Karta SD 32GB

Data: 2013-06-30 01:49:37
Autor: Old Green :)
Karta SD 32GB

Niestety, pomyłkowo zakupiłem w Media Expercie taka kartę, nie upewniwszy się,
czy sprzet ja łyknie.(kamera rejestracji trasy).
I nie łyknął. Niestety ponowne, nie jest to karta mikro, ale w duzym formacie.

Pytanie; czy można ja jakoś podzielić na "partycje",po np. połowie(16) by sprzet
 ja zaakceptował?
W genialnym markecie mi odmówili wymiany na np. dwie po 16GB.
 (I stracili klienta)

--
Pozdr

Data: 2013-06-30 08:19:18
Autor: Filip454
Karta SD 32GB
Dnia Sun, 30 Jun 2013 01:49:37 +0000 (UTC), Old Green :) napisał(a):

[...]

Nie dziwię się, że odmówili Ci wymiany - wiesz, każda karta to inna
prędkość. Nie da się tak zrobić.
--
Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

Data: 2013-06-30 11:21:44
Autor: Old Green :)
Karta SD 32GB
W artykule <51cfcde6$0$1468$65785112@news.neostrada.pl> Filip454 napisal(a):

Dnia Sun, 30 Jun 2013 01:49:37 +0000 (UTC), Old Green :) napisał(a):

Nie dziwię się, że odmówili Ci wymiany - wiesz, każda karta to inna
prędkość. Nie da się tak zrobić.

Nie rozumiem:
1. DLACZEGO sie nie dziwisz? Rozumiem,że WG. CIEBIE poniesli b y stratę, zarabiając WIECEJ (na dwu kartach)  i mając Nadal klienta  zadowolonego?

2. Co mają do sprawy inne predkości? O co chodzi z tymi prędkościami??

3. Wykazując zrozumienie dla odmowy wymiany, w takich sprawach ty tez tak reagujesz? "Nie,bo nie".
--
Pozdr. ________________________________________________________________________

Data: 2013-06-30 14:16:42
Autor: qwerty
Karta SD 32GB
Użytkownik "Old Green :)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kqp4c8$lu7$1@mx1.internetia.pl...
Nie rozumiem:
1. DLACZEGO sie nie dziwisz? Rozumiem,że WG. CIEBIE poniesli b y stratę,
zarabiając WIECEJ (na dwu kartach)  i mając Nadal klienta  zadowolonego?

W dupie mają takiego klienta (gdybym miał DG też bym pogonił).
Po pierwsze na kartach 16 GiB mogą mieć mniejszą marżę.
Po drugie jak wyobrażasz sobie przyjęcie karty z rozerwanym opakowaniem. Przecież takiej ponownie nie sprzedadzą. Myśl!

Data: 2013-06-30 12:27:17
Autor: rs
Karta SD 32GB
On 6/30/2013 8:16 AM, qwerty wrote:
[...]

ales mu powiedzial. pewnie wlasnie przez takich jak ty, ktorzy klada uszy po sobie, niektore duze sklepy maja klientow w glebokim powazaniu. a jesli chcesz bronic interesu sklepu, to raczej ty pomysl, bo OG opowie o tym co go w tym sklepie spotkalo, znajomym, ktorzy moze rowniez w tym sklepie zakupow nie beda juz robic. <rs>

Data: 2013-06-30 18:42:46
Autor: ToMasz
Karta SD 32GB
W dniu 30.06.2013 18:27, rs pisze:
[...]

znaczy o czym? Ze kupił towar i nie może zwrócić? Bo ja już nie rozumiem. Jakbyś wiedział że kupowany towar w MM na 10% był juz macany, testowany u kogoś w domu, kupiłbyś? JA bym wybrał nowy.
ToMasz

Data: 2013-06-30 13:08:16
Autor: rs
Karta SD 32GB
On 6/30/2013 12:42 PM, ToMasz wrote:
[...]

znaczy o czym?

o tym, ze kazdny ma prawo do pomylki, a sklep ma za zadanie pomoc klientowi, a nie byc nastawiony tylko i wylacznie na zysk.

  Ze kupił towar i nie może zwrócić? Bo ja już nie
rozumiem. Jakbyś wiedział że kupowany towar w MM na 10% był juz macany,
testowany u kogoś w domu, kupiłbyś? JA bym wybrał nowy.

to zupelnie poza tematem. takie rzeczy sa wpisane w obrot sklepu i nie jest to jakis hiper ultra drogi sprzet, tylko karta SD za smieszne pieniadze. jesli sklep to sprzeda nawet za 1/3 ceny jako "open box" to w rozliczeniach tego nie zauwazy. a bedzie mial kilku klientow wiecej. <rs>

Data: 2013-06-30 20:02:49
Autor: ToMasz
Karta SD 32GB

[...]
i tu jest pies pogrzebany
Prawo polskie (handolowe) dopuszcza zwrot towaru, ale nie precyzuje co z owym towarem trzeba zrobić. Moim zdaniem byłoby fajnie, gdyby sprzedawca przyjmował towary -10% i tak samo je - oficjalnie macane - sprzedawał.
ToMasz

Data: 2013-06-30 14:30:57
Autor: rs
Karta SD 32GB
On 6/30/2013 2:02 PM, ToMasz wrote:

[...]

to nie jest juz broszka klienta, wiec nie wiem dlaczego ciebie to zajmuje. jest wolny rynek, w sumie moze robic co mu sie podoba. tu rozmowa zeszla na temat, ze koledzy zaczeli bronic sklepu, ktorego polityka zwrotu towatu jest ktorkowzroczna, a nie swojego "brata" klienta.

Moim zdaniem byłoby fajnie, gdyby sprzedawca
przyjmował towary -10% i tak samo je - oficjalnie macane - sprzedawał.
ToMasz

to mozna rozwiazac na kilka roznych sposobow, jednak odmawianie klientowi zwrotu pieniedzy, mozliwosci wymiany towaru na inny, nie jest dobra praktyka. <rs>

Data: 2013-06-30 22:54:15
Autor: RadoslawF
Karta SD 32GB
Dnia 2013-06-30 20:30, Użytkownik rs napisał:

[...]

Jest tylko ty udajesz że jest inaczej.
Kupujesz np. nowy telewizor, zapłaciłeś normalną cenę, wniosłeś
do mieszkania, włączyłeś i okazuje się że pracował u kogoś w domu
bo są kanały zaprogramowane, opisy porobione i tak dalej.
Jak rozumiem nie masz pretensji do sklepu że sprzedał ci używany
telewizor w cenie nowego ?

[...]

Ja uważam że jest dobrą praktyką. Godzi to w cwaniaków którzy
kupując i zwracając telewizor tak naprawdę tylko go pożyczają
na święta oraz w inteligentnych inaczej którzy najpierw kupują
a dopiero potem sprawdzają czy towar spełni ich potrzeby czy
wymagania.

Pozdrawiam

Data: 2013-06-30 17:43:06
Autor: rs
Karta SD 32GB
On 6/30/2013 4:54 PM, RadoslawF wrote:
[...]

o psycholog?

[...]

a kiedy ja pisalem, ze taki na ktorym sa slady uzytkowania, albo ktory zostal wyjety z zgrzewanego opakowania, na kosztowac tyle samo co nowy? nigdzie. pisalem cos wrecz przeciwnego.
to raz. dwa. a nie place normalnej ceny, bo ten sprzet zmienia juz kategorie, na sprzet: open box, sprzet demonstracyjny, uzywany, refurbished, recertified itp. czasami taka zmiana kategorii jest robiona w samym sklepie, jesli moze on sobie pozwolic na utrzymanie takiego dzialu. to jest najnormalniejsza rzecz na swiecie.

jesli sprzet zostaje sprzedany jako nowy, a nosi slady uzytkowania, to jest to naduzycie ze strony sklepu, ale jest to poza tematem tej rozmowy.

[...]

a ja uwazam, ze w Polsce dzieli sie ludzi (w tym wypadku klientow) na cwaniakow i frajerow (i twoja to juz kolejna wypowiedz w tym watku, ktora to potwiersza. nie widzi sie ludzi, ktorzy normalnie chca cos kupic, ale im moze cos nie pasowac, mogli czegos nie doczytac (tu wlasnie nazwales inicjatora watku inteligentnym inaczej, a on po prostu mogl nie wiedziec od jakiej pojemnosci zaczynaja sie karty HD), albo zwyczajnie sie pomylic, jednak od razu trakuje sie ich jak cwaniakow, no albo kretynow.

i powiesz mi moze, ze nie ma metody, zeby cos zaradzic z takimi cwaniakami? trzeba pomyslec na poziomie sklepu. znam pare dziewczyn, ktore "pożyczaja" drogie ciuchy, kiedy ida na jakies "bogate" imprezy. po dwoch /trzech razach, w tym samym sklepie, juz tego zrobic nie moga. jak chca dalej sie tak bawic, musza szukac innego sklepu. wiec da sie. ale w niektorych jednak sklepach jakby nikomu to nie przeszkadzalo. dlaczego? a dlatego, ze najlepsza reklama jest osobiste polecenie, takiego sklepu jesli sie jest zadowolonym z jego uslug i te panny byc moze poleca ten sklep paru swoim psiapsiulom, ktore rowniez beda "pozyczac", ale rowniez moga polecic dziewczynom, ktorym sie dane cuchy na imprezie spodobaja i beda robic zakupy w tym sklepie.

uwazam, ze takie podejscie do problemu jakie prezentujesz jest bardzo krótkowzroczne. <rs>

Data: 2013-07-01 00:21:36
Autor: Michal
Karta SD 32GB
W dniu 2013-06-30 23:43, rs pisze:

jesli sprzet zostaje sprzedany jako nowy, a nosi slady uzytkowania, to
jest to naduzycie ze strony sklepu, ale jest to poza tematem tej rozmowy.

