Karta WiFi

Data: 2011-06-09 13:55:22
Autor: Borneq
Karta WiFi
Sprawa wygląda tak, że mam duży komputer i laptop. Kabel od internetu jest w jednym punkcie w domu. Mam router z którego jest wyjście kablem do dużego komputera i przez radio do wbudowanego WiFi w laptopie. Teraz pojawia się konieczność przestawienia dużego komputera do innego pokoju. Jaką niedrogą kartę wifi warto kupić do komputera?
Jak skonfigurować sieć aby można było się przełączać między internetem na kablu a tym z wifi?

Data: 2011-06-09 15:04:28
Autor: Mark
Karta WiFi
Dnia Thu, 09 Jun 2011 13:55:22 +0200, Borneq napisał(a):

[...]

Jak daleko ten komputer stoi od routera, i co ma po drodze? Komputer
wcisniety gdzies gleboko, czy raczej na wierzchu?
JEsli to blisko, i nie obudowales komputera, to w segmencie tanich kart
wiekszosc to to samo, niewiele sie roznia.
Jedynie co to mozesz wybrac karte na PCI, zamiast na USB - bo maja antenki
lepsze.

Konfigurowac dodatkowo nic nie musisz. System sam skorzysta z tego z czego
moze.

--
Mark

Data: 2011-06-09 13:15:02
Autor: januszek
Karta WiFi
Mark napisa?(a):

Jedynie co to mozesz wybrac karte na PCI, zamiast na USB - bo maja antenki
lepsze.

Z moich doświadczeń wynika, że DrayTek Vigor N61 (usb) bije na głowę karty PCI... ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-06-09 15:38:41
Autor: Vituniu
Karta WiFi
Z moich doświadczeń wynika, że DrayTek Vigor N61 (usb)
bije na głowę karty PCI... ;)

Ale porywnywales do kart PCI w tym samym segmencie cenowym?

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-06-09 15:20:14
Autor: januszek
Karta WiFi
Vituniu napisa?(a):

Ale porywnywales do kart PCI w tym samym segmencie cenowym?

Nie potrafie okreslic segmentu.

j.

Data: 2011-06-10 10:48:10
Autor: Mark
Karta WiFi
Dnia 9 Jun 2011 15:15:02 +0200, januszek napisał(a):

Z moich doświadczeń wynika, że DrayTek Vigor N61 (usb) bije na głowę karty PCI... ;)

LOL, karta za 150-200 zl.
Zgadzam sie ze bije na glowe - Draytek to juz wlasciwie profesjonalne
rozwiazania, ale duzo drozsze. Natomiast ja wyraznie pisalem - bo pytajacy
to zaznaczal - o segmencie tanich kart, czyli za kilkadziesiat zlotych.

--
Mark

Data: 2011-06-09 18:28:24
Autor: Q
Karta WiFi
Jedynie co to mozesz wybrac karte na PCI, zamiast na USB - bo maja antenki
lepsze.

Ja jednak polecam te na usb - to ktora ma lepsza antene
zalezy od ANTENY a nie od PCI czy USB.
No i USB bardziej elastyczne - latwo przelozysz,
no i pod wirtualka bedziesz ja widzial :).

Data: 2011-06-09 21:10:16
Autor: Borneq
Karta WiFi
W dniu 2011-06-09 18:28, Q pisze:
No i USB bardziej elastyczne - latwo przelozysz,
no i pod wirtualka bedziesz ja widzial :).

O co chodzi z tą wirtualką? Z PCI moga być jakieś kłopoty?

Data: 2011-06-09 22:08:13
Autor: qwerty
Karta WiFi
Użytkownik "Borneq"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:isr5qk$fn$1@news.onet.pl...
O co chodzi z tą wirtualką? Z PCI moga być jakieś kłopoty?

Wirtualny komputer. Jak się chce to można używać na wirtualnym sieciówki na pci.

Data: 2011-06-09 22:59:44
Autor: Q
Karta WiFi
O co chodzi z tą wirtualką? Z PCI moga być jakieś kłopoty?

