Karta kredytowa, a zakup ponad limit

Data: 2018-08-12 12:50:39
Autor: TM
Karta kredytowa, a zakup ponad limit
Nie ma już kart prepaidowych, więc do zakupów w sieci
sprawiłem sobie kartę kredytową (PKO S.A) z limitem 1000 zł.Chciałbym zakupić towar za 1250 zł, więc z konta dodałem na kredytówkę kwotę 300 zł. W sumie więc na karcie jest 1300 zł. Czy karta zrealizuje zakup na 1250 zł, skoro jej limit to 1000 zł, ale na koncie karty jest 1300 zł?
Pozdrawiam

Data: 2018-08-12 12:55:58
Autor: J.F.
Dnia Sun, 12 Aug 2018 12:50:39 +0200, TM napisał(a):
Nie ma już kart prepaidowych, więc do zakupów w sieci
sprawiłem sobie kartę kredytową (PKO S.A) z limitem 1000 zł.Chciałbym

Ponoc czesto nie sprawdzany ten limit.

zakupić towar za 1250 zł, więc z konta dodałem na kredytówkę kwotę 300 zł. W sumie więc na karcie jest 1300 zł. Czy karta zrealizuje zakup na 1250 zł, skoro jej limit to 1000 zł, ale na koncie karty jest 1300 zł?

Ponoc tak, ale sprawdz limity transakcji.
Dzienne, miesieczne, internetowe ...

J.

Data: 2018-08-12 14:03:14
Autor: Netx
W dniu 2018-08-12 o 12:50, TM pisze:
Nie ma już kart prepaidowych, więc do zakupów w sieci
Jest prepaidowa eKarta w mBanku, z której korzystam. Działa b.dobrze.

Data: 2018-08-12 14:53:25
Autor: Sebastian Biały
On 8/12/2018 12:50 PM, TM wrote:
Nie ma już kart prepaidowych

ING taką posiada. Używam. Brak pieniędzy np. z aliexpress jest widoczny w ciągu sekund  (pojawia się komunikat o braku funuszy podczas kupowania).

Data: 2018-08-12 19:47:09
Autor: TM
On 8/12/2018 12:50 PM, TM wrote:
Nie ma już kart prepaidowych

ING taką posiada. Używam. Brak pieniędzy np. z aliexpress jest widoczny w ciągu sekund  (pojawia się komunikat o braku funuszy podczas kupowania).
Problem dotyczy karty kredytowej.

Data: 2018-08-12 20:44:38
Autor: Sebastian Biały
On 8/12/2018 7:47 PM, TM wrote:
[...]

Ja tylko odnosze się do stwierdzenia że nie ma prepaidowych. Są.

Data: 2018-08-12 21:43:02
Autor: Akarm
W dniu 2018-08-12 o 19:47, TM pisze:

Problem dotyczy karty kredytowej.

Nowy na grupach dyskusyjnych? ;)
Przecież to normalne, np. szukasz wskazówek w sprawie lustrzanki, a dostajesz informacje i rady dotyczące automatycznych aparatów fotograficznych. :D

A co do płatności karta kredytową, to musisz sprawdzić. Mnie kiedyś na infolinii konsultantka zapewniała, że mogę bez ograniczeń wydawać swoje pieniądze plus kwotę kredytu z konta karty. Że przecież bank nie może mi zabronić obracania moimi pieniędzmi.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-08-13 00:13:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Karta kredytowa, a zakup ponad limit

"Akarm" 5b708dc7$0$689$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Bez ograniczeń? -- imo są limity dzienne/miesięczne/jednorazowe...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-08-13 05:03:17
Autor: Dawid Rutkowski
Karta kredytowa, a zakup ponad limit
Jak dla mnie z lekka przekombinowałeś.
Ile Cię będzie kosztować ta KK?
Bo ani w PKO BP ani w Pekao SA ZTCP nie ma darmowych KK.

Po drugie - po co pytasz, zamiast po prostu spróbować kupić?
Towar kupić chcesz, kredytówka spłacona ponad limit - więc spróbuj zapłacić, zobaczymy, czy pójdzie.
Chyba że to jest teoretyczne "chciałbym zakupić".

I właściwie nie ma innej pewnej metody niż sprawdzić - a rzeczywiście sprawdzić da się kartą z niskim limitem, bo jak masz 10 czy 20k to o taki test naprawdę trudno (chyba że ktoś jest utracjuszem i płaci odsetki od kredytu w KK - no, może czasem taki kredyt jest tańszy niż inny, a akurat potrzeba).

Można też powtarzać plotki - czy to z netu od innych klientów czy to z infolinii.
Ja mam info takie:
- db - nie da się, m.in. dlatego, że nie da się ustawić limitu dziennego wyższego niż limit karty, nie próbowałem nadpłacać,
- citi - nie da się - info z infolinii, dziennego limitu nie ma, nie próbowałem nadpłacać,
- wbk - nie da się - info z infolinii, dzienny limit można ustawić większy niż limit karty, po nadpłacie dostępne środki pokazywane są jako limit+nadpłata - ale mimo tego wszystkiego info od banku, że się nie da,
- eurobank - podobno można, nie testowałem,
- mBank - podobno można.

A, i co do przekombinowania - po co KK, i to pewnie płatna, skoro mogłeś założyć sobie bezpłatne konto z bezpłatną debetówką?
Zapewne dlatego, by mieć to narzędzie do płacenia netowego w tym samym banku, co konto - jak dla mnie marny argument.
Bezpłatne konto z bezpłatną debetówką można założyć obecnie w nest, idei (w tym w lion's) oraz chyba w getoucie, oranżada niestety przestała już przyjmować nowych klientów.
Kredytówka to co prawda karta "lepsiejsza" od debetówki, ale w necie nie powinno być różnicy.
Minus ew. taki, że na przelew trzeba czekać aż dojdzie elixir.
Cóż, można jeszcze polecić zmianę konta na wbk - tam są teraz darmowe przelewy ekspresowe.
Albo druga możliwość - wziąć KK właśnie w wbk, same zalety - teraz jest promo z dożywotnim zwolnieniem z opłat (jedynie pozostaje 15zł za wznowienie raz na 4 lata), a do tego każdemu, kto założy sobie "konto jakie chcę", dają zaraz ofertę na klik na KK z limitem do 4k.
Jak chcesz to mogę Cię polecić, będzie jeszcze premia.
Lub KK simpliciti w citku - też darmowa, każdemu z umową o pracę dają, a jeszcze można dostać premię w promocji.
I raczej nie ma co zawracać sobie głowę niskim limitem - nie daje to żadnego bezpieczeństwa, a utrudnia korzystanie. Chyba że nie masz udokumentowanych dochodów, a tą KK z 1k limitu dostałeś w pko/pekao na klik.

Data: 2018-08-13 17:06:27
Autor: Piotr Gałka
Karta kredytowa, a zakup ponad limit
Lub KK simpliciti w citku - też darmowa, każdemu z umową o pracę dają, a jeszcze można dostać premię w promocji.

Właśnie kilka dni temu rzuciła mi się w oczy informacja o 400zł do wydania w Decathlonie - regulaminu jeszcze nie czytałem.
Mamy zamiar przetestować, czy żonie dadzą. Mam jej napisać na co się zgadza a na co nie (w sensie papierzysków, które chcą).
Może nie wyjść, bo to nie maj i czerwiec kiedy PITy są przez nich dość poważane.
P.G.

Data: 2018-08-13 08:50:07
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2018 17:06:31 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]

Właśnie kilka dni temu rzuciła mi się w oczy informacja o 400zł do wydania w Decathlonie - regulaminu jeszcze nie czytałem.

Lepiej spójrz na to:
https://www.online.citibank.pl/files/documents/credit-cards/regulamin-oferty-do-400-zl-z-karta-kredytowa.pdf

Warunki i nagrody takie same jak dla kart podarunkowych do decathlonu (300zł za 5 transakcji, dodatkowe 100zł za wydanie 2k w ciągu 2 miesięcy) - a dają uznanie rachunku karty.

Ja się teraz bujam z reklamacją co do telefonu w promocji z polecaniem - myślałem, że będzie LG K8 (2017), czyli M200N - mający NFC - a tu mi przysłali LG K8 Dual (2017) - czyli M200E - mający dual sim, ale przez to pozbawiony NFC :(
I jeszcze upierają się, że taki obiecywali, choć w
https://www.online.citibank.pl/files/documents/credit-cards/regulamin-oferty-mgm-kwiecien-2018.pdf
słowo "dual" nigdzie nie występuje.
Zaraz piszę reklamację do reklamacji - a jak się nadal będą upierać, to zrobię test Rzecznika Finansowego (oczywiście najpierw postraszę nim citka).

Data: 2018-08-13 18:15:43
Autor: Piotr Gałka
[...]

Rzeczywiście - to samo, a lepiej.
Tylko punkt 4.d regulaminu wymaga decyzji - czy z powodu 0k4 chce się nam toczyć batalię (w regulaminie od Decathlonu na pewno jest tak samo) z bankiem.
Się kiedyś zastanowimy to się spróbuje albo nie.
Na razie jeszcze nie wybrałem do końca 0k6 za założenie konta :)
P.G.

Data: 2018-08-13 09:28:23
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2018 18:15:44 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

Na razie jeszcze nie wybrałem do końca 0k6 za założenie konta :)

To jeszcze zarejestruj sobie KK simplicity w priceless specials - dostaniesz 800 punktów na start.

