Karta SIM Play na starszych telefonach

Data: 2013-01-23 23:40:39
Autor: Krystek
Karta SIM Play na starszych telefonach
Opiszę moją przygodę i przy okazji zapytam o to, jakie karty SIM zadziałają w starszych telefonach. Otóż wczoraj ze znajomą kupowałem telefon Nokia 100. Do tego dokupiliśmy starter Play Online na Kartę 9 zł. Po włożeniu SIM-a okazało się, że telefon nie widzi sieci i nie można ani wykonywać, ani też odbierać połączeń na tej karcie SIM z tego telefonu. W salonie Play przełożyliśmy tego SIM-a do telefonu z obsługą 3G i karta zadziałała. Konsultantka twierdziła, że na tym telefonie nie zadziała żadna nowsza karta SIM Playa, niezależnie od oferty pre-paid. Nie chcąc utopić kolejnych kilku złotych poszliśmy tam, gdzie został kupiony telefon, czyli do Media Markt i zanabyliśmy starter Orange. Ten zadziałał bez problemu.

Dlatego pytania są następujące:

a) czy konsultantka z salonu mówiła prawdę o niedziałaniu nowych kart SIM w starszych telefonach (działających tylko w standardzie 2G);
b) jeśli to plotka, to SIM z jakiego starter by mógł zadziałać?

K.

PS: Starter Play Online na Kartę był kupiony dlatego, że miał ciekawy numer i 9 zł na koncie (osoba, która kupiła telefon będzie z niego korzystała sporadycznie). To tak uprzedzając różne pytania.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-01-23 22:42:07
Autor: Waldek Godel
Karta SIM Play na starszych telefonach
Dnia Wed, 23 Jan 2013 23:40:39 +0100, Krystek napisał(a):

Opiszę moj± przygodę i przy okazji zapytam o to, jakie karty SIM zadziałaj± w starszych telefonach. Otóż wczoraj ze znajom± kupowałem telefon Nokia 100. Do tego dokupili¶my starter Play Online na Kartę 9 zł. Po włożeniu SIM-a okazało się, że telefon nie widzi sieci i nie można ani wykonywać, ani też odbierać poł±czeń na tej karcie SIM z tego telefonu. W salonie Play przełożyli¶my tego SIM-a do telefonu z obsług± 3G i karta zadziałała. Konsultantka twierdziła, że na tym telefonie nie zadziała żadna nowsza karta SIM Playa, niezależnie od oferty pre-paid. Nie chc±c utopić kolejnych kilku złotych poszli¶my tam, gdzie został kupiony telefon, czyli do Media Markt i zanabyli¶my starter Orange. Ten zadziałał bez problemu.

Play ma karty USIM, stary telefon może pracować na kartach SIM
Wbrew pozorom (wielu) to zupełnie inne rzeczy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2013-01-23 23:50:48
Autor: Krystek
W dniu 2013-01-23 23:42, Waldek Godel pisze:
[...]

Tyle to i ja się dowiedziałem. Że te USIM wiadomo, można wyłamać z ramki o standardowym rozmiarze i załadować do iPhone i innej Lumii. Pytanie, czy wszystkie startery Play już tak maj±?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-01-23 23:05:09
Autor: Waldek Godel
Karta SIM Play na starszych telefonach
Dnia Wed, 23 Jan 2013 23:50:48 +0100, Krystek napisał(a):

Tyle to i ja się dowiedziałem. Że te USIM wiadomo, można wyłamać z ramki o standardowym rozmiarze i załadować do iPhone i innej Lumii. Pytanie, czy wszystkie startery Play już tak mają?

A czy ja napisalem gdzieś µSIM????
Napisałem USIM, litera U jak Urszula.

http://pl.wikipedia.org/wiki/USIM
 --
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2013-01-24 00:15:22
Autor: Krystek
W dniu 2013-01-24 00:05, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 23 Jan 2013 23:50:48 +0100, Krystek napisał(a):

Tyle to i ja się dowiedziałem. Że te USIM wiadomo, można wyłamać z ramki
o standardowym rozmiarze i załadować do iPhone i innej Lumii. Pytanie,
czy wszystkie startery Play juĹĽ tak majÄ…?

A czy ja napisalem gdzieś µSIM????
Napisałem USIM, litera U jak Urszula.

http://pl.wikipedia.org/wiki/USIM

Okej, zwracam honor. Zawsze mi się wydawało, że µSIM i USIM to jedno i to samo, bo ludzie z lenistwa używają litery u jako zamiennika znaku mikro.

W każdym razie druga część pytania pozostaje aktualna i może jakiś spec (technik sieci) Play odpowie: czy wszystkie karty SIM Playa to teraz USIM-y?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-01-23 23:40:34
Autor: Waldek Godel
Karta SIM Play na starszych telefonach
Dnia Thu, 24 Jan 2013 00:15:22 +0100, Krystek napisał(a):

W każdym razie druga czę¶ć pytania pozostaje aktualna i może jaki¶ spec (technik sieci) Play odpowie: czy wszystkie karty SIM Playa to teraz USIM-y?

Nie teraz. Zawsze, odk±d ta sieć istnieje.

Data: 2013-01-24 19:52:16
Autor: Marek
On Wed, 23 Jan 2013 23:40:34 +0000, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
> (technik sieci) Play odpowie: czy wszystkie karty SIM Playa to
teraz USIM-y?
Nie teraz. Zawsze, odkąd ta sieć istnieje.

Znajomy wczoraj nie mógł uruchomić karty prepaid "internetowej" play na starym ericssonie t68, natomiast karta play "do rozmowy" abonamentowa działa bez problemu.

--
Marek

Data: 2013-01-24 00:00:05
Autor: Krystek
W dniu 2013-01-23 23:50, Krystek pisze:
[...]

Aha, ta karta SIM ze startera Orange też ma możliwo¶ć zrobienia z niej uSIM-a po wyłamaniu z karty o standardowych rozmiarach, by włożyć j± do iPhone, czy innego smartfona.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-01-24 00:58:03
Autor: Maciej Bebenek
Karta SIM Play na starszych telefonach
Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> wrote:
OpiszÄ™ mojÄ… przygodÄ™ i przy okazji zapytam o to, jakie karty SIM
[...]
ĹĽadna nowsza karta SIM Playa, niezaleĹĽnie od oferty pre-paid. Nie chcÄ…c
utopić kolejnych kilku złotych poszliśmy tam, gdzie został kupiony
telefon, czyli do Media Markt i zanabyliśmy starter Orange. Ten zadziałał bez problemu.

Mam Nokię, ale 101. Sądzę, że hardware podobny. Działa z każdą kartą.
Wymień kartę i spróbuj jeszcze raz. Jak znowu nie zadziała, to walnięty
telefon. Jak zadziała, to poprzednia karta była nie do końca sprawna.

Data: 2013-01-24 14:25:33
Autor: Krystek
W dniu 2013-01-24 00:58, Maciej Bebenek pisze:
[...]

Dzięki. Tak czy siak problem mnie zaintrygował. Być może faktycznie karty do transmisji danych Play Online na Kartę są tylko dla nowszych urządzeń z obsługą standardu 3G i na starszych telefonach nie ruszą. Musiałby to ktoś przetestować ze starszym telefonem (chyba, że jeszcze gdzieś znajdę w domu Nokię 3110) przekładając kartę SIM z modemu. Kupię przy okazji za piątaka starter tylko do dzwonienia i sprawdzę.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-01-24 18:29:27
Autor: ALEX Alpha MR
Karta SIM Play na starszych telefonach
Dnia Thu, 24 Jan 2013 14:25:33 +-0100, Krystek napisa+AUI-(a):

Opisz+ARk- moj+AQU- przygod+ARk- i przy okazji zapytam o to, jakie karty SIM
zadzia+AUI-aj+AQU- w starszych telefonach. Ot+APMBfA- wczoraj ze znajom+AQU- kupowa+AUI-em
telefon Nokia 100. Do tego dokupili+AVs-my starter Play Online na Kart+ARk- 9 z+AUI-.
Po w+AUI-o+AXw-eniu SIM-a okaza+AUI-o si+ARk-, +AXw-e telefon nie widzi sieci i nie mo+AXw-na ani
wykonywa+AQc-, ani te+AXw- odbiera+AQc- po+AUIBBQ-cze+AUQ- na tej karcie SIM z tego telefonu. W
salonie Play prze+AUI-o+AXw-yli+AVs-my tego SIM-a do telefonu z obs+AUI-ug+AQU- 3G i karta
zadzia+AUI-a+AUI-a. Konsultantka twierdzi+AUI-a, +AXw-e na tym telefonie nie zadzia+AUI-a
+AXw-adna nowsza karta SIM Playa, niezale+AXw-nie od oferty pre-paid. Nie chc+AQU-c
utopi+AQc- kolejnych kilku z+AUI-otych poszli+AVs-my tam, gdzie zosta+AUI- kupiony
telefon, czyli do Media Markt i zanabyli+AVs-my starter Orange. Ten zadzia+AUI-a+AUI- bez problemu.

Mam Noki+ARk-, ale 101. S+AQU-dz+ARk-, +AXw-e hardware podobny. Dzia+AUI-a z ka+AXw-d+AQU- kart+AQU-.
Wymie+AUQ- kart+ARk- i spr+APM-buj jeszcze raz. Jak znowu nie zadzia+AUI-a, to walni+ARk-ty
telefon. Jak zadzia+AUI-a, to poprzednia karta by+AUI-a nie do ko+AUQ-ca sprawna.

Dzi+ARk-ki. Tak czy siak problem mnie zaintrygowa+AUI-. By+AQc- mo+AXw-e faktycznie karty do transmisji danych Play Online na Kart+ARk- s+AQU- tylko dla nowszych urz+AQU-dze+AUQ- z obs+AUI-ug+AQU- standardu 3G i na starszych telefonach nie rusz+AQU-.

Play Online dzia+AUI-a TYLKO w 3G/UMTS. Nokia 100 ma TYLKO 2G/GSM. Efekt sam
zobaczy+AUI-e+AVs-. Mo+AXw-esz darowa+AQc- sobie dalsze pr+APM-by, POnK nie zadzia+AUI-a z Noki+AQU-
100.

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusim+AQU- flota japo+AUQ-ska nie tylko zatopi+AUI-a flot+ARk- rosyjsk+AQU-,
zatopi+AUI-a co+AVs- o wiele wi+ARk-cej: mit o wy+AXw-szo+AVs-ci bia+AUI-ej rasy :-D

Data: 2013-01-24 19:45:37
Autor: Krystek
Karta SIM Play na starszych telefonach
W dniu 2013-01-24 18:29, ALEX Alpha MR pisze:
Dnia Thu, 24 Jan 2013 14:25:33 +ACs-0100, Krystek napisa+AUI-(a):

[...]

I o takie potwierdzenie tego faktu mi chodzi+AUI-o. Dzi+ARk-ki! Chyba
zarejestruj+ARk- ten numer z karty i wymieni+ARk- na normalnego SIM-a.

Pozdrawiam

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-01-25 11:48:19
Autor: ALEX Alpha MR
Karta SIM Play na starszych telefonach
Dnia Thu, 24 Jan 2013 19:45:37 +-0100, Krystek napisa+AUI-(a):

[...]

Dodam jeszcze +AXw-e POnK dzia+AUI-a tylko w Play, roaming Plus i Orange odpada.

Data: 2013-01-25 16:50:42
Autor: Krystek
Karta SIM Play na starszych telefonach
W dniu 2013-01-25 11:48, ALEX Alpha MR pisze:
Dnia Thu, 24 Jan 2013 19:45:37 +ACs-0100, Krystek napisa+AUI-(a):

[...]

A je+AVs-li uda mi si+ARk- zmigrowa+AQc- na inn+AQU- ofert+ARk-, np. na standardow+AQU- Play na
Kart+ARk- to roaming zostanie w+AUIBBQ-czony, czy te+AXw- nie?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-01-25 16:56:04
Autor: dizel
Karta SIM Play na starszych telefonach
On Fri, 25 Jan 2013 16:50:42 +0100, Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
wrote:

A je¶li uda mi się zmigrować na inn± ofertę, np. na standardow± Play na
Kartę to roaming zostanie wł±czony, czy też nie?

Nie ma możliwo¶ci migracji z Play Online na żadn± inn± taryfę w play,
to samo tyczy się migracji z taryf na kartę typu play na kartę  na
Play Online.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-30 23:35:15
Autor: Krystek
W dniu 2013-01-25 16:56, dizel pisze:
On Fri, 25 Jan 2013 16:50:42 +0100, Krystek wrote:

[...]

Ale zarejestrować numer i przenie¶ć go do innego operatora da się?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-01-31 13:24:51
Autor: dizel
Karta SIM Play na starszych telefonach
On Wed, 30 Jan 2013 23:35:15 +0100, Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
wrote:

[...]

Teoretycznie powinno się dać bo niby dlaczego nie, ale różnie może
być, trzeba by się w salonie dowiedzieć czy jest taka możliwo¶ć.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-24 19:36:27
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Krystek" <spamtrap@krystek.art.pl> napisał w wiadomości news:kdrcod$cuu$1node2.news.atman.pl...
[...]

miałem taką kartę

na allegro w miarę tanio, sporo środków no i modem do tego
jakby nie patrzeć nie stracę, niestety tych środków na sms premium (najszybsza metoda) zużyć nie mogłem, zadzwonić także z normalnego telefonu, tylko 3g
więc pogonilem już bez modemu kartę na allegro

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2013-01-24 10:20:13
Autor: kowtow
Karta SIM Play na starszych telefonach

zanabyli¶my starter Orange.

Co Zrobiliscie?

Data: 2013-01-24 11:18:14
Autor: RadoslawF
Karta SIM Play na starszych telefonach
Dnia 2013-01-24 10:20, Użytkownik kowtow napisał:
zanabyli¶my starter Orange.

Co Zrobiliscie?

zanabyli - nabyli - kupili.

Pierwszy raz to usłyszałem w "60 minut na godzinę" lub
w "Studio 202".

Pozdrawiam

Karta SIM Play na starszych telefonach