Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej

Data: 2020-09-24 22:53:27
Autor: jedrek
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
Czy karta graficzna ma obecnie jakiś wpływ na ociężałe YT?
Załóżmy, że obecnie na pokładzie jest już dziś przeciętna karta GeForce GT220.
Za czasów jak YT biegał we flashu śmigało to elegancko.
Czy np. wstawienie w jej miejsce czegoś nowszego o podobnym TPD, żeby grzejnictwa nie było, coś może poprawić w kwestii płynności YT?
Sama strona ładuje się jak krew z nosa, bo proca brakuje na starej jednostce dwurdzeniowej na tej "nowoczesnej" stronie by załadować te wszystkie skaczące węże i wodotryski.
Czy raczej w obecniej formie YT cała praca spada na CPU płyty głównej i karta graficzna tu już niewiele ma do roboty? Wymiana na coś o większej mocy obliczeniowej nic nie wniesie do sprawy?

Data: 2020-09-24 22:32:37
Autor: Marcin Debowski
On 2020-09-24, jedrek <wonzespamem@w.on> wrote:
[...]

Jeśli karta graficzna ma dekoder (większość ma przynajmniej h264) to powinno iść płynnie niezaleznie od cpu. Przykład: mój stary Dell Optiplex 780, a wczesiej zdaje się gx620, nie ma żadnych problemów z YT w FHD.

Zaistaluj adblock'a. Wycina kupę śmiecia.

Prędzej spodziewałbym się problemów z pamięcia. W tej chwili, przy normalnym użytkowaniu kompa, kilkanaście otwartych zakładek, inne jakieś drobne zadania, 4GB może nie wystarczyć.

Daj jakiś link do wideo, które Ci kuśtyka na tym YT. --
Marcin

Data: 2020-09-25 08:44:47
Autor: ąćęłńóśźż
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
Oglądam sport w streamingu (raczej nie YT lecz często Acecast pochodna VLC) i 720p(@50) odtwarza płynnie z ramką 50 Hz, 1080i(@25) odtwarza płynnie no ale z ramką 25 Hz więc piłka lekko skacze, ale niestety 1080p(@50Hz) skacze kompletnie (gubi ramki).
I nie wiem, co jest wąskim gardłem.

-- -- -

Data: 2020-09-27 15:05:13
Autor: jedrek
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
"Marcin Debowski"
Jeśli karta graficzna ma dekoder (większość ma przynajmniej h264) to
powinno iść płynnie niezaleznie od cpu.

Idzie pod warunkiem, że materiał z dysku odtwarzasz. Przez stronę już tak płynnie nie jest.

Daj jakiś link do wideo, które Ci kuśtyka na tym YT.

Tu już generalnie dotyczy każdego materiału, który chcesz oglądać w większych rozdzielczościach niż te 480.
Od jakiś 2 miesięcy jak wyłączyli obsługę przez starsze przeglądarki i dodali tą ociężałą szatę graficzną to jest dramat. Wcześniej gdy na starych przeglądarkach ładowała się ta starsza szata graficzna to szło to zdecydowanie leżej.
Sta pytanie jest o kartę czy któraś wspiera obsługę tych wszystkich fontann aby mogło to iść jak dawniej gdzie te same rozdzielczości chodziły bardzo dobrze, a nagle korporacja stwierdziła, że się staną nowocześni i od tego momentu jest ostra niewydolność.

Data: 2020-09-27 18:41:38
Autor: Smok Eustachy
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
W dniu 27.09.2020 o 15:05, jedrek pisze:
"Marcin Debowski"
/.../
[...]

Jakiego masz proca?

Data: 2020-11-14 16:26:09
Autor: jedrek
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
"Smok Eustachy"
Jakiego masz proca?

AMD Athlon II X2 260

Data: 2020-09-24 22:32:52
Autor: PiteR
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
in <news:cH7bH.2253436$wVe.300899usenetxs.com>
user jedrek pisze tak:

Czy karta graficzna ma obecnie jakiś wpływ na ociężałe YT?

Jest kolosalna różnica przy oglądaniu 4K ;)
Taką mam to 1080p nie zauważa. Dopiero przy 4K 60fps muszę
pozamykać programy żeby zwolnić trochę ramu mam 8gb. Przy 16gb
nic nie zamykam.

https://tinyurl.com/ya2cjflh

Załóżmy, że obecnie na pokładzie jest już dziś przeciętna karta
GeForce GT220.
Za czasów jak YT biegał we flashu śmigało to elegancko.

wspominam flash jako same problemy

[...]

yt można oglądać w playerach mpc vlc wtedy odpadają węże i wodotryski.
Czy raczej w obecniej formie YT cała praca spada na CPU płyty
głównej i karta graficzna tu już niewiele ma do roboty? Wymiana na
coś o większej mocy obliczeniowej nic nie wniesie do sprawy?

jak karta dekoduje video to procek nie wychodzi poza 15%

--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę

Data: 2020-09-27 15:05:09
Autor: jedrek
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
"PiteR"
jak karta dekoduje video to procek nie wychodzi poza 15%

Ale ta obecna stara karta nie dekoduje tego video oglądając przez stronę w obecnym wydaniu YT.
Gdy YT materiały miało obsługiwane przez flashplayer to karta pięknie to
dekodowała i obciążenie procka na 1080 był kilka %
Obecnie jak YT zrobione w html5 to ta sama karta nie umie tego sprzętowo dekodować.
Oczywiście jak sobie taki materiał pobiorę na dysk to wtedy już nie ma problemu, bo znów dekodowanie sprzętowe robi grafika i obciążenie CPU co najwyżej kilka % dla 1080.
Obecnie oglądając na stronie w 1080 obciążenie dobija chwilami do 90% (zapewne obsługa innych skaczących g... jakie obecnie otaczają film, jakieś płynące czaty i inne dzikie węże) a średnio oscyluje wokół 50-60% na starym dwurdzeniowcu AMD, chwilami lubi złapać przycięcie, za czasów flasha szło to ze strony bez zacinek.

I teraz pytanie czy któreś ze współczesnych kart dekodują to co YT wypluwa w locie na stronie?
Czy też raczej wszystko zrzucone na CPU? Oczywiste, że jak ktoś ma mocny procesor to tego nie zauważa, że zamiast grafiki całą robotę odwala CPU.

Data: 2020-09-28 00:32:59
Autor: radekp@konto.pl
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
Sun, 27 Sep 2020 15:05:09 +0200, w <960cH.2272669$wVe.1457386@usenetxs.com>,
"jedrek" <wonzespamem@w.on> napisał(-a):

I teraz pytanie czy któreś ze współczesnych kart dekodują to co YT wypluwa w locie na stronie?

Te:

GeForce GTX 750 SE, GTX 950, GTX 960 GM206 VP7 F January 2015
Introduced VP9 and HEVC (Main and Main 10) video decoding
GeForce GTX TITAN X, GeForce GTX 980 Ti GM200 VP6 E March 2015
GeForce GTX 1070, GTX 1070 Ti, GTX 1080 GP104 VP8 H May 2016
Introduced VP9 and HEVC decoding at 8K and HEVC Main 12
GeForce GTX 1060 GP106 VP8 H July 2016
NVIDIA TITAN Xp, TITAN X, GeForce GTX 1080 Ti GP102 VP8 H August
2016
GeForce GTX 1050, GTX 1050 Ti GP107 VP8 H October 2016
GeForce GT 1030, MX150 GP108 VP8 H May 2017
Tesla V100-SXM2, V100-PCIE, NVIDIA TITAN V, Quadro GV100 GV100 VP9
I November 2017
NVIDIA TITAN RTX, GeForce RTX 2080 Ti TU102 VP10 J September 2018
Introduced HEVC video decoding of 4:4:4 profiles
GeForce RTX 2080 Super, RTX 2080, RTX 2070 Super TU104 VP10 J
September 2018
GeForce RTX 2060, RTX 2060 Super, RTX 2070 TU106 VP10 J October
2018
GeForce GTX 1650 Super, GTX 1660, GTX 1660 Super, GTX 1660 Ti TU116 VP10
J February 2019
GeForce GTX 1650 TU117 VP10 J April 2019
Nvidia A100 GA100 VP10 J May 2020
Nvidia GeForce RTX 3090, RTX 3080 GA102 VP11 K September 2020
AV1 fixed-function hardware decoding
Nvidia GeForce RTX 3070

Data: 2020-09-28 00:34:32
Autor: radekp@konto.pl
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
Mon, 28 Sep 2020 00:32:59 +0200, w
<om42nfhuak5ib1ptaq14mdok9m3u7qo45o@4ax.com>, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> napisał(-a):

GeForce GTX TITAN X, GeForce GTX 980 Ti GM200 VP6 E March 2015

Sprostowanie -- te wyżej nie wspierają VP9.

Data: 2020-09-28 23:29:37
Autor: radekp@konto.pl
<radekp@konto.pl> napisał(-a):

> [...]

GeForce GTX 1650 TU117 VP10 J April 2019
Nvidia A100 GA100 VP10 J May 2020
Nvidia GeForce RTX 3090, RTX 3080 GA102 VP11 K September 2020

PS. Nie patrz na te VP7, VP8 za nazwami kart -- to dotyczy czegoś innego niż
googlowe VP9.

Data: 2020-11-14 16:36:18
Autor: jedrek
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
radekp@konto.pl news:om42nfhuak5ib1ptaq14mdok9m3u7qo45o4ax.com

GeForce GTX 750 SE.....

[CIACH]

Które wskazane przez ciebie karty są tymi ostatnimi które jeszcze zagadają pod XP?
Czytałem gdzieś jak ktoś tam próbował ożenić kartę z rodziny 1060 z XP ale to już mu nie do końca chciało gadać.
Sterowniki dla XP kończą się się na rodzinie 700 czy wyżej to sięga? Robiąc próby szukania sterownika pod XP, wyszukiwarka https://www.nvidia.com/Download/index.aspx kończy na progu GeForce 700 Series.
Chyba, że ktoś klepnął jakieś nieoficjalne sterowniki do wyższych kart nvidii pod XP?
GTX to są podrasowane GT? Czym to się różni?

Data: 2020-11-15 17:35:30
Autor: radekp@konto.pl
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
Sat, 14 Nov 2020 16:36:18 +0100, w <SPSrH.75624$dQe.38429@usenetxs.com>,
> [...]

[CIACH]

Które wskazane przez ciebie karty są tymi ostatnimi które jeszcze zagadają pod XP?

No tu nie pomogę :)

A na defaultowych nie pójdą? Coś tam XP chyba miał.

Data: 2020-09-28 22:47:53
Autor: PiteR
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
in <news:960cH.2272669$wVe.1457386usenetxs.com>
user jedrek pisze tak:

"PiteR"
jak karta dekoduje video to procek nie wychodzi poza 15%

Ale ta obecna stara karta nie dekoduje tego video oglądając przez
stronę w obecnym wydaniu YT.

nie pomaga włączenie w przeglądarce użyj wsparcia sprzętowego?

[...]

nie dam sobie uciąć ale na www moje wiatraki nie przyśpieszają.

[...]

juz w ogóle nie oglądam yt na www tylko wciągam linki do mpc hc
chyba jest nawet obsługa skoków do czasu. Nie trzeba pobierać całego filmu na dysk.

[...]
 zauważa jak chce zauważyć wystarczy task manager w trayu ;)

--
Piter

I always wanted to join the Venice carnival
Now Venice carnival joined me

Data: 2020-11-14 16:53:21
Autor: jedrek
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
"PiteR"
nie pomaga włączenie w przeglądarce użyj wsparcia sprzętowego?

To działało za czasów jak YT był flash-u
Obecnie dla YT nie ma to znaczenia czy jest zaptaszkowana ta akceleracja sprzętowa czy nie w przeglądarce.

Data: 2020-09-25 00:21:12
Autor: pioruns
On 24/09/2020 21:53, jedrek wrote:
[...]

Nie możesz sobie otworzyć task managera i zobaczyć czy brakuje proca,
czy grafiki? Użyj GPU-Z i Process Explorer jak chcesz mieć dokładne
wyniki. Zakładam że używasz Windy.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-09-27 22:59:58
Autor: jedrek
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
"pioruns" news:rkj9l9$rc5$1$piorunsnews.chmurka.net
Nie możesz sobie otworzyć task managera i zobaczyć czy brakuje proca,
czy grafiki?

Nie zrozumiałeś pytania. Pytałem o nowsze karty. Jakbym miał dostęp do całego wachlarza kart graficznych to bym po prostu sobie sam to sprawdził i nie musiał pytać.
Wstawiam nowszą i sprawdzam czy jest poprawa. Pytam o nowsze karty, których nie mam na stanie. Moja na pewno nie wspiera obecnie już tego kulawego ociężałego YT.
Po co kupować skoro się okaże, że nie ma żadnej poprawy w temacie.
Same materiały w h264  obecna moja karta wspiera sprzętowo gdy są odtwarzane z dysku, wtedy zapotrzebowanie na CPU płyty głównej jest praktycznie żadne.

Data: 2020-11-15 12:49:10
Autor: pioruns
On 27/09/2020 21:59, jedrek wrote:
[...]

Zrozumialem pytanie i odpowiadam - naucz sie myslec samodzielnie. Odpal Process Explorer i GPU-Z, zanotuj wyniki uzycia dwoch: CPU i GPU Core i zinterpretuj te wyniki. Jesli CPU masz wysycone to zadne GPU nie pomoze, tak samo jak masz GPU wysycone to musisz zmienic GPU. Myslenie nie boli.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-11-15 13:03:34
Autor: pioruns
On 15/11/2020 12:49, pioruns wrote:
[...]

Przyczytalem watek, uzywasz przedtopopowego CPU i GPU, i do tego Windows XP? I podpinasz to jeszcze do Internetu? Tragedia. Mozliwe, ze stara, dziurawa wersja przegladarki jaka uzywasz nie dziala po prostu z nowym YT z 2020 roku. Sprawdz jak twoj sprzet dziala na Linuksie np Linux Mint 20, a najlepiej pozbadz sie tego zlomu bedzie problem z glowy :)

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2021-02-01 23:14:25
Autor: jedrek
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
"pioruns" news:ror8v6$kr0$1$piorunsnews.chmurka.net

Przyczytalem watek, uzywasz przedtopopowego CPU i GPU, i do tego Windows XP? I podpinasz to jeszcze do Internetu? Tragedia.

Tragedia, bo co? Bo należy mieć wszystko najnowsze i brać udział w wyścigu donikąd najnowsze, coraz cięższe i coraz więcej zasobów pochłaniające?

