Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony

Data: 2011-06-03 09:09:10
Autor: gomader
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
Witam,
Poszukuje karty dzwiekowej stereo na USB, ktora generuje czyste wysokie tony ... zadnych 5.1 tylko zwykle stereo, nie chce zadnych creativa poniewaz ktos na komputroniku w opiniach dodal ze powyzej 400Mhz juz sie pojawiaja schodki

w tej chwili mam wbudowanego realtek'a oraz C-Media na USB, dzwiek z realteka jest OK dla mnie, natomiast C-Media generuje fatalne wysokie tony

szukam czegos na USB co posiada chipset realteka albo lepszy, niestety producenci nie podaja, na jakich chipsetach sa zbudowane, dlatego pytam tutaj

pozdrawiam

Data: 2011-06-03 09:19:20
Autor: Mariusz Kruk
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
["Followup-To:" header set to pl.comp.pecet.]
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "gomader"
[...]

Kurczę, niezły słuch koleś ma, jak słyszy powyżej 400MHz.

w tej chwili mam wbudowanego realtek'a oraz C-Media na USB, dzwiek z

http://epsilon.eu.org/epsilon/index.php/pol/Varia/Odloz-ten-apostrof!

[...]

Rozwiązań jest kilka:
1) Kup kierunkowe kable zasilające i podstawki pod kolumny. Będziesz
mieć wówczas krystalicznie czysty dźwięk, doskonałą głębię sceny
i pierdyliard innych audiofallicznych kretynizmów
2) Wyjdź z komputera cyfrowo (S/PDIF?)
3) Kup coś pokroju E-MU 0404 USB.
4) Masaj.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,10161961
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-06-03 09:35:41
Autor: gomader
On 06/03/2011 09:19 AM, Mariusz Kruk wrote:
[...]

nie potrzebuje zadnych udziwnien

Data: 2011-06-03 09:50:28
Autor: Mateusz
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
Użytkownik Mariusz Kruk napisał:

4) Masaj.

:)

Data: 2011-06-03 11:15:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
Hello Mariusz,

Friday, June 3, 2011, 9:19:20 AM, you wrote:

[...]

http://epsilon.eu.org/epsilon/index.php/pol/Varia/Odloz-ten-apostrof!

Apostrof, apostrofem. Skoro już się poucza w sprawach językowych,
wypadałoby odróżniać samogłoskę (a ą e ę i o u y) od głoski
bezdźwięcznej (c ch cz f h k p s ś sz t x).

W nazwisku Morse ostatnią głoską (w piśmie) jest jak najbardziej
dźwięczna samogłoska - stąd w odmianie Morse'a.
W nazwisku Dubois (w wymowie!) jest również dźwięczna samogłoska -
stąd Dubois'a - paradoksalnie wymowa dopełniacza nie różni się od
mianownika.

Gdyby rzeczywiście chodziło o bezdźwięczne, to "linuxa" należałoby
pisać jako "linux'a" a na stronie jak wój mamy jednak "linuxa" lub
"linuksa". Podobnie ze "Slackware" - nie ma tu głoski bezdźwięczenej a
jednak w odmianie używamy apostrofu.

Ufff..

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-06-03 11:28:03
Autor: Mariusz Kruk
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
["Followup-To:" header set to pl.comp.pecet.]
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RoMan Mandziejewicz"
[...]

Tfu. Oczywiście, masz rację. Z rozpędu napisałem bezdźwięczności,
zamiast o znaku niemym.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-03 12:28:58
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, June 3, 2011, 11:28:03 AM, you wrote:

[...]

SAMOGŁOSCE! Znaków niemych w języku polskim nie ma.

--
Best regards,

Data: 2011-06-03 10:30:45
Autor: januszek
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
RoMan Mandziejewicz napisa?(a):

SAMOGŁOSCE! Znaków niemych w języku polskim nie ma.

Eeeeeeee? ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-06-03 12:35:03
Autor: Mariusz Kruk
[...]

W zapisie nie ma głosek, nieprawdaż?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-03 12:43:35
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, June 3, 2011, 12:35:03 PM, you wrote:

[...]

Chodzi o samogłoskę w wymowie lub w piśmie. Nie o nieistniejący w
języku polskim znak niemy. A już na pewno nie o głoski bezdźwięczne.

Nie rozmydlaj sprawy, proszę.

--
Best regards,

Data: 2011-06-03 13:00:49
Autor: Mariusz Kruk
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
["Followup-To:" header set to pl.comp.pecet.]

Mógłbyś nie ignorować FUT-ów?

[...]

Jezusmariajózefieśfienty. W piśmie nie ma głosek!

Nie o nieistniejący w
języku polskim znak niemy.

Zacznijmy od tego może, że mówiliśmy o słowach niepolskich.

A już na pewno nie o głoski bezdźwięczne.

Zostaw te głoski w spokoju. Pisałem już, że bezdźwięczność pojawiła mi
się tam przez pomyłkę.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-03 13:05:05
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, June 3, 2011, 1:00:49 PM, you wrote:

["Followup-To:" header set to pl.comp.pecet.]
Mógłbyś nie ignorować FUT-ów?

