Karta do konta w EUR

Data: 2014-09-26 09:35:58
Autor: Telesfor Baudot
Karta do konta w EUR
Po tym jak BZWBK wprowadził prowizje w wysokości 2,8% za przewalutowanie transakcji w walucie innej niż EUR dodatkowo stosując do przeliczeń swoje paskarskie kursy, karta w EUR stała się mało atrakcyjna.

Co zatem w zamian?
Warunki brzegowe:
-- darmowe konto w EUR z dostępem kasowym, ewentualnie dobre lokaty
-- niewygórowana opłata za kartę (w BZWBK jest 10 EUR/rok - do przełkniecia),
-- niewygórowana opłata wypłatę w bankomatach zagranicznych (w BZWBK jest 1,5 EUR - do przełknięcia),
-- rozsÄ…dne przeliczniki dla transakcji nie-EUR BEZ DODATKOWEJ PROWIZJI ZA PRZEWALUTOWANIE !!!

Czy Alior sie nada? Jakie są kursy i koszty przeliczeń walut tamże (TOiP milczy)?

--
Telesfor

Data: 2014-09-26 02:26:00
Autor: luc
Karta do konta w EUR
Alior Kantor dałby radę. Obsługa gotówkowa w oddziałach Alior, większe kwoty trzeba awizować. Karta gratis, pod warunkiem zrobienia jednej operacji po wydaniu. Wypłata zagraniczna - pierwsza w miesi±cu gratis, następne za 9 pln. Tylko te transakcje nie-EUR lepiej załatwiać ichni± kart± w USD.

pzdrwm
luc

Data: 2014-09-26 11:39:40
Autor: Pete
Karta do konta w EUR
W dniu 2014-09-26 o 09:35, Telesfor Baudot pisze:
[...]

Citi Priority
Przy wpływach na konto min 5000, konto karta i wszystkie bankomaty za 0.
Można założyć konto EUR, USD i CHF i przepinać kartę do dowolnego konta.

Kursy jak to w Citi, nie najlepsze.

--
Pete

Data: 2014-09-26 17:59:18
Autor: Michał
Karta do konta w EUR
W dniu 2014-09-26 o 11:39, Pete pisze:> W dniu 2014-09-26 o 09:35, Telesfor Baudot pisze:
[...]
> Citi Priority
> Przy wpływach na konto min 5000, konto karta i wszystkie bankomaty za 0.
> Można założyć konto EUR, USD i CHF i przepinać kartę do dowolnego konta.
>
> Kursy jak to w Citi, nie najlepsze.

Dlatego waluty warto kupowac w jakims kantorze internetowym... Ale zgadzam sie - karta w Citi jest OK.

--
pzdr,
michal

Data: 2014-09-30 18:53:21
Autor: Slavekk
Karta do konta w EUR
[...]

Jeśli mówimy o kursach karty debetowej przypiętej do konta w EUR, to jak najlepsze - płatnosci w wautach typu CZK, HUF, RON itp. przeliczane po kursie Mastercard

SĹ‚awek

Data: 2014-10-01 09:50:59
Autor: Pete
Karta do konta w EUR
W dniu 2014-09-30 o 18:53, Slavekk pisze:
[...]

Najpierw trzeba to konto w EUR zasilić, i w tym sensie kursy walut nie są korzystne - lepiej walutę przynieść w teczce do kasy.

--
Pete

Data: 2014-09-28 03:31:33
Autor: Stiwi
Karta do konta w EUR
On Friday, September 26, 2014 9:35:58 AM UTC+2, Telesfor Baudot wrote:
Co zatem w zamian?

Citi lub Alior. Osobi¶cie korzystam z Citi:

+ karta i konto nic nie kosztuje je¶li spłenione s± odpowiednie wymogi dla danego typu konta
+ darmowe wypłaty z bankomatów na całym ¶wiecie
+ możliwe wpłaty i wypłaty waluty w kasie
+ jedna karta z możliwo¶ci± przepinania między rachunkami
+ ¶wietne kursy, transakcje rozliczane s± po kursach MC bez dodatkowych prowizji, z wyj±tkiem EUR, GBP i USD

- tak jak wyżej, nie opłaca się robić transakcji w walutach w EUR, USD, GBP jako że transakcje przeliczane s± przez złotówki (czyli maj±c rachunek w EUR nie należy robić transakcji w USD i GBP).
- maksymalny dzienny limit płatno¶ci kart± w internecie to 5,000pln
- brak możliwo¶ci szybkiej wymiany walut przez kantory internetowe, które nie posiadaj± zwykle rachunków walutowych w Citi Handlowym. Trzeba wysyłać przelew SEPA.

Nie wiem jakie minusy ma Alior, ale bior±c pod uwagę Alior Kantor i możliwo¶ć szybkiej wymiany np EUR na USD bezpo¶rednio, a także powszechne zastosowanie tego banku w¶ród innych kantorów internetowych, rachunek walutowy w Aliorze może być korzystniejszy.

Stiwi.

Data: 2014-09-28 19:15:12
Autor: Krzysztof
Karta do konta w EUR

UĹĽytkownik "Telesfor Baudot"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:54251770$0$12633$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Kupuj EUR w kantorze Aliora, wysylka darmowa do emax EUR w mBanku. Karta w mBanku darmowa na rok, wyplaty w bankomatach za granica darmowe, oczywiscie karty nalezy uzywac w krajach strefy EUR, poza nia beda nieprzyjemne przewalutowania.

W krajach poza GBP, USD, EUR (inne waluty) nalezy zalozyc konto w Alior, lub Alior t-mobile lub sam kantor-Alior w USD i podpiac pod niego karte MC, karta bedzie rozliczana w USD, przeliczenia z egzotycznych walu beda odbywaly sie przez kursy MC na USD, obciazenie przyjdzie w USD i nie bedzie zadnych  dodatkowych oplat ze strony banku, USD dostarczasz na rachunki Aliorowe przez ich kantor.

Data: 2014-09-30 00:10:38
Autor: Stiwi
Karta do konta w EUR
On Sunday, September 28, 2014 7:15:12 PM UTC+2, Krzysztof wrote:
Użytkownik "Telesfor Baudot"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]
[...]

Z ciekawo¶ci spytam czy jest jaka¶ różnica co chodzi o opłaty, przeliczenia i limity w kartach do rachunków walutowych w Aliorze, a tych wydawanych do rachunków w Alior Kantor?

Stiwi

Data: 2014-10-01 17:38:25
Autor: Krzysztof
Karta do konta w EUR

Użytkownik "Stiwi"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:97ece471-1450-4d2b-a3a6-ac9f69288016@googlegroups.com...

Z ciekawo¶ci spytam czy jest jaka¶ różnica co chodzi o opłaty, przeliczenia i limity w kartach do rachunków walutowych w Aliorze, a tych wydawanych do rachunków w Alior Kantor?
-- -- -- -- -- -- -- -
Generalnie karty dawnego Sync sa bezwarunkowo bezplatne, w Aliorze platne 5zl/mies, a w kantorze trzeba chyba zrobic okreslone transakcje, zeby bylo calkowicie darmowe(szczegoly musisz sam doczytac)
Przeliczenia ida chyba jednakowo, wg tych samych zasad

Data: 2014-10-20 14:49:22
Autor: Stiwi
Karta do konta w EUR
On Friday, September 26, 2014 11:35:58 AM UTC+4, Telesfor Baudot wrote:
[...]
-- rozs±dne przeliczniki dla transakcji nie-EUR BEZ DODATKOWEJ PROWIZJI ZA PRZEWALUTOWANIE !!!

Wspomnę tylko, ze w Citi absolutnie nie opłaca się wypłacać z bankomatów Citi za granic±, na co wskazywałaby logika. Z każdego innego bankomatu wypłacaj±c walutę inn± niż EUR, USD, GBP, kursy przeliczone zostan± bezpo¶rednio przez Mastercard. W przypadku bankomatów Citi przeliczane s± przez ich wewnętrzne przeliczniki, czy jak to na swojej stronie nazywaj± Citishare. Przekonałem się wła¶nie na własnej skórze, że kurs Citishare dla tej samej waluty jest 8% gorszy w porównaniu do MC...

Stiwi.

Karta do konta w EUR