Karta 2xHDMI ?

Data: 2012-05-12 10:17:28
Autor: Jakub Jewuła
Karta 2xHDMI ?
Padl mi wlasnie monitor (duuzy CRT) wiec musze kupic LCD.
Korzystajac z okacji planuje powiekszyc obszar roboczy kupujac dwa monitory ;)

W zwiazku z tym mam prosbe o polecenie jakiejs niedrogiej karty video z 2xHDMI. Do normalnej pracy - zadnych gier,
chetnie karta pasywna, nie grzejaca sie. Tak do <> 300zl.

Z gory dzieki

Data: 2012-05-12 10:19:11
Autor: Jakub Jewuła
Karta 2xHDMI ?
Ps. Z wymagan to jedynie sprzetowe dekodowanie HD,
ale to to juz chyba wszystkie karty oferuja...

Data: 2012-05-12 20:09:23
Autor: Michal
Karta 2xHDMI ?
Jakub Jewuła wrote:
[...]

Do wyboru do koloru:
http://tnij.org/qnl0

+ przejściówka DVI->HDMI (w ATI bez problemu przesyła również dźwięk - sam mam tak podłączony monitor z głośnikami do R4850).

--
/MB

Data: 2012-05-12 20:41:49
Autor: qwerty
Karta 2xHDMI ?
Użytkownik "Michal"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jom94h$g2c$1@mx1.internetia.pl...
+ przejściówka DVI->HDMI (w ATI bez problemu przesyła również dźwięk - sam mam tak podłączony monitor z głośnikami do R4850).

U mnie 3650 pro na agp nie przesyła dźwięku. Gdzieś czytałem, że asus dawał wybrakowane przejściówki.

Data: 2012-05-12 22:18:03
Autor: Michal
Karta 2xHDMI ?
qwerty wrote:
[...]

No patrz - dwa R4850, nomen omen od Asusa, na załaczonych przejściówkach DVI-HDMI (żółte) przesyłają dźwięk bez najmniejszego problemu. Na pewno wszystko masz poprawnie skonfigurowane?
Główna róznica pomiędzy serią HD3xxx a HD4xxx jeśli chodzi o przesyłąnie dźwięku przez DVI/HDMI, to że HD3xxx potrafią wypluć 5.1,
a HD4xxx już 7.1 oraz DTS (ale bez HD Adudio - to doszło od HD5xxxx, choćby wspomnianych tu HD5450 za ~100 zł).

--
/MB

Data: 2012-05-13 08:23:31
Autor: qwerty
Karta 2xHDMI ?
Użytkownik "Michal"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jomglp$9kp$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Taki głupi nie jestem. Żółty adapter podłączamy do żółtego wyjścia DVI. Swoją drogą u Ciebie adapter ma jakie złącze? DVI-D?

Data: 2012-05-13 08:38:21
Autor: qwerty
Karta 2xHDMI ?
Użytkownik "qwerty"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jonk0e$qs9$1@inews.gazeta.pl...
Taki głupi nie jestem. Żółty adapter podłączamy do żółtego wyjścia DVI. Swoją drogą u Ciebie adapter ma jakie złącze? DVI-D?

Oczywiście chodzi mi czy DVI-D Single

Data: 2012-05-14 14:23:29
Autor: Michal
Karta 2xHDMI ?
qwerty wrote:
Taki głupi nie jestem. Żółty adapter podłączamy do żółtego wyjścia

A na pewno sterowniki do HD Audio z Radeona zainstalowane i wybrane jako aktywne (domyślne) urządzenie audio. Sprawdź czy nie jest na disabled - czasem tak się może ustawić jeśli instalowałeś bez podłączonego urządzenia HDMI.

DVI. Swoją drogą u Ciebie adapter ma jakie złącze? DVI-D?
Oczywiście chodzi mi czy DVI-D Single

No właśnie wcale nie takie oczywiste. Od strony DVI jest to odpowiednik
DVI-D Dual Link. Rozkłąd masz tu:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:DVI_Connector_Types.svg

Przejściówki dołączone przez Asusa do R4850.

--
/MB

Data: 2012-05-14 17:07:42
Autor: qwerty
Karta 2xHDMI ?
Użytkownik "Michal"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:joqtjt$34e$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Co ma do tego, skoro system twierdzi, że nie jest podłączony.

No właśnie wcale nie takie oczywiste. Od strony DVI jest to odpowiednik
DVI-D Dual Link. Rozkłąd masz tu:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:DVI_Connector_Types.svg

Przejściówki dołączone przez Asusa do R4850.

Z tego co zrozumiałem to u Ciebie przejściówka wygląda jak Dual Link? Jeżeli tak to jest potwierdzenie, że asus do 3650 pro dał dupy i dał wadliwy adapter.

Data: 2012-05-14 23:15:00
Autor: Michal
Karta 2xHDMI ?
qwerty wrote:

[...]

Uczulam na to, bo u mnie na poprawnej przejściówce na początku po podłączeniu nowego monitora z wejściem cyfrowym tylko HDMI Win7 HP 64bit (systemowy mikser) też z uporem maniaka twierdził, że HD Audio na R4850 nie jest podłączone. Nie pamiętam co pomogło - czy wyłaczenie chwilowe i ponowne włączenie Crossfire (2x R4850) czy zainstalowanie kolejnej wersji sterowników w cyklu miesięcznym u ATI/AMD. Teraz wszystko jest OK, choć z głośników wbudowanych w monitor korzystam sporadycznie, jak nie chce mi się włączyć całego systemu 7.1

[...]

Ściślej DVI-D Dual Link - czwarty schemat od góry.

Jeżeli tak to jest potwierdzenie, że asus do 3650 pro dał dupy i dał
wadliwy adapter.

Możliwe, ale weź pod uwagę jeszcze to co pisałem na początku tego postu. U mnie przez pewien czas było tak samo.
Szczerze mówiąc nie za bardzo wierzę, że producent sprzętu zaliczył taką wtopę (gdyby to była PL hurtownia to co innego, a nasi dystrybutorzy potrafią robić różne rzeczy - w tym moim asusowym R4850
(wersja niereferencyjna z glaciatorem) brakowało mostka CrossFire.
Przez pierwsze 1,5 roku mi to za bardzo nie przeszkadzało, ale potem musiałem kupować na Allegro płacąc za przesyłkę więcej niż za sam mostek.

--
/MB

Karta 2xHDMI ?