Nie - mój czytnik ich nie rozumie.

[...]

Chodzi o samogłoskę w wymowie lub w piśmie.
Jezusmariajózefieśfienty. W piśmie nie ma głosek!

Jasne. Zastępuje się je znakami alfabetu morsa.

MYDLISZ!

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-06-03 13:11:13
Autor: Mariusz Kruk
[...]

To naprawdę nie moja wina, że używasz kalekich narzędzi.

Chodzi o samogłoskę w wymowie lub w piśmie.
Jezusmariajózefieśfienty. W piśmie nie ma głosek!
Jasne. Zastępuje się je znakami alfabetu morsa.

Owszem, można.

MYDLISZ!

Bredzisz.

I miłego życia.
--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-03 13:17:00
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, June 3, 2011, 1:11:13 PM, you wrote:

Mógłbyś nie ignorować FUT-ów?
Nie - mój czytnik ich nie rozumie.
To naprawdę nie moja wina, że używasz kalekich narzędzi.

Wygodnych dla mnie. FUT jest ostatnią funkcjonalnością, jakiej
potrzebuję.

[...]

Nie pojmuję, po co posuwasz się do obrazy.

--
Best regards,

Data: 2011-06-04 01:38:30
Autor: animka
[...]

A co to za czytnik ten My gate?

--
animka

Data: 2011-06-04 11:44:15
Autor: Jawi
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
W dniu 2011-06-04 01:38, animka pisze:
A co to za czytnik ten My gate?

Tak z ciekawości zaglądasz w nagłówki? :))
p.s. masz bana na googla?

Data: 2011-06-04 11:46:26
Autor: Przemek
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
RoMan Mandziejewicz nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
Jasne. Zastępuje się je znakami alfabetu morsa.

Morse'a :P
O ile mnie nie myli to te fajne zwierzątka:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mors
swojego alfabetu nie mają :P
Przem

Data: 2011-06-04 12:31:38
Autor: RoMan Mandziejewicz
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
Hello Przemek,

Saturday, June 4, 2011, 11:46:26 AM, you wrote:

RoMan Mandziejewicz nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
Jasne. Zastępuje się je znakami alfabetu morsa.
Morse'a :P

Przecież wiem. Czy naprawdę ironia musi gryżć w gołą dupę (czytaj:
trzeba dodać smiley'a), żeby być rozpoznaną?

Jeśli uważasz, że nie wiem, jak się to pisze, to sprawdź pierwszy mój
post w tym wątku.

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-06-04 12:54:58
Autor: J.F.
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
On Sat, 4 Jun 2011 12:31:38 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Przemek,
[...]

A gdyby ten amerykanski wynalazca nazywal sie Mors, to wszystko byloby
w porzadku ? Pop* ten nasz jezyk, tak jak obywatele :-)

J.

Data: 2011-06-04 13:29:12
Autor: Przemek
[...]

Dokładnie tak, po to są. To nie język mówiony i subtelności nie słychać.
Szczególnie gdy w reszcie wątku zachowujesz się tak serio, jakbyś pojęcie "ironia" znał tylko ze słownika.
NOSPANC, po prostu czasem wyluzuj, nie każdy musi mysleć tak jak Ty i nie zawsze, nawet jak się ma rację, należy do niej przekonywać innych na siłę.
Przem

Data: 2011-06-03 22:31:43
Autor: Tomasz Wójtowicz
[...]

Oczywiście, że są. A konkretnie jeden - nieme c stojące przed h.

Np. słowo chuj wymawia się jak huj a nie jak c-huj.

Kiedyś, kiedy istniało rozróżnienie fonetyczne między h a ch, to wówczas ch było dwuznakiem. Ale odkąd każde h i ch wymawiamy tak samo, to możemy powiedzieć, że c jest znakiem niemym.

Data: 2011-06-03 14:15:06
Autor: J.F.
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w
Hello Mariusz,
[...]
[...]

A tak pomijajac podrecznikowe zasady, ustalane nierzadko przez wieki i nie zawsze pasujace do codziennych realiow - nie nalezaloby przyjac zasady ze odmieniajac wyraz obcojezyczny zawsze go piszemy oryginalnie i z apostrofem ?

Czyli linux'a lub linuksa. I w sumie na potrzeby googli - popieramy linux'a.

J.

Data: 2011-06-03 14:23:50
Autor: Mariusz Kruk
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
["Followup-To:" header set to pl.comp.pecet.]
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "J.F."
[...]

A fuj. Nie przesadz'aj.

Czyli linux'a lub linuksa. I w sumie na potrzeby googli - popieramy linux'a.

Nie. Jesteśmy bardzo dalecy od popierania. Przecież aż zęby bolą jak
się na to patrzy.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-03 14:29:11
Autor: RoMan Mandziejewicz
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
Hello J.F.,

Friday, June 3, 2011, 2:15:06 PM, you wrote:

[...]

Czyli linux'a lub linuksa. I w sumie na potrzeby googli - popieramy linux'a.

Ale kto to są ci "my"?

