Karta graficzna dla architekta/budowlańca

Data: 2010-01-01 19:34:14
Autor: CUT_INZ
Karta graficzna dla architekta/budowlańca
Witam,

Chciałbym kupić znajomej prezent. Znajoma jest budowlańcem/architektem. Pracuje w AutoCadzie, Mathcadzie, Robocie i takich tam podobnych.

Obecnie posiada juĹĽ wiekowego kompa z kartÄ… graficznÄ… GF 6600 i procesorem Celeron 2.8GHz + 3GB ramu.

Czy jeśli kupię jej jako prezent kartę graficzną nVIDIA QUADRO FX1500 256MB/256-bit to odczuje ona znaczącą poprawę?

Tak z czystej ciekawości, czy na nVIDIA QUADRO da się grać w gry??

Data: 2010-01-01 20:25:10
Autor: BartekK
W dniu 2010-01-01 19:34, CUT_INZ pisze:
[...]
256MB/256-bit to odczuje ona znaczÄ…cÄ… poprawÄ™?
A ten FX1500 to będzie na AGP? (czy przypadkiem na pci-e nie jest?)
Zależy jaki ten Autocad - jeśli to jest "full" a nie LT, to sprawdz jaka wersja, i czy dana grafika jest na liście obsługiwanych.
Jeśli używa tylko LT i 2D, to nic grafika nie da, ale jeśli 3D, to po: - wsadzeniu grafiki zgodnej z lista dla danego autodaca
- wgraniu sterownika j.w.
- uaktywnieniu obsługiwanych przez dana grafike/driver przyspieszen 3D w samym autocadzie (chyba z linii tekstowej config3d czy 3dconfig sie pisalo?)
.... będzie obsługiwać trochę rzeczy sprzętowo (opengl) na grafice (cieniowania, obroty 3d, skalowania linii pod skosem itp)

Tak z czystej ciekawości, czy na nVIDIA QUADRO da się grać w gry??
Da sie, zwłaszcza te które używają OpenGL a nie DX (sprawdź jaki/jak DX te Quadro obsługuje).

Data: 2010-01-01 20:49:13
Autor: CUT_INZ
W dniu 01-01-2010 20:25, BartekK pisze:

[...]

Ma być na pci-e. (Wystarczy jak płyta gł. ma gniazdo pci-e 16x?)
Z tego co się orientuje to ma programy w pełnych dostępnych wersjach.
Czyli powinno być lepiej w 3D na QUADRO niż na zwykłym GeForce?

Data: 2010-01-02 16:47:16
Autor: Giecze
CUT_INZ wrote:

Chciałbym kupić znajomej prezent. Znajoma jest budowlańcem/architektem. Pracuje w AutoCadzie, Mathcadzie, Robocie i takich tam podobnych.

Obecnie posiada już wiekowego kompa z kart± graficzn± GF 6600 i procesorem Celeron 2.8GHz + 3GB ramu.

Czy je¶li kupię jej jako prezent kartę graficzn± nVIDIA QUADRO FX1500 256MB/256-bit to odczuje ona znacz±c± poprawę?

Karty "zawodowe" (FireGL, Quadro) maj± bardziej dopracowane sterowniki
pod narzędzia 3D. Często to samo można osi±gn±ć hackuj±c "cywilne"
karty, ale to bywa uci±żliwe. Poprawa wydajno¶ci może być bardzo duża
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=7107053&linkID=9240618

Tak z czystej ciekawo¶ci, czy na nVIDIA QUADRO da się grać w gry??

OIW bez problemu.

Grzegorz

Data: 2010-01-02 17:16:09
Autor: Radosław Sokół
CUT_INZ pisze:
Obecnie posiada już wiekowego kompa z kart± graficzn± GF 6600 i procesorem Celeron 2.8GHz + 3GB ramu.

Obawiam się, że to *procesor* jest w±skim gardłem je¶li chodzi
o wydajno¶ć pracy. Większo¶ć pracy w AutoCADzie czy MathCADzie
to proste operacje nie-graficzne na danych. Karta grafiki do-
piero zaczyna mieć znaczenie w momencie, gdy zaczyna się gene-
rować wizualizacje 3D.

Czy je¶li kupię jej jako prezent kartę graficzn± nVIDIA QUADRO FX1500 256MB/256-bit to odczuje ona znacz±c± poprawę?

Nie sprawdzałem, ale osobi¶cie w±tpię.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-01-02 17:36:03
Autor: Giecze
Radosław Sokół wrote:

...Karta grafiki do-
piero zaczyna mieć znaczenie w momencie, gdy zaczyna się gene-
rować wizualizacje 3D.

Dokładniej - przy pracy/obróbce w widoku 3D w czasie rzeczywistym.
Do renderingu karta (zwykle) się nie przydaje wcale.

Grzegorz

Karta graficzna dla architekta/budowlańca