Karta SkyStar HD2 + Ci Slot HD2 + telewizja N ?

Data: 2009-10-13 10:22:05
Autor: MarCiNWz
Karta SkyStar HD2 + Ci Slot HD2 + telewizja N ?
Witam

Mam pytanie odnoście odbioru TV Sat z platformy N na komputerze. Niestety moja wiedza na temat TV Sat ogranicza się do ustawienia anteny, okablowania i podłączenia tunera do TV.
Czy jest możliwość uruchomienia Nki (wykupując abonament) i podłączenia jej do komputera np. za pomocą takiego zestawu SkyStar HD2 + Ci Slot HD2 ?? Szukając informacji w Internecie jedni mówią, że się da, drudzy, że nie, a jeszcze inni, że działa, ale nie ze wszystkimi kanałami. Mógłby mi ktoś trochę rozjaśnić temat ? Może ktoś odbiera Nkę na komputerze ? Każda informacja się przyda. Niestety przeszukując grupę nic nie znalazłem na ten temat.

Pozdrawiam

Data: 2009-10-13 10:25:47
Autor: Cavallino
Użytkownik "MarCiNWz" <marcinwz@o2.pl> napisał w wiadomości news:

Czy jest możliwość uruchomienia Nki (wykupując abonament) i podłączenia jej do komputera np. za pomocą takiego zestawu SkyStar HD2 + Ci Slot HD2 ??

Podłączyć idzie, oglądać nie.

Szukając informacji w Internecie jedni mówią, że się da, drudzy, że nie, a jeszcze inni, że działa, ale nie ze wszystkimi kanałami. Mógłby mi ktoś trochę rozjaśnić temat ?

Generalnie nie działa.
Tyle że część kanałów N jest również używana w TnK, te kanały nie są parowane z dekoderem, a co za tym idzie można je oglądać na dowolnym tunerze.
Ale to tylko mała część, wszystkie SD, żadnego HD.
Czyli absolutnie nie ma sensu używanie N w ten sposób, już lepiej ograniczyć się do TnK.

Data: 2009-10-13 10:28:10
Autor: pawell32
MarCiNWz pisze:
[...]

osobiście nie sprawdzałem, ale kilka kanałów (chyba te, które zdublowane są na tnk) powinno działać, reszta na pewno nie, gdyż karta jak na razie
jest sparowana z dekoderem.

--
pozdrawiam. pawell32
Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2009-10-13 10:55:04
Autor: MarCiNWz

pawell32 pisze:
osobiście nie sprawdzałem, ale kilka kanałów (chyba te, które zdublowane są na tnk) powinno działać, reszta na pewno nie, gdyż karta jak na razie
jest sparowana z dekoderem.

Dzięki za informacje. Krótko i na temat. Zaraz się zapoznam z ofertą TNK. Mam rozumieć, że w wymienionym przeze mnie zestawie (SkyStar HD2 + Ci Slot HD2) będę mógł bez problemu aktywować kartę TNK i oglądać TV ?
Mam jeszcze jedno pytanie. Mam już zainstalowaną antenę (offset 100) na której odbieram Nkę. Na stronie TNK wyczytałem, że antena musi być wycelowana w Hot Bird 13E, wydaje mi się, że tak samo jak w Nce. Żeby nie wieszać kolejnej anteny mogę zastosować np taki konwerter ?
http://allegro.pl/item756636839_konwenter_twin_lt_01g_gold_edition_0_2_db_promocja.html
Ew. inny, który moglibyście polecić ?

PzdR

Data: 2009-10-13 11:06:32
Autor: Marek
Użytkownik "MarCiNWz" <marcinwz@o2.pl> napisał w wiadomości news:hb1fdm$l7d$1atlantis.news.neostrada.pl...
nie wieszać kolejnej anteny mogę zastosować np taki konwerter ?
http://allegro.pl/item756636839_konwenter_twin_lt_01g_gold_edition_0_2_db_promocja.html
Ew. inny, który moglibyście polecić ?

Może taki, żeby uzyskać również dostęp do kanałów z Astry 19.2E:
http://allegro.pl/item760205706_konwerter_monoblock_twin_gi_206_g_interstar_hdtv.html

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2009-10-13 12:00:10
Autor: MarCiNWz
Marek pisze:
[...]

Sorry za głupie pytanie laika. W moim przypadku na jednej antenie muszę odbierać dwa sygnały z HB. Jeden dla N drugi dla TNK. W jaki sposób po zastosowaniu tego konwertera w moim przypadku mogę jeszcze odbierać kanały z Astry? Nie mogę tego zrozumieć, chyba, że się nie zrozumieliśmy.

PzdR

Data: 2009-10-13 11:04:13
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 13 Oct 2009 12:00:10 +0200, MarCiNWz napisał(a):

[...]

Normalnie, jeden tuner do jednego wejścia, drugi do drugiego, sygnalem
DiseqC przełączają sobie Astra/HB.
Jak masz n-recorder to potrzebujesz monoblock quad a nie twin.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-10-13 12:06:44
Autor: Mane
MarCiNWz pisze:

[...]

Drugi wbudowany konwerter zezuje na astre

Data: 2009-10-13 12:32:09
Autor: MarCiNWz
Mane pisze:
MarCiNWz pisze:

[...]

Już teraz załapałem.

Data: 2009-10-13 11:08:04
Autor: Cavallino
[...]

Tak, sam tak oglądam.
Przy czym nie wiem czy warto Ci używać tego slotu CI.
Moduł jest droższy niż uniwersalny czytnik Phoenix, który w połączeniu z odpowiednią nakładką spełni tą samą funkcję, a przyda się nie tylko do conaxa, również do Seca w Cyfrze, a może również do Videoguard w TVP.

Mam jeszcze jedno pytanie. Mam już zainstalowaną antenę (offset 100) na której odbieram Nkę. Na stronie TNK wyczytałem, że antena musi być wycelowana w Hot Bird 13E, wydaje mi się, że tak samo jak w Nce.

Bo to jest część N-ki, tyle że inaczej rozprowadzana.

Żeby nie wieszać kolejnej anteny mogę zastosować np taki konwerter ?

Ale w jakim celu?
TnK ma być na drugim tunerze, będziesz używał obu naraz?

Data: 2009-10-13 12:00:23
Autor: MarCiNWz
Cavallino pisze:
[...]

Chodzi o taki moduł?
http://allegro.pl/item778036130_programator_phoenix_cam_6w1_czytnik_fta_zestaw_tnk.html
Żeby nie wieszać kolejnej anteny mogę zastosować np taki konwerter ?

Ale w jakim celu?
TnK ma być na drugim tunerze, będziesz używał obu naraz?

Nka jest okupowana praktycznie od 16 do 20-21. Ja wracam do domu ok 18, więc prawie zawsze będzie tak, że TNK i N będą działać równocześnie.

Data: 2009-10-13 12:10:08
Autor: Mane
MarCiNWz pisze:

Nka jest okupowana praktycznie od 16 do 20-21. Ja wracam do domu ok 18, więc prawie zawsze będzie tak, że TNK i N będą działać równocześnie.

Sprawdz czy masz w komputerze port COM, obecnie w nowych plytach glownych ciezko o takie wejscie, warto chyba rozejrzec sie za jakims programatorem na USB (uwaga niektore przez USB maja tylko zasilanie)

ale najlepiej doradzi Ci ktos kto uzywa, ja jestem na etapie kompletowania sprzetu :)

Data: 2009-10-13 12:23:39
Autor: Cavallino
Użytkownik "MarCiNWz" <marcinwz@o2.pl> napisał w wiadomości news:hb1jnf$j0o$2nemesis.news.neostrada.pl...
Cavallino pisze:
[...]

Na przykład.
Ja mam na usb.
Wygląda dużo zgrabniej i mniej kabli.

[...]

No to doradzę tak jak koledzy, jak już zmieniać na twina, to warto na monoblocka.
Wtedy na oby wyjściach masz sygnał z każdego z satelitów (sterowany sygnałami diseqc lub toneburst).

Data: 2009-10-13 12:33:10
Autor: Mane
Cavallino pisze:

No to doradzę tak jak koledzy, jak już zmieniać na twina, to warto na monoblocka.
Wtedy na oby wyjściach masz sygnał z każdego z satelitów (sterowany sygnałami diseqc lub toneburst).

Jaka powinna byc czasza, zeby taki monoblock dzialal poprawnie?

Data: 2009-10-13 12:35:01
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mane" <mane1979@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hb1l1s$e7h$1inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:

[...]

Masz napisane na tym linku z allegro:
"-Najlepiej współpracuje z antenami o srednicy 75-90cm."

Data: 2009-10-13 20:58:16
Autor: Grzegorz S
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

> Chodzi o taki moduł?
> [...]

A wiesz może, czy czytniki kart smart card (mam taki do bankowości elektronicznej) http://www.scmmicro.com/products-services/smart-card-readers-terminals/smart-card-reader/scr331.html#c311

(w razie czego mam też podobny na COM)

będą mogły służyć jako czytnik kart do platform cyfrowych?

--
gs

Data: 2009-10-13 23:17:27
Autor: Cavallino
Użytkownik "Grzegorz S" <gsulek@sgh.waw.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]

(w razie czego mam też podobny na COM)

będą mogły służyć jako czytnik kart do platform cyfrowych?

Nie mam pojęcia, nie próbowałem.
Jak Cię to mocno interesuje, to możesz poszukać jakim typem protokołu posługują się platformy przy komunikacji z chipem karty.
I wg tego klucza poszukać czytników, które są w stanie obsłużyć ten sam protokół.

BTW: Dlaczego chciałbyś używać czegoś innego niż to co jest sprawdzone, ma wsparcie userów itd?
Jeśli kwestia ceny, to przy tworzeniu htpc zapewne natkniesz się na taką ilość problemów, że chętnie dopłacisz te kilkadziesiąt zł, żeby jednego z nich się pozbyć definitywnie. ;-)

Data: 2009-10-14 07:24:31
Autor: pawell32
Grzegorz S pisze:

[...]

nie, to trochę co innego. przede wszystkim programy do kart pay tv
nie zobaczą