Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony

Data: 2011-06-04 10:31:29
Autor: OMSON
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
gomader pisze:

Poszukuje karty dzwiekowej stereo na USB, ktora generuje czyste wysokie tony ... zadnych 5.1 tylko zwykle stereo, nie chce zadnych creativa poniewaz ktos na komputroniku w opiniach dodal ze powyzej 400Mhz juz sie pojawiaja schodki

Wybacz kolego ale jeśli USŁYSZYSZ (!) coś powyżej 14kHz to mega kozak z Ciebie... A Ty wspominasz o 400MHz :) Lepiej skup się na zniekształceniach harmonicznych karty czy przesłuchach międzykanałowych a w zasadzie głownie jaki jest jitter, zamiast urabiać filozofie i wzmacniać u siebie placebo wyczytując banialuki na forach audio-voodoo...

Kup sobie jakąś małą karte USB od ESI, M-Audio czy Line6 i ciesz się jakością...

Pzdr, OMSON

P.S. Czyszczenie uszu u laryngologa czyni cuda większe niż sprzęt audio za srylion zł! ;)

Data: 2011-06-04 11:55:48
Autor: gomader
On 06/04/2011 10:31 AM, OMSON wrote:
gomader pisze:

[...]

oczywiscie chodzilo o 400Hz

Data: 2011-06-04 12:12:00
Autor: J.F.
On Sat, 04 Jun 2011 11:55:48 +0200,  gomader wrote:
[...]

Taka juz natura przetwornikow D/A ze zawsze sa schodki. Nawet dla
16Hz.
Tylko ze przy 96kHz probkowania na pol okresu 16Hz (jedno zbocze)
przypada 3000 probek, to na kiepskim oscyloskopie nie zauwazysz.
Przy 400Hz tych probek jest tylko 120, i to juz zaczyna byc widoczne.

Oczywiscie mozna wygladzac, filtrowac, ambitniejsze przetworniki robic
... tylko po co - ucho nie oko, zygzakow tak wprost nie zauwaza.

No ale jak slyszysz ... kus sobie co lubisz, a potem popros kolege o
slepy test - ciekawe czy naprawde slyszysz :-)

J.

Data: 2011-06-05 17:34:20
Autor: Mariusz Kruk
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
["Followup-To:" header set to pl.comp.pecet.]
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "OMSON"
[...]

Kurczę, słyszę spokojnie powyżej 14kHz. I nie czuję się jakoś
megakozacki.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,10161961
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-06-05 20:27:23
Autor: qwerty
Użytkownik "Mariusz Kruk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrniun8fs.1md.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
Kurczę, słyszę spokojnie powyżej 14kHz. I nie czuję się jakoś
megakozacki.

Masz normalny słuch. Ludzie ucho ma zakres słyszalności od 20 Hz do 20 kHz.
Z wiekiem górna granica się zmniejsza, więc OMSON musi być starym trupem.

Data: 2011-06-05 21:27:47
Autor: Mariusz Kruk
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "qwerty"
Kurczę, słyszę spokojnie powyżej 14kHz. I nie czuję się jakoś
megakozacki.

Masz normalny słuch.

No, większość ludzi w moim otoczeniu nie słyszy pewnych rzeczy, które ja
słyszę. Ale owszem, nie uważam się za nietoperza.

Ludzie ucho ma zakres słyszalności od 20 Hz do 20 kHz.

"Miewa". To jest jednak osobniczo zróżnicowane.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-05 23:40:41
Autor: animka
W dniu 2011-06-05 20:27, qwerty pisze:
[...]

Skoro jeszcze  żyje to trupem napewno nie jest.

--
animka

Data: 2011-06-06 06:46:59
Autor: qwerty
Użytkownik "animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:isgt9r$v66$3@node2.news.atman.pl...
Skoro jeszcze  żyje to trupem napewno nie jest.

Słyszałaś kiedyś o żywym trupie? :>

Data: 2011-06-05 21:30:30
Autor: OMSON
Mariusz Kruk pisze:

Kurczę, słyszę spokojnie powyżej 14kHz. I nie czuję się jakoś
megakozacki.

Z generatora sinusa, to i ja słyszę 20kHz nawet... Pytanie, czy to rzeczywiście tą częstotliwość słyszę, czy może jakieś zniekształcenia harmoniczne, które towarzyszą emisji ze słuchawek (Superlux HD681)? :)

Pzdr, OMSON

Data: 2011-06-06 06:46:30
Autor: qwerty
Użytkownik "OMSON"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:isglo3$1bm$3@news.onet.pl...
Z generatora sinusa, to i ja słyszę 20kHz nawet... Pytanie, czy to rzeczywiście tą częstotliwość słyszę, czy może jakieś zniekształcenia harmoniczne, które towarzyszą emisji ze słuchawek (Superlux HD681)? :)

Kiedyś w podstawówce na fizyce patrzyliśmy kto kiedy przestanie słyszeć. 20 kHz słyszałem jeszcze dobrze, ale przy 21 kHz bardzo cichutki pisk. Teraz pewnie mam znacznie gorsze pasmo słyszalności.

Data: 2011-06-06 08:51:50
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Poczekaj, ale zniekształcenia harmoniczne powinny raczej mieć wyższą
częstotliwość, niż niższą, względem tonu podstawowego, nieprawdaż?

BTW, ciekaw jestem co może piszczeć w wyświetlaczu libretta w Teatrze
Wielkim. :-)
--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-06 20:50:58
Autor: Feromon

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrniun8fs.1md.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
[...]

Ja po pięćdziesiątce 16 kHz słyszę, mój syn  lat 24 słyszy 21 kHz.
Testowe sygnały do ściągnięcia z netu. Kolumny Dynacord.

Feromon

Data: 2011-06-06 23:35:46
Autor: Radosław Sokół
W dniu 06.06.2011 20:50, Feromon pisze:
Ja po pięćdziesiątce 16 kHz słyszę, mój syn lat 24 słyszy 21 kHz.
Testowe sygnały do ściągnięcia z netu. Kolumny Dynacord.

Nie chodzi o słyszenie. Chodzi o możliwość rozróżnienia tonu
i stwierdzenia, który jest wyższy, a który niższy. Wiele osób
słyszy dźwięki do 20 kHz w sensie "jest albo nie ma", ale po-
dobno już mało kto rozróżnia bez problemu powyżej tych 14 kHz.
Szczególnie, że pasmo mowy ludzkiej jest mocno ograniczone i
nie ma tak naprawdę potrzeby, byśmy rozpoznawali dobrze po-
wyżej 6 kHz.

Data: 2011-06-07 08:21:50
Autor: Mariusz Kruk
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
Ja po pięćdziesiątce 16 kHz słyszę, mój syn lat 24 słyszy 21 kHz.
Testowe sygnały do ściągnięcia z netu. Kolumny Dynacord.
Nie chodzi o słyszenie.

Też. Jak pisałem, wielu rzeczy, które ja słyszę, otoczenie nie słyszy.

Chodzi o możliwość rozróżnienia tonu
i stwierdzenia, który jest wyższy, a który niższy.

No, skoro skala jest logarytmiczna, to nie ma się co dziwić, że jest
coraz trudniej. Skoro oktawę niżej masz od czterech kHz do ośmiu,
a następną masz od ośmiu, do szesnastu, to siłą rzeczy rozpatrujesz
coraz mniejsze rozpiętości tonalne.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-06-13 00:43:49
Autor: Feromon

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrniurgru.1md.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
[...]

Skala oktaw jest wymyslona przez matematyków.
Ucho ludzkie słyszy logarytmicznie, inaczej nie da się
słyszeć jednoceśnie szeptu i startu odrzutowca.
Więc NIE JEST CORAZ TRUDNIEJ.
Jedni słyszą inni nie i tak jest. To są osobnicze cechy.

Nie pamiętam początku wątku - ale chyba chodziło o karty USB,
a nie o osobnicze zdolności słuchu?

Moim zdaniem USB jest za wolne do generowania
dzwięku o hiperjakości.
Wystarczy popatrzeć na parametry kart USB a PCI.
Ale czy USŁYSZYMY różnicę, to indywidualna sprawa.

Mam wujka dyrygenta.
Jeśli w jego  towarzystwie szepnę coś komuś na ucho (w drugim końcu pokoju ok 5m) - on słyszy,
mimo, że ten, któremu szepczę - nie słyszy.

Feromon

Data: 2011-06-13 10:15:24
Autor: Mariusz Kruk
Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Feromon"
[...]

Kurczę, dobrze że ludzie tego kiedyś nie wiedzieli. I żyli.

Ucho ludzkie słyszy logarytmicznie, inaczej nie da się
słyszeć jednoceśnie szeptu i startu odrzutowca.

Mówisz o czymś zupełnie innym. Nie mówimy teraz o natężeniu dźwięku,
tylko jego wysokości.

Więc NIE JEST CORAZ TRUDNIEJ.

Oczywiście, że jest. Możesz się spinać ile chcesz i pisać majuskułami,
ale nie zmienisz faktu, że różnica pomiędzy 100Hz, a 200Hz to pełna
oktawa, a różnica pomiędzy 15100Hz, a 15200Hz to będą jakieś żałosne
centy (bodajże; nie chce mi się dokładnie liczyć).

Jedni słyszą inni nie i tak jest. To są osobnicze cechy.

Oczywiście. Co nie zmienia fizyki.

Moim zdaniem USB jest za wolne do generowania
dzwięku o hiperjakości.

Ę??? Kpisz, czy o drogę pytasz?

Wystarczy popatrzeć na parametry kart USB a PCI.

Nom. Czego ci brakuje w interfejsie samplującym w 192kHz w 24 bitach?
Widziałeś kiedyś na oczy (nie pytam nawet czy używałeś) jakiś normalny
interfejs audio na USB?

Ale czy USŁYSZYMY różnicę, to indywidualna sprawa.

Oczywiście. Niektórym wystarcza jakość "muzyki" z komórki przez
wbudowany głośniczek (niestety, zwykle w autobusach :-/).

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-13 00:35:22
Autor: Feromon

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2011060621354800grush.one.pl...
[...]

OK, przetestuję syna przy najbliższej okazji!
Jak to ma wyglądać? Jakąś melodię przetransponować
w wyższe rejestry i zapytć czy poznaje?

Bo ja mam wrażenie, że te wyższe częstotliwości dodają
jedynie swoje alikwoty do brzmienia, a nie do samego słyszenia.
Tej barwy dźwięku słyszanego nie da sie już przetestować mierzalnie.
Stąd u audiofilów brzmienia ciepłe :))) ewentualnie pełne, bądź inne literacko określone.

Feromon

Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony