Karta kredytowa do płatności w euro...

Data: 2016-08-18 17:10:13
Autor: Stiwi
Karta kredytowa do płatności w euro...
On Wednesday, June 29, 2016 at 1:42:13 PM UTC+2, lukasz.p...@gmail.com wrote:
Witam Z uwagi na częste wyjazdy zagraniczne potrzebuję kartę kredytową którą będę płacił w PLN (w Polsce) i EUR (za granicą).

W jakim banku obecnie najkorzystniej założyć taką kartę?
[...]

Z kredytówek w EUR ogólnie dostępnych dla polskich rezydentów znam tylko Amex ICC EUR, FX 2.7%. Mają rachunek w DE do spłaty karty, która wydawana jest przez brytyjski Amex. Z ciekawostek Amex nie bawi się w DCC, więc przynajmniej tutaj jedna rzecz na którą nie trzeba zwracać uwagi.

Czytając opinie widzę, że banki pięknie kombinują. Pewnie mało kto pamięta Visa chargeback, gdzie przez kilka ładnych lat można było się pozbywać waluty po kursach.... sprzedaży. Zastosowanie wówczas miały banki o najgorszych kursach walutowych :-)

Wygląd kart Pekao pozostawię bez komentarza. Gdyby nie wygląd i prowizja w postaci % od wypłaty z bankomatu, karta wielowalutowa byłaby bardzo ciekawa. W przeciwnym razie PKO BP prezentuje się lepiej  z kartą walutową, która działa analogicznie do wielowalutowej, ale z limitem do 3 walut.

Szkoda, że CItigold zlikwidował 50k + 12k/miesiąc, bo jest to najlepsza all in one oferta na rynku co chodzi o waluty i ich wymianę bez potrzeby używania walutomiksów.

Stiwi

Data: 2016-08-20 09:12:42
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 19 sierpnia 2016 02:10:17 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:

Z kredytówek w EUR ogólnie dostępnych dla polskich rezydentów znam tylko Amex ICC EUR, FX 2.7%. Mają rachunek w DE do spłaty karty, która wydawana jest przez brytyjski Amex.

A formalności załatwia się z brytyjskim biurem, czy jakimś w DE ?
Bo czy rachunek w DE czy GB to jeden pies, i tak spłata SEPA idzie.
A to "FX 2,7%" oznacza cenę zakupu euro za złotówki czy co innego ?
Ma to gdzieś jakieś www po polsku, albo w lengłydzu, byle nie w sprache ?

Szkoda, że CItigold zlikwidował 50k + 12k/miesiąc, bo jest to najlepsza all in one oferta na rynku co chodzi o waluty i ich wymianę bez potrzeby używania walutomiksów.

Czy to była taka wielka łaska ?
"All in one", czyli uniwersalne, mają zwykle to do siebie, że każdy z parametrów jest gorszy od oferty specjalizowanej.
Nawet gold select ma gorsze kursy niż kantor aliora - i bez żadnej łaski czy spełniania warunków.
A jak chcesz mieć all in one to teraz alior (ew. różowy bank) + kantor (przelewy chodzą on-line) - można jeszcze dyskutować o klasie, karty ma citi podobno niezawodne.

Data: 2016-08-21 00:45:34
Autor: Stiwi
On Saturday, August 20, 2016 at 6:12:43 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]

A to "FX 2,7%" oznacza cenę zakupu euro za złotówki czy co innego ?
Ma to gdzieś jakieś www po polsku, albo w lengłydzu, byle nie w sprache ?

W UK:
https://www.americanexpress.com/icc/eurodollar/personal-compare.html

Wydawane są w EUR i USD. FX 2.7% to marża dla transakcji w walucie innej niż waluta karty. Dla USD zdaje się 3%.

> [...]

A jak chcesz mieć all in one to teraz alior (ew. różowy bank) + kantor (przelewy chodzą on-line) - można jeszcze dyskutować o klasie, karty ma citi podobno niezawodne.

Citigold jest najlepszym all in one. Wprowadzili w ubiegłym roku dla Citigold i Select kursy na równi z kantor Alior jak pamiętam. Podajesz już dwa produkty: Alior + Alior kantor, jakby nie było to nie jest all in one, chociażby dlatego że kantor Alior nie zna pojęcia konta współnego. Różowy bank?

Stiwi

Data: 2016-08-21 12:22:23
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu niedziela, 21 sierpnia 2016 09:45:35 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:

Wydawane są w EUR i USD. FX 2.7% to marża dla transakcji w walucie innej niż waluta karty. Dla USD zdaje się 3%.

Ciekawostka, tak samo rżną jak polskie banki na tym przewalutowaniu.
Tzn. np. jak mBąk - to też jest dziwne, jak płacisz visą złotówkową w USD, to zerżną 5,9%, ale jak visą do eMax euro, to "tylko" 3% - czy myślą, że klient i tak za te brakujące 3% u nich euro kupi ?

To już dla milkowego amexa amex mniej pobierał, bo 2% - i ciekawostka, ponoć brał to amex, nie milek, jest nawet specjalny wiersz w TOiP.

Citigold jest najlepszym all in one. Wprowadzili w ubiegłym roku dla Citigold i Select kursy na równi z kantor Alior jak pamiętam.
Może i wprowadzili, ale już wyprowadzili, albo IKA polepszył..
Citigold select spread euro 4gr, citigold 5gr, IKA 2,5gr.
Niewielka różnica, ale zawsze.
A do tego citigold ma jakieś tragiczne kursy na weekend, IKA też na weekend zwiększa, ale do 4gr, a nie do 33gr.

Podajesz już dwa produkty: Alior + Alior kantor, jakby nie było to nie jest all in one, chociażby dlatego że kantor Alior nie zna pojęcia konta współnego. Różowy bank?

Różowy to t-mobile usługi bankowe, dawniej alior sync, "wsławiony" ostatnio tym, że telefony u różowego operatora kupuje się teraz "za złotówkę" biorąc kredyt w różowym banku - i jeszcze warunkowo zgadzając się na różową KK, bynajmniej nie bezpłatną.

W aliorze i IKA masz ten sam login, może i dwie umowy i dwa ST, ale załatwiasz dostęp do kantoru przez net od ręki.
Dziwię się, że to tak zrobili, za niektórymi nie trafisz, mBąk zrobił tańszą (ale wciąż drogą) wymianę w głównym ST - choć dla mnie to OK, mam kantor, a nie muszę mieć aliora ani różowego. A jak nie chcesz debetówki to kantor wystarczy za cały bank, ma przelewy i obsługę kasową.

Hmm, wspólność może być problemem - ale tu citek nie jest lepszy, jakiś mentalny problem mają z tym, by rachunek miał dwóch równorzędnych właścicieli - pytałem o to i mętnie tłumaczyli, że jest jeden "główny" właściciel, a drugi to takie coś nieco więcej niż pełnomocnik, ale co naprawdę, to nie wiem, bo olałem te kombinacje.
Tak samo się nie dowiesz o dokładny mechanizm przewalutowań debetówką wielowalutową-"ręcznie przełączaną".

Data: 2016-09-28 06:34:17
Autor: Stiwi
On Sunday, August 21, 2016 at 11:22:24 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]

A do tego citigold ma jakieś tragiczne kursy na weekend, IKA też na weekend zwiększa, ale do 4gr, a nie do 33gr.

Dalej podtrzymuje swoje zdanie, że Citigold jest najlepszym rozwiązaniem all in one dostępnym na polskim rynku. Jak dla mnie debetówki Aliora idą do kosza. Zarezerwowałem hotel na oficjalnej stronie Hiltona = blokada karty, brak powiadomienia telefonicznego czy SMS. Pięknie się zdziwiłem próbując skorzystać z karty na wyjeździe zagranicznym. W rozmowie telefonicznej powiedziałem im, żeby absolutnie pod żadnym pozorem nie blokowali tej karty, bo jestem za granicą i potrzebuje z niej korzystać. Mijają 2 dni, robię płatność za usługę w innym kraju w EUR na kwotę EUR 1200 = blokada karty. Po co limity EUR 7000 w systemie online dla tych kart, kiedy co chwila te karty są blokowane? Chyba się nie spodziewają, że ktoś będzie tymi kartami płacił w Polsce? W dodatku nie ma możliwości jej odblokowania online. Dzwoniłem do Alior z zagranicy, za każdym razem pomimo wybraniu właściwych opcji, trzeba czekać aż ktoś przełączy do właściwego działu zajmującego się kartami Alior Kantor, czekam 20 minut nikt nie odbiera. Jak dla mnie porażka.

Data: 2016-09-28 06:57:16
Autor: Dawid Rutkowski
Karta kredytowa do płatności w euro...
"Najlepsze" zawsze zależy od punktu siedzenia.
Gdyby nie było tak drogie, to pewnie może by było warto się przyjrzeć - choć jednak raczej tylko wtedy, gdyby przestali się upierać przy tym upierdliwym ręcznym przełączaniu debetówki między walutami (w nadziei, że klient się pomyli i na tym zarobią).
Patrząc na cenę - 150zł/mc - i warunki zwolnienia - 300k aktywów, to wychodzi, że jak w innym banku dostanie się raptem 0,6pp więcej dla lokat (chyba że wliczają w to również np. rachunki maklerskie, a ktoś trzyma tyle oszczędności w akcjach czy obligacjach) - a o to nawet przy obecnym niskim poziomie % nie jest trudno, głównie dlatego, że % lokat w citi to jeszcze większa nędza niż średnia - to już lepiej te 150zł płacić.

Ale co do IKA to sam się zraziłem - co prawda nie przez kartę, a przez ich ogólną niepoważność, po 3 miesiącach od założenia zniknęło mi konto USD - i teraz czekam na odpowiedź, czy zostało zamknięte, czy też, zgodnie z regulaminem, tylko zawieszono do niego dostęp przez net - pierwsza odpowiedź z aliora było, że "zamknęli i mogę sobie na nowo otworzyć" - "otworzyłem" i konto ma ten sam numer, historii żadnej nie miało, więc nie mogę porównać.
Wg regulaminu mogą zamknąć, ale po 2 latach nieaktywności.
Także nie ma zamiaru ich już polecać.
Ale ich kart, jeśli masz już je darmowe na te 4 lata (nie odnawiają się automatycznie), bym nie wyrzucał - może się nadadzą do płatności w necie ?
Alior coś odpowiedział w temacie tego, co było przyczyną zablokowania kart ?
Zaś co do tego, czy spodziewają się płatności w Polsce - bankomaty euronetu za darmo są - gdyby nie było to żałosne, to byłoby tragiczne (bo oczywiście w euronecie w PL nie wypłacisz euro, jedynie musisz je kupić za złotówki, które alior znów przeliczy na euro - i zapłacisz za to ponad 15%).

A podsumowując - przy all-in-one z kosztami citigold bym się nie upierał (chyba, że jak już pisałem, ktoś u nich trzyma akcje za 300k), bo szkoda na to forsy. Już lepiej wziąć citi priority - może być darmowe przy posiadaniu również darmowej KK simplicity i comiesięcznym ping-pingu na 5k - albo kosztuje "tylko" 25zł, a daje debetówkę z takimi samymi możliwościami, zaś walutę można kupować w kantorze aliora - to póki co działa dobrze - i za darmo co citka przelewać.
A czy debetówka do citi gold (nie chodzi tu oczywiście o mc world elite debit, którą dają tylko do citigold PC) różni się czymś od tej do citi priority, czy nawet do citikonta ?

Data: 2016-09-28 12:58:11
Autor: Stiwi
Karta kredytowa do płatności w euro...
On Wednesday, September 28, 2016 at 5:57:17 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
[...]
[...]

Niestety Alior się jeszcze nie ustosunkował do swojego zachowania.. Przy pierwszej blokadzie jak się niemiło dowiedziałem będąc za granicą, okazało się że zablokowali bo podejrzana im się wydała płatność za hotel na stronie Hiltona i chcieli się upewnić, że to ja ją robiłem. Fajnie, ale można wysłać: SMS, maila lub zadzwonić, a nie blokować od razu z miejsca. Przegięli robiąc dokładnie to samo za drugim razem i wtedy już odpuściłem. Mam już tą kartę w EUR zablokowaną, wysłałem im wiadomość, zobaczymy.

Citigold jest drogie to fakt, pewnie zależy jak na to patrzeć. Okazuje się, że podobonie jak HSBC Premier wystarczy mieć Citigold w jednym kraju by mieć ten sam status w innych. Tutaj jak popatrzymy na wymagania w poszczególnych krajach, wymóg polskiego Citi jest jednym z niższych na świecie. Jeśli więc ktoś ma walutę, która i tak leży, to nie ma już znaczenia czy będzie ją trzymał w Citi czy w innym banku przy super niskim % lokaty walutowej.

Co do debetówki citigold, na pewno wygląda lepiej niż citi priority :) Ma też wyższe limity wypłat gotówki 10k vs 6k citi priority oraz wyższy limit transakcji bezgotówkowych 50k vs 10k.

Data: 2016-11-26 03:14:25
Autor: Stiwi
On Wednesday, September 28, 2016 at 11:58:16 PM UTC+4, Stiwi wrote:
[...]

Niestety te zabawki Aliora to dobre dla dzieci na kolonie są. Robiłem w nocy kilka płatności w USD (wiadomo Black Friday), transakcje w zakresie $100-300. Po jednej z nich została zablokowana karta. Oczywiście trzeba dzwonić, więc pomyślałem że odblokuje też tą EUR, której nie chciało mi się ruszać od września jak 30min nikt nie odbierał na infolinii.

Cały ten proces weryfikacyjny w Aliorze to jakiś dramat. Pani pyta o nr klienta po czym system losuje jej kilka podchwytliwych pytań. Jedno z pytań było czy posiadam jakąś kartę aktywną wydaną przez Alior Bank? Pytanie podchwytliwe z dwóch powodów:

1) Z Alior Bankiem poza kantorem nie mam nic wspólnego, ani nie mam u nich żadnych produktów, więc odpowiedziałem nie. Błąd, przecież karty są wydane przez Alior Bank jak się później zastanowiłem (wiadomo 3 w nocy)

2) Mam 3 karty EUR, USD, GBP, pierwsze dwie zablokowane, a tą w GBP też płaciłem kilka razy w Black Friday, więc skąd mam wiedzieć czy jej przypadkiem nie zablokowali? SMSy / telefony od Alior Kantor do mnie nie docierają. Skąd mam wiedzieć o 3 nad ranem, której karty Kantor Alior zdecydował się nie blokować?

Ponieważ udzieliłem błędnej odpowiedzi, pani po 15 minutach rozmowy poinformowała mnie, że ona mi już nie jest w stanie pomóc, muszę się rozłączyć i zadzwonić ponownie... Komedia. Ale ok, przecież to nie jej wina, że procedury są do bani. Zadzwoniłem ponownie, tym razem werfyikacja przebiegła ponownie. Prosiłem panią żeby odblokowała mi te dwie karty i że wszystkie transakcje na niej robiłem osobiście, a karte leżą w szufladzie. Myślałem że to cokolwiek przyspieszy. Niestety nie, pani musiała przeczytać każdą podejrzaną wg Alior transakcje i musiałem powiedzieć sakramentalne "tak", podobnie jak zapewnić że karty faktycznie mam przy sobie (2 razy to i wszystkie inne pytania dla dwóch różnych kart). Katastrofa.