Od siebie dodam tylko, że już chyba z dwojga złego wolałbym taki
egzemplarz niż pochodzący z dość częstej praktyki wystawiania
egzemplarza na ekspozycji, gdzie działa po kilkanaście godzin dziennie
przez 5-7 dni w tygodniu wyświetlając reklamy sieci. Bywa że i przez pół
roku. Oczywiście sprzedaje się taki egzemplarz w normalnej cenie. Jaki
wpływ ma to np: na wyświetlacze plazmowe pisać chyba nie muszę.

--
/MB

Data: 2013-06-30 18:29:30
Autor: rs
Karta SD 32GB
On 6/30/2013 6:21 PM, Michal wrote:
[...]

no to chyba oczywiste, ale to jest naduĹźycie ze strony sklepu. <rs>

Data: 2013-07-03 21:16:25
Autor: ToMasz
Karta SD 32GB
[...]

tak samo nadużyciem jest sprzedaż (za 100%) czegoś co przyjęli od niezadowolonego klienta.
O... sory, zaleĹźy komu odpowiadam- raz jest to naduĹźycie raz nie.
kumasz juĹź?

Wyobraź sobie że zamiast tworzyć bzdurne ograniczenia (włączając w to handel w święta) robimy jednoznaczne, spójne przepisy. Sprzedawca może przyjąć zwrot.... ALE?! Teraz jest tak, że SPRZEDAWCA musi się tłumaczyć dlaczego przyjął zwrot, bo jest posądzany że paragon wycofał (podatek!) ale kasy nie oddał.
Więc TERAZ Ty możesz mówić o zadowoleniu klienta, a wielu, naprawdę wielu ludzi, jak widzi 30 towarów na półce, nie sięga po ten pierwszy, tylko kopie z tyłu, z nadzieją na nieużywany....

ToMasz

Data: 2013-07-03 16:06:41
Autor: rs
Karta SD 32GB
On 7/3/2013 3:16 PM, ToMasz wrote:
[...]

zalezy. jesli nosi slady wczesniejszego uzytkowania, albo nawet posiadania (rozdarte opakowanie) to tak. ale to jest moje prywatne zdanie w tej sprawie oparte na moim doswiadczeniu. ale jak aL tlumaczyl, sa na to okreslone paragrafy. chore, niemniej paragrafy.

O... sory, zaleĹźy komu odpowiadam- raz jest to naduĹźycie raz nie.
kumasz juĹź?

nie odpowiadam za to co pisza inni, wiec jesli odpowiadasz na moje posty staraj sie, rozwazac moje opinie.

[...]

jak chcesz to ty sobie wyobrazaj i konfabuluj. mi to wisi. jak kupuje towar, to chce miec go w 100% sprawnego bez widocznych sladow wczesniejszego uzytkowania, jesli place pelna cene. tylko to mnie interesuje. jesli sklep ma na polkach pootwierane pudelka, z towarami w pelnej ich cenie, to ide do innego sklepu. mnie malo obchodzi polityka sklepu. nie interesuje mnie, czy sklep traci czy zarabia i na czym. jest wolny rynek, a to zeby sie utrzymac na powierzchni to jest sprawa managerow sklepu. to sklep powinien walczyc o klienta, a nie odwrotnie. klient grzebac w otwartych pudelkach. chore. <rs>

Data: 2013-07-02 23:28:27
Autor: qwerty
Karta SD 32GB
UĹźytkownik "Michal"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kqqbkr$i6n$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Reklamy nie mają żadnego wpływu na plazmę.

Data: 2013-07-03 02:36:36
Autor: Michal
Karta SD 32GB
W dniu 2013-07-02 23:28, qwerty pisze:
[...]

Rozwiniesz tą obszerną myśl?
Widziałeś jak wyglądają powidoki na takim PDP wyświetlającym po
kilka-kilkanaście godzin dziennie bardzo podobne, albo wręcz statyczne
obrazy?
Często po takim używaniu wypalenia są wręcz trwałe i nie pomaga żadne
wybielanie czy wzory.

--
/MB

Data: 2013-07-03 19:39:23
Autor: qwerty
Karta SD 32GB
UĹźytkownik "Michal"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kqvsa4$9i9$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Reklamy muszą być jak najbardziej ruchome, aby podświadomie człowiek kierował wzrok.
Gdy jest wyświetlany statycznie obraz to możesz go utrwalić na LCD (czytałem o takich przypadkach).

Data: 2013-07-03 19:47:11
Autor: RadoslawF
Karta SD 32GB
Dnia 2013-07-03 19:39, Użytkownik qwerty napisał:

[...]

Statyczny obraz po odpowiednio długim wyświetlaniu utrwala się
chyba na wszystkim z wyjątkiem kinowego ekranu.
Co do konieczności ruchomych reklam to nie jest to takie oczywiste,
często widuje się w firmach obrazy z reklamą gdzie część obrazu
to statyczne i niezmienne logo firmy.

Pozdrawiam

Data: 2013-07-03 23:46:05
Autor: Michal
Karta SD 32GB
W dniu 2013-07-03 19:47, RadoslawF pisze:

[...]

O to mi właśnie chodziło - w sieciówkach bardzo często cały czas, albo
prawie cały czas wyświetlane są filmy z nieruchomą oprawą graficzną z
logo sieci, a tylko 1/2-1/3 obrazu w oknie zmienia się. Od tego powstają
powidoki/wypalenia. Często widać je na pierwszy rzut oka, czasem w
sklepie nie a dopiero wieczorem w domu przy przygaszonym świetle i
dopasowaniu jasności przez czujnik oświetlenia to wychodzi.
Sam nieźle spanikowałem, jak przy oglądaniu jakiegoś trailera chyba
zapowiadającego Bioshocka bluray zatrzymał się zamiast wyłączyć na
końcowej planszy PEGI/ESRB - to są naprawdę DUUŻE (zwłaszcza na 50" PDP)
jaskrawobiałe litery na czarnym tle - po ~5h były wypalone doskonale
mimo orbitera/pixel shift domyślnie włączonego - to było
po prostu wielkie. Najlepsze że na środku ekranu od razu rzucało się na
powidoku coś w rzucik ...18+/ADULT ONLY/NOT FOR CHILDREN. SEX, ALKOHOL,
DRUGS REFERENCE ITD. Zniknęło kompletnie dopiero po ~tygodniu, a to było
tylko około 5h zatrzymanego obrazu.

P.S.
W takie sytuacji nawet nie usiłujcie tłumaczyć się piękniejszej połowie.
Sprawa nie do obrony - i tak będzie "wiedziała lepiej",
co oglądaliście.

--
/MB

Data: 2013-07-07 11:16:32
Autor: Z_D
Karta SD 32GB
W artykule <kr1o32$jnn$1@node1.news.atman.pl> RadoslawF napisal(a):

Statyczny obraz po odpowiednio długim wyświetlaniu utrwala się
chyba na wszystkim z wyjątkiem kinowego ekranu.

I Całun Turyński tez temu prawu podlega...

Co do konieczności ruchomych reklam to nie jest to takie oczywiste,
często widuje się w firmach obrazy z reklamą gdzie część obrazu
to statyczne i niezmienne logo firmy.

Zapewne wszystko zalezy od *odpornosci* konkretnego ekranu.

--
Pozdr. Z_D

Data: 2013-07-01 00:40:20
Autor: aL
Karta SD 32GB
[...]

Nie w Polsce. Formalnie taki zwrócony sprzęt i używany "w granicach
zwykłego zarządu" jest nowy, bo taka jest linia orzecznictwa w prawie
konsumenckim. No i tutaj jest problem, bo skoro w świetle prawa
zwrĂłcony produkt jest nowy, to sklep wciska to jako nowy kolejnemu
kupującemu. Powiesz, że to nieuczciwe? Jasne, że nie, ale takie są
skutki niedostosowania automatycznie implementowanego prawa UE
w diametralnie róşnych systemach prawnych i gospodarczych krajów
wspólnoty. Wiesz, że taki sklep jak Newegg lub B&H nie mógłby działać w
UE, bo zastrzegają sobie możliwość pobrania 15% restocking fee, gdy
zwracany towar ma ślady używania? Dlatego nie kupisz u nich "nowego"
sprzętu używanego w ramach zwykłego zarządu, tylko kupujesz
refurbished/open box i masz pewność, że dostaniesz to, za co płacisz.
Jednak decydenci w UE wolą przerzucić straty na sprzedawce i wydać
kolejne x milionĂłw na analizy na temat kiepskiego rozwoju e-handlu
w strefie UE, a konsumenci będą rozmyślać dlaczego w Europie nie
ma takiego asortymentu i cen sprzętu jak w Newegg lub B&H.

i powiesz mi moze, ze nie ma metody, zeby cos zaradzic z takimi
cwaniakami? trzeba pomyslec na poziomie sklepu. znam pare dziewczyn,
ktore "poĹźyczaja" drogie ciuchy, kiedy ida na jakies "bogate" imprezy.
[...]

