Karta graficzna do tv full hd

Data: 2015-09-02 14:39:56
Autor: Podmiot Liryczny
Karta graficzna do tv full hd
Pewna Sarmatka ma wiekowy komputer pentium 4 2.8 ht z kartą radeon 9200 (256mb) z 2 Gb ram ddr i systemem win xp, podłączone do telewizora full hd. Chodzi to tak sobie i często trzeba na youtubie zmniejszać obraz do okienka albo drastycznie rozdziałkę, bo tnie i to zarówno obraz jak i dźwięk.
Nie mam zbyt wielu doĹ›wiadczeĹ„ z puszczaniem obrazu na tv, ale mam na stanie firmowy komputer lenowo z c2d 2.40 (E 6600), z 3 Gb ramu ddr2 z xp prof,  bez karty graficznej. Co tam byĹ‚oby trzeba wĹ‚oĹĽyć, ĹĽeby Ĺ›migaĹ‚o to bez zajÄ…knięć (i lepiej niĹĽ te pentium i radek)?
Na allegro jest pełno kart Radeon 3450 za kilkanaście zł. Czy taki zestaw da radę i się nie spoci?
Albo jakaś inna propozycja (może puścić obraz i dźwięk po hdmi, bo to zawsze mniej kabli?).
Chciałbym wydać na kartę max ok 100 zł, czy warto licytować jakąś 4830 albo 5450? I czy ten procesor nie okaże się wąskim gardłem?

--
LP PL

Data: 2015-09-02 13:59:06
Autor: 2late
On 02/09/15 13:39, Podmiot Liryczny wrote:

Albo jakaś inna propozycja (może puścić obraz i dźwięk po hdmi, bo to
zawsze mniej kabli?).

A jak teraz puszczasz ten obraz i dzwiek?

Data: 2015-09-02 09:58:29
Autor: lesspe3
W dniu ¶roda, 2 wrze¶nia 2015 15:14:14 UTC+2 użytkownik 2late napisał:
On 02/09/15 13:39, Podmiot Liryczny wrote:

> Albo jaka¶ inna propozycja (może pu¶cić obraz i dĽwięk po hdmi, bo to
> zawsze mniej kabli?).

A jak teraz puszczasz ten obraz i dzwiek?

D-subem i mini jackiem.

Pozdr.
LP

Data: 2015-09-02 22:07:56
Autor: 2late
On 09/02/2015 05:58 PM, lesspe3@gmail.com wrote:
W dniu środa, 2 września 2015 15:14:14 UTC+2 użytkownik 2late napisał:
[...]

Przez chwile myslalem ze po wi-fi na jakies smart tv :)
A w twoim przypadku hdmi to jakosc poprawi ale chyba nie szybkosc, czyli przycinanie.

Data: 2015-09-02 19:49:30
Autor: maX

Użytkownik "Podmiot Liryczny" <ummagumma@microsoft.pl> napisał w wiadomości news:ms6qmo$mf1$1node1.news.atman.pl...
[...]

Gdyby miał już PCI-Express, a nie AGP to nawet do niego dałoby się wsadzić kartę z hardwarową akceleracją filmów na youtube.

Na allegro jest pełno kart Radeon 3450

W Radeonach akceleracja youtube zaczyna siÄ™ od serii 4xxx...

za kilkanaście zł.

.... i właśnie dlatego Radeony 3xxx są tak tanie.

Czy taki zestaw da radÄ™ i siÄ™ nie spoci?

Do filmów youtube pod flashem wystarczy karta z akceleracją (Radeony 4xxx i wyżej, Geforce 8xxx i wyżej), procesor dowolny. Ale od pewnego czasu yt przechodzi z flasha na HTML5 z własnym kodekiem vp9, który nie jest jeszcze przyspieszany przez żadną kartę graficzną (tanie karty posiadające taką funkcję pojawią się nie wcześniej niż za rok). Czyli wszystko liczy wtedy procesor, a E6600 i tak będzie dużo szybszy niż P4 2.8.

Chciałbym wydać na kartę max ok 100 zł, czy warto licytować jakąś 4830

Jak nie do gier to 4830 będzie za mocna (i prądożerna).

I czy ten procesor nie okaże się wąskim gardłem?

Pod flashem (da się go póki co wymusić zamiast HTML5) i kartą ze wspomaganiem yt procesor może byc dowolny.

Data: 2015-09-02 12:44:14
Autor: lesspe3
Karta graficzna do tv full hd
W dniu ¶roda, 2 wrze¶nia 2015 19:49:32 UTC+2 użytkownik maX napisał:
Użytkownik "Podmiot Liryczny" <ummagumma@microsoft.pl> napisał w wiadomo¶ci

Do filmów youtube pod flashem wystarczy karta z akceleracj± (Radeony 4xxx i wyżej, Geforce 8xxx i wyżej), procesor dowolny. Ale od pewnego czasu yt przechodzi z flasha na HTML5 z własnym kodekiem vp9, który nie jest jeszcze przyspieszany przez żadn± kartę graficzn± (tanie karty posiadaj±ce tak± funkcję pojawi± się nie wcze¶niej niż za rok). Czyli wszystko liczy wtedy procesor, a E6600 i tak będzie dużo szybszy niż P4 2.8.

> Chciałbym wydać na kartę max ok 100 zł, czy warto licytować jak±¶ 4830

Jak nie do gier to 4830 będzie za mocna (i pr±dożerna).

> I czy ten procesor nie okaże się w±skim gardłem?

Pod flashem (da się go póki co wymusić zamiast HTML5) i kart± ze wspomaganiem yt procesor może byc dowolny.

Mam 4670 w innym kompie i od kumpla mogę mieć 5770. Faktycznie ten pierwszy ci±gnie 2 razy mniej pr±du to pójdzie do tv, a tego drugiego spróbuję upchn±ć na jego miejsce, tylko bydle strasznie duży jest. Teraz tak - ten 4670 ma hdmi, czy będę mógł z karty pu¶cić tym kablem również dĽwięk? Czy to wymaga jakiej¶ gimnastyki?

Pozdr.
LP

Data: 2015-09-03 19:18:19
Autor: qwerty
Karta graficzna do tv full hd
UĹĽytkownik "maX"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:ms7cra$p5e$1@news.icm.edu.pl...
Gdyby miał już PCI-Express, a nie AGP to nawet do niego dałoby się wsadzić kartę z hardwarową akceleracją filmów na youtube.

Nie prawda.

W Radeonach akceleracja youtube zaczyna siÄ™ od serii 4xxx...
Bzdury. Większych kłamstw dawno nie czytałem.

Data: 2015-09-03 21:45:37
Autor: maX

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:ms9vcu$okb$1usenet.news.interia.pl...
[...]

No można wsadzic i kartę na PCI z akceleracją, ale to chyba przerost formy nad treścią.

W Radeonach akceleracja youtube zaczyna siÄ™ od serii 4xxx...
Bzdury.

Udowodnij to !
:):):)

Większych kłamstw dawno nie czytałem.

Tabela kompatybilności:
http://www.tomshardware.com/reviews/adobe-flash-10.1-performance-hardware-acceleration,2805-4.html

Data: 2015-09-04 17:20:37
Autor: qwerty
Karta graficzna do tv full hd
UĹĽytkownik "maX"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:msa810$d0j$1@news.icm.edu.pl...
[...]

Kto normalny uĹĽywa flasha na youtube? Flash jest bardziej dziurawy od sera.
Rodzina 2xxx obsługuje UVD.
Teraz zagadka dla ciebie - od jakiej wersji firefox obsługuje.
Zresztą z tego co pamiętam to VLC obsługuje UVD, więc można oglądać youtube przez UVD.

Data: 2015-09-08 14:12:15
Autor: maX

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:msccs8$on8$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Ale za to pod flashem można wykorzystać wsparcie hardwarowej akcleracji GPU, a pod vp9 nie.

Rodzina 2xxx obsługuje UVD.

Tak, ale na yt działa dopiero od Radków 4xxx.

Teraz zagadka dla ciebie - od jakiej wersji firefox obsługuje.

Obsługuje co?

Zresztą z tego co pamiętam to VLC obsługuje UVD, więc można oglądać youtube przez UVD.

Chodzi o zwykłego usera, który będzie oglądał filmy yt w przeglądarce, a nie w VLC.

Data: 2015-09-03 08:20:55
Autor: Jacek Maciejewski
Karta graficzna do tv full hd
Dnia Wed, 02 Sep 2015 14:39:56 +0200, Podmiot Liryczny napisał(a):

Chodzi to tak sobie i często trzeba na youtubie zmniejszać obraz do okienka albo drastycznie rozdziałkę, bo tnie i to zarówno obraz jak i dĽwięk.

No to się zastanów czy przypadkiem winy nie ponosi zbyt mała szybko¶ć
jej łacza internetowego.
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.

Data: 2015-09-03 10:42:45
Autor: Podmiot Liryczny
[...]

No tak, bo to play na kartę z modemem huawei 3131 jest. Jak to sprawdzić? Jest jaki¶ program, który działaj±c w tle pokazuje parametry, które można potem zinterpretować?

--
LP PL

Data: 2015-09-03 20:03:50
Autor: BQB
W dniu 2015-09-03 o 10:42, Podmiot Liryczny pisze:
[...]

Najpro¶ciej to podczas odtwarzania wcisn±ć pause i poczekać z minutkę, potem kontynuować odtwarzanie, jak przez jaki¶ czas będzie szło normalnie i potem zacznie się znów ci±ć, to wina ł±cza, jak zacznie się ci±ć odrazu, to wina sprzętu. Na YT jest taki pasek postępu - buforowanie, który powinien być szybszy niż znacznik miejsca odtwarzania.

Data: 2015-09-04 10:43:52
Autor: Podmiot Liryczny
W dniu 2015-09-03 o 20:03, BQB pisze:

[...]

No tak, to akurat proste. Podobno przycina z buforem załadowanym, więc to raczej wina sprzętu. Będę na miejscu, to sprawdzę jeszcze w menadżerze jak tam z użyciem procesora i pamięci.
Dzięki.

--
LP PL

Data: 2015-09-08 11:47:35
Autor: jureq
Karta graficzna do tv full hd
Dnia Thu, 03 Sep 2015 20:03:50 +0200, BQB napisał(a):

Najprościej to podczas odtwarzania wcisnąć pause i poczekać z minutkę,
potem kontynuować odtwarzanie, jak przez jakiś czas będzie szło
normalnie i potem zacznie się znów ciąć, to wina łącza, jak zacznie się
ciąć odrazu, to wina sprzętu. Na YT jest taki pasek postępu -
buforowanie, który powinien być szybszy niż znacznik miejsca
odtwarzania.

Niekoniecznie. Nie wiem jak to jest w windows, ale w linuksowym firefoksie jeśli nawet mamy dużo w buforze ale pojawi się opóźnienie transmisji, to też tnie wyświetlanie.

Data: 2015-09-18 19:59:43
Autor: Michal Lukasik
On 02/09/2015 13:39, Podmiot Liryczny wrote:

Chciałbym wydać na kartę max ok 100 zł, czy warto licytować jak±¶ 4830
albo 5450? I czy ten procesor nie okaże się w±skim gardłem?

Polecam HD5450, w tej cenie kupisz jaki¶ z 1GB i pasywnym chłodzeniem, jeszcze na piwo wystarczy. Z zalet to TDP max 20W, dĽwięk bez problemów pu¶cisz po HDMI no bezproblemowa praca pod Linuxem jako bonus.
Co do CPU jako w±skiego gardła to nie jestem pewien, dawno nie miałem na blacie takiego staruszka.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-09-20 07:59:09
Autor: Poldek
Michal Lukasik wrote:
[...]

Czy zadziała na PCIe x16 ver 1.0?

Data: 2015-09-20 12:24:11
Autor: TurboPascal
W dniu niedziela, 20 wrze¶nia 2015 07:59:03 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

Czy zadziała na PCIe x16 ver 1.0?

Karta Asus HD5770 odmówiła jakiejkolwiek współpracy z PCIe 1.0, w całkowitym przeciwieństwie do karty Asus HD4350.

Data: 2015-09-21 13:20:58
Autor: Michal Lukasik
On 20/09/2015 20:24, TurboPascal wrote:

Karta Asus HD5770 odmówiła jakiejkolwiek współpracy z PCIe 1.0, w całkowitym przeciwieństwie do karty Asus HD4350.

Sk±d pewno¶ć, że problemem nie było zasilanie - 105W vs. 20W?

--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-09-20 19:33:49
Autor: Michal Lukasik
On 20/09/2015 06:59, Poldek wrote:

Czy zadziała na PCIe x16 ver 1.0?

Pytanie zbyt ogólne. W przypadku konkretnych podzespołów dodatkowo znaj±c wersje ich BIOSów można orzec na 100%, a tak... powinno.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-09-20 22:31:12
Autor: maX
Karta graficzna do tv full hd

Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomo¶ci news:mtlhv6$2uo$1node2.news.atman.pl...
Michal Lukasik wrote:
[...]

1.0 czy 1.1? Teoretycznie jest pełna kompatybilno¶ć 1.0-3.0, ale czasami bywaj± problemy. Jak jednak 1.1 to na 99% będzie działać, szczególnie że Radeony 5xxx to jeszcze 2.0, a nie 3.0.

Data: 2015-09-20 15:09:54
Autor: the_foe
Karta graficzna do tv full hd
W dniu 2015-09-02 o 14:39, Podmiot Liryczny pisze:
Pewna Sarmatka ma wiekowy komputer pentium 4 2.8 ht z kartÄ… radeon 9200
[...]

to ciągnij YouTube przez SMPlayera (SMtube). Gorszym sprzętem puszczałem bez zająknięcia filmy 1080p streamowne z YT.

ps. z Polski chyba nie da się oglądać w FullHD? Ja kiedyś musiałem używać proxy by miec amerykanskie IP.

--
@foe_pl

Karta graficzna do tv full hd