Karta graficzna dwu-monitorowa i rozne rozdzielczosci

Data: 2014-10-27 03:04:03
Autor: silos10000
Karta graficzna dwu-monitorowa i rozne rozdzielczosci
Witam

Jezeli chce kupic karte graficzna Geforce GT740 OC Version z obsluga dwoch monitorow to czy jest mozliwosc podlaczenia dwoch roznych monitorow przez DVI i ustawienia roznych rozdzielczosci na kazdym z nich ?

Pozdrawiam
M.K.

Data: 2014-10-27 14:10:26
Autor: JD
W dniu 2014-10-27 11:04, silos10000@gmail.com pisze:
[...]

Z GTS250 nie było problemu, 1600x1200 plus 1980x1200 działało.

JD

Data: 2014-10-27 15:26:51
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Mon, 27 Oct 2014 03:04:03 -0700 (PDT), silos10000@gmail.com napisał(a):

Jezeli chce kupic karte graficzna Geforce GT740 OC Version z obsluga dwoch monitorow to czy jest mozliwosc podlaczenia dwoch roznych monitorow przez DVI i ustawienia roznych rozdzielczosci na kazdym z nich ?

Oczywiscie

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-10-27 15:32:48
Autor: z
Karta graficzna dwu-monitorowa i rozne rozdzielczosci
W dniu 2014-10-27 o 15:26, R.e.m.e.K pisze:
Oczywiscie

Ale jak już ktoś chce podłączyć trzeci monitor to zaczynają się schody :-( Większość kart mając 3 wyjścia może obsłużyć naraz tylko dwa.
Dziwne to w XXI wieku.

http://pclab.pl/art46390.html
Może komuś się przyda.

Data: 2014-10-27 15:53:32
Autor: miab
W dniu 2014-10-27 o 15:32, z pisze:
[...]

Rozumiem ze w XXI w większość jedzie na 3 monitorach.
To co będzie w XXII, boje się pomyśleć.

miab

Data: 2014-10-27 17:07:59
Autor: z
W dniu 2014-10-27 o 15:53, miab pisze:
Rozumiem ze w XXI w większość jedzie na 3 monitorach.
To co będzie w XXII, boje się pomyśleć.

Wiem... Specyficzne mam zastosowanie ale to nie fanaberia tylko optymalizacja wydajności mojej pracy.
Widząc 3 różne karty graficzne które mają 3 wyjścia na monitory a obsługujące tylko 2 trochę się zdziwiłem. Mogłem się zdziwić? :-)

Data: 2014-10-27 18:16:13
Autor: miab
W dniu 2014-10-27 o 17:07, z pisze:
[...]

To kupujesz kartę nawet nie specjalnie drogą, a nie masz pretensje do jakichś zmiotków z marketu że nie spełniają wymogów inżynierskiej(czy gemsikowej) workstation.

miab

Data: 2014-10-27 20:35:12
Autor: z
W dniu 2014-10-27 o 18:16, miab pisze:
To kupujesz kartę nawet nie specjalnie drogą, a nie masz pretensje do
jakichś zmiotków z marketu że nie spełniają wymogów inżynierskiej(czy
gemsikowej) workstation.

Po przejrzeniu gratów jakie zastałem na nowym stanowisku pracy wyszło na to że 3 karty graficzne po _kilkaset_ złotych sztuka nie potrafią obsłużyć 3 monitorów. Zakupy z ostatnich 2 lat max. Mam monitory chcę ich używać.

Dlatego po poszukiwaniach znalazłem dopiero to:
http://allegro.pl/karta-graficzna-sapphire-radeon-hd-6450-1gb-ddr3-i4602215686.html?source=mlt
Nie gram. Potrzebuje tylko 2D. Nadal jestem zdziwiony :-)

Data: 2014-10-27 21:16:23
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Mon, 27 Oct 2014 20:35:12 +0100, z napisał(a):

[...]