Data: 2018-08-13 10:07:34
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-08-12, TM <t_maz@poczta.onet.pl> wrote:

Nie ma już kart prepaidowych, więc do zakupów w sieci

Revolut? (aplikacja na telefonach).
Jak do zakupów w sieci, to masz opcję karty wirtualnej,
albo wręcz jednorazowej (po użyciu zmienia numer).

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-08-13 10:49:40
Autor: Akarm
On 2018-08-12, TM <t_maz@poczta.onet.pl> wrote:

Nie ma już kart prepaidowych, więc do zakupów w sieci

Revolut? (aplikacja na telefonach).
Jak do zakupów w sieci, to masz opcję karty wirtualnej,
albo wręcz jednorazowej (po użyciu zmienia numer).

I jesteś pewien, że dzięki temu karta kredytową można zapłacić więcej, niż kwota kredytu na koncie karty?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-08-13 11:19:41
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-08-12, TM <t_maz@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Tak. Przelewasz sobie z karty kredytowej (jak na razie bezpłatnie i bezgotówkowo,
w gramach grace period - co było już poruszane na tej grupie kilka razy) na konto Revolut, dolewasz sobie resztę z innego źródła i płacisz.

Tadam, problem solved.
A bezproduktywnym czepiaczom teraz łyso :P

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-08-13 11:21:48
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-08-13, Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Przy czym "przelewasz" w tym wypadku znaczy "zasilasz konto" poprzez transakcję
bezgotówkową (dostępne w aplikacji Revolut), nie jakieś formy przelewu oferowane przez banki w ramach usług kartowych.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-08-13 15:03:44
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-08-13, Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> wrote:

[...]

  - czy kartą _kredytową_ zapłacę ponad limit kredytowy mając więcej środków na jej koncie?

Bo nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi.

"Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie".
Wszystko zależy indywidualnie od banku, jego regulaminów i ustawień w systemie.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-08-13 08:40:48
Autor: Dawid Rutkowski
On 2018-08-13, Akarm wrote:

[...]

> [...]

"Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie".
Wszystko zależy indywidualnie od banku, jego regulaminów i ustawień w systemie.

Tak jest.
A taki citek potrafi wlepić karę za nadpłatę ponad 200zł.
Więc trzeba być czujnym.

Data: 2018-08-15 09:02:52
Autor: Marek
On Mon, 13 Aug 2018 10:49:40 +0200, Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> wrote:
I jesteś pewien, że dzięki temu karta kredytową można zapłacić więcej, niż kwota kredytu na koncie karty?

Ważne są tzw. dostępne środki (oraz ustawione limity)  a nie kwota kredytu która jest kwotą jedynie umowną. Jeśli przelejesz środki na konto karty to zwiększas kwotę doatepnych  środków. Inną interesującą kwestią jest, kogo są  pieniądze wpłacone ponad limit karty na długi okres i czy mogą tam leżeć ponad limit w nieskończoność (np. jako ochrona środków przed zajęciem).

--
Marek

Data: 2018-08-16 11:10:46
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.7049563317773992195@news.neostrada.pl...
[...]

Jest pare innych interesujacych kwestii:
-czy bank powinien pozwolic wejsc ponad limit, czy odmowic autoryzacji/platnosci,

-kto odpowiada w razie przekroczenia - klient, bo nie pilnowal, czy bank, bo nie pilnowal.
  Oplata za przekroczenie limitu jest, wiec najwyrazniej bank wie, ze slabo pilnuje :-)

J.

Data: 2018-08-14 11:05:07
Autor: TM
[...]
Powinienem to od razu zrobić. Zadzwoniłem na infolinię banku. Okazuje się, że można przelać na kartę sumę ponad limit (np. 1000+500) i zrealizować zakup w sieci za całą kwotę 1500 zł.

Zamykam temat.

Data: 2018-08-14 02:42:47
Autor: Dawid Rutkowski
Karta kredytowa, a zakup ponad limit
Ale powiedz jescze, czy to PKO BP (skarbonka) czy też Pekao SA (żubr)?

Data: 2018-08-14 21:52:50
Autor: TM
Karta kredytowa, a zakup ponad limit
Ale powiedz jescze, czy to PKO BP (skarbonka) czy też Pekao SA (żubr)?

PKO SA - niech go ...

Data: 2018-08-14 22:16:39
Autor: Akarm
[OT] Re: Karta kredytowa, a zakup ponad limit
W dniu 2018-08-14 o 21:52, TM pisze:
Ale powiedz jescze, czy to PKO BP (skarbonka) czy też Pekao SA (żubr)?

PKO SA - niech go ...

Czyżbyś nie był zadowolony z tego banku?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Karta kredytowa, a zakup ponad limit