Google od dawna radzi sobie z polską odmianą.
http://www.google.com/search?q=linuxa&hl=pl
i apostrof potrzebny nie jest.

Pisanie "linuxa" jest dopuszczone na równi z "linuksa". Puryści
popierają "linuksa", ja popieram "linuxa".

--
Best regards,

Data: 2011-06-05 07:37:18
Autor: Martin Lukasik
On Jun 3, 1:29 pm, RoMan Mandziejewicz <ro...@pik-net.pl> wrote:

Pisanie "linuxa" jest dopuszczone na równi z "linuksa". Puryści
popierają "linuksa", ja popieram "linuxa".

Jeśli chcecie zmieniać świat, to polecam zmienić branżę i zostać
nauczycielem języka polskiego.
Chyba, że jest tu jakaś ukryta zależność między Waszymi linuxami i
slackwareami a DAC.

m.

Data: 2011-06-05 17:02:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
Hello Martin,

Sunday, June 5, 2011, 4:37:18 PM, you wrote:

[...]

Po co sam wyciągasz wygasłą dwa dni temu gałąź wątku?

--
Best regards,

Data: 2011-06-03 14:16:01
Autor: gomader
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
On 06/03/2011 09:19 AM, Mariusz Kruk wrote:

Kurczę, niezły słuch koleś ma, jak słyszy powyżej 400MHz.

http://www.agito.pl/karty-dzwiekowe/creative-sound-blaster-play.0.345605.html?attr=234-41731

"Karta jest beznadziejna. Wysokie tony gryzą po uszach są chropowate jak kiepska mp3-ka. Na dowód tego sprawdziłem przebieg sinusoidalny na oscyloskopie od kilkuset Herców zaczyna schodkować. Po tej firmie takiego śmiecia się nie spodziewałem. Jeżeli ktoś będzie jej używał niech się nie zdziwi jak będzie palił głośniki wysokotonowe.
Wyrzucone pieniądze.
Na dowód zrobiłem porównanie i zamieściłem je tu"

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8534015#8534015

Data: 2011-06-03 14:31:54
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Faktycznie "dowód".
Koleś odkrył Amerykę w konserwach. Ot, ktoś stwierdził, że do wyjścia
będą bezpośrednio podłączane słuchawki i one wystarczą za filtr.
Pewnie to "schodkowanie" daje mu nietoperze piski w paśmie 200kHz-3MHz.
Kolejny złotouchy.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-03 16:55:15
Autor: Nathan
W dniu 2011-06-03 09:19, Mariusz Kruk pisze:
[...]

Pomijając 400 MHz, to pisano tu o schodkach. Schodków się nie słyszy. Schodki obserwuje się np. na oscyloskopie.

--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew,  na które nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2011-06-04 11:14:55
Autor: Mariusz Kruk
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Nathan"

Tylko po co?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-07 14:48:01
Autor: Nathan
W dniu 2011-06-04 11:14, Mariusz Kruk pisze:

Kurczę, niezły słuch koleś ma, jak słyszy powyżej 400MHz.
Pomijając 400 MHz, to pisano tu o schodkach. Schodków się nie słyszy.
Schodki obserwuje się np. na oscyloskopie.

Tylko po co?

Czasem sie przydaje;). Np w eksperymentach behawioralnych, warunkowaniach i takich tam (przynajmniej ja się tym trochę bawiłem)
Choć przyznam, ze to dosyć wąskie zastosowanie. Z drugiej strony szczury nie przcują na zakrescie krótkofalarskim ;)
--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, ktĂłrzy schodzą z drzew,  na ktĂłre nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2011-06-03 09:20:01
Autor: gomader
On 06/03/2011 09:09 AM, gomader wrote:
[...]

cos w okolicach DAC 24bit/192kHz bylaby dobra, oczywiscie samo stereo, bez zadnych udziwnien typu 5.1 ...

Data: 2011-06-03 09:35:00
Autor: gomader
On 06/03/2011 09:20 AM, gomader wrote:
[...]

wkradla sie pomylka - posiadam Intel HD Audio

http://www.intel.com/design/chipsets/hdaudio.htm

lspci:
Audio device: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller (rev 03)

i szukam czegos na USB o podobnej lub lepszej jakosci ...

Data: 2011-06-03 10:04:17
Autor: J.F.
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
Uzytkownik "gomader" <gomaderdeleteit.nospam@gmail.com> napisal w wiadomosci news:isa2r4$r9v$1news.vectranet.pl...
[...]

Audio device: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller i szukam czegos na USB o podobnej lub lepszej jakosci ...

A jak z ta jakoscia, bo IMO:

-karta to zwykly DAC, niby nie powinno byc roznic, ale odkad wymyslono "1 bit" to juz nie jestem taki pewny,

-teraz karty obsluguje mixer programowy MS, i robi to na czestotliwosci .. u siebie na jakims starociu widze 96ksps.
  Ile w tym zaslugi karty i jej drivera, a ile MS to juz nie wiem - ale rozsadne jest zeby mixer pracowal na najwyszej czestotliwosci,

-gdzies po drodze ten mikser musi robic resampling - i tu mozna wiele stracic, szczegolnie jak zrodlo ma 44.1ksps.
A usb moze dorzucic swoje.

