 21:22:02
Autor: Sławomir Szyszło
Karkonosze dla niepełnosprawnych?
Dnia Tue, 5 May 2009 01:16:19 -0700 (PDT), "luki2p@gmail.com" <luki2p@gmail.com>
wklepał(-a):

Osobie na wysokim szczeblu widocznie nie mogli odmówić ;/..

Pewnie dlatego, że ten szczebel jest tak wysoko, że odmowy i tak nie słychać.
--
Sławomir Szyszło
Nadprzewodnik sudecki klasy 20 kV

Data: 2009-05-05 09:50:32
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Tue, 5 May 2009 09:16:20 +0200, Olin napisał(a):

[...]

Zapewne wysiadł mu kręgosłup
Pozdrawiam Tomek

Data: 2009-05-05 10:25:45
Autor: Olin
Dnia Tue, 5 May 2009 09:50:32 +0200, Tomasz Sójka napisał(a):

Zapewne wysiadł mu kręgosłup

Bezsprzecznie moralny; jak to u człowieka wartości chrześcijańskich.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Towarzysze! Gdybyśmy mieli walcownie blach cienkich to robilibyśmy
najlepsze w świecie konserwy mięsne...ale nie mamy mięsa"
 przypisywane Władysławowi Gomułce

Data: 2009-05-05 01:43:39
Autor: serak
Karkonosze dla niepełnosprawnych?
jak to u człowieka wartości chrześcijańskich.
 ?
Ale na temat; wjechał takze Schetyna do Domu Ślaskiego , a dalej udał
się podobno na piechotę. Gosiewski był wwożony dwukrotnie. Zresztą
Karkonosze są traktowane jak prywatny folwark. Wjeżdża każdy kto ma
pretekst. Np strażacy z Karpacza jak mają imprezę. Samotnia jak ma
wesele albo innych ważnych klientów. GOPR dla wwozenia znajomych
(zima, skuter). To tylko z autopsji.

Data: 2009-05-05 11:00:34
Autor: Olin
Dnia Tue, 5 May 2009 01:43:39 -0700 (PDT), serak@poczta.onet.pl napisał(a):

jak to u człowieka wartości chrześcijańskich.
 ?

http://www.dziennik.pl/polityka/article243359/Gosiewski_placi_nizsze_alimenty_niz_Dorn.html

<< "Polityk powinien przestrzegać wartości nie tylko podczas wystąpień z
mównicy sejmowej. Wartości, także chrześcijańskich, warto przestrzegać we
własnym życiu osobistym" - pouczał Dorna Gosiewski.

Jednak Gosiewski sam ma dziecko z poprzedniego małżeństwa i też płaci
alimenty. Tyle tylko że są one dużo niższe od tych, które płaci Dorn. A
była żona Gosiewskiego Małgorzata walczy w sądzie o ich zwiększenie.  >>

wjechał takze Schetyna do Domu Ślaskiego , a dalej udał
się podobno na piechotę. Gosiewski był wwożony dwukrotnie.

Pewne standardy są, jak widać, ponadpartyjne.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kiedy widzisz kobietę, pamiętaj, to diabeł!
 Ona jest swoistym piekłem!"
papież Pius II

Data: 2009-05-05 09:47:17
Autor: ternyk
luki2p@gmail.com wrote:
 Jeśli ktoś wie, że są miejsca w Karkonoszach, do których dotrzeć
wózkiem inwalidzkim - proszę o ,,cynk" na mail luki2p@gmail.com lub na
tym forum :)

Jest taka książka "105 tras spacerowo - turystycznych po Dolnym Śląsku" gdzie są opisane trasy z uwzględnieniem turystów na wózkach.

http://www.karkonosze.ws/105_tras_spacerowo-turystycznych_po_dolnym_slasku_artykul_378.html

Mam ją w domu (żona kiedyś dostała ją kiedyś, więc nie wiem czy jest dostępna do kupienia obecnie). Mogę obejrzeć i zobaczyć jakie trasy górskie są tam wymienione.

--
pozdrowienia,
ternyk

Data: 2009-05-05 01:10:58
Autor: luki2p@gmail.com
On 5 Maj, 09:47, ternyk <ternyk@nospam_gmail.com> wrote:
luk...@gmail.com wrote:
> [...]

Mam ją w domu (żona kiedyś dostała ją kiedyś, więc nie wiem czy jest
dostępna do kupienia obecnie). Mogę obejrzeć i zobaczyć jakie trasy

Bardzo bym był Panu wdzięczny :) powiem szczerze, że nie wiedziałem,
iż takie książki istnieją.

Pozdrawiam serdecznie
Łukasz Czerwiński
www.aswiatstron.net

Data: 2009-05-05 18:16:10
Autor: ternyk
luki2p@gmail.com pisze:
Bardzo bym był Panu wdzięczny :) powiem szczerze, że nie wiedziałem,
iż takie książki istnieją.

