Karta debetowa w eurobanku

Data: 2009-05-17 07:43:31
Autor: tom rozb
Karta debetowa w eurobanku
Założyłem niedawno konto online w eurobanku bez brania karty. Miało to
być konto do oszczędzania, jednak na wakacje przydałaby mi się karta.
Nie chce płacić za nia przez 2 lata (jak płace w inteligo, a w sumie
to nie jest mi potrzebna). Czy można wyrobić kartę i zrezygnować z
niej po okresie około 2 miesięcy? Czy s± jakies konsekwencje? Czy mog±
być problemy z wyrobieniem kolejnej karty. Musze wiedzieć czy to mi
sie opłaca, bo jeżeli jest to sporo płatne to wole pieni±żki w tym
czasie przerzucic do inteligo. Pozdrawiam

Data: 2009-05-17 17:21:22
Autor: RobertS
Karta debetowa w eurobanku
tom_rozb@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Kartę możesz otrzymać od ręki w placówce. Jak ci się "znudzi" to zastrzegasz i opłata (całe 95gr/m-c) nie będzie pobierana.

RobertS

Data: 2009-05-17 17:29:39
Autor: Ra
Karta debetowa w eurobanku
[...]

a nie jest tak że jak na koncie masz <= 0 to nie płacisz ?

Data: 2009-05-17 18:02:04
Autor: RobertS
Karta debetowa w eurobanku

a nie jest tak że jak na koncie masz <= 0 to nie płacisz ?

tak, a to niby z jakiej racji? poza tym jak nie ma ani wpływów ani osadu to 4 zł/m-c za konto...

nic w przyrodzie nie ginie, albo niedozwolone saldo debetowe albo bank będzie "pamiętał" o opłacie i pojawi się ona (+ odsetki) po najbliższym wpływie

RobertS

Data: 2009-05-17 20:44:50
Autor: Ra
Karta debetowa w eurobanku
RobertS pisze:

a nie jest tak że jak na koncie masz <= 0 to nie płacisz ?

tak, a to niby z jakiej racji? poza tym jak nie ma ani wpływów ani osadu to 4 zł/m-c za konto...
ale dopóki jest > 0 zł, tak przynajmniej przekonywała mnie infolinia kiedy chciałem zamkn±ć konto. Z toipa w sumie jednoznacznie nic nie wynika, a co jak kto¶ ma ko

nic w przyrodzie nie ginie, albo niedozwolone saldo debetowe albo bank będzie "pamiętał" o opłacie i pojawi się ona (+ odsetki) po najbliższym wpływie

wg infolini nie, mam jakie¶ 3zł na minusie od kilku lat, jedynie odsetki będę musiał zapłacić, w sumie czas żebym zrobił porz±dek z tym kontem - chyba już nic sensownego się z niego nie urodzi

Data: 2009-05-17 21:51:01
Autor: darnok
Karta debetowa w eurobanku
Ra pisze:
RobertS pisze:

[...]

Jeden o zupie, drugi o dupie.
Ty piszesz o Inteligo, a RobertS o Eurobanku.
I sie niezle dogadaliscie ;-)

W Inteligo mozna nie placic za karte jak sie ma 0zl na koncie. W Eurobanku sie zawsze placi za karte jak sie ja ma.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2009-05-17 21:05:16
Autor: donald
Karta debetowa w eurobanku

W Inteligo mozna nie placic za karte jak sie ma 0zl na koncie. W
Eurobanku sie zawsze placi za karte jak sie ja ma.

Dlaczego placi sie za karte?
Przecie to dla wygody banku. Bo dzieki temu ty dokonujesz operacji bezgotowkowych (sklep internet)
Czy sa gdzies uzasadnienia pobierania oplaty abonamentowej za sama karte? A zwlaszcza jesli na koncie jest zero - to dlaczego pobiera sie kase za karte w takiej sytuacji, szczerze powiem, ze ja tego nie rozumiem.
Czy wartosci popbierane za karte sa ustalane na podstawie jakis wytycznych czy na zasadzie "widzi mi sie" zarzadu banku?

Data: 2009-05-17 22:22:49
Autor: Valdi.Pavlack
Karta debetowa w eurobanku
"donald" news:b6_Pl.62400$3O6.29853newsfe19.ams2

[ciach]

Dla mnie to nic innego jak tylko czysta pazerno¶ć ze strony banku - nic
więcej.

Data: 2009-05-17 22:35:28
Autor: RobertS
Karta debetowa w eurobanku

[...]

Jako¶ wiele banków kasuje za karty debetowe - oczywi¶cie TOiP ustala zarz±d banku.

I dlaczego osoby maj±ce na koncie 0 zł miałyby być traktowane lepiej niż te, które na koncie kasę maj±?

Na co bankowi klient, któremu wydał kartę i ww. ma jeszcze 0 zł na koncie?
W jaki sposób bank miałby zarobić na takim kliencie?

RobertS

Data: 2009-05-17 22:41:29
Autor: Valdi.Pavlack
Karta debetowa w eurobanku
"RobertS" news:gupsel$34d$2opal.icpnet.pl

[...]

OK. To jest słuszne podej¶cie. Więc może banki powinny pój¶ć w tym kierunku:
1. Posiadasz na koncie min. te 100 zł - masz kartę za free
2. Wykonasz kart± min. 1 - 3 transakcje bezgotówkowe na miesi±c - masz kartę
za free
3. Czynnie korzystasz z konta tj. dokonujesz przelewy itp. - masz kartę za
free

:)

Data: 2009-05-18 23:19:35
Autor: donald
Karta debetowa w eurobanku

"RobertS" <bob75@xpostx.pl> wrote in message news:gupsel$34d$2opal.icpnet.pl...

[...]

W Polsce! To raczej glownie domena bankowosci w Polsce - korjenie za kazda czynnosc, nawet ta najbzdurniejsza.

I dlaczego osoby maj±ce na koncie 0 zł miałyby być traktowane lepiej niż te, które na koncie kasę maj±?

Lepiej?
Skoro na koncie zero to dlaczego bank potrafi zejsc ponizej zera?
To raczej okradanie a nie traktowanie "lepiej".

Na co bankowi klient, któremu wydał kartę i ww. ma jeszcze 0 zł na koncie?
W jaki sposób bank miałby zarobić na takim kliencie?

Byc moze jak sotanie pensje to wlasnie na to konto wplaci. Droga otwarta.
Jesli na koncie zero to niech nak postawi warunek, ze albo cos wplacisz albo konto likwidujemy, dlaczego bnanki nie likwiduja z automatu rachunkow zerowych tylko naliczaja oplaty na "minus". Czy to nie oszustwo i zlodziejstwo?
Nadal nie rozumiem sensowanosci pobierania abonamentowaej oplaty za posiadanie karty.
Koszt plasticku?
Moze koszt, nadruku...
Skad w taki razie takie roznice w abonamentach?
Jesli ja zanosze pieniadze do banku, ktory to tej gotowki odemnie potrzebuje po to by nia opbracac i zarabiac, to bank powinien mnie jeszcze zachecac do tego, a w polsce wyglada to tak jak by bank jeszcze mnie za to kroil ze daje mu srodki do zarabiania. Zloty biznes!
Bankowosc w Poslce jest najdrozsza w europie. Czy jest inny kraj w UE ktopry pobiera oplaty za prowadzenie konta osobistego? Mam na mysli samo konto - bez dodatkow, bez warunkow o obrotach itp. Wiem, ze we francji, UK mozesz na koncie miec zero przez dwa lata i nic to cie kosztowac nie bedzie (po dwuch latach w UK wysla pismo o zamkniecie rachunku) czy tak nie mozna w Polsce? Tyle sie mowi w Polsce o przejsciu na e-banking a jednoczesnie sie za to kroi, toz to powinna byc za darmo tak by coraz wiecej ludzi na to przechodzilo... A wyglada to tak, ze w Polsce osoba z kilkoma kartami platniczymi w portfelu to "ktos" bo go na to stac:)))

Data: 2009-05-19 00:59:04
Autor: Miernik
Karta debetowa w eurobanku
donald <donald@kaczor.corporation.p> wrote:
Tyle sie mowi w Polsce o przejsciu na e-banking a jednoczesnie sie za
to kroi, toz to powinna byc za darmo tak by coraz wiecej ludzi na to
przechodzilo.

M.in. w Holandii, Belgii i Czechach opłaty za konta bankowe są dużo
wyĹĽsze niĹĽ Polsce.

Data: 2009-05-19 11:41:42
Autor: DÄ…browski
Karta debetowa w eurobanku

Użytkownik "Miernik" <public@public.miernik.name> napisał w wiadomości news:20090518225904.978.9.NOFFLEturbacz.local...

M.in. w Holandii, Belgii i Czechach opłaty za konta bankowe są dużo
wyĹĽsze niĹĽ Polsce.

Czy musiałeś być tak brutalny? Czy musiałeś pozbawić ludzi złudzeń?

;) __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4086 (20090519) __________

Data: 2009-05-20 00:23:50
Autor: donald
Karta debetowa w eurobanku

"Miernik" <public@public.miernik.name> wrote in message news:20090518225904.978.9.NOFFLEturbacz.local...
[...]

Za zwykle bierzace rachunki?
Mozesz jakis przyklad?
Aha mi chodzi wylacznie o samo konto bez ubezpieczen i innych dodatkow.

Data: 2009-05-20 02:09:00
Autor: Miernik
Karta debetowa w eurobanku
donald <donald@kaczor.corporation.p> wrote:
Za zwykle bierzace rachunki?
Mozesz jakis przyklad?
Aha mi chodzi wylacznie o samo konto bez ubezpieczen i innych dodatkow.

Najzwyklejsze najtańsze typowo używane konta:

Fortis Belgia 2.60 EUR miesięcznie
Postbank Holandia 20 EUR rocznie
Rabobank Holandia 7.50 EUR kwartalnie

W cenie jest zwykle karta Maestro i jakaś ilość darmowych przelewów (nie
bez limitu).

Przed wejśćiem mBanku do czech nie było konta które kosztowało
miesięcznie mniej niż równowartość kilkunastu zł, szukałem.

Dopiero ostatnio w Belgii ING daje jakieś konto bez opłaty za
prowadzenie (coś jak nasz ING Direct), a do Czech wszedł mBank.

A w Polsce większość banków nie ma opłaty za prowadzenie konta, a opłata
za podstawową kartę jest marginalna, rzędu 1 zł miesięcznie czy 15 zł
rocznie.

Data: 2009-05-21 09:11:47
Autor: ąćęłńóśźż
Karta debetowa w eurobanku
Z tą "większością" to jednak przesadziłeś.
JaC

-- -- -

A w Polsce większość banków nie ma opłaty za prowadzenie konta

Data: 2009-05-17 23:35:15
Autor: Ra
Karta debetowa w eurobanku
darnok pisze:
Ra pisze:
RobertS pisze:

[...]

a to sorry - z cytatu wynikało że to o inteligo, tam za brak "osadu" też się chyba płaci 4zł ;)

Karta debetowa w eurobanku