Summa summarum - to nie musi byc wina karty.

I sie ne bardzo potrafie doczytac czy powyzszy intel to rozwiazuje.

J.

Data: 2011-06-03 02:24:48
Autor: shg
On Jun 3, 10:04 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
A usb moze dorzucic swoje.
Summa summarum - to nie musi byc wina karty.
I sie ne bardzo potrafie doczytac czy powyzszy intel to rozwiazuje.

Na USB trzeba szukać urządzeń pracujących w trybie asynchronicznym,
tzn. własny zegar, nie wyciągany PLL-em z ramek. Chociaż ten ostatni
to nie aż takie wielkie zło, sprawdzałem na kilku kontrolerach i
wygląda to tak, że w okolicy 1 kHz są śmieci na poziomie ~-100 dBFS,
prążki oddalone o 100 Hz, albo 150 z największym przy 1 kHz. Na
niektórych kontrolerach USB tego w ogóle nie ma, albo jest jeszcze
mniejsze. Sprawdzane na PCM2906.
Poza tym innych śmieci z USB nie widziałem na oczy. Robiłem próby z
transmisją synchroniczną i asynchroniczną (z własnym urządzeniem) i
przez wiele godzin nie trafiła się ani jedna błędna ramka, na różnych
kombinacjach przewodów (w tym 2+5 metrów), bez uziemienia, w warunkach
domowych.

PCM-ów raczej nie polecam, są jakoś wybitnie wrażliwe na zakłócenia,
lubią się zawiesić (przynajmniej 2702 i 2906, nie wiem jak inne). Na
analizatorze widma nie oglądałem, więc nie wiem co jest powyżej 400
MHz, mogę jedynie polecić głośniki: http://www.machinadynamica.com/machina28.htm

24bit/192kHz na USB wymaga już użycia standardu High-Speed (maksimum
dla audio to 1 MB/s w Full-Speed).  Chyba mało tego na rynku i raczej
sprzęt z górnej półki, chociaż jakaś firma na X coś tam pokazała, co
wyglądało w miarę tanio, ale zestawy ewaluacyjne w cenie raczej
nieprzyzwoitej.

Data: 2011-06-03 12:40:12
Autor: gomader
On 06/03/2011 11:24 AM, shg wrote:

[...]

24bit/192Khz to nie ma byc format pliku, tylko probkowanie DAC, szukam prostej i w miare taniej karty dzwiekowej na USB (o jakosci podobnej do Intel HD), ktora przy odtwarzaniu pliku 44kHz dokunuje automatycznego upresamplingu do 192kHz i przy tym dziala na systemowych sterownikach, nie po to zeby dzwiek byl lepszy (bo to sie nie da), tylko zeby schodki byly mniej zauwazalne ...

Data: 2011-06-03 14:45:40
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Fri, 03 Jun 2011 12:40:12 +0200, gomader napisał(a):

[...]

Słuchasz uszami, czy oscyloskopem?

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem

Data: 2011-06-03 06:23:55
Autor: shg
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
On Jun 3, 2:45 pm, Andrzej Libiszewski
<a.libiszew...@gazeta.usunto.pl> wrote:

Słuchasz uszami, czy oscyloskopem?
Jak są schodki, to jest aliasing, jak jest aliasing, to słychać,
niestety bardzo nieprzyjemne.
Pojawiają się prążki symetryczne względem 1/2 fs, czyli też w zakresie
akustycznym.

Data: 2011-06-03 15:47:07
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Fri, 3 Jun 2011 06:23:55 -0700 (PDT), shg napisał(a):

On Jun 3, 2:45 pm, Andrzej Libiszewski
<a.libiszew...@gazeta.usunto.pl> wrote:

Słuchasz uszami, czy oscyloskopem?
Jak są schodki, to jest aliasing, jak jest aliasing, to słychać,
niestety bardzo nieprzyjemne.

Od usuwania aliasingu jest filtr obecny w kaĹźdym DAC, a nie podbijanie
prĂłbkowania do 192kHz.

Pojawiają się prążki symetryczne względem 1/2 fs, czyli też w zakresie
akustycznym.

Ależ oczywiście. Doskonały powód do zakupu za 400 baksów kawałka drewna z
zaciskami ;)

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

Data: 2011-06-03 11:17:02
Autor: shg
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
On Jun 3, 3:47 pm, Andrzej Libiszewski
<a.libiszew...@gazeta.usunto.pl> wrote:
Od usuwania aliasingu jest filtr obecny w każdym DAC, a nie podbijanie
próbkowania do 192kHz.
Nie w każdym, chyba że "pasożytniczy".
Próbkowanie podbija się (oversampling) po to, żeby zrobić filtr
cyfrowo, a potem analogowy na wyjściu może być prostszy, nawet RC.
Esencją tego są przetworniki "1-bitowe".