Przejrzałem książkę i niestety, nie znalazłem za wiele ciekawych tras w Karkonoszach. Jedyna oznaczoną dla osób na wózkach w powiecie jeleniogórskim jest trasa: od Szklarskiej Poręby do na wodospad Szklarki :(. Być może inne, oznaczone najniższym stopniem trudności byłyby przejezdne ale niestety tego nie wiem. Z innych tras które przewodnik wymienia w okolicach Jeleniej Góry to:
a) Od Szklarskiej Poręby do Zakrętu Śmierci (*)
b) W Karpaczu pod górę (*)
c) Szklarska Poręba - Polana Jakuszycka (*) - napisano że częściowo można pokonać ją wózkiem
d) Z Karpacza do Kowar (**)
e) Dolina Królów wokół Misłakowic (**)
f) Sokola Pętla (***)

* - oznaczają stopień trudności (trasy przedstawione w książce są dla osób starszych, rodziców z dziećmi, więc to trzeba mieć na uwadze interpretując stopień trudności)

PS Gdyby inne regiony Dolnego Śląska albo bardziej dokładne info o wymienionych trasach były potrzebne to zapraszam na priv.

--
pozdrowienia,
ternyk

Data: 2009-05-05 12:25:14
Autor: luki2p@gmail.com
On 5 Maj, 18:16, ternyk <ternyk@nospam_gmail.com> wrote:
luk...@gmail.com pisze:

> [...]

PS Gdyby inne regiony Dolnego Śląska albo bardziej dokładne info o
wymienionych trasach były potrzebne to zapraszam na priv.

Bardzo dziękuje :)

Pozdrawiam serdecznie
Łukasz Czerwiński
www.aswiatstron.net

Data: 2009-05-05 21:29:40
Autor: gautama

luki2p@gmail.com pisze:

 Jeśli ktoś wie, że są miejsca w Karkonoszach, do których dotrzeć
wózkiem inwalidzkim - proszę o ,,cynk" na mail luki2p@gmail.com lub na
tym forum :)

może nie dokładnie na temat, ale: zanabyłem ostatnio czeską mapę Gór Izerskich: Jizerske Hory 1:25 tys. turisticka a lyzarska mapa Wydawnictwo ROSY. Na tejże mapie są zaznaczone wszystkie trasy przystosowane dla wózków z czeskich Izerach (a jest ich multum). Piszę o tym, bo po pierwsze czeskie Izery ładnymi górami są więc może i one Ciebie zainteresują, a poza tym można przypuszczać, że powstała podobnie oznaczona mapa Karkonoszy.
tu namiar:
http://www.mapcentrum.cz/produkt/jizerske-hory-jih-mapa-rosy-1-25-000-22234805/

pozdr.
g.

Data: 2009-05-09 21:01:08
Autor: Waldek Brygier
gautama wrote:
przystosowane dla wózków z czeskich Izerach (a jest ich multum).

Nieprawda, wcale nie takie multum. Zaledwie jedna rzeka i jedna góra...

Data: 2009-05-19 22:00:27
Autor: Jacek 'Jacoj' Jakubowski
Karkonosze dla niepełnosprawnych?
Użytkownik wrote:
[...]
 Jeśli ktoś wie, że są miejsca w Karkonoszach, do których dotrzeć
wózkiem inwalidzkim - proszę o ,,cynk" na mail luki2p@gmail.com lub na
tym forum :)
[...]

Na stronie http://www.mapy.cz/ jest zaje....fajna tzn. najlepsza internetowa
mapa Czech, są zaznaczone szlaki turystyczne, ścieżki rowerowe, schroniska,
drogi itd. Fotografie satelitarne (lotnicze?) są na tyle dokładne, że widać
czy do danego schroniska w górach prowadzi asfalt. Np. pod poniższym adresem
http://www.mapy.cz/#x=135632864@y=138380128@z=17@mm=TtFP
widać schronisko Labska Bouda z widoczną drogą asfaltową, do wielu innych
schronisk/hoteli w czeskich Karkonoszach prowadzą drogi asfaltowe, po których
spokojnie można jechać wózkiem. W razie watpliwości czy to asfalt czy nie
zawsze można posłużyć się googlem do wyszukiwania zdjęc na temat danego schroniska
czy szlaku. Np. po wpisaniu "Labska Bouda" otrzymujemy wiele zdjęć schroniska
i okolic, na których widać ten asfalt.

Ja, osobiscie, asfalt widziałem przy:
schronisku Labska Bouda
schronisku Petrowa Bouda
Przełęczy Karkonoskiej
Przełęczy Okraj
schronisku Jelenka (zółty szlak od Przełeczy Okraj)

Jacoj - Jacek Jakubowski  [ e-mail: j a c o j j @ p o c z t a . f m ]
Kiedy w Rumuni pies po raz ostatni widział kość?
- Jak miał otwarte złamanie!

Karkonosze dla niepełnosprawnych?