Karta do wypłat gotówki za granicą (Azja/ 3. Świat)?

Data: 2015-01-18 04:24:11
Autor: anka01
Karta do wypłat gotówki za granicą (Azja/ 3. Świat)?
Hej, jakie są aktualnie najkorzystniejsze karty do wypłat gotówki w bankomatach walutach mniej popularnych niż te "zwykłe" MasterCard/ Visa?

Mam kartę MC USD z Alior Sync / "T-Mobile Bankowe", przypiętą do konta, które zasilam dolarami kupionymi w Walutomacie.

Potrzebuję jeszcze przynajmniej jedną (lepiej dwie) kartę od innego banku, o warunkach jak najbardziej zbliżonych do tych z Synca. Możecie coś polecić?

Na marginesie -- do kart z Synca trzeba mieć ograniczone zaufanie, w zeszłym roku bank zablokował mi 2 takie karty, pierwszą po pierwszej transakcji za granicą (w Azji), drugą po kilku -- im prościej tak zrobić, przynajmniej mają problem ew. odpowiedzialności z głowy, my zostaliśmy z ograniczonym dostępem do pieniędzy. Odblokowanie SMSem raczej nie skutecznie, telefon do call center mocno kłopotliwy (cena i "ale my nic nie blokowaliśmy"). Po ostatnie, karty działały tylko w niektórych bankomatach.

Data: 2015-01-18 17:29:15
Autor: WAM
On Sun, 18 Jan 2015 04:24:11 -0800 (PST), anka01@gmail.com wrote:

[...]

Nie wiem czy Alior Kantor spełni warunek innego banku (wszak to wciąż
Alior), ale jednak kolejna karta. Po jednokrotnym użyciu do płatności
za granicą nic nie kosztuje. Walutę możesz kupić bezpośrednio w Alior
Kantor - wpłacić złotówki i kupić $.

WAM
--
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

Data: 2015-01-21 05:51:06
Autor: anka01
W dniu niedziela, 18 stycznia 2015 17:29:17 UTC+1 użytkownik WAM napisał:
>Potrzebuję jeszcze przynajmniej jedną (lepiej dwie) kartę od innego banku, o warunkach jak najbardziej zbliżonych do tych z Synca. Nie wiem czy Alior Kantor spełni warunek innego banku (wszak to wciąż
Alior), ale jednak kolejna karta. Po jednokrotnym użyciu do płatności
za granicą nic nie kosztuje. Walutę możesz kupić bezpośrednio w Alior
Kantor - wpłacić złotówki i kupić $.

Dzięki, zawsze to minimalnie inna karta (choćby kolejna, na okoliczność zablokowania poprzedniej).

Nie za wiele widać możliwości :(

Czy dobrze widzę, że w "Raiffeisen Polbank" karta "MasterCard do konta w EUR" przypięta do rachunku "Konto walutowe A'vista" daje opłatę za wypłatę 2 EUR, a transakcje przeliczane są waluty obcej po kursie EUR MasterCard (a nie po kursie banku)? To w sumie nie byłaby chyba najgorsza oferta?

Czy jest jaką zasadnicza różnica pomiędzy tym, że w Sync jest to po kursie USD, a tu po kursie EUR?

TOiP str. 3:  http://goo.gl/v4ex13

Data: 2015-01-21 19:10:37
Autor: xbartx
W dniu 21.01.2015 o 14:51, anka01@gmail.com pisze:

[...]

Jeżeli będzie przeliczenie bezpośrednio z danej waluty przez MC/VISA na EUR/USD to różnicy w zasadzie żadnej nie ma. No może poza jedną, że jakiś czas temu wyszło na grupie, że VISA ma lepsze przeliczniki niż MC ale to naprawdę minimalne różnice ale jednak są.
Generalnie karta z kantor Alior w USD jak najbardziej się nada, bo masz jedną wypłatę gratis czyli można to sobie jakoś rozplanować, że na początek bierzesz w kieszeń EUR/USD, bo tygodniu/dwóch darmowa wypłata z bankomatu najlepiej pod koniec miesiąca i w nowym kolejna ;) A już najlepiej jak jadą dwie osoby z taką kartą wtedy raz jedna wypłaca raz druga i masz dwie darmowe wypłaty w m-c.

Xenocide

Data: 2015-01-22 10:14:15
Autor: klaus
W dniu 21-01-2015 o 19:10, xbartx pisze:
[...]

Z tą "darmowością" byłbym ostrożny.
Zgodnie z TOiP tylko jedna wypłata w miesiącu jest darmowa.
Niestety haczyk jest taki że Alior dość dowolnie traktuje sobie moment księgowania wypłaty - często zdarza się że wypłatę z końca miesiąca zaksięgują w kolejnym.
Następnie klient nieświadomy tego faktu robi pierwszą wypłatę w miesiącu a bank pobiera mu za to 9zł.

Data: 2015-01-22 18:04:17
Autor: klaus
W dniu 18-01-2015 o 13:24, anka01@gmail.com pisze:

[...]

Potwierdzam powyższe, karty Aliora nie nadają się do użytku za granicą.
Też zdarzyło mi się że w pewnym momencie karta przestała działać - nie można było zapłacić w sklepie (poprzedniego dnia w tym samym punkcie działała bez problemu).
Telefon do infolinii sporo kosztuje - głównie przez ich procedurę do weryfikacji co wydłuża czas do kilku/kilkunastu minut.
Oczywiście na infolinii stwierdzili że wszystko jest w porządku. Dziwnym zbiegiem okoliczności po telefonie karta znowu zaczęła działać.

Karta do wypłat gotówki za granicą (Azja/ 3. Świat)?