Karta debetowa uszkodzona?

Data: 2020-04-28 14:17:04
Autor: Animka
Karta debetowa uszkodzona?
W dniu 2020-04-28 o 09:36, darek12345@gmail.com pisze:
Wczoraj tankowałem paliwo na stacji samoobsługowej eMila. Płaciłem zblizeniowo kartą debetową T-mobile. Wybrałem kwotę 100 zł, ale przy tankowaniu dystrybutor zatrzymał się na kwocie kilka groszy więcej. Bezpośrednio po tym poszedłem do sklepu Tesco i tam karta już nie działała. Zarówno zblizeniowo, jak i z PIN. W bankomatach też nie działa, jest informacja, że karta została odrzucona. Infolinia T-mobile mówi, że prawdopodobnie karta została uszkodzona (fizycznie jest cała, bez uszkodzeń). Powiedziano mi, że mam tę kartę zablokować i zamówić nową. Trochę to dziwne. Podejrzewam, że problem pojawił się z powodu transakcji zbliżeniowej na kwotę nieco ponad 100 zł.
Miał ktoś podobny problem?

Dystrybutor nie poprosił Cię o wpisanie PIN-u? Przekroczyleś 100 zł.

Data: 2020-04-28 06:58:58
Autor: darek12345
Karta debetowa uszkodzona?

Dystrybutor nie poprosił Cię o wpisanie PIN-u? Przekroczyleś 100 zł.

Opłata za paliwo jest przed tankowaniem. Wybrałem tankowanie za 100 zł, ale dystrybutor nalał za kwotę kilka groszy większą.

Data: 2020-05-01 15:26:52
Autor: Krzysztof Halasa
Karta debetowa uszkodzona?
darek12345@gmail.com writes:

Opłata za paliwo jest przed tankowaniem. Wybrałem tankowanie za 100
zł, ale dystrybutor nalał za kwotę kilka groszy większą.

Przed tankowaniem może być autoryzacja, ale obciążenie karty następuje
po tankowaniu, i na taką kwotę, jaka jest potrzebna (chyba że "udało
się" nalać więcej, to terminal ma dwie oczywiste możliwości). Dlatego
można wklepać 1000 zł i nie martwić się o to, co zrobić z niepotrzebnym
paliwem (zakładam, że nie ma takich stacji, które by działały inaczej,
ale gwarancji nie ma).

Z tym że dla terminala obciążenie powyżej limitu (bez PINu) nie
powinno być problemem - kwestia bugów w sofcie może.

Co do dopłacania 3 groszy gotówką, to IMHO sprawa jest prosta -
"usługa/towar niezamawiany". Z tym, że terminal może to sobie sam
pobrać z karty, regulamin itd.
--
Krzysztof Hałasa

Karta debetowa uszkodzona?