A dwie karty wpakowane do jednego kompa potrafia pracowac na 3 monitorach?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-10-27 21:18:26
Autor: Adam
W dniu 2014-10-27 20:35, z pisze:
[...]

A co ma cena do rzeczy?

"Od zawsze" wielomonitorowe karty robił np. Matrox.
OIDP, to były chyba nawet 8-monitorowe.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-10-29 09:20:40
Autor: JDX
On 2014-10-27 20:35, z wrote:
[...]
Dlatego po poszukiwaniach znalazłem dopiero to: http://allegro.pl/karta-graficzna-sapphire-radeon-hd-6450-1gb-ddr3-i4602215686.html?source=mlt

 Nie gram. Potrzebuje tylko 2D. Nadal jestem zdziwiony :-)
Bo źle szukasz. Matrox takie rzeczy robi "od zawsze". Np.
http://www.matrox.com/graphics/en/products/graphics_cards/m_series/m9148lppciex16/
albo to
http://www.matrox.com/graphics/en/products/graphics_cards/m_series/m9188pciex16/
:-) Ewentualnie to
http://www.matrox.com/graphics/en/products/graphics_cards/c-series/c680/ :-)

Data: 2014-10-29 20:18:03
Autor: z
W dniu 2014-10-29 o 09:20, JDX pisze:

[...]

Setnie się ubawiłem :-)
Za 2 tys. to ja kupuję monitor. Takie ceny to mi pachną audiofilskimi złotymi kablami :-)

Data: 2014-10-29 20:33:16
Autor: JDX
On 2014-10-29 20:18, z wrote:
[...]
Setnie się ubawiłem :-)
Za 2 tys. to ja kupuję monitor. Takie ceny to mi pachną audiofilskimi
złotymi kablami :-)
No wiesz, płacisz 2 kawałki i Ci ciała. :-) Odpada rzeźbienie w gównie z
jakimiś tanimi nVidiami czy AMD (tzw. zmiotki z marketu :-D ), a czas to
przecież pieniądz. Zresztą, karty AMD czy nVidii dla profesjonalistów
też zdaje się tanie nie są i ich ceny są porównywalne z kartami Matroksa.

Data: 2014-10-29 23:17:52
Autor: z
W dniu 2014-10-29 o 20:33, JDX pisze:
[...]

Nie uważam się za wybitnego profesjonalistę. Po prostu chcę uzyskać pulpit na 3 monitorach w 2D (żadnych dopalaczy). 15 lat temu jak zaczynałem pracę 2 monitory uzyskiwało się banalnie prosto i tanio. (Nie kupowałem matroxów)
Chyba nie muszę przypominać jaki postęp technologiczny nastąpił.
Dalej się dziwię :-)

Data: 2014-10-30 00:44:03
Autor: JDX
On 2014-10-29 23:17, z wrote:
[...]
[...]
Eee, nie chce mi się sprawdzać, ale z tego co kojarzę, to 15 lat temu 2
monitory uzyskiwało się prosto i raczej drogo. :-)

Chyba nie muszę przypominać jaki postęp technologiczny nastąpił.
Dalej się dziwię :-)
Postęp postępem, a marketing marketingiem. Można powiedzieć, że
konfiguracje dwumonitorowe zeszły już pod strzechy, ale 3+ monitory to
chyba nadal wyuzdane zastosowania (inżynierowie, maklerzy, zapaleni
gracze) i za to można dodatkowo skasować parę złotych.

Data: 2014-10-30 00:55:48
Autor: BartekK
On 2014-10-29 23:17, z wrote:
[...]
Nie uważam się za wybitnego profesjonalistę. Po prostu chcę uzyskać
pulpit na 3 monitorach w 2D (Ĺźadnych dopalaczy). 15 lat temu jak
[...]
Windows 95, wystarczyło >1 karta (choćby najtańsze 2x S3 Trio na PCI, choć z nimi były problemy z overlayem przy odtwarzaniu video) i działały bez problemu 2 monitory. Albo i więcej - ile kart żeś włożył.

