Karta graficzna w porcie PCIE 2.0 x4?

Data: 2011-07-01 10:29:16
Autor: pioruns
Karta graficzna w porcie PCIE 2.0 x4?
Cześć. Mam płytę główną ASUS M4A87TD/USB3, link:
http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3/M4A87TDUSB3/#specifications
Jej zdjęcie:
http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3/M4A87TDUSB3/websites/Global/
products/nlWYrI9wlNIYHAaa/XuKMgoNOVISnmyJe_500.jpg

Ma ona jeden port PCIe x1, trzy PCIe x4, jeden PCIe x16. W tej chwili mam podpiętą kartę graficzną pod ten przesunięty, odwrócony port PCIe x16.
Pytanie brzmi: czy kartę graficzną da się podpiąć pod jeden z trzech portów PCIe x4 albo PCIe x1? Co trzeba zrobić, upiłować coś? Bo fizycznie porty się różnią.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2011-07-01 10:31:51
Autor: pioruns
Karta graficzna w porcie PCIE 2.0 x4?
Dnia Fri, 01 Jul 2011 10:29:16 +0000, pioruns napisał(a):

Poprawka (mój błąd), karta ma porty:

1 x PCIe 2.0 x16
1 x PCIe 2.0 x4
1 x PCIe 2.0 x1
3 x PCI Do którego z nich mógłbym kartę graficzną podpiąć i jak, pomijając port x16?
--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2011-07-01 12:43:32
Autor: Vituniu
[...]

Do x1 nie ma sensu ze wzgledu na przepustowosc.
Do x4 za to jak najbardziej, IMHO jedynie w najwyzszych
rozdzielczosciach bedzie widac roznice w FPS.

"Detal" tylko - prawdopodobnie bedziesz musial rozpilowac
krawedzie gniazda. (chyba, ze jest jakas karta z wcieciem w tym miejscu)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-07-01 15:04:24
Autor: m4rkiz
Karta graficzna w porcie PCIE 2.0 x4?

"pioruns" <cvbehaf@b2.cy> wrote in message news:iuk7hs$fhh$1news.onet.pl...
Pytanie brzmi: czy kartê graficzn± da siê podpi±æ pod jeden z trzech
portów PCIe x4 albo PCIe x1? Co trzeba zrobiæ, upi³owaæ co¶? Bo fizycznie
porty siê ró¿ni±.

lepiej obciac gniazdo w tasiemce niz na plycie,
zwlaszcza ze za gniazdem na plycie mozesz miec inne
elementy, a ciecie karty to przesada

mialem radeona 5970 na pcie x1, wiec jest to jak
najbardziej mozliwe

http://cgi.ebay.ie/x4-PCI-Express-Riser-Card-Flexible-Cable-Adapter-PCIe-/290533423279?pt=UK_Computing_ComputerComponents_InterfaceCards&hash=item43a52438af

Data: 2011-07-03 08:01:05
Autor: pioruns
Dnia Fri, 01 Jul 2011 15:04:24 +0100, m4rkiz napisał(a):

[...]

Dzięki za wasze podpowiedzi. A jak to zrobić na tej płycie:
ASUS M4A87TD/USB3
http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3/M4A87TDUSB3/
Jak widzicie na płycie, gdybym podpiął kartę pod x4 to musiałbym upiłować kawałek plastiku na płycie oraz uciąć kawał metalu na karcie, bo nie wejdzie (port jest przesunięty w głąb płyty). No i do tego niefortunnie umiejscowione porty SATA na dole płyty, mam tam podpięte dyski i napęd DVD. Karta typu Nvidia GeForce 460 GTX się zmieści, ale Radeon HD 58xx / HD 6xxx już nie ;/ Bo mam jednego Radeona, chciałbym podpiąć drugiego. Macie jakieś pomysły?:)

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2011-07-04 08:11:09
Autor: Vituniu
[...]

Czy ty przypadkiem nie mieszasz PCI z PCIE??

"Ma ona jeden port PCIe x1, trzy PCIe x4, jeden PCIe x16"

Ona ma JEDEN PCIe x4, on NIE jest odwrocony i
raczej NIC nie trzeba obcinac na karcie...

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-07-05 08:23:15
Autor: pioruns
Dnia Mon, 04 Jul 2011 08:11:09 +0200, Vituniu napisał(a):

[...]

Hej. Rzeczywiście, pomieszałem trochę ilość tych portów, rzeczywista ich ilość jest podana jasno na stronie internetowej płyty, zresztą poprawiłem się od razu i napisałem to w drugim poście <iuk7mn$fhh$2@news.onet.pl>.

Port PCIE 4x rzeczywiście jest niefortunnie ułożony - Radeon tam nie wejdzie, bo z tyłu są porty SATA z podpiętymi kablami. Poza tym, ten port jest lekko cofnięty, i metalowe skrzydło karty dotyka powierzchni drukowanej płyty; jeśli chciałbym kartę w ten port wsunąć, to bym musiał płytę przebić na wylot tym metalowym skrzydłem karty. No strasznie nieciekawa ta płyta jest. Jak już pisałem, zamówiłem już tasiemkę Riser PCIE 4x <-> PCIE 16x. Jak przyjdzie, to zobaczę, jak to będzie wyglądać i czy karta będzie normalnie pracować.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2011-07-05 11:19:15
Autor: Vituniu
[...]

Uf... :)

Port PCIE 4x rzeczywiście jest niefortunnie ułożony - Radeon tam
nie wejdzie, bo z tyłu są porty SATA z podpiętymi kablami.

Potrzebujez wszystkich 6 portow? Moze da sie kable poprzepinac.

