Karkonosze - propozycje trasy

Data: 2011-03-10 21:58:27
Autor: Domator
Karkonosze - propozycje trasy

Mogę ci zaproponować fajną trasę ale asfaltem trasa ma około 100 km długości
,mimo iż to asfalt to ruch na tej trasie niewielki a widoki fajne
Start :
  Miasteczko Lubawka ruszamy w kierunku na wieś Bukówka (tutaj możemy się po
rozkoszować widokiem zalewu Bukówka fajna tama i fajne widoki i można na
niej pojeździć rowerkiem wzdłuż lasu ścieżką leśną jedziemy wzdłuż prawego
brzegu zbiornika do wioski Paprotki z niej kierujemy się na miejscowość
Miszkowice z niej następnie na Jarkowice i    tu mamy dwa wyjścia pierwsze
jedziemy asfaltem do samej góry na Przełęcz Okraj piękne widoki po drodze
,drugi jedziemy z Jarkowic lasem na grzbiet Lasocki  i dopiero grzbietem
jedziemy na Okraj (to wydłuży nam trasę o około 15 km),na Okraju
przekraczamy granicę i jesteśmy już w Czechach i tu zaczyna się jazda cały
czas góry kilkanaście km (aż nadgarstki bola ) ,w miejscowości na dole w
której jest skręt na Jańskie Łaźnie po prawej stronie drogi  na skarpie (po
lewej stronie drogi duży parking na autokary ) ,możemy zjeść obiadek karmią
dobrze i smacznie i ruszamy dalej nie jest z góry ale ładnie prosto
kierujemy się na Trutnow po przejechaniu prostej (dość ruchliwy odcinek w
sumie  jedyny na tej trasie ale ma pas boczny dla rowerów ) i tu mamy też
dwie możliwości do wyboru jedna jedziemy do miejscowości Trutnow i z niej do
Lubawki wszystko asfalt ale dobrze się jedzie i w miarę szybko ,druga dla
mnie lepsza na końcu tej prostej o której pisałem wcześniej jest skręt na
Zaclerz ,odcinek pod górę parę kilometrów asfaltem ale ruch praktycznie
żaden piękne widoki po drodze na szczycie mamy umocnienia Czeskie z II wojny
światowej można pooglądać a jak się wcześniej umówić pozwiedzać kilkanaście
km umocnień  ,dojeżdżamy do Zaclerza i tu znów dwa drogi można pojechać do
Lubawki asfaltem przez Kralowec(na ostrym zakręcie 90 stopni jest fajna
knajpa Motorest po prawej stronie super żarcie) lub  do     Niedamirowa
ścieżkami przez Pola i drogę w lesie tam jest przejście turystyczne i z
Niedamirowa do Opawy  przez  Miszkowice ,Szczepanów (ekstra podjazd taki 2
km ostro pod górę naprawdę ostro, na zjeździe mam swój rekord prędkości na
Góralu 93 km/h(dziś już bym tego nie zrobił ) )  i dalej do Bukówki  i do
Lubawki i to koniec trasy  .Teraz parę uwag moich osobistych pewnie wszystko
zależy od sprawności ,ja zacząłem wycieczkę z dwoma kobietami w godzinach
rannych a skończyliśmy na spokojnie koło 21 więc czasu to trochę zajmuje
,jest sporo pod górkę ale jak to się mówi na górkę wjedziesz z górki
zjedziesz :), przy zjeździe z Okraju miejscami bywa chłodno nawet latem więc
warto mieć coś przeciwwiatrowego ,zjeść polecam generalnie w Czechach po
prostu lepiej karmią i większa kultura |(niektórzy mnie za to zlinczują ).

Pozdrawiam i życzę miłej wycieczki   J.M
PS jak ktoś planuje wycieczkę w okolice i ma jakieś pytania to chętnie służę
pomocą
acha ogólnie okolice Kamiennej Góry ,Krzeszowa ,Lubawki są pełne tras
rowerowych i wydaje mi się że są lepsze niż w Szklarskiej i Karpaczu bo tam
totalny ekstrem a tutaj więcej równego i większe zróżnicowanie terenu i
parku nie ma i można wszędzie wjechać i masa zabytków i zbiorników wodnych
,naprawdę ciekawa okolica i tanio przespać się można w agroturystykach
polecam stronkę
http://www.rowery.kamienna-gora.pl/
Jeszcze raz pozdrawiam

Karkonosze - propozycje trasy