Data: 2011-06-03 23:13:29
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Fri, 3 Jun 2011 11:17:02 -0700 (PDT), shg napisał(a):

On Jun 3, 3:47 pm, Andrzej Libiszewski
<a.libiszew...@gazeta.usunto.pl> wrote:
Od usuwania aliasingu jest filtr obecny w kaĹźdym DAC, a nie podbijanie
prĂłbkowania do 192kHz.
Nie w kaĹźdym, chyba Ĺźe "pasoĹźytniczy".
Próbkowanie podbija się (oversampling) po to, żeby zrobić filtr
cyfrowo, a potem analogowy na wyjściu może być prostszy, nawet RC.
Esencją tego są przetworniki "1-bitowe".

Których to przetworników nie stosuje się w sprzęcie komputerowym.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"I try to believe in as many as six impossible things before breakfast.

Data: 2011-06-03 15:58:48
Autor: gomader
On 06/03/2011 03:47 PM, Andrzej Libiszewski wrote:
Od usuwania aliasingu jest filtr obecny w kaĹźdym DAC, a nie podbijanie
prĂłbkowania do 192kHz.

posiadam karte C-Media USB (prawdopodobnie z filtrem) i wysokie tony sa dosc zniekszalcone w porownaniu z Intel HD ...

Data: 2011-06-03 23:09:47
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Fri, 03 Jun 2011 15:58:48 +0200, gomader napisał(a):

[...]

Po pierwsze, Intel HD to tylko host, ktĂłremu towarzyszy kodek audio, z
reguły C-Medii lub Realteka. Po drugie, kiepskie wykonanie dźwiękówki za
góra kilkadziesiąt złotych jest rzeczą dość oczywistą, podobnie jak
konsekwencje tegoĹź.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"The gift is the blessing of the giver."

Data: 2011-06-03 16:17:24
Autor: gomader
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
On 06/03/2011 03:47 PM, Andrzej Libiszewski wrote:
Ależ oczywiście. Doskonały powód do zakupu za 400 baksów kawałka drewna z

niesadze aby Intel HD kosztowal tyle ...

Data: 2011-06-03 23:10:06
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Fri, 03 Jun 2011 16:17:24 +0200, gomader napisał(a):

On 06/03/2011 03:47 PM, Andrzej Libiszewski wrote:
Ależ oczywiście. Doskonały powód do zakupu za 400 baksów kawałka drewna z

niesadze aby Intel HD kosztowal tyle ...

Toteż nie o nim piszę.

Data: 2011-06-03 20:02:11
Autor: J.F.
On Fri, 3 Jun 2011 15:47:07 +0200,  Andrzej Libiszewski wrote:
[...]

Jak widac - nie w kazdym.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8534015

U mnie na plycie glownej jest podobnie, ale to zaleta - mozna sie
posmiac przy oscyloskopie :-)

Tylko zaraz, bo juz zglupialem - przy 96kHz probkowania jest jakis
aliasing w pasmie akustycznym ? Bo filtr DP jest w glosnikach :-)

J.

Data: 2011-06-03 12:43:24
Autor: J.F.
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
Użytkownik "shg" <shogoonn@gmail.com> napisał w
Na USB trzeba szukać urządzeń pracujących w trybie asynchronicznym,
tzn. własny zegar, nie wyciągany PLL-em z ramek. Chociaż ten ostatni
to nie aż takie wielkie zło, sprawdzałem na kilku kontrolerach i

Zaraz .. to na USB jest jakas stala czestotliwosc zegarowa ?
No nie, przeciez nie moze, nawet jakby zadbali o synchronizm miedzy ramkami, to jest jeszcze ruch powrotny.

[...]

Mialem raczej na mysli zaciecia w transmiji, moze rozprowadzanie zaklocen po masie ..

[...]

Zaraz - a co to ma byc ? Kolejny wynalazek dla bogatych audiofilow ?
"Aktywacja powietrza za pomoca czestotliwosci 1GHz" ?
To sie podlacza jak glosnik, sadzac po zaciskach ?

J.

Data: 2011-06-03 06:37:03
Autor: shg
On Jun 3, 12:43 pm, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Zaraz .. to na USB jest jakas stala czestotliwosc zegarowa ?
No nie, przeciez nie moze, nawet jakby zadbali o synchronizm miedzy
ramkami, to jest jeszcze ruch powrotny.
Zadbali o jedno i drugie.
Ramki lecą co 1 ms (w High-Speed co 1/8 ms), są też podane wymagania
dla jittera.
Ruch powrotny jest inicjowany wyłącznie przez hosta.
Urządzenia alokują sobie pasmo i nie mogą transmitować kiedy im się
podoba.
Normalnie to wygląda tak, że co 1 ms jest garstka ramek, a potem do
końca milisekundy cisza.

Mialem raczej na mysli zaciecia w transmiji, moze rozprowadzanie
zaklocen po masie ..
Zrobiłem sobie tam takie diodki, które pokazywały, czy wystąpiła ramka
z błędnymi danymi, albo zacięcie (przerwa w transmisji), ale to akurat
pośrednio - diodka pokazująca czy był overflow i underflow bufora
próbek. Chyba śmieci na masie  właśnie powodowały zwisy tych PCM-ów,
mój dynks był na to samo niewrażliwy.

