Karta Aliora "kantorowa" nie działa/działa w UK

Data: 2017-04-03 13:47:50
Autor: Bolko
Karta Aliora "kantorowa" nie działa/działa w UK
Żona była w UK.
Za namową kupiłem Aliora karte w kantorze.
Poszła do sklepów:
Pierwszy transkacja przeszła.
Druga ponieważ rachunek był wyższy niż 10 funtów musiała podpisać (?)
Trzeci sklep karta nie przeszła. Karta milenium (złotówkowa) przeszła.(???)
W końcu poszła do bankomatu i wypłaciła kasę

Data: 2017-04-03 22:57:58
Autor: brum
Karta Aliora "kantorowa" nie działa/działa w UK
A to w ogole byl problem banku czy organizacji platniczej? W Austrii spotkalem sie z odmowa przyjecia MC, tudziez z dwoma roznymi terminalami do roznych kart.

Data: 2017-04-04 00:25:07
Autor: Bolko
W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 22:57:59 UTC+2 użytkownik brum napisał:
A to w ogole byl problem banku czy organizacji platniczej? W Austrii spotkalem sie z odmowa przyjecia MC, tudziez z dwoma roznymi terminalami do roznych kart.

ale to można jakoś sprawdzić?
Bo raz na jakiś czas żona jedzie do siostry do Anglii
i teraz cholera wie czy ma dostęp do kasy czy nie?

Data: 2017-04-04 01:39:52
Autor: Dawid Rutkowski
Karta Aliora "kantorowa" nie działa/działa w UK
ZTCP to w UK - czy za inną granicą też - źródłem kłopotów może być brak wgranego do chipa karty PINu offline.
Najłatwiej zrobić to w bankomacie - oczywiście w PL, próbując wypłacić większą sumę niż jest na koncie.
Choć kto wie, może ten brytyjski bankomat też dał sobie z tym radę ?
Ja w każdym razie tak zrobiłem przed wyjazdem do Grecji i płatność z chipa z PINem poszła bez problemu - ale była aż na 4,4 euro i w ogóle dobrze, że jedną udało mi się zrobić ;>
Cóż, z kartami aliora jest jak z każdą taniochą - jakością nie grzeszą, choć w necie są różne opinie, jednym działają pięknie, ale inni problemy zgłaszają - pytanie, czy obiektywne, czy z własnej winy (np. nieprzygotowanej karty).

Dobrą kartę walutową można mieć jeszcze w citku z kontem citi priority. I chyba jeszcze trwa promocja.

Data: 2017-04-04 17:50:31
Autor: szsz
[...]

ja korzytalem z kart TM; w sumie to byly Alior;
karty w Euro i Funtach; zadnych problemow
ale chyba najlepiej pierwszy raz uzyc z PINem w bankomacie

m.

Data: 2017-04-04 20:46:38
Autor: ąćęłńóśźż
Karta Aliora "kantorowa" nie działa/działa w UK
W sensie: żeby nie ponieść prowizji od wypłaty?

-- -- -
Najłatwiej zrobić to w bankomacie - oczywiście w PL, próbując wypłacić większą sumę niż jest na koncie.

Data: 2017-04-05 01:42:41
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 4 kwietnia 2017 20:46:39 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> Najłatwiej zrobić to w bankomacie - oczywiście w PL, próbując wypłacić większą sumę niż jest na koncie.
W sensie: żeby nie ponieść prowizji od wypłaty?
Tak, bo to było 15%, więc szkoda, jeszcze pół biedy jakby to był bankomat wypłacający 10-złotówki, ale to mniejszość,
A skoro wypłata nieudana z powodu braku śródków wystarcza do wgrania PIN, to nie ma co przepłacać.
"Ciekawe" bowiem dlaczego dla kart z kantoru aliora wszystkie bankomaty w PL są bezpłatne ? ;>
Ew. można spróbować zapłacić z chipa 2zł za chlebek w biedronce, przy okazji ma się załatwioną transakcję zwalniającą z opłaty za kartę, wtedy koszt to tylko 30gr.

Data: 2017-04-05 12:37:03
Autor: ąćęłńóśźż
Karta Aliora "kantorowa" nie działa/działa w UK
Aż taka jest prowizja od wypłacania gotówki z karty "kantorowej" w bankomacie?
A jak by było przy cash-back?
Czy taki cash-back dałoby się zrealizować za granicą?

-- -- -
Tak, bo to było 15%

Data: 2017-04-05 03:53:26
Autor: Dawid Rutkowski
Karta Aliora "kantorowa" nie działa/działa w UK
> Tak, bo to było 15%
Aż taka jest prowizja od wypłacania gotówki z karty "kantorowej" w bankomacie?
Tylko wtedy, gdy wypłacasz w Polsce - złotówki, albo jak się nabierzesz na "wypłać euro" w euronecie.
Jeśli zrobisz to kartą do konta w euro to masz takie przeliczenia:
- z PLN na USD po kursie MC - 0,2%
- z USD na PLN po kursie aliora - 7,5%
- z PLN na EUR po kursie aliora - 7,5%

Być może przy wypłacie kartą USD byłoby tylko przeliczenie MC, ale i tak nie warto testować.

A jak by było przy cash-back?
Czy to wypłata z bankomatu, czy cash-back, czy płatność w Polsce - poleci 15%.

Czy taki cash-back dałoby się zrealizować za granicą?
Jeśli płatność czy wypłata z bankomatu jest w walucie karty to wszystko jest OK - bez żadnej prowizji.
Ale bardzo trzeba uważać na DCC - to też będzie kosztowało - 7,5% dla aliora + kurs operatora DCC.

Dlatego mantra kantoru aliora:
- kartami do konta w EUR płacimy tylko za transakcje w EUR,
- kartami do konta w GBP płacimy tylko za transakcje w GBP,
- kartami do konta w USD płacimy za transakcje wszystkimi walutami oprócz PLN, EUR i GBP.

Debetówka citka ma nad aliorowymi przewagę w tym, że jej walutą rozliczeniową jest EUR (a nie USD, jak w przypadku wszystkich kart aliora - czy to "złotówkowych" czy walutowych - tak, karta do konta w EUR też ma walutę rozliczeniową USD dla transakcji w walutach innych niż EUR) więc gdy jest podłączona do konta w EUR to korzystnie można płacić we wszystkich walutach oprócz PLN, USD i GBP.
Czyli kupując jedynie euro można płacić na całym świecie prócz USA, UK i PL.
Zaś w IKA, gdy ma tylko euro, korzystnie płacisz jedynie w strefie euro, na resztę świata oprócz PL i UK trzeba mieć kartę USD - oraz zakupione osobno dolary.

Data: 2017-04-04 10:00:13
Autor: Pete
W dniu 2017-04-03 o 22:47, Bolko pisze:
[...]

A limity dobrze poustawiane?

--
Pete

Data: 2017-04-04 10:18:19
Autor: klaus
W dniu 03-04-2017 o 22:47, Bolko pisze:
[...]

https://groups.google.com/forum/embed/#!topic/pl.biznes.banki/B8WuESoEzEQ

Karta Aliora "kantorowa" nie działa/działa w UK