Sprawdz jak twoj sprzet dziala na Linuksie np Linux Mint 20, a najlepiej pozbadz sie tego zlomu bedzie problem z glowy :)

Przeceniasz tego Linuxa, w którym tak zakochany jesteś.
Nie widzę aby tam miało coś lżej działać skoro tam coraz cięższe wersje FF są pakowane. Te popularne dystrybucje desktopowe linuxowe też jak widzę już podobna choroba ogarnęła od-windowsowa, coraz bardziej to ciężkie.

Data: 2021-02-17 12:38:24
Autor: pioruns
On 01/02/2021 22:14, jedrek wrote:
[...]

Cytat od Ciebie z pierwszego posta:
"strona ładuje się jak krew z nosa, bo proca brakuje na starej jednostce dwurdzeniowej na tej "nowoczesnej" stronie by załadować te wszystkie skaczące węże i wodotryski. "

Odpowiedz sobie sam, czy potrzebujesz upgrade :)

Sprawdz jak twoj sprzet dziala na Linuksie np Linux Mint 20, a najlepiej pozbadz sie tego zlomu bedzie problem z glowy :)

Przeceniasz tego Linuxa, w którym tak zakochany jesteś.

Nie uzywam Minta. Po prostu polecam go tym, co sie na innych nie znaja. Sam uzywam Debiana.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2021-02-19 07:30:09
Autor: Marcin Debowski
On 2021-02-17, pioruns <www@website.com> wrote:
[...]

Myślę, że poważniejszy problem to brak wsparcia dla łatania wszystkich dziur, które pojawiły się od czasu gdy wsparcie M$ dla XP się skończyło.

--
Marcin

Data: 2021-02-19 14:35:28
Autor: pioruns
On 19/02/2021 07:30, Marcin Debowski wrote:

[...]

Zgadza sie.. W krajach trzeciego swiata nadal uzywaja Windows XP, bo nie stac ich ani na nowy system, ani na nowy komputer. Nie wiedzialem, ze takie rzeczy wystepuja tez w Polsce.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2021-02-24 15:23:48
Autor: Roman Tyczka
W dniu 19.02.2021 o 15:35, pioruns pisze:
[...]

W Polsce tylko jeden idiota ma z tym problem, szum statystyczny, olać i zająć się czymś pożytecznym radzę.

--
pzdr
Roman

Data: 2021-02-25 15:55:22
Autor: jedrek
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
"pioruns"
Nie uzywam Minta. Po prostu polecam go tym, co sie na innych nie znaja. Sam uzywam Debiana.

Też nie używam (prócz odpalenia wersji live), bo na żadnych linuxach się nie znam, cokolwiek tam zrobić ponad to co domyślnie jest składnikiem takowego systemu i schody wielkie się zaczynają. A nawet pytając na grupie o linuxie odpowiedzi są takie, że po odpowiedzi jeszcze mniej wiem niż przed zadaniem pytania. Proste pytania, a odpowiedzi jak dla wtajemniczonego użytkownika i w rezultacie nie wiadomo o co chodzi, bo język odpowiedzi zbyt skomplikowany.
A jeżeli chodzi kartę graficzną, nie do końca z tym CPU jest tak, że jak już ledwo zipie to zmiana karty nic nie da (chyba, że znów coś w ostatnich latach się zmieniło i nowsza karta sama w sobie także stanowi większe obciążenie dla CPU, bo jakiś wzmożony ruch się tam odbywa między nimi i CPU dostaje dużo więcej danych do przemielenia niż na starszej karcie realizującej obsługę tej samej treści graficznej).
W epoce kart np. GF7200 tuner na gwizdku DVB-T potrafił się przycinać, po wymianie na kartę GT-220 jak ręką odjął (bo wdrożono sprzętowe h264 AVC dekodowanie w karcie), obciążenie CPU spadło o kilkadziesiąt procent, wręcz praktycznie w ogóle przestało być zaważalne obciążenie CPU. Stąd szukam pewnej analogii do nowszych kart, czy też zachodzi tu podobne zjawisko. Jak nie zachodzi to jednoznacznie to wskaż i nie bawimy się w wymianę karty.
Przykładowo dla GT-1030 widać opis "Smooth 4K video playback and HTML5 web browsing"
Czyli dedukuję, że materiał 4K dekoduje już sobie taka karta 1030 sprzętowo i nie zaprzęga CPU do tego procesu (tak jak w poprzednich seriach kart wdrożona sprzętowe dekodowanie AVC h264). A że youtube chodzi już w HTML5 to gdybam, że i tu powinno być coś zauważalne odciążenie. Czy raczej nic to nie wniesie?

Data: 2021-02-25 16:07:40
Autor: Roman Tyczka
W dniu 25.02.2021 o 15:55, jedrek pisze:
[...]

Problem polega na tym, że jesteś kompletnym ignorantem o bardzo ograniczonych możliwościach intelektualnych, po prostu, takiemu nie da się pomóc, z definicji. Zajmij się czesaniem psa albo kopaniem ogródka, tam stara szczotka czy łopata będzie działać tak samo jak dekadę temu. Komputery zostaw bardziej rozumnym istotom.