To sie podlacza jak glosnik, sadzac po zaciskach ?
Może to są miniaturowe porty do falowodów ;]

Data: 2011-06-03 14:48:21
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Fri, 3 Jun 2011 12:43:24 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

kombinacjach przewodĂłw (w tym 2+5 metrĂłw), bez uziemienia, w warunkach
[...]

No przecież. 400$ od sztuki i interes się kręci. Kawałek drewna 5$, para
zaciskĂłw 1$, satysfakcja audiofili bezcenna ;)

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

Data: 2011-06-07 10:14:32
Autor: sofu

?
"Aktywacja powietrza za pomoca czestotliwosci 1GHz" ?
To sie podlacza jak glosnik, sadzac po zaciskach ?

No przecież. 400$ od sztuki i interes się kręci. Kawałek drewna 5$, para
zacisków 1$, satysfakcja audiofili bezcenna ;)

--

Czytałem o tym "cudzie" tutaj: http://6moons.com/audioreviews/jsmr/ultra.html
I niby mozna to połozyc wszedzie w okolicach kabli (głośnikowych sygnałowych).

Onego czasu miałem firmę, zastrzezony w urzedzie patentowym znak itp.  i wytwarzałem srebrne kable sygnałowe (np.na trasie CD-wzmacniacz) i wiem o róznych cudach jakie się dzieją z dzwiękiem na odcinku powiedzmy 75 cm bo tyle wynosiła zwykle długość kabli jakie ręcznie wytwarzałem.
Wiele jest też mnożliwosci wpływania na dzwięk eksperymentując z głośnikami (membrany, osłony, podstwawy itp) o obudowach i kablach nie wspominając juz bo to oczywiste.
Ale czegoś takiego co tu sie sprzedaje za 800 dolców od pary, to chyba świat nie słyszał i diabeł by nie wymyslił, żeby ściagnac kasę od naiwnych acz bogatych głupoli.
Mimo, że sam robiłem jak wspomniałem kable sygnałowe i wiem jak bardzo mogą sie one różnić dzwięk przy ich zastosowaniu w torze, to w to akurat nie uwierze.

pzdr. - Janusz

Data: 2011-06-07 10:17:38
Autor: RoMan Mandziejewicz
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
Hello sofu,

Tuesday, June 7, 2011, 10:14:32 AM, you wrote:

[...]

[...]

Robi dokładnie to samo co Ty - rżnie naiwniaków. A Ty mu zazdrościsz
sukcesu, bo tobie brakło tupetu, żeby swoje kable na 800 dolców
wycenić.

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-06-07 13:05:55
Autor: kamil
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
On 07/06/2011 09:14, sofu wrote:
Onego czasu miaÂłem firmĂŞ, zastrzezony w urzedzie patentowym znak itp.  i
wytwarzaÂłem srebrne kable sygnaÂłowe (np.na trasie CD-wzmacniacz) i wiem o
rĂłznych cudach jakie siĂŞ dziejÂą z dzwiĂŞkiem na odcinku powiedzmy 75 cm bo
tyle wynosi³a zwykle d³ugoœÌ kabli jakie rêcznie wytwarza³em.

Umówimy się na podwójnie ślepy test? Do tej pory żaden guru kablowy jeszcze nigdzie na świecie go nie zdał.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-06-07 15:36:43
Autor: Waldemar Krzok
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
kamil wrote:

On 07/06/2011 09:14, sofu wrote:
Onego czasu mia?em firm?, zastrzezony w urzedzie patentowym znak itp.  i
wytwarza?em srebrne kable sygna?owe (np.na trasie CD-wzmacniacz) i wiem o
róznych cudach jakie si? dziej? z dzwi?kiem na odcinku powiedzmy 75 cm bo
tyle wynosi?a zwykle d?ugo?? kabli jakie r?cznie wytwarza?em.

Umówimy się na podwójnie ślepy test? Do tej pory żaden guru kablowy
jeszcze nigdzie na świecie go nie zdał.

Już kiedyś proponowałem. Mam do dyspozycji (jeszcze) komorę bezechową. Jest naprawdę dobra, stoi na własnych fundamentach poza budynkiem pod powierzchnią ziemi.

Waldek

Data: 2011-06-07 13:24:21
Autor: Michoo
W dniu 07.06.2011 10:14, sofu pisze:
[...]
"Cuda z dźwiękiem" dzieją się w głowie słuchacza a nie w kablach. Nie opowiadaj bajek.

Michoo

Data: 2011-06-03 18:02:20
Autor: John Smith
[...]

Ja mam kartę na PCM2906 (własnej roboty) i ta jeszcze _ani_razu_ się nie zawiesiła; przestaje grać jak wyciągnę wtyczkę.
K.

Data: 2011-06-04 10:31:29
Autor: OMSON
gomader pisze:

[...]

Wybacz kolego ale jeśli USŁYSZYSZ (!) coś powyżej 14kHz to mega kozak z Ciebie... A Ty wspominasz o 400MHz :) Lepiej skup się na zniekształceniach harmonicznych karty czy przesłuchach międzykanałowych a w zasadzie głownie jaki jest jitter, zamiast urabiać filozofie i wzmacniać u siebie placebo wyczytując banialuki na forach audio-voodoo...

