Karta d¼wiêkowa z dobrym MIDI

Data: 2009-12-01 07:55:26
Autor: Servant
Karta d¼wiêkowa z dobrym MIDI
Witam
Planujê zakup karty d¼wiêkowej z dobrym bankiem MIDI. Co polecacie?

--
Servant

Data: 2009-12-01 11:43:41
Autor: BrunoN Bluthgeld
Servant pisze:
Witam
Planujê zakup karty d¼wiêkowej z dobrym bankiem MIDI. Co polecacie?

Uwaga, g³upie pytanie: to jeszcze takie robi±?

--
bujaj makaron do konserw - rzekl niesmialo rozpustny bosman, koneser szarf, do swej wedzonej szalupy. wieko kompozytu zatrzeszczalo promieniscie i zataczajac nedzne cwierc wzoru na polane trojkata, wyplulo porosniety gdzies pod Olszewnica korzen mandragory.

Data: 2009-12-02 09:33:36
Autor: Darkac
Karta d¼wiêkowa z dobrym MIDI

U¿ytkownik "BrunoN Bluthgeld" <brunon99@removethispart.o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hf2slr$jok$1nemesis.news.neostrada.pl...
Servant pisze:
Witam
Planujê zakup karty d¼wiêkowej z dobrym bankiem MIDI. Co polecacie?

Uwaga, g³upie pytanie: to jeszcze takie robi±?

Wydaje mi siê, ¿e ostatni± uniwersaln± kart± d¼wiêkow± ze sprzêtowym samplerem by³ ju¿ nie produkowany SoundBlaster Audigy2 ZS. Pracuje z wymiennymi bankami brzmieñ SF2 i SBK tak jak SB AWE32 i Live. Czyli brzmienie zale¿y od jako¶ci banku. Banków SF2 jest w Internecie od groma. Trzeba tylko trochê czasu ¿eby wypróbowaæ który spe³nia wymagania. S± te¿ edytory pozwalaj±ce na poprawianie lub tworzenie w³asnych banków.

Data: 2009-12-03 19:11:12
Autor: Servant
Karta d¼wiêkowa z dobrym MIDI
"Darkac" <darkac2@wp.pl> napisa³(a) w wiadomosci do grupy
dyskusyjnej
Wydaje mi siê, ¿e ostatni± uniwersaln± kart± d¼wiêkow± ze
sprzêtowym samplerem by³ ju¿ nie produkowany SoundBlaster Audigy2
ZS.

Tak w³a¶nie my¶la³em, ¿e na tym SB zakoñcz± siê moje poszukiwania.

Pracuje z wymiennymi bankami brzmieñ SF2 i SBK tak jak SB AWE32 i Live.
Czyli brzmienie zale¿y od jako¶ci banku.

Znasz mo¿e jakie¶ inne (nieprofesjonalne) karty, które wspó³pracuj±
z bankami SF2?
Banków SF2 jest w Internecie od groma. Trzeba tylko trochê czasu ¿eby wypróbowaæ który spe³nia wymagania

Zdaje siê, ¿e du¿o zale¿y te¿ od przetworników AC i CA w samej karcie.
Co¶ mi siê obi³o, ¿e Audigy 2 ma do¶æ dobre przetworniki...
 Zatem, pozostaje Allegro czy inny "szmirbej".
Dzieki.

Servant

Data: 2009-12-04 09:39:11
Autor: Darkac
Karta d¼wiêkowa z dobrym MIDI
Z moich do¶wiadczeñ wynikia ¿e tzw. jako¶æ przetworników, z³ocone koñcówki i podobne zaklêcia to jest dobre dla "audiofili". Karta SB AWE32 któr± kiedy¶ stosowa³em z tymi samymi bankami SF2 nie brzmia³a zauwa¿alnie gorzej. Mo¿e tylko trochê bardziej szumia³a. Dla mnie najwa¿niejsze jest w jakim stopniu instrument w banku SF2 przypomina prawdziwy instrument. A z tym bywa ró¿nie. Je¶li chodzi o banki General MIDI to czasem bywa ¿e pianino jest bardzo dobre, ale tr±bka do bani, a w innym oba s± bardzo dobre ale za to organy i gitara brzmi± kiepsko. Maj±c trochê czasu mo¿na spróbowaæ stworzyæ w³asny bank grupuj±c razem dobre instrumenty z ró¿nych banków.
Na pewno fabryczny bank który dostaje siê z kart± SB jest kiepski. Nie wiem jakiej jako¶ci s± banki które oferowane s± komercyjnie, bo korzysta³em tylko z tych które mo¿na ¶ci±gn±æ za darmo z Internetu. Ale s± wyra¼nie lepsze.