--
pzdr
Roman

Data: 2021-02-27 14:13:24
Autor: jedrek
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
"Roman Tyczka"
Problem polega na tym, że jesteś kompletnym ignorantem o bardzo ograniczonych możliwościach intelektualnych

Kolejny alfa i omega grupowa się odezwała.
Klasą uczonego jest to, że nawet ludziom o ograniczonych możliwościach intelektualnych potrafią pomóc.
Wskaż to ingoranctwo. Trzymanie się starych rozwiązań nie uważam za ignoranctwo tylko jestem wrogiem tych nowości, które przy okazji zapinają w tle dużo zbędnego balastu.
Ale jak zwykle nie można mieć innego zdania niż bóg Roman Tyczka, bo to oznacza, że jest jest ignorantem, według myśli przewodniej Romana Tyczki wręcz skrajnym debilem.

Data: 2021-02-27 14:56:38
Autor: pioruns
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
On 27/02/2021 13:13, jedrek wrote:
"Roman Tyczka"
[...]

Z calym szanunkiem dla Ciebie, przeczytalem twoj poprzedni post i ladnie sie wytlumaczyles, ale uzywanie Windows XP w 2021 roku i dorabianie jakichs protez do tego, mija sie zupelnie z celem. Jest to nie wspierany system, chociazby z punktu widzenia bezpieczenstwa. Sterownikow nowszych do tych kart co chcesz kupic tez juz niedostaniesz, Youtube moze nigdy nie dzialac tak jak nalezy, jak stare stery sa niedorobione albo nie maja jakiegos tam przyspieszania sprzetowego.
Daj sobie spokoj i przejdz na Linuksa albo kup sobie nowego kompa z Win 10. Inaczej wlasnie takie odpowiedzi bedziesz dostawal. Windows XP w dzisiejszych czasach to masochizm, marnacja czasu i ryzyko zawirusowania w mgnieniu oka, nikt nawet juz nie wie ile dziur zero-day tam siedzi.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2021-02-28 01:21:15
Autor: Marcin Debowski
On 2021-02-27, jedrek <wonzespamem@w.on> wrote:
Wskaż to ingoranctwo. Trzymanie się starych rozwiązań nie uważam za ignoranctwo tylko jestem wrogiem tych nowości, które przy okazji zapinają w tle dużo zbędnego balastu.

Nie uważam, że Roman powinien był napisać co napisał, ale ad meritum, świat się zmienia i czasami się zwyczajnie nie da z tym nic zrobić innego, tylko się dostosować. Dla szeroko pojętego dobra własnego i dobra innych. Twoja postawa przypomina sytuację, gdzie w ruchu lotniczym wprowadzono kupę środków zwiększających bezpieczeństwo i komfort podróży, ale nie, nie będziesz tego używał bo coś Ci się tam nie podoba i zamiast tego będziesz posuwał rozklekotaną awionetką, narażając również innych.

Zamiast skupiać się na łataniu XP, weź zainstaluj coś co ma nadal wsparcie dystrybucji/producenta a swoje wysiłki skieruj na dostosowanie tego czegoś do swoich potrzeb, tak aby Cię najmniej drażniło. Być może coś trzeba będzie zainwestować (tu powinna pojawić się reklama modnego tematu polizingowców :), ale czasami nie ma wyjścia. Tak się to robi. Bo to nie jest tak, że wszyscy są tacy do przodu i zachłyśnięci nowościami, a już szczególnie w tym miejscu. Zobacz, ja piszę na Newsy uzywając terminala tekstowego więc w oparciu o koncept kilkadziesiąt lat starszy niż Twoje XP. Ale to jest współeczesny terminal i nie łączę się z Internetem używając telnetu, czy innych narzędzi o wątpliwym poziomie bezpieczeństwa, albo takich, których nie da się dostosować do obowiązujących w danym miejscu standardów.

--
Marcin

Data: 2021-02-27 20:13:29
Autor: pueblo
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
Witaj Roman Tyczka, 25 lut 2021 w
news:6037bd3c$0$558$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
[...]

Hmm, tak se czytam i tylko powiem, że czasami zdarzało mi się pomyśleć o kimś czytając jego posty na usenecie "o, jaki buc" Teraz wiem, że to pewnie były twoje posty, Roman.

Data: 2021-03-01 11:52:47
Autor: Roman Tyczka
W dniu 27.02.2021 o 21:13, pueblo pisze:
[...]

Pojebało ci się, poczytaj miszcza jendreka, którego bronisz, ten typ to chodząca arogancja pomieszana z ignorancją, w co drugim poście atakuje mu pomagających, bo raczyli zwrócić uwagę, że coś źle zrobił lub czegoś nie zatrybił.
Jeśli tego nie widzisz to być może jesteś z tego samego obozu.

--
pzdr
Roman

Data: 2021-03-01 12:34:12
Autor: Marcin Debowski
On 2021-03-01, Roman Tyczka <romantyczka@hate.you.spammer> wrote:
[...]

Romek, nikt go nie broni. Po prostu, przepraszam, nie wypada, aby rozsądny facet, którym jesteś wrzucał takie teskty. Moderacja wypowiedzi poziomem rozmówcy powinna się sprowadzać do próby pomocy, lub zignorowania. Jeśli facet jest tak denny jak sugerujesz, to sens doerdolenia mu jest żaden. Nie będziesz miał z tego ostatecznie żadnej satysfakcji.

--
Marcin

Data: 2021-03-01 14:45:24
Autor: Roman Tyczka
[...]

Cóż mogę rzec... masz całkowitą rację wzdłuż i wszerz. I tak też w większości sytuacji robię, odpuszczam, ale czasem żyłka pęka jak widzę ile energii niektórzy wkładają w szereg kolejnych odpowiedzi (vide Grzegorz) i jaką reakcję dostają w odpowiedzi. Jestem tylko człowiekiem i mam granice irytacji.

--
pzdr
Roman

Data: 2021-03-23 23:42:30
Autor: Marcin Debowski
On 2021-03-25, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
Thu, 25 Feb 2021 15:55:22 +0100, w <uTOZH.158058$yMN2.13081@usenetxs.com>,
[...]

Tak.
Z tym, że do sprawdzenia czy 1030 dekoduje 4K czy tylko FHD.

GT 1030/2GB (taką mam) dekoduje nawet 4k/lib265.
Z tym, że nie sprawdzałem z YT a z filmikiem z GoPro.

--
Marcin

Data: 2021-02-01 23:14:15
Autor: jedrek
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
"pioruns" news:ror846$kcf$1$piorunsnews.chmurka.net

[...]

Średnio ta teoria trafia do mnie. Gdy miałem wcześniej kartę graficzną nie wspierającą dekodowania sprzętowego H264 to CPU dobijało do 80% w czasie odtwarzania filmu zrobionego kodekiem H264. Według twojej teorii wstawienie wówczas czegoś nowszego z kart graficznych mijałoby się z celeme, bo by CPU nie uciągnął GPU nowszej karty.
Po wymianie obciążenie CPU spadło do kilku %.
Problem w tym, że obecnie karta na YT nie wysyca GPU, obciążenie GPU wg programu GPU-Z przy odtwarzaniu YT to raptem kilka %, bo cały ciężar przetwarzanie idzie na CPU i ten dostaje 80% obciążenia.
Czyli historia się powtarza, przecudowali na stronie YT i karta graficzna tego nie rozumie.
Nic po takim myśleniu do tematu światła nowego nie wpadło.

Data: 2021-02-03 23:44:48
Autor: radekp@konto.pl
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
Mon, 1 Feb 2021 23:14:15 +0100, w <X2%RH.23034$Zu3d.10703@usenetxs.com>,
[...]

A w czym problem?
Wymuś naYT przesyłanie materiału w H264 i po problemie.

Data: 2021-02-10 15:15:54
Autor: jedrek
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
Wymuś naYT przesyłanie materiału w H264 i po problemie.

Jaki opis łopatologiczny jak to zrobić?
Zapewne tylko na najnowszych przeglądarkach działa.
Czyżby wtyczka jakaś do FF?

Generalnie pytanie wciąż pozostaje bez odpowiedzi.
Czy taka GT220 a powiedzmy np. GT1030 to będzie widoczna jakaś różnica w tych przeładowanych stronach jak YT, że to się tam wszystko muli? A po zmianie trochę łatwiej się to będzie ładować?
Czy raczej coraz nowsze karty to tylko ważna kwestia do graczy, a typowe oglądanie materiałów na stronie, albo z tunera gwizdka DVB-T nie ma już kompletnie znaczenia i od któregoś tam progu kart graficznych zmieniając je na coraz wyższe jako NIEgracz nic więcej przyspieszenia, mniejszej ociężałości nie ujrzymy? Jest taki próg powyżej którego numerek karty jest ważny tylko dla graczy, a dla kogoś kto nie gra, wystarczy model taki a taki? Jaki model dziś ustawia ten najniższy próg?
Rozumiem, że GTX v GT ma znaczenie tylko dla graczy, że wersja X ma dla nich przeważnie większego kopa i przy okazji jest większym piecykiem jeżeli ten sam numer.

Data: 2021-02-11 13:45:48
Autor: radekp@konto.pl
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
Wed, 10 Feb 2021 15:15:54 +0100, w <uURUH.227151$OYL9.199089@usenetxs.com>,
> [...]

Jaki opis łopatologiczny jak to zrobić?
Zapewne tylko na najnowszych przeglądarkach działa.

Wtyczki do przeglądarek.

[...]

Sprawdź i opisz wrażenia. Zajmie ci to mniej czasu niż napisanie tego posta.

Data: 2021-02-17 13:08:54
Autor: jedrek
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
"radekp"
Sprawdź i opisz wrażenia. Zajmie ci to mniej czasu niż napisanie tego posta.

A ty dalej swoje mądrości...
Wyłączenie kompa, wyjęcie karty, wstawienie innej testowanej, zainstalowanie sterowników, na pewno nie zajmie mniej czasu niż napisanie 10 zdań na grupę.
Już wcześniej pisałem, że jakby miał swobodny dostęp do całej gamy współczesnych kart graficznych, to sam robię namacalne testy i nie zadaję pytań. I nie ma problemu, że testy by trwały nawet i 3h. Z braku dostępności do meteriału porównawczego po prostu pytam. A że dostępu nie mam, to pytam o opinię innych, bo nie będę kupował 10 wersji kart aby wybrać jedną z nich, powyżej której inne nowsze nic nie wnoszą do rozważanego tematu.
Generalnie idąc twoim dziwnym tropem, to każde zapytanie czy to na grupach czy na forach można zbyć: sam sobie sprawdź...

Data: 2021-02-22 15:47:00
Autor: radekp@konto.pl
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
Wed, 17 Feb 2021 13:08:54 +0100, w <pH7XH.16645$%ir4.6848@usenetxs.com>,
> [...]

Wyłączenie kompa, wyjęcie karty, wstawienie innej testowanej, zainstalowanie sterowników, na pewno nie zajmie mniej czasu niż napisanie 10 zdań na grupę.

Przecież twoja karta wspiera H264. To go wymuś w przeglądarce na YT i sprawdź.

[...]

Na każdej karcie graficznej z H264 YT będzie działał tak samo lub w zbliżony
sposób. Z dokładnością oczywiście do wspieranego formatu H264, bo mp. Twoja
może nie wspierać 4k60fps itp.

Data: 2020-09-25 00:47:17
Autor: Smok Eustachy
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
W dniu 24.09.2020 o 22:53, jedrek pisze:
/.../
Czy raczej w obecniej formie YT cała praca spada na CPU płyty głównej i karta graficzna tu już niewiele ma do roboty? Wymiana na coś o większej mocy obliczeniowej nic nie wniesie do sprawy?

https://youtu.be/hY7m5jjJ9mM idzie na Athlonie X2 550 z GF GT 520
Ale 2 rdzenie idą na maxa 3.1 Ghz

Więc może Ci trochę brakuje pałera po prostu.
System PCLOS u mnie

Data: 2020-09-28 02:02:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej

"Smok Eustachy" 5f6d21f6$0$542$65785112@news.neostrada.pl

https://youtu.be/hY7m5jjJ9mM idzie na Athlonie X2 550
z GF GT 520 Ale 2 rdzenie idą na maxa 3.1 Ghz

Ten film na VBoxie pod WXP i bezpośrednio a do tego jeszcze
w tle druga część o Morawieckim -- CPU Acera na 3/4...
(czyli naraz 3 filmy -- 2 na 1080 i 1 (o Morawieckim) na 720)
CPU -- i5 7200U 2.5 GHz
GPU -- GF 940 MX

     https://www.youtube.com/watch?v=2MhRT0bf1CE na 720
     https://youtu.be/2MhRT0bf1CE?t=2448 [skąd to znam?...
     trotyl, pociski artyleryjskie, pancerfausty... zasadę
     (ale nie kwas?) rażenia ;) znałem... kumulacja,
     wyściółkowa wiącha ;) miedziana topiąca to i owo
     na swej drodze q zniszczeniu celu...]

Na 720 oglądam (podczas ćwiczeń okołokręgosłupowych)
godzinami, co chcę na F-S (C2D i AtiR ileś), o ile
YT daje 720. W tle zazwyczaj to i owo jeszcze zaprzęgam...

-=-

YT daje różne możliwości, w tym jakieś ;) hipernowoczesne...

-=-

BTW ww. filmu -- trzeba ZAWSZE pamiętać, że koty to dranie!!! ;)

[zaś MMorawiecki to podatkowy dyletant -- jego zerowy PIT czy ,,obrotowe
wspomaganie'' PFR świadczą wyraźnie o zerowym poziomie... PIT zerowy, ale
ZUS -- nie a przeca składki ZUSowe odliczane są i od podstawy, i od podatku;
PIT zero, ale gdy ZUS płaci chorobowe, to już niekoniecznie zero, gdyż chorobowe
pod ów zerowy PIT nie podpada... CHAOS, żeby nie napisać wprost -- BURDEL!!!
'obroty' w PFR?... dupek w knajpie obraca ;) obrotami; księgowy zna 'przychody'
itp... ale tu dopiero jest początek ,,obracania''... ;) kontroler PFR weryfikować
miaU deklaracje VAT7, ale zgłaszający miał podać przychód z KPiR a (wbrew pozorom?)
te wartości mogą być różne, bo chociażby zaliczki są księgowane do VAT bezzwłocznie,
zaś do KPiR dopiero w czasie rozliczania faktury końcowej... niemal KAŻDA nowelizacja
podatkowa MMorawieckiego pokazuje, że ten człowiek przebywa daleko od polskich spraw
i swą głupotą rujnuje polską gospodarkę... premier rządu RP -- ZERO podatkowe...
,,postojówki'' nie wpływają na PIT? -- jak mogą nie wpływać, skoro zmniejszają
'rozchody'?... do 'przychodów', 'rozchodów' i 'dochodów' należy dopisać ,,merytoryczne ;)
odchody'' MMorawieckiego... -- myśli me kreuję jako księgowa pomoc biurowa... gdy
dziennie przybywało mniej niż 300 osób -- MMorawiecki dał ponad 300 mld pln, wiec
teraz chyba czas na 1.5 bln pln?... papier ;) jest cierpliwy, także ,,papier
wartoąciowy'' -- ale przyszłe pokolenia muszą spłacić te obłędne zobowiązania...
czym spłacą? -- brakiem rozwoju!!! niemal cały świat będzie rozwijał się, ale
Polska i Polacy -- niekoniecznie... (trochę wolniej niż reszta?) Chińczyk będzie
zarabiał 100 razy więcej niż Polak... w morzu/oceanie gigantycznych spłat utonie
spłacanie mienia pożydowskiego, którego tak wytrwale broni ;) JKaczyński...
by pozyskać także głosy antysemitów...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-09-25 07:29:22
Autor: heby
On 24/09/2020 22:53, jedrek wrote:
Czy karta graficzna ma obecnie jakiś wpływ na ociężałe YT?

YT zmienia właśnie domyślny kodek na AV1. Robią z tym eksperymenty. Może trafiasz na takie eksperymenty. Ponadto domyślny kodek VP9 może nie mieć wsparcia sprzętowego na starych złomach. W opcjach filmu masz "stats for nerds", tam jest informacja o kodeku.

Data: 2020-09-27 23:04:15
Autor: jedrek
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
"heby"
YT zmienia właśnie domyślny kodek na AV1.

Które karty to sprzętowo wspierają?

Ponadto domyślny kodek VP9 może nie mieć wsparcia sprzętowego na starych złomach.

Od której karty nvidii to wsparcie się pojawiło dla VP9?

Data: 2020-09-27 23:20:56
Autor: radekp@konto.pl
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
Sun, 27 Sep 2020 23:04:15 +0200, w <j77cH.6962$eq3.409@usenetxs.com>, "jedrek"
<wonzespamem@w.on> napisał(-a):

"heby"
> YT zmienia właśnie domyślny kodek na AV1.

Które karty to sprzętowo wspierają?

"Masz dodatek h264ify, który wymusza dekodowanie video za pomocą H264 na yt"

Data: 2020-09-28 09:08:29
Autor: ąćęłńóśźż
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
Jak się ten dodatek instaluje?

-- -- -
"Masz dodatek h264ify, który wymusza dekodowanie video za pomocą H264 na yt"

Data: 2020-09-28 10:13:16
Autor: ąćęłńóśźż
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
OK, widzę że do każdej przeglądarki trzeba dodać osobno jako add-on.

-- -- -
Jak się ten dodatek instaluje?

Data: 2020-11-14 20:15:12
Autor: jedrek
Karta graficzna, Youtube wtyczka FF h264ify
<radekp@konto.pl news:5h02nf1uk5rem6norshfpao5mj25uail464ax.com
"Masz dodatek h264ify, który wymusza dekodowanie video za pomocą H264 na yt"

Czy da się obejść komunikat :"Instalacja została przerwana, ponieważ dodatek jest uszkodzony"? Uszkodzenie polega na tym, że nie mam dedykowanej przeglądarki na XP, sta błędnie ją rozpoznaje jako uszkodzoną. Dodatek na moich wersjach FF i jego klonach nie chce się instalować. Metoda jakaś by się przydała na uczynienie wtyczek nie czepiających się o wersje tylko instalujących się. Wojna o numerek wersji zapewne.
YT na odmianach FF działa (przeglądarka Serpent/UXP for XP!), ale wtyczka jest niekompatybilna.

Data: 2020-09-28 19:42:33
Autor: heby
On 27/09/2020 23:04, jedrek wrote:
YT zmienia właśnie domyślny kodek na AV1.
Które karty to sprzętowo wspierają?

Poprzez CUDA i OpenCL ta, na które implementacje napisano.

Ponadto domyślny kodek VP9 może nie mieć wsparcia sprzętowego na starych złomach.
Od której karty nvidii to wsparcie się pojawiło dla VP9?

https://en.wikipedia.org/wiki/VP9#Hardware_device_support

Śjakies GTXy 9xx.

Data: 2020-09-28 00:29:42
Autor: radekp@konto.pl
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
Thu, 24 Sep 2020 22:53:27 +0200, w <cH7bH.2253436$wVe.300899@usenetxs.com>,
"jedrek" <wonzespamem@w.on> napisał(-a):

Czy karta graficzna ma obecnie jakiś wpływ na ociężałe YT?
Załóżmy, że obecnie na pokładzie jest już dziś przeciętna karta GeForce GT220.

GT220 nie wspiera max VP9.

Zainstaluj ten dodatek, o którym wspomniałem wcześniej, i zapomniej o
problemie.

Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej