Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej

Data: 2020-09-24 22:32:52
Autor: PiteR
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
in <news:cH7bH.2253436$wVe.300899usenetxs.com>
user jedrek pisze tak:

Czy karta graficzna ma obecnie jakiś wpływ na ociężałe YT?

Jest kolosalna różnica przy oglądaniu 4K ;)
Taką mam to 1080p nie zauważa. Dopiero przy 4K 60fps muszę
pozamykać programy żeby zwolnić trochę ramu mam 8gb. Przy 16gb
nic nie zamykam.

https://tinyurl.com/ya2cjflh

Załóżmy, że obecnie na pokładzie jest już dziś przeciętna karta
GeForce GT220.
Za czasów jak YT biegał we flashu śmigało to elegancko.

wspominam flash jako same problemy

Czy np. wstawienie w jej miejsce czegoś nowszego o podobnym TPD,
żeby grzejnictwa nie było, coś może poprawić w kwestii płynności
YT? Sama strona ładuje się jak krew z nosa, bo proca brakuje na
starej jednostce dwurdzeniowej na tej "nowoczesnej" stronie by
załadować te wszystkie skaczące węże i wodotryski.

yt można oglądać w playerach mpc vlc wtedy odpadają węże i wodotryski.
Czy raczej w obecniej formie YT cała praca spada na CPU płyty
głównej i karta graficzna tu już niewiele ma do roboty? Wymiana na
coś o większej mocy obliczeniowej nic nie wniesie do sprawy?

jak karta dekoduje video to procek nie wychodzi poza 15%

--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę

Data: 2020-09-27 15:05:09
Autor: jedrek
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
"PiteR"
jak karta dekoduje video to procek nie wychodzi poza 15%

Ale ta obecna stara karta nie dekoduje tego video oglądając przez stronę w obecnym wydaniu YT.
Gdy YT materiały miało obsługiwane przez flashplayer to karta pięknie to
dekodowała i obciążenie procka na 1080 był kilka %
Obecnie jak YT zrobione w html5 to ta sama karta nie umie tego sprzętowo dekodować.
Oczywiście jak sobie taki materiał pobiorę na dysk to wtedy już nie ma problemu, bo znów dekodowanie sprzętowe robi grafika i obciążenie CPU co najwyżej kilka % dla 1080.
Obecnie oglądając na stronie w 1080 obciążenie dobija chwilami do 90% (zapewne obsługa innych skaczących g... jakie obecnie otaczają film, jakieś płynące czaty i inne dzikie węże) a średnio oscyluje wokół 50-60% na starym dwurdzeniowcu AMD, chwilami lubi złapać przycięcie, za czasów flasha szło to ze strony bez zacinek.

I teraz pytanie czy któreś ze współczesnych kart dekodują to co YT wypluwa w locie na stronie?
Czy też raczej wszystko zrzucone na CPU? Oczywiste, że jak ktoś ma mocny procesor to tego nie zauważa, że zamiast grafiki całą robotę odwala CPU.

Data: 2020-09-28 00:32:59
Autor: radekp@konto.pl
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
Sun, 27 Sep 2020 15:05:09 +0200, w <960cH.2272669$wVe.1457386@usenetxs.com>,
"jedrek" <wonzespamem@w.on> napisał(-a):

I teraz pytanie czy któreś ze współczesnych kart dekodują to co YT wypluwa w locie na stronie?

Te:

GeForce GTX 750 SE, GTX 950, GTX 960 GM206 VP7 F January 2015
Introduced VP9 and HEVC (Main and Main 10) video decoding
GeForce GTX TITAN X, GeForce GTX 980 Ti GM200 VP6 E March 2015
GeForce GTX 1070, GTX 1070 Ti, GTX 1080 GP104 VP8 H May 2016
Introduced VP9 and HEVC decoding at 8K and HEVC Main 12
GeForce GTX 1060 GP106 VP8 H July 2016
NVIDIA TITAN Xp, TITAN X, GeForce GTX 1080 Ti GP102 VP8 H August
2016
GeForce GTX 1050, GTX 1050 Ti GP107 VP8 H October 2016
GeForce GT 1030, MX150 GP108 VP8 H May 2017
Tesla V100-SXM2, V100-PCIE, NVIDIA TITAN V, Quadro GV100 GV100 VP9
I November 2017
NVIDIA TITAN RTX, GeForce RTX 2080 Ti TU102 VP10 J September 2018
Introduced HEVC video decoding of 4:4:4 profiles
GeForce RTX 2080 Super, RTX 2080, RTX 2070 Super TU104 VP10 J
September 2018
GeForce RTX 2060, RTX 2060 Super, RTX 2070 TU106 VP10 J October
2018
GeForce GTX 1650 Super, GTX 1660, GTX 1660 Super, GTX 1660 Ti TU116 VP10
J February 2019
GeForce GTX 1650 TU117 VP10 J April 2019
Nvidia A100 GA100 VP10 J May 2020
Nvidia GeForce RTX 3090, RTX 3080 GA102 VP11 K September 2020
AV1 fixed-function hardware decoding
Nvidia GeForce RTX 3070