Data: 2009-12-08 12:54:38
Autor: Marx
Karta d¼wiêkowa z dobrym MIDI
Jak nie ma kart z bankami wspolczesnych, to czego sie teraz uzywa? Wszystko mieli komp z pamieci operacyjnej? Wyrabia sie? jest lepiej?
Tak z ciekawosci pytam, bo wypadlem z obieku dawno temu.
Marx

Data: 2009-12-08 13:52:02
Autor: Darkac
Karta d¼wiêkowa z dobrym MIDI

U¿ytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hfleui$gnh$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Te¿ chyba wypad³em z obiegu i mo¿e te¿ siê czego¶ dowiem.
A na razie moje spostrze¿enia s± takie, ¿e karty d¼wiêkowe uleg³y definitywnemu podzia³owi na karty dla graczy i ogl±daczy filmów, oraz wyspecjalizowane muzyczne samplery, np EMU. W tych pierwszych wa¿ne jest ¿eby by³o wyj¶cie na 20 oddzielnych kana³ów, z³ocone styki, wyj¶cia i wej¶cia cyfrowe i nikomu nie przydatne Wirefire. Nie wa¿ne ¿e chyba nikt z tego nie korzysta i przy³±czane s± do nich zazwyczaj tandetne aktywne g³o¶niczki w malutkich plastikowych obudowach. Im wiêcej wyj¶æ tym lepiej. Brak sprzêtowego MIDI nikomu nie przeszkadza.
 Te drugie s± zabójczo drogie i obs³ugiwane tylko przez nieliczne profesjonalne i te¿ drogie programy. ¯eby siê nauczyæ ich u¿ywaæ trzeba porzuciæ rodzinê i spêdzaæ d³ugie zimowe wieczory przy ich rozgryzaniu. Banki brzmieñ te¿ nie s± darmowe. Wiêc to raczej dla zawodowego studia nagraniowego.
Dla muzyków amatorów chyba nie ma obecnie oferty.
Je¶li chodzi o tzw. programowe wirtualne syntezatory czy banki brzmieñ, jakie¶ ASIO czy VST, to nie wiem czy robiê co¶ ¼le, ale mo¿e jest to do przyjêcia kiedy chcemy odegraæ jaki¶ plik MIDI z komputera czy sekwencera, ale je¶li spróbujemy zagraæ co¶ na ¿ywo z pod³±czonego przez MIDI instrumentu, to bole¶nie zetkniemy siê ze zjawiskiem zwanym latencj±. Nie mam zabytkowo wolnego komputera ale nigdy nie uda³o mi siê spotkaæ programowego modu³u d¼wiêkowego, którego opó¼nienia nie da³oby siê zauwa¿yæ, a to jest dyskwalifikuj±ce zupe³nie. Graj±c trochê szybciej, d¼wiêk jest do ty³u o np. dwie nuty w stosunku do palców. Pora¿ka. To pewnie nie przeszkadza "muzykom' którzy raczej programuj± muzykê ni¿ j± graj±, a takich jest ca³kiem sporo zgodnie z dzisiejsz± mod± m³odzie¿ow±.
Wypieprzy³em z komputera wszystko co ma co¶ wspólnego z VST i u¿ywam sprzêtowego samplera na karcie SB Audigy2 ZS.

Data: 2010-01-29 11:37:23
Autor: Rados³aw Sokó³
Servant pisze:
Planujê zakup karty d¼wiêkowej z dobrym bankiem MIDI. Co polecacie?

Po co?

Je¿eli kto¶ siê zajmuje muzyk±, to raczej kupuje interfejs MIDI
(na przyk³ad na USB) i zewnêtrzny modu³ brzmieniowy sterowany
przez MIDI lub wrêcz ca³y keyboard. A do "amatorszczyzny" powi-
nien wystarczyæ programowy odtwarzacz z bankiem sampli.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-01-29 15:34:11
Autor: geyb
Rados³aw Sokó³ wrote:
Servant pisze:
Planujê zakup karty d¼wiêkowej z dobrym bankiem MIDI. Co polecacie?

Swego czasu wszystkie karty Sound Blaster Live! mia³y mo¿liwo¶æ za³adowania soundfontów http://en.wikipedia.org/wiki/SoundFont. W internecie mo¿na znale¼æ darmowe oraz p³atne banki brzmieñ.
http://www.soundblaster.com/soundfont/
http://soundfonts.homemusician.net/

g.

Data: 2010-02-10 11:49:02
Autor: Rados³aw Sokó³
geyb pisze:
Swego czasu wszystkie karty Sound Blaster Live! mia³y mo¿liwo¶æ za³adowania soundfontów http://en.wikipedia.org/wiki/SoundFont. W

Swego czasu. Dzisiaj ju¿ siê takich funkcji nie wprowadza i
jest ku temu jaki¶ powód, prawda? :)

Data: 2010-02-10 20:33:05
Autor: Leszek K.
Karta d¼wiêkowa z dobrym MIDI
Dnia Wed, 10 Feb 2010 11:49:02 +0100, Rados³aw Sokó³ napisa³(a):

Swego czasu...

Raczej od tych czasów. Wcze¶niej dok³ada³o siê jako modu³ sprzêtowy do
karty. Pó¼niej we wszystkich creativach by³a i jest mo¿liwo¶æ ³adowania
soundfontów.

Karta d¼wiêkowa z dobrym MIDI