Karol Wojtyła i Wojciech Jaruzelski... dwaj wielcy Polacy

Data: 2013-10-19 19:44:57
Autor: the_foe
W dniu 2013-10-19 14:18, Towarzysz Gnój pisze:
--
Swój pozytywny stosunek do Jaruzelskiego papież manifestował nieraz. W
schyłkowym okresie PRL, podczas spotkania z polskimi biskupami w Watykanie,

Za Jaruzelskiego, czyli od stanu wojennego, zapanowała w Polsce dosc skrajna schizofrenia władzy w stosunku do Kosciola Katolickiego. Stosowano metodę dużej marchewki i jeszcze dłuższego kija. Pozwlono kosciolowi przyjmowac zachodnie dary, ułatwiano powstawanie nowych parafii, pozwolono kosciołom, za darmo, podł±czac sie do miejskiego oswietlenia, zniesiono nadzór rzadowy nad lekcjami religii, ze szkół zniknęły antyreligijne watki programowe. Z drugiej strony inwigilacja struktur ko¶cioła była wrecz totalitarna (zaloze sie, ze wladze PRL wiecej wiedziały co sie dzieje w KK niz w strukturach administracyjnych panstwa) i panstwo stosowala podłe metody by kosciół zachował pragmatyczn± neutralnosc (bo chocby na zyczyliwosc nie miał co liczyc).

Rola KK w przemianach ustrojowych jest nie do przeszacowania. Przeceniony jest zas motyw władz. Dla Jaruzelskiego KK nie był zadn± moraln± podstaw±. To był przeciwnik którego władza znała najlepiej i najlatwiej było go uwikłac w gre wg zasad komunistów.

--
@foe_pl

Data: 2013-10-19 20:09:48
Autor: Towarzysz Gnój
Karol Wojtyła i Wojciech Jaruzelski... dwaj wielcy Polacy

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomo¶ci news:l3ugeo$h5i$1news.dialog.net.pl...

> [...]
|
| Rola KK w przemianach ustrojowych jest nie do przeszacowania.
| Przeceniony jest zas motyw władz. Dla Jaruzelskiego KK nie był zadn±

Przeciwnik? To jakim cuden przetrwał? (buuuuu-ha-ha!)
Przeciwnikiami mogły sobie być jakie¶ tam pojedyncze Kaczmarki, Popiełuszki. Takim najpierw po ojcowsku się tłumaczyło... I nie można powiedzieć, żeby oni wszyscy tak Ľle kończyli, bo przeciez duchowni dostawali paszporty, jeĽdzili się kształcić...

 którego władza znała najlepiej i

Czy informacja jest tak wielk± cen± za dobrodziejstwa Władzy Ludowej?
gru.pl

Data: 2013-10-20 11:50:52
Autor: the_foe
W dniu 2013-10-19 20:09, Towarzysz Gnój pisze:
Przeciwnik? To jakim cuden przetrwał? (buuuuu-ha-ha!)

Moze przeciwnik to pojecie zbyt kategoryczne. Kosciół był na pewno ideologicznym konkurentem. Jak Pepsi i CocaCola ;) Na ogół ze sob± walcza, ale pamietaja, ze jada na jednym wózku i nie nalezy przesadzac.

--
@foe_pl

Data: 2013-10-20 23:11:54
Autor: Towarzysz Gnój
Karol Wojtyła i Wojciech Jaruzelski... dwaj wielcy Polacy

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomo¶ci news:l4091s$9fk$2news.dialog.net.pl...

| Moze przeciwnik to pojecie zbyt kategoryczne.

A w jakich kategoriach rozumieć rewolucję?
Kto nie z nami, ten przeciw nam!

 Kosciół był na pewno
| ideologicznym konkurentem.

Buuuu-ha-ha!
Ideologicznym konkurentem to byli dla nas rosyjscy eserowcy, którzy zdetronizowali cara.  Wiecie obywatelu po co Dzierżyński stworzył czekę?

