Karta kredytowa - ale tylko do zakupow

Data: 2009-05-03 10:41:31
Autor: Darek
Karta kredytowa - ale tylko do zakupow
Hej,

potrzebuję taką kartę chociażby po to, żeby
sobie bilety Lufthansy kupić.
Do tej pory korzystałem grzecznościowo od kolegi,
ale teraz karta jest wymagana przy sobie, do identyfikacji.

Stąd moje pytanie: gdzie taką sobie wyrobić,
jeśli nie zamierzam się ani trochę zadłużyć,
a chcę tylko płacić w internecie.

Czy taka e-karta z mBanku byłaby OK?

Mam konta w Aliorze, mBanku i Polbanku, jest w którymś
z tych coś dla mnie?

pozdrawiam,
Darek

Data: 2009-05-03 02:39:08
Autor: BK
On 3 Maj, 10:41, "Darek" <grazagWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Alior ma karte lotnicza nie pamietam szczegolow ale dla kogos kto lata
to moze to?

Data: 2009-05-03 11:46:16
Autor: Darek
> [...]
> Darek
>
> --

Alior ma karte lotnicza nie pamietam szczegolow ale dla kogos kto lata

Ta "lotniczosc" to tylko cashback na bilety lotnicze.

Niestety dowiedziałem się, że to musi być klasyczna karta kredytowa.
Nawet jak debetową się zapłaci to nie może być :/
eKartą też nie.

pozdrówka
Darek

Data: 2009-05-03 09:58:33
Autor: Sinus
Darek <grazagWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał(a):
Niestety dowiedziałem się, że to musi być klasyczna karta kredytowa.
Nawet jak debetową się zapłaci to nie może być :/
eKartą też nie.

Nie musi być kredytowa. Debetowa VE do konta w Polbanku też przechodzi w Lufthansie, płaciłem w zeszłym tygodniu i przeszło bez problemu.

--
Sinus

Data: 2009-05-03 12:36:27
Autor: Darek
Karta kredytowa - ale tylko do zakupow

Nie musi być kredytowa. Debetowa VE do konta w Polbanku też przechodzi w Lufthansie, płaciłem w zeszłym tygodniu i przeszło bez problemu.

Że płacenie przechodzi to nie wątpie.

Ale jest taka klauzula, że z e-ticketem trzeba
mieć kartę kredytową (nie debetową), aby
dostać kartę pokładową (dość rzadko sprawdzane, ale jednak).

Data: 2009-05-03 14:20:40
Autor: Sinus
> [...]

mieć kartę kredytową (nie debetową), aby
dostać kartę pokładową (dość rzadko sprawdzane, ale jednak).

Ktoś Ci bajek naopowiadał. Nawet na infolinii Lufthansy twierdzą że karty
którą się płaciło za bilet nie trzeba okazywać przy odprawie (mimo że taki
zapis jest na stronie). Karta może być przydatna jedynie w automacie
self-check-in aby samodzielnie wydrukować boarding pass.

--
Sinus

Data: 2009-05-03 18:17:53
Autor: darnok
Sinus pisze:
[...]

Do tego tez nie.
Tam wystarczy dowolna karta ktora na pasku magnetycznym ma twoje nazwisko. Pare razy wtykalem tam jakies maestro, a ostatnio zwykla karte ktora sluzy do nabijania mil miles and more - ( w ogole nie bankomatowa/platnicza karta) - po prostu ma nazwisko na pasku zakodowane.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2009-05-03 18:54:08
Autor: Darek
Karta kredytowa - ale tylko do zakupow

Ktoś Ci bajek naopowiadał. Nawet na infolinii Lufthansy twierdzą że karty

Nie ktoś, tylko 2 różne kobiety z infolinii lufthansy dzisiaj.
Obie twierdzły, że na debetową beda problemy i czesto bywaja,
a bez karty nie wejde.

wiem, ze sie da :)

Ale tez nie ubzdurałem sobie tego.

W koncu najpierw dzwoniłem na infolinie, a potem zaczałem
Wam tyłki zawracać.

thx

Data: 2009-05-03 13:14:42
Autor: mucher
On May 3, 6:54 pm, "Darek" <grazagWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

wiem, ze sie da :)

Ale tez nie ubzdurałem sobie tego.

W koncu najpierw dzwoniłem na infolinie, a potem zaczałem

No ale jak w takim razie chcą obsłużyć płatność np UATP? Zresztą nawet
linie operujące w 3 świecie - i zmagające się z potężnym fraudem - nie
wyobrażają sobie odcięcia bookingow robionych przez kogoś innego (co
najwyżej, flagują takie jako podejrzane przy monitoringu transakcji).

mucher

Data: 2009-05-04 01:06:25
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Darek wrote:

[...]

Ale to jest bzdura, bo nie ma wymogu płacenia kartą za bilet. Kup u
jakiegoś polskiego sprzedawcy, zapłać przelewem i już.

Poza tym nikt nie wymaga, żebyś płacił za bilet swoją kartą. Jak
5-osobowa rodzina gdzieś leci, to każdy ma mieć KK? Bzdura...

--
MiCHA

Data: 2009-05-03 12:08:42
Autor: Adam S.
Karta kredytowa - ale tylko do zakupow

Niestety dowiedziałem się, że to musi być klasyczna karta kredytowa.
Nawet jak debetową się zapłaci to nie może być :/

Ke ? To że napisali że kredytową nie oznacza ze to naprawdę mieli na myśli , Być może chodziło im o wypukłą/ tłoczoną  kartę . Takie debetówki też istnieją .

pozd
as

Data: 2009-05-03 12:34:01
Autor: Darek
Karta kredytowa - ale tylko do zakupow

Ke ? To że napisali że kredytową nie oznacza ze to naprawdę mieli na myśli , Być może chodziło im o wypukłą/ tłoczoną  kartę . Takie debetówki też istnieją .

Sam nie wiem.

Pytanie: "Czy jako karta identyfikująca, którą trzeba mieć na lotnisku może być karta debetowa?"

Lufthansa: "Nie, koniecznie kredytowa"

Darek

Data: 2009-05-03 13:05:22
Autor: Mithos
Darek pisze:
Lufthansa: "Nie, koniecznie kredytowa"

A skąd Lufthansa wie, że dana karta jest kredytowa ? Przynieś debetową VISA Classic Multibanku (wypukła karta debetowa) i ciekaw jestem w jaki sposób ktoś stwierdzi, że to nie jest debetówka :)

--
Mithos

Data: 2009-05-03 13:23:01
Autor: Piotrek
Darek pisze:
> [...]

A skąd Lufthansa wie, że dana karta jest kredytowa ? Przynieś debetową VISA Classic Multibanku (wypukła karta debetowa) i ciekaw jestem w jaki sposób ktoś stwierdzi, że to nie jest debetówka :)

No myślę, że to po prostu kwestia tej "wypukłości".
A co Wy byście zrobili na moim miejscu?

Piotrek

Data: 2009-05-03 13:31:22
Autor: MarekZ
Użytkownik "Piotrek" <grazagWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:653d.00000128.49fd7e95newsgate.onet.pl...

No myślę, że to po prostu kwestia tej "wypukłości".
A co Wy byście zrobili na moim miejscu?

Piotrek

Jakakolwiek wypukła będzie dobra. Z kredytową płaską pojawią się potencjalne problemy. :) Ale nawet jak nie będziesz miał żadnej, to i tak polecisz (oświadczysz, że zagubiłeś jakby się jakiś mega-debil trafił przy odprawie, ale nie sądzę aby tacy jeszcze pracowali). Nie dajcie się zwariować. :-)

Data: 2009-05-03 15:16:50
Autor: Darek
[...]

Czyli mogę w ciemno zapłacić płaską i napewno mnie nie udupia potem?

pierwszy raz lecę, stąd takie głupawe pytania.

pozdrawiam,
D.

Data: 2009-05-03 15:23:42
Autor: MarekZ
Użytkownik "Darek" <grazagWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:653d.00000137.49fd9942newsgate.onet.pl...

Czyli mogę w ciemno zapłacić płaską i
napewno mnie nie udupia potem?

pierwszy raz lecę, stąd takie głupawe pytania.

No wiesz, trudno żebym ja Tobie gwarantował co będzie przy odprawie. :)

Ale nie jest mi znany przypadek aby ktokolwiek z takiego powodu nie wsiadł do samolotu, zarówno w tanich liniach (tam z kolei czasem ktoś sobie ubzdura, że ma być wydruk numeru rezerwacji, a nie sam dokument tożsamości) jak i w normalnych.

Tak więc na 99,9% nie udupią.

Data: 2009-05-03 16:02:10
Autor: Jerzy_K
[...]

ZTCW z praktyki, karta  (kredytowa, ta którą płacono za bilet albo karta Miles&More jest potrzebna tylko w przypadku odprawy w automatach LH na lotnisku. Przy stanowisku odprawią cię na podstawie DO lub paszportu.

--
Telesfor B.

Data: 2009-05-03 18:25:04
Autor: darnok
Jerzy_K pisze:
ZTCW z praktyki, karta  (kredytowa, ta którą płacono za bilet albo karta Miles&More jest potrzebna tylko w przypadku odprawy w automatach LH na lotnisku. Przy stanowisku odprawią cię na podstawie DO lub paszportu.

W automacie mozna sie tez samemu odprawic wpisujac na dotykowym ekranie nr biletu z papierka. Nawet bez karty.

Data: 2009-05-04 01:09:01
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Jerzy_K wrote:

ZTCW z praktyki, karta  (kredytowa, ta którą płacono za bilet albo karta Miles&More jest potrzebna tylko w przypadku odprawy w automatach LH na lotnisku. Przy stanowisku odprawią cię na podstawie DO lub paszportu.

Te automaty potrafią także czytać paszporty i dowody osobiste... :-)

--
MiCHA

Data: 2009-05-03 15:28:02
Autor: Mithos
Piotrek pisze:
A co Wy byście zrobili na moim miejscu?

Ja bym wyrobił sobie jakaś wypukła KK, bo to całkiem przydatna rzecz :)

--
Mithos

Data: 2009-05-03 11:00:08
Autor: krzysztofsf
Darek pisze:
[...]

Ze wzgledu na dobry podglad i blokade na transakcje internetowe wymagajace autoryzacji to chyba KK z mBanku - powinna wystarczyc juz ta za 18 zl, przy zakupach trzaba ja najpierw podac jako visa electron, a jak nie przyjmie to jako zwykla visa. Powinien sie wypowiedziec ktos kto z niej korzysta kupujac bilety.
Mozesz sprobowac rowniez zaplacic zwykla debetowka mBanku, uaktywniwszy jej opcje internetowe.

Najlepsze kursy to ma Polbank, ale brak podgladu no i jesli nie kupujesz w realu, to nie wyrobisz limitu ilosciowego na zwolnienie z oplat.

Aliora nie znam.

e-karty dosyc czesto sa odrzucane - nie wszystkie sklepy int. itp je akceptuja.

Karta kredytowa - ale tylko do zakupow