Citi? Telefoniczny PIN? Weryfikacja kilkanaście sekund max. Nigdy nie zastrzegli mi karty, nawet jak przegapiłem od nich telefon po kilku transakcjach i wypłatach za granicą. Zawsze dzwonią i nie podejmują sami decyzji za klienta co zrobić z kartą bez jego zgody.

Stiwi

Data: 2016-11-27 16:34:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Karta kredytowa do płatności w euro...

"Stiwi" 68ec99c9-f0ef-4c85-81e4-1abcac210c2f@googlegroups.com

[...]

Bo Alior -- to Wyższa Kultura Bankowości!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-11-28 02:01:41
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 26 listopada 2016 12:14:27 UTC+1 użytkownik Stiwi napisał:

Niestety te zabawki Aliora to dobre dla dzieci na kolonie są. Robiłem w nocy kilka płatności w USD (wiadomo Black Friday), transakcje w zakresie $100-300.

Hmm, no dobra, ładna historia, bardzo lubię takie czytać (bardziej niż samemu pisać), ale nasuwa się pytanie, po co w takim razie jeszcze się tymi zabawkami aliora posługujesz, skoro masz citi gold ?
Tzn. przychodzi mi do głowy troska o zbytnie niepodawanie numeru karty (ale tu też można sobie po takim black friday zastrzec i przespacerować się do oddziału, o ile jest w odległości spaceru, gdzie od ręki wytłoczą nową), czy może jednak trochę lepszy kurs w IKA niż w citi gold - i wynikający z tego ew. problem z czekaniem na przelew - najpierw złotówek do IKA, a potem EUR - a jak USD czy GBP to jeszcze dłużej - z powrotem do citi. Różnica jest - oczywiście nie taka, jak np. w przypadku citikonta lub citipriority, ale jest.
I nawet z nadwyżkami nie ma problemu - SEPA i SWIFT są dla citigold za free, więc te parę groszy więcej w kantorze aliora można wziąć.

Jak będę potrzebował karty do płatności zagranicznych to sobie pewnie citi priority założę - tym bardziej, że, jak dopytałem, skoro mam KK (i login) to już nie muszę się z kurierem umawiać, umowę mogę podpisać w ST (albo ew. iść do oddziału - w sumie zysk żaden z tego, że już mam KK, ale za to kartę dostanę od ręki, a nie pocztą) - i albo spokój mi zapewni przelanie połowy oszczędności zamienionych na walutę, albo będę się bawił w ping-pong.
Na razie mi się jednak nie chce - ale że wiedza jest cenna, to właśnie zadałem im pytanie, jakie będą prowizji w przypadku, gdy karta jest podłączona do konta w EUR, a zapłata będzie np. w CZK.
Z tego, co jest na stronie, można wywnioskować, że karta ma cztery waluty rozliczeniowe - PLN, EUR, USD i GBP - zaś domyślną dla innych walut jest EUR (a nie, jak w aliorze, nieszczęsne USD), przeliczenie po kursie MC.
Jeśli się okaże, że citek nie bierze w przypadku takiej płatności dodatkowej prowizji, czy to kursowej czy "bezpośredniej", to ta karta może być bardzo wygodna do podróży po Europie - wystarczy zakupić jedynie euro - i oczywiście pamiętać o przełączeniu rachunków przed i po wyjeździe.

Data: 2016-11-28 13:14:16
Autor: Stiwi
On Monday, November 28, 2016 at 2:01:42 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
[...]

24h po piątkowych zakupach i nocnej (porannej?) konwersacji z Aliorem celem odblokowania kart, zrobiłem ponownie (jedną) transakcje w USD na $300. Efekt? Blokada karty...

Żeby pójść do oddziału to trzeba mieszkać w Polsce. Natomiast nie mam problemu z podawaniem nr karty, jeszcze nigdy "online" nie "straciłem" karty, offline tak. Rozwiązanie z kantor Alior wydawało mi się idealne, więc pozbyłem się Golda na rzecz Priority. Dlaczego?

1. W kantor Alior kursy są minimalnie lepsze od Citigold, a przy wymianie większej kwoty w miesiącu można do nich wysłać zapytanie o przyznanie kursów preferencyjnych, które zwykle dają na 30 dni. Kursy Citigold:
https://www.online.citibank.pl/polish/dokumenty/kursy-walut-gold.htm

2. Citi zaczął kombinować. Kiedyś wystarczyło mieć EUR i każda inna waluta transakcji (poza PLN) była rozliczana wg. kursów Mastercard. Zostało to jednak zmienione i teraz jest to każda transakcja poza GBP, USD i oczywiście PLN.

3. Coś było nie tak z wymianą bezpośrednią EUR/USD/GBP, ale już nie pamiętam dokładnie co i ile słabsze były kursy względem Alior, a na takich wymianach mi właśnie zależy z pomięciem PLN.

4. Limit tranakcji internetowych wynosił 5000pln dziennie (lub równowartość w walucie), limit ten był taki sam dla wszystkich kont w Citi i nie można go było w żaden sposób podnieść. Tutaj Alior wydawał się bezkonkurencyjny z możliwością ustalenia limitów transakcji internetowych max. EUR 7000 na dzień. Citi całkiem niedawno dopiero zmienił tą bzdurę, bo widzę że jest możliwość ustawienia 10k pln.

Szkoda tylko, że te swobodne limity Aliora to tylko na stronie internetowej, bo praktyka pokazuje zupełnie coś innego. Chyba Alior nie spodziewa się, że ktoś będzie online tymi kartami w Polsce płacił żeby blokować kartę po niemal każdej internetowej transakcji w walucie.

[...]

Jest tak jak piszesz:
https://www.online.citibank.pl/polish/services/Podpiecie_karty_debetowej_do_konta_walutowego.htm

Generalna zasada to taka, żeby kartą Citi w walucie nie płacić w EUR, USD, GBP (w zależności do której waluty podpięta) oraz nie wypłacać z bankomatów Citi, bo tutaj jako jedyny wyjątek przeliczenie jest po kursach Citishare (USD), a nie Mastercard (EUR).

Wiadomość od Alior:

"W odpowiedzi na otrzymaną korespondencję uprzejmie informuję, iż w przypadku wyjazdów zagraniczny należy przesłać taką informację o miejscu praz terminie wyjazdu. W kwestii transakcji internetowych również można przesłać taka informację.
 Niemniej jednak informuję, że zgodnie z Regulaminem Kart Płatniczych bank ma prawo zablokować Kartę w kwestiach bezpieczeństwa.
Informację taką proszę przesłać po zalogowaniu do Kantoru Walutowego.

Dodam, że nie ma możliwości ustalenia dyspozycji o nieblokowaniu kart."

Rozumiem to tak: przed każdym wyjazdem i każdą internetową transakcją powinieniem ich uprzejmie poinformować o tym, że chcę wydać swoje pieniądze. Podczas odblokowywania karty (którą zablokowali mi po rezerwacji hotelu online) będąc na urlopie zapisali sobie w jakim kraju przebywam i poprosiłem żeby nie blokowali mi karty. Pech chciał że w trakcie tego urlopu była też transakcja internetowa z kraju w którym akurat nie przebywałem na urlopie, ani w którym nie mieszkam, więc Alior sobie zablokował tą kartę ponownie pomimo wcześniejszych telefonicznych ustaleń...

Stiwi.

Data: 2016-12-02 12:45:04
Autor: Dawid Rutkowski
Karta kredytowa do płatności w euro...
Pewnie, że kursy w aliorze są lepsze, sam o tym wcześniej w tym wątku pisałem.
Alior też nie jest lepszy od citi, a nawet trochę gorszy, jeśli chodzi o te 4 podstawowe waluty - a wg mnie gorszy jest dlatego, że płacenie w innych walutach niż PLN, EUR, USD i GBP jest korzystne tylko przy używaniu karty USD - co oznacza, że trzeba mieć kupione dolary - zaś w citku jest korzystne przy podpięciu karty do konta w EUR (ale to wcale nie jest takie oczywiste, i z tej strony nie da się tego bezpośrednio wyczytać, trzeba pokombinować - a samemu citkowi cały tydzień - od poniedziałku do piątku - zajęło odpowiadanie na to pytanie).
Inna sprawa, co jest lepsze - jedna karta przepinana czy dwie, każda do innej waluty. Tą drugą w aliorze trzeba zamówić, poczekać, aż dojdzie - chyba że komuś nie żal ew. 15 zał opłaty lub zapłaci w biedronce 2zł za chlebek i alior będzie się musiał obejść smakiem 30gr ;>
Ale jak się jedna popsuje, to druga jest...

A właśnie, swoją drogą, to czy w ST kantoru aliora widać jakoś to, że karta jest zablokowana ? Bo mnie nastraszyłeś, byłem w Grecji, kupowałem bilety na autobus za 4,4 euro - bez zawiadomienia tego mega-ostrożnego banku ;>
Co prawda w szczegółach karty mam "status karty - aktywna", oraz do dyspozycji m.in. akcję "zablokuj", ale kto ich tam wie...
Za poważnych ich nie uważam odkąd zamknęli mi konto dolarowe, a potem jeszcze się tłumaczyli, że może nie zamknęli, tylko zablokowali...
Więc widać w ST ? Czy dopiero się to objawia przy próbie zapłaty ?

Chociaż ten limit 5k - teraz jest max. 10k - to rzeczywiście jakaś kpina, marniuchna tak karta. citi w ogóle jest mało poważne, limit dzienny przelewów przez net też jest jakiś nieduży - za mieszkanie nie zapłacisz od razu, albo trzeba iść do oddziału i za przelew zapłacić - kicha. Nawet w popierdółce VW mogłem sobie ustawić milion - zaś w db, jak miałem domyślnie 50k, to mogłem kazać zrobić bez ograniczeń - a wyszło tak śmiesznie, że zrobili limit  99 999 999 999 999,00 PLN.

A dlaczego zrezygnowałeś z citigold ? Oszczędności wydałeś i musiałbyś za konto płacić ?

Data: 2016-12-03 01:14:51
Autor: Stiwi
Karta kredytowa do płatności w euro...
On Saturday, December 3, 2016 at 12:45:06 AM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
[...]
[...]

Wg. mnie kilka kart do każdej waluty jest lepszym rozwiązaniem niż jedna multi-walutowa. Nie raz zdarzyło mi się z Citi być fizycznie w kraju z jedną walutą i płacić przez internet w innej walucie, wtedy trzeba pilnować przepiniana. Podobny problem ze zwrotami na kartę w przypadku jak nagle idzie zwrot dla różnych walut... Inny problem to np Amazon, który obciąża kartę z opóźnieniem, często w różnych odstępach czasowych za poszczególne rzeczy w zamówieniu. Karta może być wtedy nawet na kilka dni bezużyteczna dla innych walut. System księguje do rachunku do jakiego podpięta jest karta. Jedna karta multi-walutowa miałaby sens jeśli system bankowy inteligentnie by sam rozpozanawał z jakiego rachunku ma pobrać środki. Zdaje się że PEKAO SA ma taki produkt, ale nie wnikałem w szczegóły.

[...]

Tak widać, ma wtedy status zablokowana. Tak się zastanawiam że chyba moje męczenie Aliora coś pomogło. Wprawdzie karty są notorycznie blokowane po niemal każdej nieco większej transakcji internetowj, to pojawiła mi się w systemie możliwość aktywacji karty bez dzwonienia. Ciekawe, bo wcześniej tego nie było, więc pytanie czy to jest nowy ficzer, czy też jest to ficzer dla upierdliwych klientów :)

A dlaczego zrezygnowałeś z citigold ? Oszczędności wydałeś i musiałbyś za konto płacić ?

Citi zmienił warunki dla Goldów, wcześniej wystarczyło mieć wpływy 12k pln co miesiąc, teraz trzeba mieć fizycznie 300k (zmiana z 200k). Problem z trzymaniem kapitału w Citi jest taki, że ich % jakichkolwiek depozytów jest śmieszny. To już nawet mBank eMax Plus w Aquarius powyżej 200k daje 1%. Co prawda nie trawię mBanku po zmianie z Multi, ale mam tam dość dobre warunki i kartę kredytową MC Gold (dla starych klientów Multi AQ), za którą nic nie płacę pod warunkiem wykonania jednej transakcji w miesiącu.

Data: 2016-12-13 07:49:54
Autor: Dawid Rutkowski
Karta kredytowa do płatności w euro...
Hmm, w świetle tych problemów, jakie naświetliłeś, rozwiązanie citkowe spada na ostatnie miejsce pod względem użyteczności (choć może tylko tej uniwersalnej, o czym za chwilę). Ale przy kartach są jeszcze inne czynniki - niezawodność działania kart oraz ogólna "poważność" banku.

Karty wielowalutowej pekao nie testowałem, bo nie chcę ani spełniać warunków ani płacić za konto. Do tego paskudna jest - ale, jeśli bankowi wierzyć, funkcjonalnie najwygodniejsza - choć nie wiem dokładnie, które konto i z jaką ew. prowizją obciąża przy zapłacie w walucie innej niż PLN, EUR, USD, GBP i CHF.

Alior jest kretyński z tym, że wszystkie karty jako "domyślną" walutę mają USD i np. na podróż po Europie trzeba zabrać i EURową i dolarową - oraz również kupić euro i dolary.

Citkowa na podróż po europie wydaje się najlepsza (oczywiście UK to nie Europa ;), a nawet można ją zabrać w świat - jeśli z niego z kolei wyłączymy USA (i tak trzeba mieć wizę, łobuzy ;). Zaś do płacenia w Polsce trzeba mieć po prostu kredytówkę i już - no, może jeszcze problem z bankomatami, citek blika póki co nie ma.

Co do citi gold, to sam pisałeś, że jedynie sens jest przy posiadaniu oszczędności trzymanych w walucie - wtedy z żadnym banku ponad 0,1% się nie dostanie. Złotówek trzymać nie warto. Tzn. ja teraz przez kilka miesięcy potrzymam, bo się skusiłem na promocję z premią 300zł - choć te warunki tak niejasne, że nie wiem, czy z tego w końcu nie wyjdzie obrażenie się na citka - co dla sumy 30k daje, w zależności od interpretacji, dodatkowe 2 do 4pp na lokacie 3-miesięcznej (bazowo i tak jest na 2%). Ale to raczej tylko dla testu, potem to priority zamknę, do niczego mi nie jest potrzebne.

Data: 2016-12-02 16:33:22
Autor: Wojtek
El lunes, 28 de noviembre de 2016, 18:14:18 (UTC-3), Stiwi  escribió:
[...]

W sumie to dziwne trochę. Ok - ja mam karty walutowe TMUB ale to jest obsługiwane przez Aliora też i z nimi takich cyrków nie ma (jest inny, ale to pewnie uszkodzenie fizyczne) - płacę nimi dosyć często w internecie i na wyjazdach i jeszcze nie zdażyło się, żeby je zablokowali...

Karta kredytowa do płatności w euro...