Data: 2020-09-28 00:34:32
Autor: radekp@konto.pl
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
Mon, 28 Sep 2020 00:32:59 +0200, w
<om42nfhuak5ib1ptaq14mdok9m3u7qo45o@4ax.com>, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> napisał(-a):

GeForce GTX TITAN X, GeForce GTX 980 Ti GM200 VP6 E March 2015

Sprostowanie -- te wyżej nie wspierają VP9.

Data: 2020-09-28 23:29:37
Autor: radekp@konto.pl
<radekp@konto.pl> napisał(-a):

> [...]

GeForce GTX 1650 TU117 VP10 J April 2019
Nvidia A100 GA100 VP10 J May 2020
Nvidia GeForce RTX 3090, RTX 3080 GA102 VP11 K September 2020

PS. Nie patrz na te VP7, VP8 za nazwami kart -- to dotyczy czegoś innego niż
googlowe VP9.

Data: 2020-11-14 16:36:18
Autor: jedrek
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
radekp@konto.pl news:om42nfhuak5ib1ptaq14mdok9m3u7qo45o4ax.com

GeForce GTX 750 SE.....

[CIACH]

Które wskazane przez ciebie karty są tymi ostatnimi które jeszcze zagadają pod XP?
Czytałem gdzieś jak ktoś tam próbował ożenić kartę z rodziny 1060 z XP ale to już mu nie do końca chciało gadać.
Sterowniki dla XP kończą się się na rodzinie 700 czy wyżej to sięga? Robiąc próby szukania sterownika pod XP, wyszukiwarka https://www.nvidia.com/Download/index.aspx kończy na progu GeForce 700 Series.
Chyba, że ktoś klepnął jakieś nieoficjalne sterowniki do wyższych kart nvidii pod XP?
GTX to są podrasowane GT? Czym to się różni?

Data: 2020-11-15 17:35:30
Autor: radekp@konto.pl
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
Sat, 14 Nov 2020 16:36:18 +0100, w <SPSrH.75624$dQe.38429@usenetxs.com>,
> [...]

[CIACH]

Które wskazane przez ciebie karty są tymi ostatnimi które jeszcze zagadają pod XP?

No tu nie pomogę :)

A na defaultowych nie pójdą? Coś tam XP chyba miał.

Data: 2020-09-28 22:47:53
Autor: PiteR
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
in <news:960cH.2272669$wVe.1457386usenetxs.com>
user jedrek pisze tak:

"PiteR"
jak karta dekoduje video to procek nie wychodzi poza 15%

Ale ta obecna stara karta nie dekoduje tego video oglądając przez
stronę w obecnym wydaniu YT.

nie pomaga włączenie w przeglądarce użyj wsparcia sprzętowego?

[...]

nie dam sobie uciąć ale na www moje wiatraki nie przyśpieszają.

[...]

juz w ogóle nie oglądam yt na www tylko wciągam linki do mpc hc
chyba jest nawet obsługa skoków do czasu. Nie trzeba pobierać całego filmu na dysk.

[...]
 zauważa jak chce zauważyć wystarczy task manager w trayu ;)

--
Piter

I always wanted to join the Venice carnival
Now Venice carnival joined me

Data: 2020-11-14 16:53:21
Autor: jedrek
Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
"PiteR"
nie pomaga włączenie w przeglądarce użyj wsparcia sprzętowego?

To działało za czasów jak YT był flash-u
Obecnie dla YT nie ma to znaczenia czy jest zaptaszkowana ta akceleracja sprzętowa czy nie w przeglądarce.

Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej