Karta chipowa z paskiem - pytanie do znawców tematu

Data: 2009-04-10 08:27:38
Autor: Adam
Karta chipowa z paskiem - pytanie do znawców tematu
Witam,

Coraz więcej banków wprowadza karty chipowe, posiadające pasek i
autoryzowane pinem. Czy na pasku są zawarte informacje o tym, iż jest
to karta chipowa ?

Pytam dlatego, że sam posiadam taką kartę (debetówka mbanku) i w wielu
sklepach przy próbie zapłaty sprzedawca najpierw przejeżdża kartą
przez czytnik po czym (to mój domysł) wyskakuje mu chyba komunikat, iż
jest to karta chipowa i wkłada ją do czytnika w miejscu gdzie jest
odczytywany chip. Później oczywiście jest autoryzacja pinem.

Pytam bo ciekawi mnie następujący przypadek skopiowania karty:
- załóżmy, że w bankomacie była nakładka i zeskanowano moją kartę i
poznano pin (nakładka na klawiaturę)
- ponieważ czipu nie można skopiować (tak mi się wydaje, nie jestem
specjalistą) to czy teraz ktoś kopiując moją zeskanowaną kartę będzie
mógł swobodnie wypłacić pieniądze z bankomatu lub zapłacić w sklepie ?
Z jednej strony powinien móc to zrobić bo ma kopię paska i zna Pin ale
czy w przypadku płatności w sklepie nie wyskoczy znów komunikat żeby
włożyć chip do czytnika - a tymczasem na skopiowanej karcie czipa
przecież nie ma. Czy bankomat nie powinien mieć takiej samej
funkcjonalności ?

Oczywiście pomijamy przypadek kiedy złodziej jest na tyle
wyrafinowany, iż potrafi zmienic zapis na pasku z karty chipowej i
nagrać dane tej samej karty na kopii tyle, że już jako kartę bez
chipa.

Data: 2009-04-10 18:13:26
Autor: Krzysztof Halasa
Adam <Adam.Prokop@gmail.com> writes:

Coraz więcej banków wprowadza karty chipowe, posiadające pasek i
autoryzowane pinem. Czy na pasku są zawarte informacje o tym, iż jest
to karta chipowa ?

Prawie zawsze tak.

- ponieważ czipu nie można skopiować (tak mi się wydaje, nie jestem
specjalistą) to czy teraz ktoś kopiując moją zeskanowaną kartę będzie
mógł swobodnie wypłacić pieniądze z bankomatu lub zapłacić w sklepie ?

Swobodnie to moze nie, ale w ogole - owszem.

[...]

Obawiam sie ze zlodzieje beda wiedziec gdzie jest jaki terminal.

[...]

Nie powinien dostac autoryzacji po czyms takim.
Kiedys przy transakcjach offline takie numery przechodzily.
--
Krzysztof Halasa

Karta chipowa z paskiem - pytanie do znawców tematu