Wirtualny komputer. Jak się chce to można używać na wirtualnym sieciówki na pci.

Nie wiem - moze mozna.
Mi chodzilo o bardzo konkretny przypadek:
Win XP/7 + VMware + BackTrack + karta wlan
i tam sie nie da:

"Any virtualisation software can only use USB wireless network cards as physical devices, all other types of wireless card are seen as virtual ethernet devices and can only be seen as a wireless device by the host and not by the guest operating system. So if you want to run BackTrack in VMWare or Virtualbox and have full wireless capabilities, make sure you are using a USB device."

Data: 2011-06-10 07:27:24
Autor: Borneq
Karta WiFi
W dniu 2011-06-09 22:59, Q pisze:
[...]

Czyli gdy chcę używać Linuxa pod VirtualBoxa to muszę kupić Wifi pod USB? Dobrze że mój komputer ma dużo wejść, bo i dysk USB i mysz, klawiatura oraz drukarka, wszystko pod USB.

Data: 2011-06-10 09:29:05
Autor: Borneq
Karta WiFi
W dniu 2011-06-10 07:27, Borneq pisze:
Czyli gdy chcę używać Linuxa pod VirtualBoxa to muszę kupić Wifi pod
USB? Dobrze że mój komputer ma dużo wejść, bo i dysk USB i mysz,
klawiatura oraz drukarka, wszystko pod USB.

Mam router standardu 802.11g, system WindowsXP
A czy może być
http://allegro.pl/tp-link-karta-sieciowa-usb-wi-fi-tl-wn722n-livebox-i1646481080.html
inne
http://allegro.pl/tp-link-tl-wn722n-karta-usb-wifi-wysylka-3zl-i1655963033.html
http://allegro.pl/tp-link-tl-wn422g-karta-wifi-livebox-wysylka-3-zl-i1649515848.html

czy zupełnie coś innego
http://allegro.pl/dynamode-700n-wifi-150mb-odkrecana-antena-gw24-d2d-i1646125411.html

Data: 2011-06-10 10:54:32
Autor: Q
Karta WiFi
A czy może być

....a nie lepiej cos z podstawka?
np.:

TL-WN722NC 150Mbps High Gain Wireless USB Adapter
http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=TL-WN722NC

ew.:
TL-WN721NC 150Mbps Wireless N USB Adapter

ew. jak masz router 300Mbps:
TL-WN821NC 300Mbps Wireless N USB Adapter
http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=TL-WN821NC

Data: 2011-06-10 09:37:44
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Karta WiFi
Dnia 2011-06-10, o godz. 07:27:24
Borneq <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał(a):

Czyli gdy chcę używać Linuxa pod VirtualBoxa to muszę kupić Wifi pod USB?

Nie. Raczej tak: jak chcesz używać fizycznej karty WiFi po
wirtualizowaną jedną ze specjalizowanych dystrybucji Linuxa to musisz
mieć kartę pod USB. Jeśli nie musisz ze zwirtualizowanej maszyny mieć
dostępu fizycznego do karty - bo wystarczy np. karta emulowana dla
systemu wirtualnego - to może być dowolna bo połączenie z siecią i tak
nawiązuje system-gospodarz. Backtrack to dość specyficzna dystrybucja
używana do wardrivingu i jeśli nie interesują Cię te zagadnienia to
złącze karty WiFi jest właściwie obojętne.

Zdrówko

Data: 2011-06-10 10:53:34
Autor: Q
Karta WiFi
Czyli gdy chcę używać Linuxa pod VirtualBoxa to muszę kupić Wifi pod USB? Dobrze że mój komputer ma dużo wejść, bo i dysk USB i mysz, klawiatura oraz drukarka, wszystko pod USB.

Zalezy co chcesz:

- jesli chcesz snifowac wlan, lamac wep, itd., to musi byc na USB

- jesli na wirtualce (gosc) chcesz miec tylko polaczenie sieciowe z hostem,
to niewazne jest co bedziesz mial na hoscie,
bo na wirtualce i tak bedziesz mial wirtualna karte sieciowa,
ktora mozesz polaczyc sie z jakakolwiek sieciowka na hoscie
w dowolny sposob (nat, bridge, itd.)