Ale wiesz, że ostatecznie konsumenci na tym tracą poprzez obniżoną
jakość towaru i przenoszenie produkcji do Azji, bo tylko to pozwala
na windowanie narzutu na koszulkę wyprodukowaną w Bangladeszu, by
kompensować straty z tytułu bezstresowego podejścia konsumentów.
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.

Data: 2013-06-30 20:12:40
Autor: rs
Karta SD 32GB
On 6/30/2013 6:40 PM, aL wrote:
[...]

wcale tego nie widze, zeby tracili. przenoszenie produkcji jest i bedzie, ale to czy panienka zwroci sukienke, czy nie (oczywiscie zwracany towar nie moze miec sladow uzytkowania) nie ma wplywu na jakosc towaru. zauwaz, ze taka sukienka to praktycznie tylko wyglad. zaklada sie ja na impreze czy randke. przenoszenie produkcji, natomiast, jest i bedzie, ale dlatego, ze sa jeszcze miejsca, gdzie mozna wykonac produkcje taniej, przez nie przestrzeganie praw zwiazkowych (bo zwiazkow nie ma), przez ciecie kosztow utylizacji odpadow itp. w przypadku ciuchow, szczegolnie drogich, designerskich marza jest kosmiczna, wiec zaden z posrednikow w lancuchy dystrybucyjnym, nie traci. <rs>

Data: 2013-07-03 21:34:27
Autor: ToMasz
Karta SD 32GB
[...]

sory, ale jesteś w głębokim błędzie. Ostateczny konsument zapłaci za wszystko. JEśli jeden sklep splajtuje, jego miejsce zajmie inny, i jego bilans będzie taki jak poprzednika, plus minus parę procent. Dzisiaj masz kilka sieci które nie przyjmują kart płatniczych, albo doliczają 2.5% - więc margines jest wąski.
ale to czy panienka zwroci sukienke, czy nie (oczywiscie
zwracany towar nie moze miec sladow uzytkowania) nie ma wplywu na jakosc
towaru.
Twoim zdaniem. Moim zdaniem nazywa się to second hand - towary na wycenie. (czyli nie na wagę) Każdy z nich jest w stanie idelanym, za połowę ceny nowego.

[...]
nie. Nie wiem jak na zachodzie, ale w Polsce dałoby się więcej produkować, gdyby prawo było bardziej spójne, gdyby nie było papierkologii, 100000 pierdółek które trzeba mieć, załatwić, żeby coś wyprodukować, sprzedać. za wszystko co "wywalczysz" jakoklient, wszystko co dostaniesz z prawem unijnym, w końcu zapłacisz.
w przypadku
ciuchow, szczegolnie drogich, designerskich marza jest kosmiczna, wiec
zaden z posrednikow w lancuchy dystrybucyjnym, nie traci. <rs>
To Ci się tak tylko wydaje. To tylko przykład, ale zastanów się. Kupujesz hamburgera w macdonaldzie. Jesteś niezadowolony, mimo że posiłek wykonano zgodnie z procerurami. zwracasz go. Czy myślisz że po zwróceniu obiadku za 15zł jakaś część tej kwoty wraca z zagranicy do kieszeni właściciela restauracji? Tak samo jest z każdą inną instytucją pochodzenia zagranicznego: NazwaSwiatowejFirmy.pl Polscy przedsiębiorcy sami muszą coś tam kupić, zapłacić i sprzedać, jak każdy drobny przedsiębiorca. Za WSZYSTKO zapłaci klient
ToMasz

Data: 2013-07-03 16:18:27
Autor: rs
Karta SD 32GB
On 7/3/2013 3:34 PM, ToMasz wrote:
[...]

jestem w bledzie, bo widze te sklepy swietnie funkcjonujace od wielu lat. no tak.

[...]

i co w zwiazku z tym?

[...]

nie zrozumiales o czym rozmawialismy. mowa byla generalnie o jakosci towarow i przenoszeniu produkcji, a nie tego konkretnego produktu.

[...]

nie mozna by bylo wiecej produkowac, bo spoleczenstwo polskie sklada sie w duzej mierze z takich qwerych, ktorzy, jak to sam przyznal, kupuja zawsze rzeczy najtansze. nie jestes w stanie wyprodukowac w polsce rzeczy tak tanio jak one sa produkowane w chinach, meksyku itp. po prostu nie jestes chocbyc sie skichal, nawet przy odrzuceniu biurokracji i wprowadzeniu ulg podatkowych.

w przypadku
ciuchow, szczegolnie drogich, designerskich marza jest kosmiczna, wiec
zaden z posrednikow w lancuchy dystrybucyjnym, nie traci. <rs>

To Ci się tak tylko wydaje.

nie. nie wydaje mi sie. uzasadnij mi cene 700$ na zwykly t-shirt varvatosa, z logiem CBGB. slucham.

[...]

przyklad od czapy. jestes w stanie sprzedac nadgryzionego hamburgera tak jak, uzywana czesc elektroniczna. <rs>

Data: 2013-07-04 01:28:55
Autor: Przemysław Ryk
Karta SD 32GB
Dnia Wed, 03 Jul 2013 16:18:27 -0400, rs napisał(a):

(ciach…)
nie. nie wydaje mi sie. uzasadnij mi cene 700$ na zwykly t-shirt varvatosa, z logiem CBGB. slucham.

Ile kosztowała licencja na wykorzystanie owego logo? :)

(ciach…)

[ Jest tylko jedna rzecz droĹźsza od Ĺźony. Była Ĺźona.      (Jack Nicholson) ]

Data: 2013-07-04 01:22:17
Autor: rs
Karta SD 32GB
On 7/3/2013 7:28 PM, Przemysław Ryk wrote:
[...]

nic nie kosztowala, bo varvatos wykupil caly ten klub na swoj boutique.
a teraz ty mi powiedz ile taka licencja kosztowala, zeby uzasadnic taka cene pojedynczej koszulki sprzedawanej seryjnie. <rs>

Data: 2013-07-04 17:10:27
Autor: Dawid
Karta SD 32GB
W dniu 2013-07-04 07:22, rs pisze:
[...]

Każdy towar kosztuje tyle, ile klient za niego zapłaci.
Jeżeli nikt nie kupi tych zasranych koszulek, to cena gwałtownie spadnie, ale ludzie to idioci i żeby się dowartościować kupią i nawet będą z metkami chodzić, a co niech wszyscy widzą kto wymiata.

Data: 2013-07-04 15:50:04
Autor: rs
Karta SD 32GB
On 7/4/2013 11:10 AM, Dawid wrote:
[...]

no wiec kupi, czy nie kupi. zdecyduj sie.
jednak obecna rozmowa dotyczy nie jest klienta, ale niezwykle wysokich marĹź, na designerskie ciuchy. <rs>

Data: 2013-07-05 01:48:57
Autor: Przemysław Ryk
Karta SD 32GB
Dnia Thu, 04 Jul 2013 01:22:17 -0400, rs napisał(a):

On 7/3/2013 7:28 PM, Przemysław Ryk wrote:
Ile kosztowała licencja na wykorzystanie owego logo? :)

(ciach…)

nic nie kosztowala, bo varvatos wykupil caly ten klub na swoj boutique.
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^              ^^^^^^^

No jak wykupił, to jednak nabył też prawa do marki. Czyli za friko to nie
poszło. ;D

a teraz ty mi powiedz ile taka licencja kosztowala, zeby uzasadnic taka cene pojedynczej koszulki sprzedawanej seryjnie. <rs>

Wiesz - jeżeli liczysz tylko i wyłącznie koszt licencji i produkcji, to w
życiu takiego uzasadnienia nie znajdziesz. :) Popatrz na sprzęt Apple'a -
biorą dysk WD Green, dokładają marketingowy bełkot o amejzingu i nagle ów WD
Green staje się w Time Capsule dyskiem klasy serwerowej. :D

[ Gadać, kto tu odczuwa do mnie pociąg!        (KrĂłl Julian, „Madagaskar”) ]

Data: 2013-07-05 00:11:58
Autor: rs
Karta SD 32GB
On 7/4/2013 7:48 PM, Przemysław Ryk wrote:
[...]

kupil caly pakiet. z tego co wiem, nie bylo umowy o marke czy znak handlowy. klub przestal istniec, a ze to nie byla zadna firma, ktora musiala dbac o logo na swoich produktach, to logo poszlo sie ryckac razem z klubem.

[...]

nie bede patrzyl, bo rozmawiamy tu o marzy na *ciuchy*. wiec chce sie od ciebie dowiedziec co uzasadnia tak ogromna marze, tym bardziej, ze przez pare pierwszych miesiecy byly sprzedawane t-shirty, ktore byly jeszcze na skladzie w klubie i kosztowaly po 25$-30$. <rs>

Data: 2013-06-30 21:28:08
Autor: Michal
Karta SD 32GB
W dniu 2013-06-30 20:02, ToMasz pisze:

Prawo polskie (handolowe)

W kwestii formalnej - prawo handlowe nie ma z handlem w tym znaczeniu
nic wspólnego, bo nie piszemy tu czy Kowalski ma pomysł na prowadzenie
działalności gospodarczej w formie takiej czy innej spółki, tylko o
umowie sprzedaĹźy.

dopuszcza zwrot towaru,

Tylko na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa. A tu mowa była o
zakupie w sklepie stacjonarnym, dla ktĂłrych nie ma wymogu ustawowego,
tylko o możliwości takiego zwrotu/wymiany decydują ich własne regulaminy
przyjmowane jako forma konkurowania o względy konsumenta.

ale nie precyzuje co z owym towarem trzeba zrobić. Moim zdaniem byłoby fajnie, gdyby sprzedawca przyjmował towary -10% i tak samo je - oficjalnie
macane - sprzedawał.

Może jednak lepiej, że państwo czy cała UE (bo możliwość zwrotu przy
zakupie na odległość to implementacja dyrektywy modelowej) do tego się
nie miesza i pozostawia sprawę rynkowi. Przypomnę, że przepisy o cenie
sztywnej/regulowanej obecne były w KC bodajże do noweli lipcowej z 1990 r.

--
/MB

Data: 2013-07-01 08:48:35
Autor: Chris
Karta SD 32GB
Michal nabazgrał(a):

[...]

MM ma o ile pamiętam 7-10 dni na zwrot towaru o ile jest w stanie nienaruszonym a karta SD musiała być wyjęta z kartonika i nie ma szans żeby doprowadzić to do stanu nowego, jak by nie otwierał to bez problemu wymienią.

Ja kupieł laptopa u nich i na drugi dzieńwyskoczył martwy pixel, zapakowałem wszytko jak z fabryki i bez problemu dali nową sztukę.

Data: 2013-07-01 08:45:05
Autor: Chris
Karta SD 32GB
ToMasz nabazgrał(a):

[...]

Pokaż mi to prawo bo ja takiego nie widzę .... NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK ZWROT TOWARU ZAKUPIONEGO W SKLEPIE STACJONARNYM.

Data: 2013-06-30 14:38:25
Autor: ToMasz
Karta SD 32GB
W dniu 30.06.2013 14:16, qwerty pisze:
[...]

o ile wiem, zamienią na inny, ale droższy towar. dla nich 2x16 nie jest droższe, bo liczy się cena towaru a nie paragon. tak było w 2012 roku.

ToMasz

Data: 2013-07-01 08:43:45
Autor: Chris
Karta SD 32GB
ToMasz nabazgrał(a):

[...]

Nie mogą zamienić bo im się stany magazynowe nie zgodzą, oddajesz jeden towar a bierzesz dwa i tu jest problem.
Tak jak bym kupił auto za 100K przeszedł oddał i wziął dwa po 50K :)

Data: 2013-06-30 19:51:40
Autor: Michal
Karta SD 32GB
W dniu 2013-06-30 14:16, qwerty pisze:

W dupie mają takiego klienta (gdybym miał DG też bym pogonił).

Jak dla mnie kwintesencja spuścizny mentalności polskiego handlu po
latach 80-tych. I nie pomoże im kombinowanie z zamykaniem "złych
zachodnich sieci" w niedziele z dyspensą dla "prawdziwych Polaków" itp.

Po pierwsze na kartach 16 GiB mogą mieć mniejszą marżę.

Dlatego normalną procedurą jest nie wymiana 32 GB na 2x 16 GB, ale zwrot
gotówki bądź dopłacenie do 2x 16 GB według wyboru kupującego.

Po drugie jak wyobrażasz sobie przyjęcie karty z rozerwanym opakowaniem.
Przecież takiej ponownie nie sprzedadzą. Myśl!

Normalnie. Przymusu ustawowego nie ma, ale w warunkach inflacji
zmierzającej w kierunku 0%, a być może nawet deflacji i silnie
obniżonego popytu sieci walczą o klienta na różne sposoby starając się
iść mu na rękę. Co sieć mniej zarobi sprzedając taką otworzoną kartę po
obniĹźonej cenie, to odbije sobie na kolejnych zakupach takiego
zadowolonego klienta. I odwrotnie - co na krótką metę zarobi na
błędzie/złym wyborze klienta, to straci na zrażeniu go sobie, a
niezadowolony klient potrafi zniechęcić kolejnych. Ale by to zrozumieć
trzeba myśleć o handlu trochę w innej perspektywie niż "podwawelskiej
nie dowieĹşli" i sprzedawaniu Poradnika Speleologicznego spod lady.
To procentuje. Co się naczytałem o problemach jakie MM robi przy
reklamacjach (oglądanie podstawki monitora pod światło niemalże z lupą i
werdyktem "porysowany" itp.) powoduje że takie MM/Saturny itp. służą
głównie do macania, ewentualnie kupna jakiegoś drobiazgu typu film na
DVD czy BluRay, a nie do duĹźych zakupĂłw.
I odwrotnie: kiedyś zdarzyło mi się kupić paczkę DVD-RW (pełnią teraz
rolę dyskietki AD2013) i po przyniesieniu do domu i rozpakowaniu okazało
że napęd tylko je widzi ale nawet nie zaczyna nagrywać wywalając się na
etapie przygotowania do kalibracji mocy, a to jeden
z tych co "nagrają i płytę chodnikową". Jako że było to 25sztuk nie
uśmiechało mi się spuścić ich do kosza, z niewielką nadzieją poszedłem
zapytać czy możliwa jest wymiana na DVD+RW (tej samej produkcji, a nie
sprawiają kłopotów na tym napędzie) bądź zwrot ceny. Bez większych
problemów zarówno jedno jak i drugie było możliwe, mimo że opakowanie
otworzone. Takie rzeczy pamięta się i teraz gdy potrzebowałem przystawki
DVB-T dla koleżanki z możliwością sprawdzenia dopiero za kilka dni
(jechaliśmy w weekend na parę dni do domku letniego zasłoniętego lasem)
nie mając żadnej pewności czy będzie odbierać, czy nie. Kupiłem wcale
nie najlepszy model, ale przeciętny, za to w sieci umożliwiającej zwrot
w ciągu 30 dni (tak 30, kiedyś było 5). Okazało się że odbiera OK i
służy do dziś. Inne sieci AGD/elektroniki użytkowej pytane o taką
możliwość odpowiadały, że nie ma możliwości zwrotu gdyby z instalacji
nic nie wyszło i kupuje się na własną odpowiedzialność z perspektywą
podstawki pod piwo. Zgadnij w której sieci kupiłem?
No właśnie. Najśmieszniejsze że te sieć nazywa się Tesco i po prostu
implementuje rozwiązania dawno przyjęte w UK, które w PL domorosłym
handlowcom zaczynającym na polowych łóżkach/bazarach wydają się "muchami
w nosie rozbestwionego konsumenta".

--
/MB

Data: 2013-06-30 20:29:09
Autor: qwerty
Karta SD 32GB
UĹźytkownik "Michal"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kqprqn$vpv$1@mx1.internetia.pl...
Dlatego normalną procedurą jest nie wymiana 32 GB na 2x 16 GB, ale zwrot
gotówki bądź dopłacenie do 2x 16 GB według wyboru kupującego.

Tylko, że 16 GiB też u niego nie ruszy. Musiałby wymienić na 8 kart SD.

Co sieć mniej zarobi sprzedając taką otworzoną kartę po
obniĹźonej cenie, to odbije sobie na kolejnych zakupach takiego
zadowolonego klienta.

Tu się mylisz. Ja zawsze kupuję gdzie jest najtaniej, a nie jak mnie obsługują. Jak mogę oszczędzić 5 zł to zamawiam przez internet.

Ale by to zrozumieć
trzeba myśleć o handlu trochę w innej perspektywie niż "podwawelskiej
nie dowieĹşli" i sprzedawaniu Poradnika Speleologicznego spod lady.
To procentuje.

Zwłaszcza w Niemczech. Kiedyś oferowali testowanie sprzętu przez tydzień i jak się nie spodoba to możesz zwrócić. Szybko się przekonali, że polacy ich ruchają na takiej ofercie.

[...]

W jakim sklepie? Komputerowym lub hurtowni? Oni potrafią sprzedawać też pojedyncze sztuki, więc kiepski przykład.

Data: 2013-06-30 14:59:03
Autor: rs
Karta SD 32GB
On 6/30/2013 2:29 PM, qwerty wrote:
Zwłaszcza w Niemczech. Kiedyś oferowali testowanie sprzętu przez tydzień
i jak się nie spodoba to możesz zwrócić. Szybko się przekonali, że
polacy ich ruchają na takiej ofercie.

i wlasnie stad sie to bierze, ze w takich sklepach, podobnie jak ty, klienta traktuje sie jak potencjalnego "ruchacza". po prostu piekne. <rs>

Data: 2013-06-30 21:36:46
Autor: Michal
Karta SD 32GB
W dniu 2013-06-30 20:29, qwerty pisze:

Dlatego normalną procedurą jest nie wymiana 32 GB na 2x 16 GB, ale zwrot
gotówki bądź dopłacenie do 2x 16 GB według wyboru kupującego.

Tylko, że 16 GiB też u niego nie ruszy. Musiałby wymienić na 8 kart SD.