Data: 2014-10-30 08:41:13
Autor: z
W dniu 2014-10-30 o 00:55, BartekK pisze:

Windows 95, wystarczyło >1 karta (choćby najtańsze 2x S3 Trio na PCI,
choć z nimi były problemy z overlayem przy odtwarzaniu video) i działały
bez problemu 2 monitory. Albo i więcej - ile kart żeś włożył.

Dokładnie S3 Trio w PCI i odjazd. Robiłem to w kilku kompach.
Podobno niektóre karty się "gryzły" ale to były groszowe pieniądze. Do 2D zawsze coś ruszyło.

Data: 2014-10-30 11:28:20
Autor: Adam
W dniu 2014-10-30 08:41, z pisze:
[...]

Ale przecież PCI nadal żyje.

Pierwszego Matroxa (prywatnie) miałem gdzieś ok. 1998 roku. Dwa wyjścia DB-15 + 1 TV. Można było uzyskać 3 różne pulpity, każdy z inną rozdziałką i częstotliwością - oczywiście z ograniczeniem narzuconym przez TV na jednym z wyjść.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-10-30 17:28:05
Autor: JoteR
"BartekK" napisał:

Eee, nie chce mi się sprawdzać, ale z tego co kojarzę, to 15 lat temu
2 monitory uzyskiwało się prosto i raczej drogo. :-)

Windows 95, wystarczyło >1 karta (choćby najtańsze 2x S3 Trio na PCI,

Bardziej chyba chodziło o tandem Hercules + CGA
Ale to bardziej 25 lat temu, niĹź 15... ;->

JoteR

Data: 2014-10-27 19:13:49
Autor: Marcin N
W dniu 2014-10-27 17:07, z pisze:
[...]

Powiem więcej. Mam teraz 6 wyjść monitorowych. Specjalnie kupiłem płytę główną obsługującą kilka monitorów z procesorem i3.

I co? I dalej tylko dwa monitory! Bo tak.

--
MN

Data: 2014-10-28 11:25:59
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 27 Oct 2014 15:32:48 +0100, z napisał(a):

[...]

Trochę Ci się rzeczywistość z teorią rozjeżdża niestety. :) Problem z pracą
na więcej niż dwóch monitorach podłączonych do jednej karty pojawia się
wtedy, gdy robisz mix 2×DVI + HDMI. Tu najczęściej będzie zgrzyt. Jeżeli
tylko zaczynasz korzystać z DisplayPort (warunek - bez żadnych przejściówek
na DVI) problemu najmniejszego nie ma. Właśnie sobie tak pracuję - dwa
monitory pod DVI, dwa pod DisplayPort. :)

[ Jeżeli chcesz być kochany, kochaj sam siebie.                   (Seneka) ]

Data: 2014-10-29 06:54:23
Autor: z
W dniu 2014-10-28 o 11:25, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Rzeczywistość jest taka że mam, może nie najnowsze karty, ale posiadające vga, dvi, hdmi, w których nie można użyć na raz tych wyjść.
Wiem... marketing i drobne druczki :-)
Nie przypuszczałem że taki sprzęt nie pociągnie w zwykłym 2D.
Mogłem się zdziwić? :-)

Data: 2014-10-29 11:59:57
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 29 Oct 2014 06:54:23 +0100, z napisał(a):

[...]

Można użyć na raz tcyh trzech wyjść. Ale nie będziesz miał na każdym
niezależnego obrazu. :D

[ Wykonaj rzecz niemożliwą, a szef zaliczy ją do twoich obowiązków.        ]
[                                              (znalezione gdzieś w necie) ]

Data: 2014-10-29 06:57:50
Autor: z
[...]