Data: 2011-06-09 15:43:32
Autor: JoteR
Karta WiFi
"Borneq" napisał:

[...]

Nie rozumiem tego ostatniego pytania. Jaki "internet na kablu"?

JoteR

Data: 2011-06-09 16:08:45
Autor: Borneq
Karta WiFi
W dniu 2011-06-09 15:43, JoteR pisze:
Nie rozumiem tego ostatniego pytania. Jaki "internet na kablu"?

Mam przyłączony kablem z routera do karty sieciowej w komputerze (nie wiem już czy karta sieciowa jest wbudowana w płytę główną). Musiał bym mieć dodatkową kartę WiFi, przy instalacji za pierwszym razem zapyta o kod liczbowy.

Data: 2011-06-09 16:19:28
Autor: JoteR
Karta WiFi
"Borneq" napisał:

[...]

No tak, ale przecież komputer przenosisz do innego pokoju, gdzie tego kabelka, jak rozumiem, nie będzie. Dlatego zresztą rozglądasz się za kartą Wi-Fi. Więc między czym chcesz przełączać?

Musiał bym mieć dodatkową kartę WiFi, przy instalacji za pierwszym razem zapyta
o kod liczbowy.

Klucz do WEP lub hasło WPA, zależy jakie masz szyfrowanie na routerze. Ale co to ma wspólngo z tym przełączaniem, bo nadal nie rozumiem?

JoteR

Data: 2011-06-09 17:01:58
Autor: Borneq
Karta WiFi
W dniu 2011-06-09 16:19, JoteR pisze:
Klucz do WEP lub hasło WPA, zależy jakie masz szyfrowanie na routerze.
Ale co to ma wspólngo z tym przełączaniem, bo nadal nie rozumiem?

A zanim przeniosę? Zamierzam kupić kartę i póki będzie tutaj być może używać z kabla, czy się nie daje z kabla jak jest wifi?

Data: 2011-06-09 18:07:54
Autor: JoteR
Karta WiFi
"Borneq" napisał:

A zanim przeniosę? Zamierzam kupić kartę i póki będzie tutaj
być może używać z kabla, czy się nie daje z kabla jak jest wifi?

Można, np. wachlując metrykami kart. Ale to za dużo klikania, póki będzie kabel, to po sprawdzeniu, że Wi-Fi działa - wyłączyć ją do czasu przeprowadzki.

JoteR

Data: 2011-06-10 02:11:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Karta WiFi

"JoteR" isqr5n$g41$1@inews.gazeta.pl

Można, np. wachlując metrykami kart. Ale to za dużo klikania,
póki będzie kabel, to po sprawdzeniu, że Wi-Fi działa - wyłączyć
ją do czasu przeprowadzki.

Po co? Można jednocześnie na obie karty. :)
(to nie hazard, że trzeba wszystko na jedna kartę)

IMO im karta tańsza, tym lepsza. Oczywiście na USB, nie na
PCI, bo jest bardziej uniwersalna -- USBB jest wszędzie. :)
Ja bym popróbował tej:

  Karta sieciowa Wi-Fi Winstars WN687N1
  https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=8742

Data: 2011-06-10 04:07:15
Autor: Remek
Karta WiFi
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał:

Po co? Można jednocześnie na obie karty. :)
(to nie hazard, że trzeba wszystko na jedna kartę)

Co można jednocześnie na obie karty?

Remek

Data: 2011-06-10 11:04:13
Autor: Q
Karta WiFi
Co można jednocześnie na obie karty?

Pewnie mu chodzilo o to, zeby tak ustawic metryki
i tabele routingu, zeby na wp wchodzic po kablu
a na redtube przez wlan.

Nie pytaj czy ma to sesn :)

Data: 2011-06-10 11:24:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Karta WiFi

"Remek" isru9q$688$1@inews.gazeta.pl

Po co? Można jednocześnie na obie karty. :)
(to nie hazard, że trzeba wszystko na jedna kartę)

Co można jednocześnie na obie karty?

