Karta debetowa za granicÄ… ( znowu )

Data: 2011-07-19 08:26:06
Autor: AW
Karta debetowa za granicÄ… ( znowu )
Witam.
Sorry za zaśmiecanie, ale już się pogubiłem w tych transakcjach kartami za granicą.
Karty debetowe :
Visa - dbNet
MC - Alior
MC - Getin
Wszystkie bez opÅ‚at za wypÅ‚aty z bankomatów  za granicÄ….
Wszystkie rozliczane w EUR
Czy Visa pobiera 2% od np. Liry tureckiej na EUR i 2 % od EUR na PLN ?
MC chyba nie pobiera takich opłat.
Mam jeszcze MC Polbanku, ale to kredytówka więc do bankomatów nie bardzo się nadaje.
Która z w/w kart będzie najlepsza do wypłat z bankomatów.
Ps. Podobno w Turcji są bankomaty które wypłacają EUR czy ktoś z Was się z tym spotkał ?

Data: 2011-07-19 07:17:53
Autor: Glaukon
Karta debetowa za granic± ( znowu )
Czy Visa pobiera 2% od np. Liry tureckiej na EUR i 2 % od EUR na PLN ?

Pod koniec czerwca liry wyplacone z karty DB przeliczono mi tak:

ISTANBUL TUR, 20.00 TRY 8.74 EUR, EUR/PLN: 4.1072, 35,90 PLN

Ps. Podobno w Turcji sa… bankomaty ktore wyplacaja… EUR czy ktos› z Was
sie z tym spotkal?

Zdaje siê, ¿e by³y do wyboru liry, euro i dolki.

Data: 2011-07-19 00:58:20
Autor: Koniec z Kanapkami
Karta debetowa za granic± ( znowu )
Mam równie¿ pytanie o karty debetowe za granic± - jadê do Czech i mam
kartê Visa mBanku i MC Getina.
Jest ró¿nica któr± wezmê? Gdyby by³o euro wzi±³bym bez zastanawiania
MC, ale tak na obydwóch bêdzie przelicza³, tylko gdzie lepiej?
Czyta³em porównania i niektórzy pisz±, ¿e bardziej op³aca siê p³aciæ
kart±, ni¿ wymieniaæ walutê. W tym przypadku te¿ (przeliczanie CZK-
EUR/USD->PLN)?

Data: 2011-07-19 10:17:11
Autor: Rafa³ Grzelak
Koniec z Kanapkami wrote:

> [...]
Czyta³em porównania i niektórzy pisz±, ¿e bardziej op³aca siê p³aciæ
kart±, ni¿ wymieniaæ walutê. W tym przypadku te¿ (przeliczanie CZK-

<http://www.mbank.pl/indywidualny/karty/transakcje_zagraniczne/index.html>

Przeliczac bedzie tak samo (CZK->EUR->PLN). W przypadku visy, doliczone
bedzie jeszcze 2% za przewalutowanie CZK->EUR. Reszta to roznica kursow
w bankach. Tu widze, ze mbank ma taniej.

--
Pozdrawiam, Rafa³.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-07-19 11:47:35
Autor: Rafal M
Karta debetowa za granic± ( znowu )
On 19 Lip, 08:26, AW <niepo...@adresu.pl> wrote:

Ps. Podobno w Turcji s± bankomaty które wyp³acaj± EUR czy kto¶ z Was siê
z tym spotka³ ?

W rejonach turystycznych wiekszosc bankomatow wyplaca liry tureckie i
euro (co sobie wybierzesz).

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-07-20 13:47:08
Autor: tomba
On 19 Lip, 20:47, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:
> [...]

> z tym spotka³ ?

W rejonach turystycznych wiekszosc bankomatow wyplaca liry tureckie i

witam

dzis wyplacane w budapeszcie karta debetowa MC mbank - 5000 forintow
za 76,7 pln kurs 0,0153

takie kursu smiem twierdzic nie da sie znalezc w polskich kantorach ,
przed wyjazdem w krakowie foriny po 0,0156

tak wiec najlepsza karta i to MC gdyz Visa dolicza jeszcze 2% za
przewalutowanie. ewentualnie jadac na wegry mozna smialo brac polska
walute , bez problemu wymiana w kazdym kantorze za 1 pln mozna dostaæ
65 forintów. tak wiec nie polecam kupowania walutu w polsich
kantorach , chyba ze trafi sie super kurs.

Data: 2011-07-21 18:50:43
Autor: osa
W dniu 2011-07-20 22:47, tomba pisze:
On 19 Lip, 20:47, Rafal M<rafal.markiew...@gmail.com>  wrote:

tak wiec najlepsza karta i to MC gdyz Visa dolicza jeszcze 2% za
przewalutowanie.
Op³atê nalicza bank, nie VISA tak w ramach burzenia stereotypów tylko bank wmówi³y nam ¿e to ta z³a organizacja p³atnicza ;)

Karta debetowa za granicÄ… ( znowu )