Karta graficzna na Slot PCI Express 2.0 x4

Data: 2011-10-17 03:00:16
Autor: VSS
Karta graficzna na Slot PCI Express 2.0 x4
Witam !

Czy istnieją karty graficzne na port Slot PCI Express 2.0 x4 ?? Szukam
na allegro i w internecie i nic nie widzę.

VSS

Data: 2011-10-17 12:14:40
Autor: Andrzej

VSS wrote:

Witam !

Czy istnieją karty graficzne na port Slot PCI Express 2.0 x4 ?? Szukam
na allegro i w internecie i nic nie widzę.

istnieją, ale nie sa do szybkie karty.
Matrox G550 chyba jest pod taki slot.

Data: 2011-10-17 19:27:36
Autor: Andrzej
Karta graficzna na Slot PCI Express 2.0 x4
Data: 2011-10-17 12:18:39
Autor: Vituniu
Karta graficzna na Slot PCI Express 2.0 x4
Czy istnieją karty graficzne na port Slot PCI Express 2.0 x4 ??
Szukam na allegro i w internecie i nic nie widzę.

Nie sadze, zeby taka byla. W sensie - z krotkim zlaczem.

Natomiast zadziala kazda jedna. Tyle tylko, ze bedziesz
musial rozpilowac slot na plycie, zeby mechanicznie dalo
sie ja tam umiescic. Warto tez _wczesniej_ sprawdzic,
czy jakis inny element nie bedzie zawadzal.;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-10-17 05:01:05
Autor: VSS
On 17 Paź, 12:18, "Vituniu" <vitu...@poczta.fm> wrote:
> [...]

sie ja tam umiescic. Warto tez _wczesniej_ sprawdzic,
czy jakis inny element nie bedzie zawadzal.;)

Sugerujesz, że mogę wsadzić kartę x16 jak urżnę resztę złącza ??

VSS

Data: 2011-10-17 14:19:15
Autor: Gejzero SQ3OGX

Użytkownik "VSS" <arturvss73@gmail.com> napisał w wiadomości news:0fcc71c3-d822-44d3-b822-60b48412a3b2m19g2000vbm.googlegroups.com...
> [...]

pozdrawiam,
Vituniu.

Sugerujesz, że mogę wsadzić kartę x16 jak urżnę resztę złącza ??

Kolega chyba chciał powiedzieć jak rozpiłujesz gniazdo na końcu tak żeby karta mogła wejść w złącze, tylko trzeba dopilnować zeby była dosunięta to oporu bo inaczej "dym" :)

Gejzero

Data: 2011-10-17 14:38:53
Autor: Vituniu
Karta graficzna na Slot PCI Express 2.0 x4
Kolega chyba chciał powiedzieć jak rozpiłujesz gniazdo na końcu tak żeby
karta mogła wejść w złącze, tylko trzeba dopilnować zeby była dosunięta
oporu bo inaczej "dym" :)

Pomiedzy sekcja zasilajaco-sterujaca (ten waski kawalek od strony sledzia)
a pinami sygnalowymi (cala reszta) jest "klucz" ktory powinien zapobiegac
przesuwaniu sie karty w otwartym (pozbawionym zakonczenia) slocie.

Niemniej - ostroznosc w operowaniu pilnikiem jest wiecej niz zalecana. :)

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
Gdzies, kiedys widzialem plyte glowna ze slotem 4x z otwartym koncem.
W sensie - fabryczne rozwiazanie takie, bez ingerencji Adama Slodowego ;)

Data: 2011-10-17 07:25:57
Autor: VSS
On 17 Paź, 14:38, "Vituniu" <vitu...@poczta.fm> wrote:
> [...]

Gdzies, kiedys widzialem plyte glowna ze slotem 4x z otwartym koncem.
W sensie - fabryczne rozwiazanie takie, bez ingerencji Adama Slodowego ;)

hmm, w zasadzie chyba może się to udać, znalazłem taki fiuczer:

http://www.govgroup.com/startech-pex4to16r-pci-express-x4-to-x16-slot-extension-adapter-2400511-prd1.htm

Więc technicznie można wsadzić kartę x16 w złącze x4.

Dziękuję za rozjaśnienie sprawy.

VSS

Data: 2011-10-17 14:28:55
Autor: Vituniu
Karta graficzna na Slot PCI Express 2.0 x4
Sugerujesz, że mogę wsadzić kartę x16 jak urżnę resztę złącza ??

W zasadzie - tak.

Z tym, ze IMHO duzo latwiej rozpilowac krawedz gniazda
na plycie glownej niz obcinac laminat piora karty.

Jest sporo plyt glownych posiadajacych elektroniczne PCIe 4x
w formie zlacza fizycznego PCIe 16x. Wlasnie po to, zaby dalo
sie tam wetknac karte graficzna.

Od strony praktycznej - karta bedzie dzialac normalnie,
wykorzystujac mniejsza ilosc linii sygnalowych (czyli uzyska
mniejsza przepustowosc). Z tym, ze jak ostatnio (cos tak
z rok temu) sprawdzalem, to w zasadzie zadna gra nie
potrzebowala wiecej niz PCIe 1.0 4x, a Ty pytasz o 2.0,
wiec IMHO to zaden problem.

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
Ewentualnie, jak na karcie Ci nie zalezy, a wolisz nie
grzebac na plycie glownej, to dremelek w dlon i do roboty:
http://www.digitaldon.co.uk/?p=281 ;)

Data: 2011-10-17 07:22:31
Autor: VSS
On 17 Paź, 14:28, "Vituniu" <vitu...@poczta.fm> wrote:
> [...]

Vituniu.

PS:
Ewentualnie, jak na karcie Ci nie zalezy, a wolisz nie

hmmm, coś mi tu śmierdzi :)

mam taka płytę:

http://www.missingremote.com/sites/default/files/imagepicker/629/board4_1600.jpg

złącze o którym pisze jest z prawej strony zaznaczone seledynowym
kolorem z opisem PCIe x4.
Czy w to złącze mogę wasdzić kartę 16x ??

tu inne zdjęcie tej płyty, tez widać to złącze:
http://static.pcinpact.com/images/bd/news/99690-intel-dh61ag-thin-mini-itx-msata-widi.png

VSS

Data: 2011-10-18 08:00:12
Autor: Vituniu
Karta graficzna na Slot PCI Express 2.0 x4
Ewentualnie, jak na karcie Ci nie zalezy, a wolisz nie
grzebac na plycie glownej, to dremelek w dlon i do roboty
hmmm, coś mi tu śmierdzi :)

To znaczy, ze tniesz za gleboko... ;P

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2011-10-17 19:48:18
Autor: m4rkiz
Vituniu wrote:
[...]

ja bym tam raczej przerznal przejsciowke za 20 pln niz plyte czy karte

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=riser+pcie&order=d&change_view=1

Data: 2011-10-18 07:59:50
Autor: Vituniu
Karta graficzna na Slot PCI Express 2.0 x4
ja bym tam raczej przerznal przejsciowke za 20 pln niz plyte czy karte

A w sumie mozna, tylko trzeba wykombinowac jak umocowac calosc,
zeby sie luzem nie majtalo... Za to zaleta taka, ze mozna grafike umiescic
rownolegle do tego ITX, to calosc mniejsza bedzie.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-10-18 17:22:15
Autor: VSS
Karta graficzna na Slot PCI Express 2.0 x4
W wiadomości:j7ht9i$8gm$1@dont-email.me,
m4rkiz <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> nastukał:
Vituniu wrote:
[...]

ooo, dziekuję za linki. nie wiedziałem jak taka przejściówka się nazywa.
będe musiał tylko kupic kartę low profile, mam dziurę na slot karty z tyłu obudowy tak jak w kazdym kompuerze.

--
VSS

Data: 2011-10-18 18:36:53
Autor: VSS
Karta graficzna na Slot PCI Express 2.0 x4 - ostatnie pytanie - karty do wyboru
witam !

Żnalazłem na allegro dwie karty które są low profile i mieszczą się w zakresie finansowym 250-500PLN:

http://allegro.pl/asus-radeon-hd6570-1gb-650-800-low-profile-hdmi-i1845377411.html
http://allegro.pl/geforce-gt-430-1gb-gt430-najlepsza-low-profile-i1830723409.html

którą warto kupić ??