Mam nadzieję że to właśnie ten wyjątek:
http://www.ceneo.pl/19547944#tab=reviews
Znasz może jaką alternatywną kartę?
Sprzedawcy robią wielkie oczy że wydziwiam.
"Koniec świata" :-)

Data: 2014-10-29 11:59:57
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 29 Oct 2014 06:57:50 +0100, z napisał(a):

[...]

Szukaj czegoś, co ma DVI/HDMI + DisplayPort raczej. :)

[ The trouble with wanting something is the fear of losing it, or never    ]
[ getting it.                                                  (Max Payne) ]

Data: 2014-10-29 17:25:06
Autor: z
W dniu 2014-10-29 o 11:59, Przemysław Ryk pisze:

Szukaj czegoś, co ma DVI/HDMI + DisplayPort raczej. :)

Plan jest taki:

Dell U2713HM
http://www.x-kom.pl/p/169134-monitor-lcd-led-27-dell-u2713hmlistwa-glosnikowa-ax510.html

Karta graficzna
ASUS R7 240
http://www.x-kom.pl/p/204068-karta-graficzna-pci-e-asus-radeon-r7-240-1024mb-64bit.html

3 różne monitory: VGA DVI HDMI

Podobno ma działać z tym Delem w rozdzielczości 2560 x 1440

Data: 2014-10-30 21:03:46
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 29 Oct 2014 17:25:06 +0100, z napisał(a):

[...]

Jeżeli chodzi o DVI, to obsługa rozdzielczości powyżej 1920×1200 jest
możliwa na złączu DVI Dual Link. W HDMI zależy to od wersji standardu i
rozpiętości informacji o kolorze (24-bit czy wyżej).

Nie wiem, jak jest z obsługą wielu monitorów w kartach powyżej Radeona
HD7850 (tego akurat mam ;D) i czy to zależy od samego układu graficznego,
czy raczej od konstrukcji karty.

[ Przekonania są bardziej niebezpiecznymi wrogami prawdy niż kłamstwa.     ]
[                                             (Friedrich Wilhelm Nietsche) ]

Data: 2014-10-30 22:21:31
Autor: z
W dniu 2014-10-30 o 21:03, Przemysław Ryk pisze:

Nie wiem, jak jest z obsługą wielu monitorów w kartach powyżej Radeona
HD7850 (tego akurat mam ;D) i czy to zależy od samego układu graficznego,
czy raczej od konstrukcji karty.

"Karta wspiera technologię Eyefinity od firmy AMD dzięki której karta potrafi wyświetlać obraz na wielu monitorach."

Już któryś sprzedawca zapewnia mnie że ta technologia gwarantuje 3 monitory.
NA plus jest to że nie trzeba wydawać 500 tylko 200 zł :-)

Data: 2014-10-31 07:28:29
Autor: Marcin N
W dniu 2014-10-30 22:21, z pisze:

[...]

Pod warunkiem, że użyjesz gniazda Display Port.

--
MN

Data: 2014-10-29 18:40:05
Autor: maX

Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:544e5790$0$11153$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie ma ekonomicznego sensu umożliwienie każdej karcie obsługi trzech monitorów jednocześnie. Trzech monitorów naraz potrzebuje mało kto. Po drugie można wpakować dwie karty graficzne na płytę główną i wtedy można używać i czterech niezaleznych monitorów. Pozatym sporo płyt ma grafikę zintegrowaną, więc wystarczy dorzucić tylko jedno GPU i mamy cztery monitory możliwe do podłączenia.

Data: 2014-10-30 08:39:59
Autor: Marcin N
W dniu 2014-10-29 18:40, maX pisze:

[...]

NIE
MASZ
RACJI

Nie wystarczy grafikę zintegrowaną połączyć z zewnętrzną.
Intel na to nie pozwala.
Pisałem wyżej - mam teraz 6 wyjść monitorowych i dalej tylko dwa monitory mogę użyć.

--
MN

Karta graficzna dwu-monitorowa i rozne rozdzielczosci