Połączyć komputer z resztą świata (tutaj -- z APkiem) dwiema kartami
naraz. Co więcej -- łączność będzie realizowana jednocześnie dwiema
kartami. Czy ma to sens? W każdej chwili można softowo czy hardowo
odłączyć którąś z kart. Rozumiem, że pytający chce mieć jednocześnie
i dostęp do netu, i możliwość potestowania nowego połączenia -- po WiFi.

Data: 2011-06-09 18:18:16
Autor: qwerty
Karta WiFi
UĹźytkownik "Borneq"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:isqk5a$l3u$1@news.onet.pl...
Mam przyłączony kablem z routera do karty sieciowej w komputerze

Jesteś pewien, że to kabel?

Data: 2011-06-10 07:54:49
Autor: Dominik & Co
Karta WiFi
W dniu 09-06-2011 13:55, Borneq rzecze:

Jaką niedrogą kartę wifi warto kupić do komputera?

A nie lepiej kupić parę metrów skrętki i pociągnąć kabel?
Nawet licząc z nabyciem zaciskarki wyjdzie taniej.

Jak skonfigurować sieć aby można było się przełączać między internetem
na kablu a tym z wifi?

Jeśli masz na myśli przełączenie między WiFi a kartą Ethernet
z kablem do routera to mogą chodzić obie, można ustawić priorytet,
z którego łącza system ma korzystać najpierw, można je wyłączać
programowo- szczegóły zależą od systemu operacyjnego.
Można też po prostu wyciągać kabel z gniazda, a kartę WiFi z USB :-)

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-06-10 10:51:51
Autor: Mark
Karta WiFi
Dnia Fri, 10 Jun 2011 07:54:49 +0200, Dominik & Co napisał(a):

A nie lepiej kupić parę metrów skrętki i pociągnąć kabel?
Nawet licząc z nabyciem zaciskarki wyjdzie taniej.

No chyba sobie zartujesz ze z zaciskarka wyjdzie taniej.
Poza tym - skoro pytajacy zadaje takie wlasnie pytania - to w takim razie
kto mu ten kabel zrobi, bo sadze ze sam nie bedzie znal  kolejnosci par w
kablu.

--
Mark

Data: 2011-06-10 11:38:25
Autor: Dominik & Co
Karta WiFi
W dniu 10-06-2011 10:51, Mark rzecze:

No chyba sobie zartujesz ze z zaciskarka wyjdzie taniej.

Tak, żartuję. Właśnie w ramach żartu sam sobie tak
zrobiłem, jak stacjonarka poszła do pokoju dziecka.

Zaciskarka kosztuje kilka złotych (ja wydałem całe 10),
kabel 0,50 do 1 zł za metr (zależy, ile się chce kupić,
a i taniej można znaleźć).

Nie wiadomo, ile jest do tego drugiego pokoju,
ale koszt całkowity powinien się zamknąć zwalającą z nóg
kwotą 30 zł. Jak zaciskarka za droga- zawsze można pożyczyć.

Fakt, jakieś badziewie za 15 zł na USB się kupi.
Ale kabel to kabel- stabilność, prędkość.
Co prawda nie wiadomo jakie to ściany (ale to argument
obosieczny: przez gruby żelbet się trudniej przewiercić...
i trudniej się przebić sygnałowi), czy i jakie listwy
gdzie możnaby kabel schować itp.

Ale nie uważam tego za jedynie słuszne rozwiązanie-
piszę jeno, że warto to rozważyć.

Poza tym - skoro pytajacy zadaje takie wlasnie pytania - to w takim razie
kto mu ten kabel zrobi, bo sadze ze sam nie bedzie znal  kolejnosci par w
kablu.

Ja też nie pamiętałem kolejności. Znalezienie tego w wyszukiwarce
zajęło mi 30 sekund.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-06-11 19:54:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Karta WiFi

"Dominik & Co" issomi$h86$1@news.onet.pl

[...]

Po 10 wtyczce będziesz pamiętał. ;)

Data: 2011-06-13 08:02:59
Autor: Dominik & Co
Karta WiFi
W dniu 11-06-2011 19:54, Eneuel Leszek Ciszewski rzecze:

Ja też nie pamiętałem kolejności. Znalezienie tego w wyszukiwarce
zajęło mi 30 sekund.

Po 10 wtyczce będziesz pamiętał. ;)

E, nie zamierzam tyle tego tłuc :-)

Chciałem podkreślić inną sprawę: zaciskanie wtyczek znałem tylko
z teorii ("tak się robi"), dawno temu na studiach widziałem też,
jak kolega wykonywał zaciskanie za pomocą śrubokręta :-)

Stąd musiałem odszukać układ kabelków, dlatego też zakupiłem
jednak zaciskarkę, mimo że wiedziałem, iż przyda się
może kilka razy (zrobiłem w sumie 8 wtyczek- 1 kabel do pokoju
dziecka, 1 do sypialni, 1 kabel router-modem kablowy, 1 kabel
router-serwerek -te ostatnie krótkie i w sumie raczej tylko dla
próby i nabrania wprawy). I uważam, bogatszy o to doświadczenie,
że jeśli ktoś wie, za który koniec trzyma się lutownicę,
to zaciskanie wtyczek to bułka z masłem, nawet jeśli robi
się to pierwszy raz w życiu.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-06-13 15:13:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Karta WiFi

"Dominik & Co" it496m$26c$1@news.onet.pl

E, nie zamierzam tyle tego tłuc :-)

Wtyczki bywają słabe i co jakiś czas trzeba je wymieniać -- to oczywiście moje zdanie.

router-serwerek -te ostatnie krótkie i w sumie raczej tylko dla
próby i nabrania wprawy). I uważam, bogatszy o to doświadczenie,

Nie ma w czym wprawiać się. Wkładasz, zaciskasz. Wcześniej
zdejmujesz izolację, czyli wkładasz, okręcasz i ściągasz.
Trzeba jedynie dobrze odmierzyć, najlepiej chyba trochę
za dużo, po czym przyciąć przewody pod miarę. :)

Wprawianie jedynie dotyczy pamiętliwości kolorystycznej.

że jeśli ktoś wie, za który koniec trzyma się lutownicę,
to zaciskanie wtyczek to bułka z masłem, nawet jeśli robi
się to pierwszy raz w życiu.

To proste -- za ten bez przewodu, bo inaczej jest problem z utrzymaniem. ;)

-=-

Załóż sobie miedzianą (teraz bywają miedzianoaluminiowe -- takiej nie
używaj do tej zabawy) linkę na palec, spleć z niej w obrączkę i zalutuj
splecienie tak, aby nie poparzyć palca. :)

Data: 2011-06-14 07:59:36
Autor: Dominik & Co
Karta WiFi
W dniu 13-06-2011 15:13, Eneuel Leszek Ciszewski rzecze:

Wtyczki bywają słabe i co jakiś czas trzeba je wymieniać -- to
oczywiście moje zdanie.

Tak same z siebie nie padają. A od wyciągania...
po co wyciągać jak działa? Raz na jakiś czas do sprzątania..

Nie ma w czym wprawiać się. Wkładasz, zaciskasz. Wcześniej

Teraz już wiem. Zanim zrobiłem pierwszą wtyczkę nie wiedziałem.
Dlatego zacząłem od krótkich.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-06-14 16:14:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Karta WiFi

"Dominik & Co" it6tc8$5im$1@news.onet.pl

Wtyczki bywają słabe i co jakiś czas trzeba je wymieniać -- to
oczywiście moje zdanie.

Tak same z siebie nie padają. A od wyciągania...
po co wyciągać jak działa? Raz na jakiś czas do sprzątania..

Padają te blokujące ,,występki''. :)

Data: 2011-06-15 07:19:05
Autor: Dominik & Co
Karta WiFi
W dniu 14-06-2011 16:14, Eneuel Leszek Ciszewski rzecze:

Padają te blokujące ,,występki''. :)

Tak właśnie myślałem. Nie wyciągaj często (po co w stacjonarce?),
to i padać nie będą. Pomijając, że i bez "występka"
kabel dobrze siedzi w gnieździe (sam tak mam na jednym
kompie w pracy :-)

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-06-15 13:13:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Karta WiFi

"Dominik & Co" it9fc9$u5k$1@news.onet.pl

[...]

Padają, bo są stale lekko ściśnięte w gnieździe a bez nich
przewód siedzi dobrze -- to fakt. :) Jednak siedzi też
gdzieś świadomość potrzeby dociskania/dopychania takich
wtyczek do gniazd...

Data: 2011-06-13 10:34:05
Autor: Mark
Karta WiFi
Dnia Fri, 10 Jun 2011 11:38:25 +0200, Dominik & Co napisał(a):

[...]

Ok, mea culpa - dawno nie sprawdzalem cen zaciskarek, inna sprawa ze na ogol
korzystalem - i korzystam z tych z przedzialu 10x drozszego. Tyle ze to dla
mnie narzedzie pracy wiec nie moge uzywac czegos co sprawdzi sie tylko w
okazjonalnym - jak u Ciebie - uzyciu.
Wiem ze mozna taniej znalezc kabel, ale troche przesadzasz - sam zarzucasz
'badziewie na USB", a probujesz mu wcisnac  badziewna skretke :D
Kabel tez ma znaczenie.

Fakt, jakieś badziewie za 15 zł na USB się kupi.
Ale kabel to kabel- stabilność, prędkość.

Stabilnosc i predkosc to masz jak:
a) uzyjesz w miare przyzwoitego kabla
b) dobrze zacisniesz koncowki

mozesz sie zdziwic, jak "zacisniete" koncowki zdazalo mi sie widziec, a
potem zdziwienie ze nie dziala albo co chwile rozlacza.

Ja też nie pamiętałem kolejności. Znalezienie tego w wyszukiwarce
zajęło mi 30 sekund.

Wiesz, z mojej perspektywy to jest banalnie proste:) I dla kogos z minimum
zdolnosci technicznych zadna sztuka - przyznaje Ci racje.
Problem w tym ze widzialem juz dziesiatki ludzi ktorym njprostsza czynnosc
"techniczna" sprawiala mase problemow.

--
Mark

Data: 2011-06-13 10:51:36
Autor: Dominik & Co
Karta WiFi
W dniu 13-06-2011 10:34, Mark rzecze:

[...]

Poniekąd tak, ale do zaciśnięcia kilku końcówek nie ma sensu wydawać
kilkudziesięciu złotych. Choć tak, Bogiem a prawdą, co takiego jest
w zaciskarce, co musi być tak "super profesjonalne"? Toć to w sumie
jedynie odpowiednio ukształtowane "szczypce", co tu może się zepsuć? ;-)

Wiem ze mozna taniej znalezc kabel, ale troche przesadzasz - sam zarzucasz
'badziewie na USB", a probujesz mu wcisnac  badziewna skretke :D
Kabel tez ma znaczenie.

Nie polecałem badziewnej :-) Pisałem, że i taniej można dostać,
ale najczęściej, fakt, jako całą rolkę :-)

Wiesz, z mojej perspektywy to jest banalnie proste:) I dla kogos z minimum
zdolnosci technicznych zadna sztuka - przyznaje Ci racje.

Otóż to.

Problem w tym ze widzialem juz dziesiatki ludzi ktorym njprostsza czynnosc
"techniczna" sprawiala mase problemow.

Zgadza się- ale jeśli ktoś wiertarki umie użyć, to i z zaciskarką
sobie poradzi. A jak nie umie... to może ma kolegę/syna/sąsiada?