Kup sobie jakąś małą karte USB od ESI, M-Audio czy Line6 i ciesz się jakością...

Pzdr, OMSON

P.S. Czyszczenie uszu u laryngologa czyni cuda większe niż sprzęt audio za srylion zł! ;)

Data: 2011-06-04 11:55:48
Autor: gomader
On 06/04/2011 10:31 AM, OMSON wrote:
gomader pisze:

[...]

oczywiscie chodzilo o 400Hz

Data: 2011-06-04 12:12:00
Autor: J.F.
On Sat, 04 Jun 2011 11:55:48 +0200,  gomader wrote:
[...]

Taka juz natura przetwornikow D/A ze zawsze sa schodki. Nawet dla
16Hz.
Tylko ze przy 96kHz probkowania na pol okresu 16Hz (jedno zbocze)
przypada 3000 probek, to na kiepskim oscyloskopie nie zauwazysz.
Przy 400Hz tych probek jest tylko 120, i to juz zaczyna byc widoczne.

Oczywiscie mozna wygladzac, filtrowac, ambitniejsze przetworniki robic
... tylko po co - ucho nie oko, zygzakow tak wprost nie zauwaza.

No ale jak slyszysz ... kus sobie co lubisz, a potem popros kolege o
slepy test - ciekawe czy naprawde slyszysz :-)

J.

Data: 2011-06-05 17:34:20
Autor: Mariusz Kruk
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
["Followup-To:" header set to pl.comp.pecet.]
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "OMSON"
[...]

Kurczę, słyszę spokojnie powyżej 14kHz. I nie czuję się jakoś
megakozacki.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-05 20:27:23
Autor: qwerty
Użytkownik "Mariusz Kruk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrniun8fs.1md.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
Kurczę, słyszę spokojnie powyżej 14kHz. I nie czuję się jakoś
megakozacki.

Masz normalny słuch. Ludzie ucho ma zakres słyszalności od 20 Hz do 20 kHz.
Z wiekiem górna granica się zmniejsza, więc OMSON musi być starym trupem.

Data: 2011-06-05 21:27:47
Autor: Mariusz Kruk
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "qwerty"
Kurczę, słyszę spokojnie powyżej 14kHz. I nie czuję się jakoś
megakozacki.

Masz normalny słuch.

No, większość ludzi w moim otoczeniu nie słyszy pewnych rzeczy, które ja
słyszę. Ale owszem, nie uważam się za nietoperza.

Ludzie ucho ma zakres słyszalności od 20 Hz do 20 kHz.

"Miewa". To jest jednak osobniczo zróżnicowane.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-05 23:40:41
Autor: animka
W dniu 2011-06-05 20:27, qwerty pisze:
[...]

Skoro jeszcze  żyje to trupem napewno nie jest.

--
animka

Data: 2011-06-06 06:46:59
Autor: qwerty
Użytkownik "animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:isgt9r$v66$3@node2.news.atman.pl...
Skoro jeszcze  żyje to trupem napewno nie jest.

Słyszałaś kiedyś o żywym trupie? :>

Data: 2011-06-05 21:30:30
Autor: OMSON
Mariusz Kruk pisze:

Kurczę, słyszę spokojnie powyżej 14kHz. I nie czuję się jakoś
megakozacki.

Z generatora sinusa, to i ja słyszę 20kHz nawet... Pytanie, czy to rzeczywiście tą częstotliwość słyszę, czy może jakieś zniekształcenia harmoniczne, które towarzyszą emisji ze słuchawek (Superlux HD681)? :)

Pzdr, OMSON

Data: 2011-06-06 06:46:30
Autor: qwerty
Użytkownik "OMSON"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:isglo3$1bm$3@news.onet.pl...
Z generatora sinusa, to i ja słyszę 20kHz nawet... Pytanie, czy to rzeczywiście tą częstotliwość słyszę, czy może jakieś zniekształcenia harmoniczne, które towarzyszą emisji ze słuchawek (Superlux HD681)? :)

Kiedyś w podstawówce na fizyce patrzyliśmy kto kiedy przestanie słyszeć. 20 kHz słyszałem jeszcze dobrze, ale przy 21 kHz bardzo cichutki pisk. Teraz pewnie mam znacznie gorsze pasmo słyszalności.

Data: 2011-06-06 08:51:50
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Poczekaj, ale zniekształcenia harmoniczne powinny raczej mieć wyższą
częstotliwość, niż niższą, względem tonu podstawowego, nieprawdaż?

BTW, ciekaw jestem co może piszczeć w wyświetlaczu libretta w Teatrze
Wielkim. :-)
--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-06 20:50:58
Autor: Feromon

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrniun8fs.1md.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
[...]

Ja po pięćdziesiątce 16 kHz słyszę, mój syn  lat 24 słyszy 21 kHz.
Testowe sygnały do ściągnięcia z netu. Kolumny Dynacord.

Feromon

Data: 2011-06-06 23:35:46
Autor: Radosław Sokół
W dniu 06.06.2011 20:50, Feromon pisze:
Ja po pięćdziesiątce 16 kHz słyszę, mój syn lat 24 słyszy 21 kHz.
Testowe sygnały do ściągnięcia z netu. Kolumny Dynacord.

Nie chodzi o słyszenie. Chodzi o możliwość rozróżnienia tonu
i stwierdzenia, który jest wyższy, a który niższy. Wiele osób
słyszy dźwięki do 20 kHz w sensie "jest albo nie ma", ale po-
dobno już mało kto rozróżnia bez problemu powyżej tych 14 kHz.
Szczególnie, że pasmo mowy ludzkiej jest mocno ograniczone i
nie ma tak naprawdę potrzeby, byśmy rozpoznawali dobrze po-
wyżej 6 kHz.

Data: 2011-06-07 08:21:50
Autor: Mariusz Kruk
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
Ja po pięćdziesiątce 16 kHz słyszę, mój syn lat 24 słyszy 21 kHz.
Testowe sygnały do ściągnięcia z netu. Kolumny Dynacord.
Nie chodzi o słyszenie.

Też. Jak pisałem, wielu rzeczy, które ja słyszę, otoczenie nie słyszy.

Chodzi o możliwość rozróżnienia tonu
i stwierdzenia, który jest wyższy, a który niższy.

No, skoro skala jest logarytmiczna, to nie ma się co dziwić, że jest
coraz trudniej. Skoro oktawę niżej masz od czterech kHz do ośmiu,
a następną masz od ośmiu, do szesnastu, to siłą rzeczy rozpatrujesz
coraz mniejsze rozpiętości tonalne.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-06-13 00:43:49
Autor: Feromon

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrniurgru.1md.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
[...]

Skala oktaw jest wymyslona przez matematyków.
Ucho ludzkie słyszy logarytmicznie, inaczej nie da się
słyszeć jednoceśnie szeptu i startu odrzutowca.
Więc NIE JEST CORAZ TRUDNIEJ.
Jedni słyszą inni nie i tak jest. To są osobnicze cechy.

Nie pamiętam początku wątku - ale chyba chodziło o karty USB,
a nie o osobnicze zdolności słuchu?

Moim zdaniem USB jest za wolne do generowania
dzwięku o hiperjakości.
Wystarczy popatrzeć na parametry kart USB a PCI.
Ale czy USŁYSZYMY różnicę, to indywidualna sprawa.

Mam wujka dyrygenta.
Jeśli w jego  towarzystwie szepnę coś komuś na ucho (w drugim końcu pokoju ok 5m) - on słyszy,
mimo, że ten, któremu szepczę - nie słyszy.

Feromon

Data: 2011-06-13 10:15:24
Autor: Mariusz Kruk
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Feromon"
[...]

Kurczę, dobrze że ludzie tego kiedyś nie wiedzieli. I żyli.

Ucho ludzkie słyszy logarytmicznie, inaczej nie da się
słyszeć jednoceśnie szeptu i startu odrzutowca.

Mówisz o czymś zupełnie innym. Nie mówimy teraz o natężeniu dźwięku,
tylko jego wysokości.

Więc NIE JEST CORAZ TRUDNIEJ.

Oczywiście, że jest. Możesz się spinać ile chcesz i pisać majuskułami,
ale nie zmienisz faktu, że różnica pomiędzy 100Hz, a 200Hz to pełna
oktawa, a różnica pomiędzy 15100Hz, a 15200Hz to będą jakieś żałosne
centy (bodajże; nie chce mi się dokładnie liczyć).

Jedni słyszą inni nie i tak jest. To są osobnicze cechy.

Oczywiście. Co nie zmienia fizyki.

Moim zdaniem USB jest za wolne do generowania
dzwięku o hiperjakości.

Ę??? Kpisz, czy o drogę pytasz?

Wystarczy popatrzeć na parametry kart USB a PCI.

Nom. Czego ci brakuje w interfejsie samplującym w 192kHz w 24 bitach?
Widziałeś kiedyś na oczy (nie pytam nawet czy używałeś) jakiś normalny
interfejs audio na USB?

Ale czy USŁYSZYMY różnicę, to indywidualna sprawa.

Oczywiście. Niektórym wystarcza jakość "muzyki" z komórki przez
wbudowany głośniczek (niestety, zwykle w autobusach :-/).

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-13 00:35:22
Autor: Feromon

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2011060621354800grush.one.pl...
[...]

OK, przetestuję syna przy najbliższej okazji!
Jak to ma wyglądać? Jakąś melodię przetransponować
w wyższe rejestry i zapytć czy poznaje?

Bo ja mam wrażenie, że te wyższe częstotliwości dodają
jedynie swoje alikwoty do brzmienia, a nie do samego słyszenia.
Tej barwy dźwięku słyszanego nie da sie już przetestować mierzalnie.
Stąd u audiofilów brzmienia ciepłe :))) ewentualnie pełne, bądź inne literacko określone.

Feromon

Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony