Karta SIM Play na starszych telefonach

Data: 2013-01-23 22:42:07
Autor: Waldek Godel
Karta SIM Play na starszych telefonach
Dnia Wed, 23 Jan 2013 23:40:39 +0100, Krystek napisał(a):

Opiszę moj± przygodę i przy okazji zapytam o to, jakie karty SIM zadziałaj± w starszych telefonach. Otóż wczoraj ze znajom± kupowałem telefon Nokia 100. Do tego dokupili¶my starter Play Online na Kartę 9 zł. Po włożeniu SIM-a okazało się, że telefon nie widzi sieci i nie można ani wykonywać, ani też odbierać poł±czeń na tej karcie SIM z tego telefonu. W salonie Play przełożyli¶my tego SIM-a do telefonu z obsług± 3G i karta zadziałała. Konsultantka twierdziła, że na tym telefonie nie zadziała żadna nowsza karta SIM Playa, niezależnie od oferty pre-paid. Nie chc±c utopić kolejnych kilku złotych poszli¶my tam, gdzie został kupiony telefon, czyli do Media Markt i zanabyli¶my starter Orange. Ten zadziałał bez problemu.

Play ma karty USIM, stary telefon może pracować na kartach SIM
Wbrew pozorom (wielu) to zupełnie inne rzeczy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2013-01-23 23:50:48
Autor: Krystek
W dniu 2013-01-23 23:42, Waldek Godel pisze:
[...]

Tyle to i ja się dowiedziałem. Że te USIM wiadomo, można wyłamać z ramki o standardowym rozmiarze i załadować do iPhone i innej Lumii. Pytanie, czy wszystkie startery Play już tak maj±?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-01-23 23:05:09
Autor: Waldek Godel
Karta SIM Play na starszych telefonach
Dnia Wed, 23 Jan 2013 23:50:48 +0100, Krystek napisał(a):

Tyle to i ja się dowiedziałem. Że te USIM wiadomo, można wyłamać z ramki o standardowym rozmiarze i załadować do iPhone i innej Lumii. Pytanie, czy wszystkie startery Play już tak mają?

A czy ja napisalem gdzieś µSIM????
Napisałem USIM, litera U jak Urszula.

http://pl.wikipedia.org/wiki/USIM
 --
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2013-01-24 00:15:22
Autor: Krystek
W dniu 2013-01-24 00:05, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 23 Jan 2013 23:50:48 +0100, Krystek napisał(a):

Tyle to i ja się dowiedziałem. Że te USIM wiadomo, można wyłamać z ramki
o standardowym rozmiarze i załadować do iPhone i innej Lumii. Pytanie,
czy wszystkie startery Play juĹĽ tak majÄ…?

A czy ja napisalem gdzieś µSIM????
Napisałem USIM, litera U jak Urszula.

http://pl.wikipedia.org/wiki/USIM

Okej, zwracam honor. Zawsze mi się wydawało, że µSIM i USIM to jedno i to samo, bo ludzie z lenistwa używają litery u jako zamiennika znaku mikro.

W każdym razie druga część pytania pozostaje aktualna i może jakiś spec (technik sieci) Play odpowie: czy wszystkie karty SIM Playa to teraz USIM-y?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-01-23 23:40:34
Autor: Waldek Godel
Karta SIM Play na starszych telefonach
Dnia Thu, 24 Jan 2013 00:15:22 +0100, Krystek napisał(a):

W każdym razie druga czę¶ć pytania pozostaje aktualna i może jaki¶ spec (technik sieci) Play odpowie: czy wszystkie karty SIM Playa to teraz USIM-y?

Nie teraz. Zawsze, odk±d ta sieć istnieje.

Data: 2013-01-24 19:52:16
Autor: Marek
On Wed, 23 Jan 2013 23:40:34 +0000, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
> (technik sieci) Play odpowie: czy wszystkie karty SIM Playa to
teraz USIM-y?
Nie teraz. Zawsze, odkąd ta sieć istnieje.

Znajomy wczoraj nie mógł uruchomić karty prepaid "internetowej" play na starym ericssonie t68, natomiast karta play "do rozmowy" abonamentowa działa bez problemu.

--
Marek

Data: 2013-01-24 00:00:05
Autor: Krystek
W dniu 2013-01-23 23:50, Krystek pisze:
[...]

Aha, ta karta SIM ze startera Orange też ma możliwo¶ć zrobienia z niej uSIM-a po wyłamaniu z karty o standardowych rozmiarach, by włożyć j± do iPhone, czy innego smartfona.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Karta SIM Play na starszych telefonach