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-06-13 10:59:11
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Karta WiFi
Dnia 2011-06-13, o godz. 10:51:36
Dominik & Co <dominik.alaszewskinagmailu@com.invalid> napisał(a):

> [...]

w zaciskarce, co musi być tak "super profesjonalne"? Toć to w sumie
jedynie odpowiednio ukształtowane "szczypce", co tu może się

Są narzędzia i narzędzia. Ktoś kto ma do zrobienia 4 dziury w ścianie
kupi tanią wiertarkę marki noname. Ale jak masz tych otworów np. 400 czy
4000 to kupisz profesjonalne narzędzie droższe o rząd wielkości które
raczej się nie przegrzeje i nie rozpadnie przy takiej ilości otworów.
Identycznie z zaciskarkami - mam np. kilkunastoletnie narzędzia marki
KRONE które działają jak na początku i zacisnąłem nimi przez te lata
tysiące kabli czy zarobiłem ciut mniej gniazd. Natomiast tanie
zaciskarki po kilkudziesięciu/kilkuset wtyczkach zaczynają mieć luzy i
w końcu się rozpadają. Nie te materiały i nie ta jakość wykonania ale
za to tanio. W efekcie o ile na początku nie ma problemów to potem może
być problem z parametrami tak zaciśniętych wtyczek.

Zdrówko

Data: 2011-06-13 15:20:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Karta WiFi

"Maciek Babcia Dobosz" 20110613105911.7026e4a8@babcia-workstation

[...]

Takie narzędzie (z młotkiem do betonu i obracaniem w obie strony a nawet
z regulacją obrotów) można kupić za niecałe 40 złotych. :)

Identycznie z zaciskarkami - mam np. kilkunastoletnie narzędzia marki
KRONE które działają jak na początku i zacisnąłem nimi przez te lata
tysiące kabli czy zarobiłem ciut mniej gniazd.

Ale Ty chyba nawet widziałeś płaskie przewody ,,ethernetowe'' do RJ45.

Data: 2011-06-13 15:17:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Karta WiFi

"Dominik & Co" it4j2o$6pq$1@news.onet.pl

w zaciskarce, co musi być tak "super profesjonalne"? Toć to w sumie
jedynie odpowiednio ukształtowane "szczypce", co tu może się zepsuć? ;-)

A całkiem dobre szczypce można kupić za 3 (trzy) złote.

Nie polecałem badziewnej :-) Pisałem, że i taniej można dostać,
ale najczęściej, fakt, jako całą rolkę :-)

W Vobisie na metry po 50 groszy.

Data: 2011-06-10 11:06:11
Autor: Q
Karta WiFi
A nie lepiej kupić parę metrów skrętki i pociągnąć kabel?
Nawet licząc z nabyciem zaciskarki wyjdzie taniej.

Nie uwzgledniles dwoch czynnikow,
na ktore czesto ludzie zwracaja uwage (poza kosztem):
- czas, ktory czesto jest najcenniejszy
- estetyka / wyglad rozwiazania - tu bym mogl napisac elaborat :)

Data: 2011-06-10 11:31:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Karta WiFi

"Q" issmnk$2pc$1@news.task.gda.pl

[...]

Wyjdzie drożej. :) Kablowanie ma sens tam, gdzie  nie można dać
łącza WiFi. Na przykład bramki VoIPowe czy telewizory warto tak
łączyć.

Czas, estetyka, wygoda, cena, a nawet stabilność -- gdy po
mieszkaniu biega 300 metrów skrętki... Gdyby jeszcze każde
urządzenie z RJ45 miało także huba -- łączę TV z netem via
drut a do TV łączę kolejne urządzenia... Ale jest inaczej.
Z APka trzeba ciągnąć oddzielne przewody do każdego urządzenia,
choćby wszystkie te urządzenia były ustawione jedno za drugim...

-=-

Poza drutami skrętnymi ;) jest też PLC. Mało drutów dodatkowych,
ale też kosztuje. Są PLC z WiFi. :) Chyba warto i o tym pamiętać. :)

Data: 2011-06-10 11:39:59
Autor: Dominik & Co
Karta WiFi
W dniu 10-06-2011 11:06, Q rzecze:

- czas, ktory czesto jest najcenniejszy

W ramach odpoczynku od pracy umysłowej warto czasem
poszaleć z wiertarką :-)

- estetyka / wyglad rozwiazania - tu bym mogl napisac elaborat :)

W mieszkaniach często stosowane są takie wynalazki, jak listwy
przypodłogowe :-)

--
Dominik (& kąpany)

Karta WiFi