Dlatego zawsze najlepszym rozwiązaniem jest zwrot ceny i w kolejnym
kroku możliwość wybrania odpowiedniej karty (być może 16/8/4 albo
i 2 GB jeśli sprzęt nie obsługuje SD HC).

[...]

Twoje prawo. Ale takich ludzi jest niewielu. I nie mówię o szastaniu
pieniędzmi w stylu "nowego ruskiego" czy innych nowobogackich szybko
i często niezbyt uczciwie wzbogaconych, a o większości ludzi, którzy
jednak przy pewności dobrej obsługi posprzedażowej są w stanie dopłacić
parę groszy. Dla 5 zł nie widzę sensu bawienia się w przesyłki i
chowanego z pocztą/kurierem, oczekiwania, ryzyka uszkodzenia/nie
dotarcia towaru itp.

Zwłaszcza w Niemczech. Kiedyś oferowali testowanie sprzętu przez tydzień
i jak się nie spodoba to możesz zwrócić. Szybko się przekonali, że
polacy ich ruchają na takiej ofercie.

No patrz: jakoś jest w Polsce trochę sieci które to stosują i jakoś nie
splajtowały, ani nie zrezygnowały z tej możliwości. Co więcej:
zaskoczyło mnie że wręcz ją ostatnio rozszerzyły z 5 dni do 30 dni.

[...]

Pisałem przecież na końcu: zwykłe Tesco. I jedyną możliwością było kupno
minimum 25szt (paczka). Jak jest możliwość kupna na sztuki zawsze kupuję
(a właściwie kupowałem, bo strasznie dawno już nie kupiłem żadnego
nośnika optycznego nagrywalnego) po 1 szt. do przetestowania na jakość
zapisu (stopa PI/PIF itp.)

--
/MB

Data: 2013-06-30 22:46:04
Autor: qwerty
Karta SD 32GB
UĹźytkownik "Michal"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kqq1vp$jh6$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Co to są według Ciebie obsługa posprzedażowa?

[...]

Ja tam zawsze kupuję Verbatimy MCC004 i nie muszę nic testować. Przez tyle lat jedna, czy dwie źle się wypaliły.

Data: 2013-07-01 00:14:52
Autor: Michal
Karta SD 32GB
W dniu 2013-06-30 22:46, qwerty pisze:
Co to są według Ciebie obsługa posprzedażowa?

Wszystko to co zaczyna się po zapłaceniu za sprzęt i przekroczeniu progu
sklepu. Jak widać na przykładzie kolegi, coś może nie działać ze sobą
nawet jak samo w sobie jest sprawne, to samo z komponentami PC. Jedne
sklepy starają się iść nabywcy na rękę, inne zostawiają go z problemem.
Z realizacją gwarancji też jest różnie i trafiają się lepsze lub gorsze
sklepy. Nawet takie, które dają na wszystko 2 lata gwarancji (mniej im
się nie opłaca, bo nabywca skorzystałby z ochrony ustawowej), nawet na
urządzenia mające 3-5 lat gwarancji która musi być realizowana przez
kanał sprzedaży, a nie na zgłoszenie i odesłanie do producenta.

Ja tam zawsze kupuję Verbatimy MCC004 i nie muszę nic testować. Przez
tyle lat jedna, czy dwie źle się wypaliły.

W Verbatimach też trzeba wiedzieć, które partie są z Mitsubishi
Chemicals, bo czasem wyglądające identycznie paczki są na różnych
nośnikach. No i pozostaje kwestia ceny tych Verbatimów - uzbierało mi
się trochę rzeczy do nagrania i ceny DVD-R DL trochę odstraszają jak
zbierze się tego więcej. O ile w przypadku gier ze Steama nie ma
problemu, bo zawsze można pobrać ponownie, to już takie tytuły z
Ubishopu nie zintegrowane z Uplay mogą być pobrane tylko w ciągu 30 dni
po zakupie i trzeba by nagrać wersje instalacyjne, a to zazwyczaj wymaga
już DL. Najlepsza sprawa jest z kolekcją Alan Wake z dodatkami z
HumbleWeekly - koszt zakupu 4 grosze, zajmuje wersja instalacyjna 30 GB,
wiec przelicz sobie to na ilość płyt koniecznych do nagrania. Z Max
Payne 3 jest podobnie. Dystrybucja cyfrowa jest fajna, o ile nie trzeba
tego nagrać na jakimś nośniku optycznym DL na wszelki wypadek.

--
/MB

Data: 2013-07-02 23:30:44
Autor: qwerty
Karta SD 32GB
UĹźytkownik "Michal"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kqqb87$h06$1@mx1.internetia.pl...
[...]

I jak niektóre sklepy załatwiają reklamację na rękę kupującemu? Wszystkie wysyłają do producenta/hurtowni. Nikt nie będzie dokładał ze swojej kieszeni.

Data: 2013-07-03 02:40:15
Autor: Michal
Karta SD 32GB
W dniu 2013-07-02 23:30, qwerty pisze:

[...]

1. Niektóre sklepy na towar mający gwarancję 3-5 lat wystawiają dokument
gwarancyjny tylko na 2 lata? Zgadnij gdzie robi się zakupy?

2. Są takie sklepy, niestety sprawdzone w praktyce, które robią wszystko
by nie przyjąć reklamacji, a bywają też takie, które potrafią
przetrzymać towar 2-3 tygodnie i nawet nie wysłać dalej.

--
/MB

Data: 2013-07-01 00:14:11
Autor: Pawel O'Pajak
Karta SD 32GB

Powitanko,

W dupie mają takiego klienta (gdybym miał DG też bym pogonił)

Gdybys mial DG i nie robil interesow z panstwowymi firmami, to raczej nie wrozylbym Ci sukcesu z takim podejsciem.
Wlasnie przez takie podejscie polskich firm to Chinczycy zarabiaja kase, Niemcy, Amerykanie, a my mamy tylko zadowolonego Vincenta.
Probki produktow - o czym ja mowie, cene podac na stronie - alez skad, odpowiedziec na maila - jak dobrze pojdzie to po 3 dniach, zwrocic towar - nie wazne czy strace klienta, wazne, ze nie strace 5 zl.
Nigdy u nas nie bedzie dobrze, jesli bardziej oplaca sie kupowac od Chinczyka i nie dlatego, ze taniej, tylko milo i bezproblemowo. Katalogi, jawne ceny, reakcja na potrzeby klienta, dostepnosc towaru, jak to jest, ze u nas cwierc wieku po upadku komunizmu z tym gorzej, niz w kraju formalnie komunistycznym...

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-07-01 00:34:32
Autor: Przemysław Ryk
Karta SD 32GB
Dnia Mon, 01 Jul 2013 00:14:11 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):

[...]

Tak z ciekawości - w jakim to _sklepie_ na stronie nie jest podana cena
produktu? Podasz jakiś przykład?

[ Kobieta jest jak cień, gdy ją gonisz - ucieka; gdy Ty podążasz           ]
[ w przeciwnym kierunku - ona podąża za Tobą.                              ]

Data: 2013-07-01 02:06:20
Autor: Pawel O'Pajak
Karta SD 32GB
  Powitanko,

Tak z ciekawości - w jakim to _sklepie_ na stronie nie jest podana cena
produktu? Podasz jakiś przykład?

http://www.metalmarket.com.pl/oferta.php
http://www.chieftek.pl/
http://www.gamma.pl/
Bardzo czesto wiekszosc produktow ma "zadzwon" zamiast ceny, zdjecie produktu tez czesto jest nieosiagalne, brak filtrowania po parametrach i ogolnie olewka klienta, takze potencjalnego.
No ale na szczescie konkurencja istnieje.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-07-01 10:54:25
Autor: Przemysław Ryk
Karta SD 32GB
Dnia Mon, 01 Jul 2013 02:06:20 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):

  Powitanko,

[...]

:-OO

[...]

True.

[ Twa opowieść mnie znudziła, albowiem nie była o mnie… kumasz zaleĹźność?  ]
[                                              (KrĂłl Julian, „Madagaskar”) ]

Data: 2013-07-01 17:44:54
Autor: m
Karta SD 32GB
On 01.07.2013 02:06, Pawel O'Pajak wrote:
  Powitanko,

[...]

Bo to jest B2B. Znasz jakiś sklep "dla człowieka z ulicy" który nie ma cen?

p. m.

Data: 2013-07-02 09:14:29
Autor: Chris
Karta SD 32GB
qwerty nabazgrał(a):

Po pierwsze na kartach 16 GiB mogą mieć mniejszą marżę.

Jako ciekawostka w dystrybucji :)

SANDISK SD 2GB - 18,45 PLN
SANDISK MICRO SD 2GB + ADAPTER - 19,25 PLN
SANDISK MICRO SD 4GB + ADAPTER - 21,05 PLN
SANDISK MICRO SD 8GB Class 4 - 21,05 PLN
SANDISK MICRO SD 8GB Class 4 + ADAPTER - 22,10 PLN

Data: 2013-06-30 13:08:37
Autor: xcpy
Karta SD 32GB
Pytanie; czy można ja jakoś podzielić na "partycje",po np. połowie(16) by sprzet
ja zaakceptował?

Podzielic mozna, ale raczej nic to nie da.

W genialnym markecie mi odmówili wymiany na np. dwie po 16GB.
(I stracili klienta)

Takiego prawa (do zwrotu/wymiany towaru) nie ma,
ale dziwie sie, ze robili problemy.

Data: 2013-06-30 14:15:26
Autor: qwerty
Karta SD 32GB
Użytkownik "Old Green :)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kqo2rh$cmm$1@mx1.internetia.pl...
Pytanie; czy można ja jakoś podzielić na "partycje",po np. połowie(16) by sprzet
 ja zaakceptował?

Nawet jakbyś włożył kartę 16 GB to też by nie działała. Partycja nic nie ma do tego.

Data: 2013-06-30 18:10:22
Autor: Santana
Karta SD 32GB

[...]

Twój błąd. Kupiłeś coś co zupełnie nie jest Ci potrzebne :)

Niestety ponowne, nie jest to karta mikro, ale w duzym formacie.

To pewien problem przy próbie odsprzedaży.

Pytanie; czy można ja jakoś podzielić na "partycje",po np. połowie(16) by sprzet
ja zaakceptował?

Szkoda czasu :)

W genialnym markecie mi odmówili wymiany na np. dwie po 16GB.

Kluczowe pytanie. Rozpakowałeś kartę?

(I stracili klienta)

I zapewne zalali się, z tego powodu, łzami :)

P.S. Oczywiście winny jest "genialny market" a nie Twoja totalna indolencja. Jakbyś kupił oponki które nie pasują do Twojej furki to też pewnie byłby winny sprzedawca. ROTFL

Data: 2013-06-30 12:28:25
Autor: rs
Karta SD 32GB
On 6/30/2013 12:10 PM, Santana wrote:

I zapewne zalali się, z tego powodu, łzami :)

P.S. Oczywiście winny jest "genialny market" a nie Twoja totalna
indolencja. Jakbyś kupił oponki które nie pasują do Twojej furki to też
pewnie byłby winny sprzedawca. ROTFL

zalozne sa twoje wywody. <rs>

Data: 2013-07-01 05:46:02
Autor: Santana
Karta SD 32GB

Użytkownik "rs"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51d05ca4$0$38133$c3e8da3$f6268168@news.astraweb.com...

[...]

Napisz po polsku co chciałeś napisać :)

Data: 2013-07-01 00:16:01
Autor: rs
Karta SD 32GB
On 6/30/2013 11:46 PM, Santana wrote:

[...]

żałosne są twoje wywody. wystarczy, czy dalej za trudno dla ciebie? <rs>

Data: 2013-07-01 15:58:04
Autor: Santana
Karta SD 32GB

Użytkownik "rs"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51d1027d$0$58164$c3e8da3$38634283@news.astraweb.com...

[...]

Za trudne to słowo było dla Ciebie. Ale przynajmniej się czegoś nauczyłeś. Jeszcze popracuj nad kulturą i może wyjdziesz na ludzi :P

Data: 2013-07-01 11:19:52
Autor: rs
Karta SD 32GB
On 7/1/2013 9:58 AM, Santana wrote:

[...]

spoko. ty za to wejdziesz do mojego KFa, za pieprzenie bez sensu. PLONK <rs>

Data: 2013-07-01 17:29:11
Autor: Santana
Karta SD 32GB

Użytkownik "rs"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kqs6mp$c3i$1@adenine.netfront.net...

[...]

ROTFL i EOT. Jak dla mnie jesteś zbyt prymitywny :P

Data: 2013-06-30 21:02:03
Autor: X-Man
Karta SD 32GB
"Old Green :)" <aquarius@aqua.pl> wrote in message news:kqo2rh$cmm$1mx1.internetia.pl...
Niestety, pomyłkowo zakupiłem w Media Expercie taka kartę, nie
upewniwszy się, czy sprzet ja łyknie.(kamera rejestracji trasy).
I nie łyknął.

ile chcesz za nią to może odkupię jeśli jest class 10

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-06-30 23:59:43
Autor: PiteR
Karta SD 32GB
Old Green :) pisze tak:

Niestety, pomyłkowo zakupiłem w Media Expercie taka kartę, nie
upewniwszy się, czy sprzet ja łyknie.(kamera rejestracji trasy).
I nie łyknął.

Nie łyknął bo wyraźnie jest napisane w instrukcji rejestratora czy nie bo nie?

Jaka to karta dokładnie?

--
Piter

Data: 2013-07-01 10:33:35
Autor: Old Green :)
Karta SD 32GB
W artykule <XnsA1EFF418616AAelektronik@localhost.net> PiteR napisal(a):

Old Green :) pisze tak:

[...]

Nie mam do niego o to pretensji,ze nie łyknął, jesli o to chodzi.
Jaka to karta dokładnie?

Nie ma to znaczenia, dla istoty sprawy .
SanDisc SD

Problem własnie w tym,że jest w formacie SD (jedynie).
Dokonując jej zakupu, nie ryzyko było najistotniejsze, ze moze rejestrator jej nie "łyknie".
Tego sie spodziewałem, i nie to było największym dla mnie zaskoczeniem.
FORMAT był problemem. Bo zakładałem,że gdy nie podejdzie, bedzie mi do telefonu magazyem muzy.

Gdyby była micro na przejściówce, to bym nawet bąka w tym Media Expercie nie zamierzał puścić, znizajac sie do uprzejmych próśb o wymianę.

No a na miejscu w sklepie to przez mysl mi nie przeszło, zeby  JEDYNIE oddać.
"Oddać"  -tak, ale:
1. biorąc jedną, lecz micro (miałbym drugą,jako zapas do mojego HTC)
2. płacąc np.10% kosztów (za zwrot, i otwarte opakowanie) i     dokupując inny towar,wg.wartosci 3. np. równowartośc kwotową kart 4GB, nawet w SD

Pozdrowienia dla tych cfaniaczków, którzy maja czelność okreslać mnie "inteligentnym inaczej".
Tacy powinni być w sklepach oznaczani specjalnymi plakietkami, czerwonymi, z napisem
:      PSZYJACIEL SKLEPU -  znaczy PACHNIE- INACZEJ. (podkreslenie zamierzone). Medal dla tego z piszących, którzy sugerował OTWARCIE opakowania z kartą, bez
czynienia na niej TOTALNEGO spustoszenia.(przykład z laptopem,
 sprawdzonym w domu,i zwróconym do sklepu).
Nie powinni ci tego laptopa przyjąć, bo zapewne TY tego piksela uszkodziłes.....
No i opakowanie było otwarte.

Tych, co TAK pakują karty pamieci i rózne inne bzdety, np kardridże do drukarek,
kazałbym za karę do końca zycia je otwierać.

Podziekowania dla Kolegów, którzy mielu cywilna odwagę wziąć mnie w obronę.
Gdyby była w sklepie UMOZLIWIANA PRÓBA takiej karty, na pewno pomyłki bym nie popełnił.
Watek rozrósł sie dla mnie zupełnie niespodziewanie.
Na pewno wniósł nieco materiału do przymysleń.
Ale jedynie tym, co myślą.

Nauka z zdzarzenia (dla mnie, nikogo nie namawiam); 1. omijac Media Expert-a bo raczej PRZYJAZNEGO     potraktowania  nie mozna się spodziewać.
2. straciłem 120 zł (a mogłem jedynie koszt za tzw. uzycie, i o tyle mogła ta karta lezeć  taniej na półce) Np. o 20,30zł.    Zapewne komus by podpasowała mimo tego ,ze otwierana.    --
Pozdr.

Data: 2013-07-01 12:54:23
Autor: Franc
Karta SD 32GB
Dnia Mon, 1 Jul 2013 10:33:35 +0000 (UTC), Old Green :) napisał(a):

[...]

Stary, ale to Ty zrobiłeś źle.
1. Kupiłeś złą kartę licząc się z tym, że może jednak nie pójśc w sprzęcie
(rejestrator).
2. Założyłeś w ciemno, że pomimo braku oznaczenia na opakowaniu, w śrdoku
jest micro SD + adaptor. Skąd ten pomysł? Było taniej?
3. Pomimo tego wszystkiego rozerwałeś opakowanie i się dziwisz, że nie chcą
od Ciebie przyjąc zwrotu i zrobić wymiany na inne karty.
Pomyśl - jak otworzysz opakowanie z cukrem, to w sklepie wymienisz go na
opakowanie z mąką? Jakbyś nie rozerwał opakowania, to na pewno byś wymienił na inną. Spokojnie
sam tak robiłem z takich molochach (ostatnio w Media).
Dlatego przestań obwiniać ludzi dookoła za to, że Ty źle zrobiłeś.

--
Franc

Data: 2013-07-01 13:09:49
Autor: Chris
Karta SD 32GB
Franc nabazgrał(a):

Pomyśl - jak otworzysz opakowanie z cukrem, to w sklepie wymienisz go na
opakowanie z mąką?

Proponuje kupić Colę Light otworzyć i swierdzić że chciało się zwykłą classic, ciekawe czy też by się pluł że BANDYCI/ZŁODZIEJE nie chąc mi oddać kasy albo za 2l cole dać 2 x po 1 litr .. żenada ..

Data: 2013-07-01 14:03:26
Autor: Franc
Karta SD 32GB
Dnia Mon, 1 Jul 2013 13:09:49 +0200, Chris napisał(a):

[...]
Jeszcze lepsze porównanie.

Z tym, że to my nie wiemy jak powinien wyglądać standard obsługi klienta i
pewnie za bardzo wyrozumiali jesteśmy. PS. Kto zamawia plakietki?

Data: 2013-07-01 15:33:03
Autor: Old Green :)
Karta SD 32GB
W artykule <kqro1t$krd$1@node2.news.atman.pl> Chris napisal(a):

Franc nabazgrał(a):

[...]

ty i tobie podobni w taaaakim sposobie rozumienia mojego postu -
 jednak jestescie  Ynteligentni.....inaczej  :) Używając Waszego sposobu argumentacji.
Moje pytanie brzmiało (przypomnę):
czy można podzielić partycję karty 32GB na 2x16GB
I to pytanie jest dobre na pl.comp.pecet

Inne informacje były tzw. poboczne.
No ale Yntelygenty skupiły sie na udowadnianiu, ze... no ze głupi jestem.
może i jestem, ale nie prosiłem o udowadniania tego aspektu.

No a YnteligentY zaczeły główkować , jak by tu rozpoczynajacemu watek dowalić, a i przy okazji udowdnic,jakie to sa bystre i rozgarniete.

Wnosze o zamkniecie watku w zakresie pobocznym,
tj. dowody błyskotliwości komentatorów, co nie maja co robić, klepiąc w kalwiaturę  i tłukąc ta pianę. to dobre na pregierz. W tę albo w drugą stronę.

Oczekiwałem jednej odpowiedzi; tak, mozna to zrobić np. spod linuksa
nie, nie da sie zrobić. Więc 120 zł spuszcze w kiblu. I OK.
--
Pozdr. ________________________________________________________________________

Data: 2013-07-01 18:41:42
Autor: RadoslawF
Karta SD 32GB
Dnia 2013-07-01 17:33, Użytkownik Old Green :) napisał:

[...]

Można, ale w niczym ci to nie pomoże.

Inne informacje były tzw. poboczne.
No ale Yntelygenty skupiły sie na udowadnianiu, ze... no ze głupi jestem.
może i jestem, ale nie prosiłem o udowadniania tego aspektu.

Tu jest grupa dyskusyjna a nie odpłatna pomoc więc dlaczego
wymagasz od nas usługi skoro za nią nie zapłaciłeś ?

[...]

To nie jest moderowane forum i tu się wątków nie zamyka.
Będziesz go podtrzymywał to potrwa dłużej.

Oczekiwałem jednej odpowiedzi; tak, mozna to zrobić np. spod linuksa
nie, nie da sie zrobić.

Można podzielić kartę na partycję chyba pod każdym systemem.
Ale tobie to w niczym nie pomoże.

Więc 120 zł spuszcze w kiblu. I OK.

Możesz.
Ktoś normalny poszukał by chętnego na kartę wśród znajomych
lub odłożył na półkę, może kiedyś się jednak przydać.
Ale ty pewnie sam wiesz lepiej.

Pozdrawiam

Data: 2013-07-01 23:51:57
Autor: Old Green :)
Karta SD 32GB
W artykule <kqsbg8$895$1@node2.news.atman.pl> RadoslawF napisal(a):

[...]

boleję nad tym.....

Tu jest grupa dyskusyjna a nie odpłatna pomoc więc dlaczego
wymagasz od nas usługi skoro za nią nie zapłaciłeś ?

Oj, biedaku.... a w którym to miejscu ty wyczytałes, ze "wymagam"????
i w którym to miejscu napisałem,ze oczekuje "usługi"???
Najzwyczajniej na swiecie, jak to na grupie dyskusyjnej, ktoś rzuca pytanie, a ktos inny sie do pytania ustosunkowuje
Nie znaczy to, ze miesza z błotem pytającego.
to jest taka specyfika POLSKICH grup.
Brak dystansu , i przemożna chęc (przymus wręcz) DOWALENIA.
To jest więcej niz żałosne. To KATASTROFA NARODOWA!
[...]

 powtarzasz się, co smutne jest.
Więc 120 zł spuszcze w kiblu. I OK.

Możesz.
Ktoś normalny poszukał by chętnego na kartę wśród znajomych

Taaak. Nic innego nie bede robił, tylko poszukiwał, rozpytywał,
 kto ma ochote na muzealną ( w formacie) kartę SD.
Tak, to jest pomysł na... życie  ;)

lub odłożył na półkę, może kiedyś się jednak przydać.
Ale ty pewnie sam wiesz lepiej.

Niezwykle odkrywczy to pomysł.
Pozwolisz,że udam sie na rozmyslania nad tym pomysłem...
:)

Pozdr. Zbig.Drwięga
gg1100100111000000111010

Data: 2013-07-02 07:55:05
Autor: JoteR
Karta SD 32GB
"Old Green :)" napisał:

Najzwyczajniej na swiecie, jak to na grupie dyskusyjnej, ktoś rzuca pytanie,
a ktos inny sie do pytania ustosunkowuje

No więc ustosunkujesz się wreszcie do zadanego w tym wątku pytania o model rejestratora, czy dalej będziesz eneuelował?

Można podzielić kartę na partycję chyba pod każdym systemem.
Ale tobie to w niczym nie pomoże.

powtarzasz się, co smutne jest.

Ale już sprawdziłeś, że założenie na tej karcie partycji o rozmiarze 2 GiB nic nie daje, czy nie miałeś czasu, zajęty komponowaniem coraz bardziej kwiecistych filipik?

JoteR

Data: 2013-07-02 10:35:31
Autor: RadoslawF
Karta SD 32GB
Dnia 2013-07-02 01:51, Użytkownik Old Green :) napisał:

[...]

Z twojego postu na który odpisałem wynikało właśnie że takiej
usługi oczekujesz.

[...]

Smutne jest że człowiek który się domaga powtórnej odpowiedzi
bo jedna już padła teraz ma pretensje że udzielając dosyć
konkretnej odpowiedzi się powtarzam.
Zdajesz sobie sprawę że takim zachowaniem ośmieszasz się
jeszcze bardziej.

[...]

To nie był pomysł na życie to był pomysł na pozbycie się
niepotrzebnej karty przy jednoczesnym obniżeniu strat
spowodowanych głupią i nie przemyślaną decyzją o kupnie
w ciemno.

[...]

Lepiej byś zrobił gdybyś rozmyślania zaczął przed zakupem
lub przynajmniej przed otwarciem tego ciekawego wątku.
To też sobie przy okazji przemyśl.

Pozdrawiam

Data: 2013-07-15 18:55:45
Autor: JoteR
Karta SD 32GB
"RadoslawF" napisał:

Moje pytanie brzmiało (przypomnę):
czy można podzielić partycję karty 32GB na 2x16GB
I to pytanie jest dobre na pl.comp.pecet

Można, ale w niczym ci to nie pomoże.
[...]
Można podzielić kartę na partycję chyba pod każdym systemem.
Ale tobie to w niczym nie pomoże.

No nie wiem. Wczoraj kupiłem za 2 dychy w Biedronce kartę microSD, co prawda nie 32 GB ino 8 GB, ale zawszeć to SDHC. Pomyślałem sobie, że sprawdzę, jak to się będzie zachowywać w czytniku nie obsługującym SDHC. Wsadziłem ją do LG Viewty i o dziwo - telefon ją "zobaczył" i nawet sformatował, oczywiście na 2 GB (a właściwie na 1,7 GB). Tak samo się działo po założeniu na tej karcie partycji 2 GiB. Stąd wniosek, że spreparowawszy kartę w innym urządzeniu, wątkopodawca prawdopodobnie mógłby jej użyć w tym swoim rejestratorze, oczywiście nie w pełnej pojemności..Ale skoro woli toczyć bezowocnie pianę i topić kartę w kiblu... ;->

JoteR

Data: 2013-07-01 20:44:31
Autor: Michoo
Karta SD 32GB
On 01.07.2013 17:33, Old Green :) wrote:
Moje pytanie brzmiało (przypomnę):
czy można podzielić partycję karty 32GB na 2x16GB

Nie. Zapytałeś czy można tak podzielić żeby rejestrator widział - a szklane kule mają teraz wakacje.

Oczekiwałem jednej odpowiedzi; tak, mozna to zrobić np. spod linuksa
nie, nie da sie zrobić.

Ale nie ma jednej odpowiedzi - czy sterownik karty sobie nie radzi z sektorami na karcie 32GB czy sterownik FS sobie nie radzi z systemem plików na 32GB.

Więc 120 zł spuszcze w kiblu. I OK.

No tak, bo użycie allegro jest w sumie bardziej skomplikowane niż czytanie instrukcji.

Michoo

Data: 2013-07-01 23:13:04
Autor: Old Green :)
Karta SD 32GB
W artykule <kqsj9q$o8k$1@mx1.internetia.pl> Michoo napisal(a):

[...]

nie pitol:
> [...]

Ale nie ma jednej odpowiedzi - czy sterownik karty sobie nie radzi z sektorami na karcie 32GB czy sterownik FS sobie nie radzi z systemem plików na 32GB.
I to sa dobre pytania (dodatkowe)
a nie bzdety wykazujące, że frajer jestem, bo "kupiłem to, co jest mi zupełnie niepotrzebne'

Więc 120 zł spuszcze w kiblu. I OK.

No tak, bo użycie allegro jest w sumie bardziej skomplikowane niż czytanie instrukcji.
No tak Allegro, siedem miesiecy będe udowadniał "cwaniakowi" kupującemu, że NIE chce go oszukac.
" A to, a tamto, a pierdamto, a czy nie to, lub co innego'......
--
Pozdr. ________________________________________________________________________

Data: 2013-07-02 09:16:16
Autor: Chris
Karta SD 32GB
Old Green :) nabazgrał(a):

Więc 120 zł spuszcze w kiblu. I OK.

Przepłaciłeś i to sporo :)

[...]

Dam ci 20zł + kartę Mini SD 16GB i nie potrzebuję żadnej gwarancji.

Data: 2013-07-02 10:25:35
Autor: elmer radi radisson
Karta SD 32GB
On 2013-07-02 01:13, Old Green :) wrote:

No tak Allegro, siedem miesiecy będe udowadniał "cwaniakowi"
kupującemu, że NIE chce go oszukac.
" A to, a tamto, a pierdamto, a czy nie to, lub co innego'......

"a gdyby tu bylo przedszkole w przyszlosci".

Dziwny jestes. Wpierw oburzasz sie ze nie chca od Ciebie przyjac
rozpakowanego sprawnego towaru, a tymczasem sam zakladasz a priori,
ze jakis kupujacy od Ciebie z allegro bedzie cwaniakiem. Komentarz
wydaje sie zbyteczny. Znaj proporcje, mocium panie.

--

memento lorem ipsum

Data: 2013-07-02 23:36:33
Autor: qwerty
Karta SD 32GB
Użytkownik "Old Green :)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kqs7fe$h6b$1@mx1.internetia.pl...
czy można podzielić partycję karty 32GB na 2x16GB
I to pytanie jest dobre na pl.comp.pecet

I odpowiedziałem. Gówno ci to da, bo sprzęt nie patrzy najpierw na partycję, tylko ilość cylindrów (tak, karty SD też tak się adresuje).

Data: 2013-07-01 13:07:55
Autor: Chris
Karta SD 32GB
Old Green :) nabazgrał(a):

[...]

Jednak jesteś inteligenty inaczej ...

[...]

RTFM się kłania ....

[...]

Sam sobie jesteś winien to co się czepiasz sklpeu ?? mógł to być każdy inny w okolicy.

2. straciłem 120 zł (a mogłem jedynie koszt za tzw. uzycie,
i o tyle mogła ta karta lezeć  taniej na półce) Np. o 20,30zł.
  Zapewne komus by podpasowała mimo tego ,ze otwierana.

Sklep to nie allegro że sprzedają towary używane bo rozpakoany znaczy używany.

Nie masz co zrobić z pamięciąto sprzedaj ja na Allego i przestań płakać jak dziecko jaki ty biedny ,...

Data: 2013-07-01 16:42:10
Autor: PiteR
Karta SD 32GB
Old Green :) pisze tak:

Nie mam do niego o to pretensji,ze nie łyknął, jesli o to chodzi.

Nie nie o to chodzi. Ile GB ma napisane w instrukcji.

Jaka to karta dokładnie?
Nie ma to znaczenia, dla istoty sprawy
SanDisc SD

no właśnie, że ma dla szukania w google rozwiazań to są keywords.
i która to jest z nich czy SDHC czy SDXC ?

Widzę że jesteś z tych Tajnos Agentos ale zrozum że inni mogą inaczej czytać grupy np

"Mój rejestrator typ KJYFGG785 nie działa z kartą SanDisk SDXC 32GB"

To jest dla mnie info na przyszłość żeby nie kupic takiego zestawu lub poczytać w goglarce co ludzie w tej sytuacji zrobili.

--
Piter

Data: 2013-07-01 13:24:09
Autor: elmer radi radisson
Karta SD 32GB
On 2013-06-30 03:49, Old Green :) wrote:

W genialnym markecie mi odmówili wymiany na np. dwie po 16GB.
  (I stracili klienta)

Czyli przyjecia sprawnego towaru, zapewne z rozerwanym blistrem w ktore
to z reguly pakuje sie karty pamieci? Hmm, ciekawe czemu ich taka opcja
nie interesowala, niechze sie zastanowie..

(wciaz nie mam pomyslu, ale moze ktos inny podpowie?)

--

memento lorem ipsum

Data: 2013-07-01 13:27:25
Autor: Chris
Karta SD 32GB
elmer radi radisson nabazgrał(a):

On 2013-06-30 03:49, Old Green :) wrote:
[...]

Bo są czystym złem i nie potrafią uszanować klienta ...

ps. Właśnie wpadłem na pomysł żeby brać z MM/Sat.. czy inna sieć film na BD i po tygodniu otwarty zwracać że to nie to coi chciałem i brać nowy, chyba taniej nie da się bezterminowo wypożyczyczać filmów :)

Data: 2013-07-01 13:40:39
Autor: Filip454
Karta SD 32GB

On 2013-06-30 03:49, Old Green :) wrote:
[...]

Ja myślę, że Chris ma rację. Są jakieś granice reklamacji towaru.

Data: 2013-07-01 14:02:38
Autor: Chris
Karta SD 32GB
Filip454 nabazgrał(a):

[...]

Tylko to nie jest reklamacja tylko zwrot używanego towaru na podstawie pomyliłem się i nie jest mi to potrzebne bo nie działa z moim sprzętem. Reklamacja jest wtedy gdy towar ma wadę np. nie działa a tu już muszą przyjąć sprzęt do reklamacji ale to dyskusja na inny temat :)

Data: 2013-07-01 15:04:11
Autor: Michoo
Karta SD 32GB
On 01.07.2013 14:02, Chris wrote:
Tylko to nie jest reklamacja tylko zwrot używanego towaru na podstawie
pomyliłem się i nie jest mi to potrzebne bo nie działa z moim sprzętem.

Ale i pewnie gdyby przyszedł do domu, stwierdził, że na opakowaniu podają max 16GB i chciał zwrócić nieotwarte to by nie było problemu.

Znam człowieka który kupił przypadkowo DDR2 zamiast DDR3 więc odrobinę doszlifował ale nadal nie działała. Też miałby zwrócić, bo przecież w prawidłowym gnieździe będzie działać?

Michoo

Data: 2013-07-01 12:15:06
Autor: Pszemol
Karta SD 32GB
"Michoo" <michoo_news@vp.pl> wrote in message news:kqrvbl$mmt$1mx1.internetia.pl...
Znam człowieka który kupił przypadkowo DDR2 zamiast DDR3 więc odrobinę doszlifował ale nadal nie działała. Też miałby zwrócić, bo przecież w prawidłowym gnieździe będzie działać?

:-)))) czyścisz mi opluty ze śmiechu monitor! :-)

Data: 2013-07-01 20:38:47
Autor: Michoo
Karta SD 32GB
On 01.07.2013 19:15, Pszemol wrote:
[...]

Nie udław się:
to się działo na informatyce dziennej podczas wykładu.

Michoo

Data: 2013-07-01 20:47:34
Autor: R.e.m.e.K
Karta SD 32GB
Dnia Mon, 01 Jul 2013 20:38:47 +0200, Michoo napisał(a):

[...]

Na jakiej uczelni na wydziale informatyki ucza obslugi pilnika? ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-07-01 13:11:45
Autor: Lisciasty
Karta SD 32GB
W dniu poniedziałek, 1 lipca 2013 20:47:34 UTC+2 użytkownik R.e.m.e.K napisał:

Na jakiej uczelni na wydziale informatyki ucza obslugi pilnika? ;-)

Łoboszsz, za młodu się skrobało ołówkiem celerony żeby zmienić mnożnik, to dlaczego nie podpiłować jakiegoś slotu? A że nie wyszło, cóż, postęp wymaga ofiar.

L.

Data: 2013-07-03 02:46:45
Autor: Michal
Karta SD 32GB
W dniu 2013-07-01 22:11, Lisciasty pisze:

Na jakiej uczelni na wydziale informatyki ucza obslugi pilnika? ;-)
Jak poziom będzie szedł dalej w takim samym kierunku, to niedługo
zaliczenia będą z ilości lajków (były już bodajże jakieś dziewoje
z dziennikarstwa, co to przerabiały) :>

Łoboszsz, za młodu się skrobało ołówkiem celerony żeby zmienić mnożnik, to dlaczego nie podpiłować jakiegoś slotu? A że nie wyszło, cóż, postęp wymaga ofiar.

Chciałeś chyba napisać durony/athlony pod SocketA.

--
/MB

Data: 2013-07-02 08:36:24
Autor: Chris
Karta SD 32GB
Michoo nabazgrał(a):

[...]

Nie raz widziałem takie przypadki więc nie był jedyny :)

Z ciekawostek, część ludzi pamięta slot-A i problemy z zaczepem od wentylatora który potrafił się urwać przy częstych zmianach wentyla/procka i bez specjalnych zaczepów nie dało się założyć, tak więc do sedna teraz :) widziałem płytę + proc + wentyl z urwanym zaczepem ALE tatuś ślusarz więc przewiercił wszystko (wentyl/proc/podstawka/płyta) w dwóch miejscach i na długie śruby skręcił całość żeby nie odpadała i potem zdziwienie i serwis (gwarancyjny) że komputer syna nie działa :)

Karta SD 32GB