 Jak Pepsi i CocaCola ;) Na ogół ze sob±
| walcza

Pepsi cola powiadacie? I jeszcze 'walcz±'? (chyba dwa metry pod ziemi±!)

, ale pamietaja, ze jada na jednym wózku i nie nalezy przesadzac.

Ależ dlaczego nie przeszkadzać? Nawet trzeba 'przeszkadzać', jesli to nie przeszkadza. My¶licie, że obwożenie ¶więtego obrazu, albo chociażby pustej ramy przynosiło szkody Władzy Ludowej? Przeciez z tym obrazem hołota nie pójdzie podpalać komitetów!
gnoj.czerwony@gru.pl

Data: 2013-10-21 09:08:39
Autor: WW
W dniu 2013-10-19 19:44, the_foe pisze:

Rola KK w przemianach ustrojowych jest nie do przeszacowania.

Co tu przeszacowywać?
Ośrodek obcego państwa za pieniądze z CIA wspomógł opozycjonistów.
Standardowe postępowanie CIA na całym świecie.

Pozdrawiam
WW
„Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
  Polska bÄ™dzie wiochÄ… a Polak burakiem”.

Data: 2013-10-21 11:27:16
Autor: Roman Rumian
Karol Wojtyła i Wojciech Jaruzelski... dwaj wielcy Polacy
W dniu 2013-10-21 09:08, WW pisze:
(...)
> Co tu przeszacowywać?
> O¶rodek obcego państwa za pieni±dze z CIA wspomógł opozycjonistów.
> Standardowe postępowanie CIA na całym ¶wiecie.

Panie WW,

je¶li chce Pan być postępowy i należeć do eleganckiego towarzystwa z salonu nie wolno Panu wyznawać takich spiskowych teorii !

Nie pisz±c, że to zdanie wzięte żywcem z propagandy wczesno-peerelowskiej. Ach ta pańska miło¶ć do Stalina !
Często bywa demaskuj±ca ... wie Pan o tym ?

Roman Rumian

Data: 2013-10-21 12:50:20
Autor: WW
W dniu 2013-10-21 11:27, Roman Rumian pisze:
W dniu 2013-10-21 09:08, WW pisze:
(...)
 > Co tu przeszacowywać?
 > OĹ›rodek obcego paĹ„stwa za pieniÄ…dze z CIA wspomĂłgĹ‚ opozycjonistĂłw.
 > Standardowe postÄ™powanie CIA na caĹ‚ym Ĺ›wiecie.

Panie WW,

jeśli chce Pan być postępowy i należeć do eleganckiego towarzystwa z
salonu nie wolno Panu wyznawać takich spiskowych teorii !

Chyba nie chcÄ™.
Wczoraj wypowiadał się w TV profesor z instytutu morskiego na temat wstęgora królewskiego i na poprosił, żeby się do niego zwracali po imieniu, bo jak stwierdził, dziś "profesor" to nie brzmi dobrze.

Nie pisząc, że to zdanie wzięte żywcem z propagandy
wczesno-peerelowskiej. Ach ta pańska miłość do Stalina !
Często bywa demaskująca ... wie Pan o tym ?

To, że Watykan brał i przekazywał do Polski pieniądze od CIA, to można w kilku książkach i wspomnieniach p. Regana poczytać.
Jedyną ciekawą rzeczą jest to: ile Watykan wziął, ile przekazał do Polski a ile z tego trafiło do prawdziwych opozycjonistów.

To tyle w temacie propagandy.

Data: 2013-10-21 21:43:25
Autor: Towarzysz GnĂłj

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:l42jto$bs8$1node1.news.atman.pl...

| Co tu przeszacowywać?
| Ośrodek obcego państwa za pieniądze z CIA wspomógł opozycjonistów.

Powinniście towarzyszu dodać, że 'konstruktywnych opozycjonistów', czyli naszych śpiochów..
Buuuu-ha-ha!

Karol Wojtyła i Wojciech Jaruzelski... dwaj wielcy Polacy