Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Karmienie naszej Hondy

Karmienie naszej Hondy

Data: 2010-03-09 13:09:29
Autor: tomekok
Karmienie naszej Hondy
Weronika Styka pisze:

Szanowni Panowie,
[...]  postanowiliśmy zacząć karmić naszą Hondę
gazem LPG, [...]  jaką instalację podarować naszej japonce? [..]Czynnik ekonomiczny przy
zakupie
instalacji jest drugorzędny, cena naszej Hondy na tyle poszła w górę, że śmiało możemy wydać potencjalnie zaoszczędzone pieniądze na znakomity system zasilania LPG. Proszę o sugestie [...] polecanych zakładów w mieście stołecznym.

Napiszę z doświadczenia:
Miałem Hondę na gazie - Acura 3.5 RL 1996 r, automat. W Europie to jest Honda Legend.
Gaz: sekwencja, Landi Renzo Omegas (4 gen.)
Koszt instalacji: 6 tys PLN (2005 r.), czyli po tysiaku za cylinder.
Instalacja praktycznie bezobsługowa, automatyczna, jedynie przy przeglądach wymiana filtrów fazy ciekłej i lotnej. Sam to zresztą robiłem, koszt filtra ok 25-30 zł.
Zakład montujący: "Autkogaz" w W-wie, adresu nie pomnę.

Opinia:
Kupiłem już zagazowaną. Sam bym tego nie zrobił temu silnikowi. Hondy gazu nie lubią, a ich silniki nie lubią ingerencji. Polecam poczytanie forum dyskusyjnego użytkowników Hondy (np. http://www.honda.gda.pl/)

Dynamika ok, przy sekwencji dużej różnicy między E95 a LPG nie ma. Przy wyprzedzaniu tylko jest ok. 1 sek opóźnienia od wdepnięcia do przyspieszenia. Można się przyzwyczaić i wziąć na to poprawkę przy manewrach. ALE: jakość gazu jest tu kluczowa! Ten syf co leją w 80% stacji nadaje się do spalenia w kuchenkach turystycznych a nie silnikach w ruchu drogowym. Odradzam szczególnie tankowanie na BP - takiego charczenia i zamulenia przy wyprzedzaniu po tankowaniu na żadnej firmowej stacji nie miałem.

Życzę rozsądnego i korzystnego wyboru!

Pzdr.
T.

Data: 2010-03-10 09:23:26
Autor: gosmo
Karmienie naszej Hondy
Użytkownik "tomekok" <tomekok_USUNTO@USUNTO_gmail.com> napisał w wiadomości news:hn5e6u$quj$1inews.gazeta.pl...
Weronika Styka pisze:
Gaz: sekwencja, Landi Renzo Omegas (4 gen.)
Koszt instalacji: 6 tys PLN (2005 r.), czyli po tysiaku za cylinder.
Instalacja praktycznie bezobsługowa, automatyczna, jedynie przy przeglądach wymiana filtrów fazy ciekłej i lotnej. Sam to zresztą robiłem, koszt filtra ok 25-30 zł.


Co prawda zupełnie inny silnik mam, ale też mam taką instalkę i sobie chwalę. Dopłaciłem do nowego autka 4'500 (właściwie to dostałem gratis, ale mogłem wybrać skórę, navi, xenony czy inne pierdoły ;) ) więc ceną nieco powyżej 1kzł na cylinder (silnik 1.6 - 4 cylindry). Po kupnie potrafił zgasnąć dojeżdżając do świateł, ale podjechałem do ASO coś tam ustawili i od tego czasu (1,5 roku) mi takiego numeru nie zrobił ;)
Różnica w spalaniu jest niewielka (15% może) w mocy silnika nie zauważyłem. Po dwóch latach koszt paliwa to19zł/100km, autko to Octavia II.

Karmienie naszej Hondy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona