Karta debetowa za granicą ( znowu )

Data: 2011-07-19 07:17:53
Autor: Glaukon
Karta debetowa za granicą ( znowu )
Czy Visa pobiera 2% od np. Liry tureckiej na EUR i 2 % od EUR na PLN ?

Pod koniec czerwca liry wyplacone z karty DB przeliczono mi tak:

ISTANBUL TUR, 20.00 TRY 8.74 EUR, EUR/PLN: 4.1072, 35,90 PLN

Ps. Podobno w Turcji sa… bankomaty ktore wyplacaja… EUR czy ktos› z Was
sie z tym spotkal?

Zdaje się, że były do wyboru liry, euro i dolki.

Data: 2011-07-19 00:58:20
Autor: Koniec z Kanapkami
Karta debetowa za granicą ( znowu )
Mam również pytanie o karty debetowe za granicą - jadę do Czech i mam
kartę Visa mBanku i MC Getina.
Jest różnica którą wezmę? Gdyby było euro wziąłbym bez zastanawiania
MC, ale tak na obydwóch będzie przeliczał, tylko gdzie lepiej?
Czytałem porównania i niektórzy piszą, że bardziej opłaca się płacić
kartą, niż wymieniać walutę. W tym przypadku też (przeliczanie CZK-
EUR/USD->PLN)?

Data: 2011-07-19 10:17:11
Autor: Rafał Grzelak
Koniec z Kanapkami wrote:

> [...]
Czytałem porównania i niektórzy piszą, że bardziej opłaca się płacić
kartą, niż wymieniać walutę. W tym przypadku też (przeliczanie CZK-

<http://www.mbank.pl/indywidualny/karty/transakcje_zagraniczne/index.html>

Przeliczac bedzie tak samo (CZK->EUR->PLN). W przypadku visy, doliczone
bedzie jeszcze 2% za przewalutowanie CZK->EUR. Reszta to roznica kursow
w bankach. Tu widze, ze mbank ma taniej.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Karta debetowa za granicą ( znowu )