Karta debetowa uszkodzona?

Data: 2020-04-28 02:43:09
Autor: Dawid Rutkowski
Karta debetowa uszkodzona?
Wcale nie jest przesądzone, że to stacja benzynowa popsuła kartę (a w sumie jako jedyny powód, któremu mogła być winna stacja, to jakieś EMP) - mogło to zrobić równie dobrze tesco.

Albo po prostu akurat tak się złożyło, że karta dokonała żywota.

Są takie dziwne przypadki - np. mojej żonie dwa razy w dokładnie taki sam sposób wysiadł pikaczu na kredytówce 1-2-3 z santandera - działał dobrze kilka dni, potem zaczynał grymasić - raz zadziałam, raz nie - a po ok. tygodniu karta w ogóle przestaje być widoczna zbliżeniowo przez terminale i tablet z NFC - a z chipa działa sobie w najlepsze.
Za drugim razem już ją tak zostawiliśmy (debile z santandera wycofali możliwość wydawania duplikatów i uszkodzoną kartę trzeba zastrzec i czekać tydzień na nową z nowym numerem).
Co ciekawe, moja karta dodatkowa do tej karty póki co nie sprawia problemów - ale w sumie płaciłem nią raz, a tak leży sobie w szafie.

A właśnie, spróbuj w tym różowym T nie zastrzegać, a kazać wydać duplikat (chyba że nowa karta po zastrzeżeniu darmowa, a duplikat płatny) - może nie da to wiele poza możliwością płacenia w necie przez czas oczekiwania na przesyłkę oraz pozostanie przy starym numerze - ale zawsze to coś.

Data: 2020-04-28 06:57:20
Autor: darek12345
Karta debetowa uszkodzona?

[...]

Dzięki za sugestie.
Myślę, że problem nie powstał na terminalu na stacji, tylko ta transakcja (nieco ponad 100 zł, czyli powyżej limitu dla płatności zbliżeniowych) spowodowała problem z kolejnymi transakcjami. Potem była kontynuacja w Tesco, gdzie były różne próby płatności (bezskuteczne), które powodowały między innymi zawieszenie terminala. Być może w czasie tych prób coś się zepsuło z kartą. Brak karty nie jest dla mnie problemem, bo jak większość osób tu na grupie, mam kilka innych kart. Dociekam jednak co spowodowało ten problem, żeby uniknąć tego w przyszłości. Być może lepiej unikać płatności zbliżeniowych na stacjach eMila na maksymalną kwotę (100 zł). Raczej nie będę tego testował z inną kartą, bo znowu okaże się, że coś takiego powoduje jej "zepsucie".

Data: 2020-04-28 16:30:01
Autor: J.F.
Karta debetowa uszkodzona?
Użytkownik  darek12345 napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4330a235-dc17-4798-829d-ab20676fc653@googlegroups.com...

[...]

A to moze wlasnie to - terminal sie wieszal, a bank mysli, ze nie podales dobrego pinu.

J.

Data: 2020-04-28 07:37:17
Autor: darek12345
Karta debetowa uszkodzona?

A to moze wlasnie to - terminal sie wieszal, a bank mysli, ze nie podales dobrego pinu.

Pani z obsługi Tesco (było to przy kasie automatycznej) musiała wyłączyć zasilanie terminala, żeby go zrestartować. Raczej podejrzewam, że z kartą fizycznie się coś popsuło, bo przed chwilą sprawdziłem czy działa doładowanie Revoluta i nie było z tym problemu. Nie spieszy mi się z wymianą tej karty, bo mam inne karty do dyspozycji więc zaczekam jeszcze 2-3 dni, jak nie zacznie działać w terminalach/bankomatach to wymienię na nową.

Data: 2020-04-28 07:32:56
Autor: darek12345
Karta debetowa uszkodzona?

[...]

Jeszcze uzupełnienie. Sprawdziłem, czy ta karta działa w internecie i nie ma problemu. Tzn. doładowałem z użyciem tej karty Revoluta. Czyli wychodzi raczej na to, że karta się jakoś uszkodziła. Jeszcze sprawdzę w bankomacie (dziś rano nie działała w bankomacie), jeśli nadal nie będzie działać, to chyba pozostaje wymiana na nową.

Karta debetowa uszkodzona?