Karp... Chwast przysmakiem PRL`u?

Data: 2009-12-24 23:33:37
Autor: Dirko
Karp... Chwast przysmakiem PRL`u?

Użytkownik "Lorn" <ateagina@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hh0nq7$bul$1news.interia.pl...

"Okazuje się - nie wiem na ile to propaganda, a na ile prawda - że wigilijny karp to wymysł PRL-u. Tak Proszę Państwa.

    Tak przepisywać każdą brednię aby tylko dokopać komunie, to chyba jakieś zbocznie?
http://bielsko.man.pl/fishrzd/hist_karp.html

Data: 2009-12-25 00:08:59
Autor: Lorn
Dirko pisze:
[...]

Zboczenie? Cytujesz nie mój tekst... Dlatego pytam: 'Smak PRL`u? :>'
O pytającym temacie posta już nie wspomnę. >

http://bielsko.man.pl/fishrzd/hist_karp.html

Czyli na XIX wieku historyjka się kończy... Wróćmy może do XX wieku i ponowię pytanie... Chwast przysmakiem PRL`u?
Co ciekawe... Faktycznie przed wojną Karp nie gościł na stołach jako wigilijny rarytas. :>

            Prezydencki wyścig.
http://sonda.hanzo.eu/sondy,45571,7kfE.html

Data: 2009-12-25 09:51:11
Autor: Jadrys
W dniu 2009-12-25 00:08, Lorn pisze:

Czyli na XIX wieku historyjka się kończy... Wróćmy może do XX wieku i ponowię pytanie... Chwast przysmakiem PRL`u?
Co ciekawe... Faktycznie przed wojną Karp nie gościł na stołach jako wigilijny rarytas. :>

Nie, nie PRL-u. Przynajmniej dla mnie Karp jest nawet dzisiaj przysmakiem.. - Gdy rano wstałem, to zobaczyłem że zostało na stole sporo ryb z wczorajszej kolacji (m.in. szczupak i  sandacz). Ja jednak skusiłem się na kawałek karpia.

Data: 2009-12-25 10:54:10
Autor: cirrus
Użytkownik "Lorn" <ateagina@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hh0qpr$f6b$1news.interia.pl...
Dirko pisze:
[...]

Myślę, że i teraz nie jest tak częstym gościem, ja od dawna przerzuciłem się na łososia, albo solę, o wiele smaczniejsze.

--
stevep

Data: 2009-12-28 21:48:03
Autor: Adam
[...]
Pzrkro mi - ale pieprzysz jak potłuczony. To była tradycyjna potrawa wigilijna - moi dziadkowie i rodzice przed II wojną światową co roku na święta kupowali karpia - jego cena była dość wysoka, ale moich dziadków, urzędników państwowych jakoś na niego było stać. Proletariat i wieśniacy kupowali śledzia. Faktem jest, że tzw. wyższe sfery raczyły się bardziej wyszukanymi rybami, kórych cena była wówczas zawrotna.
Karp nie jest żadnym chwastem rybnym. Wystarczyłoby trochę poczytać ne temat jego hodowli o historii tej hodowli. Jedną z zalet tej ryby jest to, że jej warunki bytowania nie są zbyt skomplikowane, chociaż budowa stawów karpiowych jest dość kapitałochłonna.
AC __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4723 (20091228) __________

Karp... Chwast przysmakiem PRL`u?