Poza tym, ten port jest lekko cofnięty, i metalowe skrzydło
karty dotyka powierzchni drukowanej płyty

Wlasnie tego jakos pojac nie moge. PCIe faktycznie jest nieco glebiej
niz PCI, ale wszystkie PCIe powinny zaczynac sie w tym samym miejscu.
W sensie tak samo daleko od krawedzi plyty.

jeśli chciałbym kartę w ten port wsunąć, to bym musiał
płytę przebić na wylot tym metalowym skrzydłem karty.

No wlasnie ten fragment mi sie cos nie zgadza. :)

Jak już pisałem, zamówiłem już tasiemkę Riser
PCIE 4x <-> PCIE 16x. Jak przyjdzie, to zobaczÄ™,
jak to będzie wyglądać i czy karta będzie normalnie pracować.

Nie byloby taniej wymienic plyte? Z ciekawosci pytam.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-07-06 16:53:33
Autor: pioruns
Dnia Tue, 05 Jul 2011 11:19:15 +0200, Vituniu napisał(a):

Port PCIE 4x rzeczywiście jest niefortunnie ułożony - Radeon tam nie
wejdzie, bo z tyłu są porty SATA z podpiętymi kablami.

Potrzebujez wszystkich 6 portow? Moze da sie kable poprzepinac.

Żeby włożyć tam Radeon HD 58xx, to musiałbym wogóle zrezygnować z dysków SATA... Karta sięga do samego końca płyty.

[...]

Dokładnie tak. Port jest *przesunięty* tak, żeby nie można w niego było wsadzić karty graficznej. Zupełnie tego nie czaję, dlaczego ASUS takie cyrki robi.

jeśli chciałbym kartę w ten port wsunąć, to bym musiał płytę przebić na
wylot tym metalowym skrzydłem karty.

No wlasnie ten fragment mi sie cos nie zgadza. :)

Tak jak już napisałem powyżej - karta graficzna tam nie wejdzie. Przynajmniej żaden z testowanych przeze mnie egzemplarzy - normalne, nowoczesne karty GeForce 460 GTXi Radeon HD 5850.

[...]

Ten kabelek (Riser) kosztował mnie 5 funtów, za taką cenę chyba nowej płyty nie kupię?:P

Dzięki za odpowiedz, pozdro;)

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2011-07-03 09:49:12
Autor: pioruns
Karta graficzna w porcie PCIE 2.0 x4?
Dnia Fri, 01 Jul 2011 15:04:24 +0100, m4rkiz napisał(a):

OK, kupiłem sobie tasiemkę Riser 4x to 16x. Zobaczymy, jak przyjdzie z aukcji:) Dzięki serdeczne za pomoc.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2011-07-01 13:39:22
Autor: Rados³aw Sokó³
W dniu 01.07.2011 12:29, pioruns pisze:
Ma ona jeden port PCIe x1, trzy PCIe x4, jeden PCIe x16. W tej chwili mam
podpiêt± kartê graficzn± pod ten przesuniêty, odwrócony port PCIe x16.
Pytanie brzmi: czy kartê graficzn± da siê podpi±æ pod jeden z trzech
portów PCIe x4 albo PCIe x1? Co trzeba zrobiæ, upi³owaæ co¶? Bo fizycznie
porty siê ró¿ni±.

Nie da siê. To znaczy nie ma ¿adnych przeciwwskazañ, ¿eby
siê da³o, ale w wiêkszo¶ci przypadków (poza przystosowanymi
do tego kartami) fizycznie nie w³o¿y siê karty x16 do "mniej-
szego" gniazda.

Gdyby nie to, karta x16 bez problemu by dzia³a³a w gnie¼dzie
x4 (co zreszt± ma miejsce w niektórych konfiguracjach SLI,
gdzie gniazda fizyczne x16 dzia³aj± w trybie x8, co kartom
nic a nic nie przeszkadza).

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-07-04 20:18:30
Autor: Michal Lukasik
Karta graficzna w porcie PCIE 2.0 x4?
Dnia 1.7.2011, pioruns napisa³(a):

Cze¶æ. Mam p³ytê g³ówn± ASUS M4A87TD/USB3, link:
http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3/M4A87TDUSB3/#specifications
Jej zdjêcie:
http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3/M4A87TDUSB3/websites/Global/
products/nlWYrI9wlNIYHAaa/XuKMgoNOVISnmyJe_500.jpg

Ma ona jeden port PCIe x1, trzy PCIe x4, jeden PCIe x16.

Wed³ug specyfikacji z linka, który sam poda³e¶ jest:
Expansion Slots:
1 x PCIe 2.0 x16 1 x PCIe 2.0 x4 1 x PCIe 2.0 x1 3 x PCI
W tej chwili mam podpiêt± kartê graficzn± pod ten przesuniêty, odwrócony port PCIe x16.
Pytanie brzmi: czy kartê graficzn± da siê podpi±æ pod jeden z trzech portów PCIe x4 albo PCIe x1? Co trzeba zrobiæ, upi³owaæ co¶? Bo fizycznie porty siê ró¿ni±.

Pomijaj±c fakt, ¿e siê waln±³e¶ z portami, to fizycznie PCIe x4 jest po
prostu krótsze od x16. Zapomnij jednak o bezpo¶rednim w³o¿eniu tej karty
do slotu x4 w tej MB bo mimo, ¿e karta w takim slocie powinna zadzia³aæ to
rozmieszczenie elementów (w tym przypadku baterii) Ci na to nie pozwoli.
Rozwi±zaniem mo¿e byæ, jak to pó¼niej napisa³e¶, riser (na ta¶mie), ale
IMO to za du¿o "rze¼bienia".
Moja rada - zmieñ MB. ;D --
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/     http://uwolnijlaptopa.pl/
  T  | |  |  |  \__T  =  |  !  T    UIN 53883184    GG#1902559

Karta graficzna w porcie PCIE 2.0 x4?