Karta kredytowa w EUR?

Data: 2015-08-21 00:08:08
Autor: Chris94
Karta kredytowa w EUR?

Będę potrzebował wynająć samochód w Hiszpanii, a wypożyczalnie
samochodów wymagają by w charakterze zabezpieczenia mogły dokonać
blokady kwoty kaucji na karcie kredytowej. Karty debetowe nie są
akceptowane.
Mam kartę Master Card z BZWBK powiązaną z kontem walutowym w EUR, ale
ona choć wypukła, to jest debetowa.
Na infolinii banku poinformowano mnie, że wszystkie ich karty kredytowe
są nominowane (udzielają kredytu) tylko w złotówkach.
W związku z tym mam pytanie:
Czy jakiś bank w Polsce wydaje karty *kredytowe* nominowane w EUR?
Chodzi mi o taką kartę, żeby zadłużenie było w euro oraz bym zadłużenie
też mógł spłacać w tej walucie.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2015-08-21 15:02:24
Autor: WAM
Karta kredytowa w EUR?
On Fri, 21 Aug 2015 00:08:08 +0200, Chris94
<chris94.wytnij.to@poczta.fm> wrote:

Będę potrzebował wynająć samochód w Hiszpanii, a wypożyczalnie
samochodów wymagają by w charakterze zabezpieczenia mogły dokonać
blokady kwoty kaucji na karcie kredytowej.
[...]
Chodzi mi o taką kartę, żeby zadłużenie było w euro oraz bym zadłużenie
też mógł spłacać w tej walucie.
To jest tylko blokada i spokojnie możesz dać kartę kredytową w PLN. Na
kwitku blokady dostaniesz informację ile EUR zostało zablokowane a po
zwrocie samochodu blokada zostanie zdjęta. To nie jest
obciążenie+zwrot więc przewalutowanie Ci nie grozi, chyba że coś
uszkodzisz. WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2015-08-21 20:12:44
Autor: Chris94
Karta kredytowa w EUR?
Dnia Fri, 21 Aug 2015 15:02:24 +0200, WAM napisał(a):

[...]

Właśnie nie byłem pewien, jak to działa.
Dzięki.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2015-08-21 20:18:40
Autor: J.F.
Karta kredytowa w EUR?
Użytkownik "Chris94"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:55d76a26$0$27507$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Czekaj czekaj - bo zapewne kiedys przyjdzie za wypozyczenie zaplacic, i to relatywnie sporo.
Inna karte podasz, czy oni nie pytajac obciaza automatycznie ta ?

J.

Data: 2015-08-21 21:12:26
Autor: Michał
Karta kredytowa w EUR?
W dniu 2015-08-21 o 20:18, J.F. pisze:
[...]
> Czekaj czekaj - bo zapewne kiedys przyjdzie za wypozyczenie zaplacic, i
> to relatywnie sporo.
> Inna karte podasz, czy oni nie pytajac obciaza automatycznie ta ?

Warto jasno zaznaczyć że TA karta jest do zapłacenia za wynajem (bo jest rozliczana w EUR), a TA jest do założenia blokady (bo jest kredytowa). I wszystko będzie OK ;)

--
pzdr,
michal

Data: 2015-08-24 20:09:51
Autor: WAM
Karta kredytowa w EUR?
On Fri, 21 Aug 2015 20:18:40 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Czekaj czekaj - bo zapewne kiedys przyjdzie za wypozyczenie zaplacic, i to relatywnie sporo.
Placisz przed wypozyczeniem. Czasem nawet na wiele dni przed,  np.
rezerwujac na www u posrednika obciazajacego w PLN w chwili
rezerwacji. Na miejscu masz juz oplacone auto, tylko dajesz KK dla
blokady srodkow.

WAM

Data: 2015-08-25 07:34:48
Autor: MrMrooz
Karta kredytowa w EUR?
W dniu poniedziałek, 24 sierpnia 2015 20:09:53 UTC+2 użytkownik WAM napisał:
> [...]

rezerwujac na www u posrednika obciazajacego w PLN w chwili
rezerwacji. Na miejscu masz juz oplacone auto, tylko dajesz KK dla
Ale to wszystko zależy od wielu czynników. Rezerwowałem ostatnio auto za granicą przez pośrednika, do płatności na stronie tegoż użyłem debetówki mBanku (tej do eMaxa walutowego), płatność i rozliczenie w Eur. Na miejscu, musiałem założyć blokadę na 1000 Eur (lub wpłacić depozyt) - do tego poszła kk mBanku (PLN). A płatności na miejscu (np za urządzenie do płacenia na autostradach) dokonywałem 3cią kartą - KK Raiffaisena (wizz). Jak oddawałem samochód do musiałem im dać tylko kk mBanku, żeby zdjęli blokadę. Gdybym musiał płacić (szkody w ramach udziału własnego), to mogłem użyć dowolnej karty lub gotówki, nie musiałem tej, na której robiłem blokadę.

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2015-08-22 07:09:15
Autor: MK
Karta kredytowa w EUR?
WAM <nospam@nowam.nopl.pl> Wrote in message:
On Fri, 21 Aug 2015 00:08:08 +0200, Chris94
<chris94.wytnij.to@poczta.fm> wrote:

B?d? potrzebowa? wynaj?? samochód w Hiszpanii, a wypo?yczalnie
samochodów wymagaj? by w charakterze zabezpieczenia mog?y dokona?
blokady kwoty kaucji na karcie kredytowej.
[...]
Chodzi mi o tak? kart?, ?eby zad?u?enie by?o w euro oraz bym zad?u?enie
te? móg? sp?aca? w tej walucie.
To jest tylko blokada i spokojnie mo?esz da? kart? kredytow? w PLN. Na
kwitku blokady dostaniesz informacj? ile EUR zosta?o zablokowane a po
zwrocie samochodu blokada zostanie zdj?ta. To nie jest
obci??enie+zwrot wi?c przewalutowanie Ci nie grozi, chyba ?e co?
uszkodzisz.

Jak wynajmowalem samochód w Hiszpanii (marzec tego roku) to nie
 robili ?adnej blokady tylko z góry obciazyli ca?? kwota najmu.
 Najem by? z ubezpieczeniem bez udzia?u w?asnego. P?aci?em karta
 debetowa mBanku w EUR. Cz?sto jak pisz? o  credit card maja na mysli karte wypukla, ktora
 mozna obciazyc bez fizycznej obecnosci karty. Stare, plaskie,
 debetowki mialy napis "electronic use only".
Oczywiscie do takich celow polecam karty raiffeisena we wzgledu na
 dobre kursy, zamiast zabawy w karty walutowe.

MK
--

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2015-08-21 21:02:12
Autor: gral
Karta kredytowa w EUR?
W dniu 2015-08-21 o 00:08, Chris94 pisze:

[...]

E tam.
Oni tak tylko mówią, że kredytowe muszą być. A naprawdę, jak karta zadziała, to przyjmą. Nie mają jak tego odróżnić. Byłem świadkiem pożyczania samochodu w kraju dość dzikim, bo USA, gdzie też było "credit card only", a przeszła bez problemów debetówka wypukła, na której jak na złość było wołami napisane DEBIT :D

Data: 2015-08-22 09:31:30
Autor: W
Karta kredytowa w EUR?
gral wystukał, co następuje:

[...]

Zabawne, ale nasze debetówki za wielką wodą najczęściej (w przypadku zaserwowania nam na terminalu wyboru 'debit' / 'credit') działają w sporej ilości przypadków tylko w trybie 'credit' o_X

gdzieś mi się kołacze po głowie, że ktoś tutaj właśnie sugerował wybieranie 'credit', ale dlaczego to już pojęcia nie mam..

Data: 2015-08-22 22:59:19
Autor: Arek
Karta kredytowa w EUR?
Użytkownik "W" <wu@wu.pl> napisał w wiadomości news:XnsA4FE751E917C1wuathomeat.home...
gral wystukał, co następuje:

[...]

Całkiem niedawno, ok. 13 lat temu...
http://www.finanse.egospodarka.pl/grupy/karta-walutowa-Visa-Classic-banku-PEKAO-SA,t,44112,8.html
Później chyba też. A jak jest teraz? Podobno coraz częsciej PIN-ują.

Arek

Data: 2015-08-24 18:12:03
Autor: WAM
Karta kredytowa w EUR?
On Sat, 22 Aug 2015 09:31:30 +0000 (UTC), W <wu@wu.pl> wrote:

[...]

potwierdzam ze debetowka Alior Kantor dziala w US (prawie?) tylko jako
credit a to oznacza weryfikacje przez podpis. Jak wybierzesz debit to
domaga sie pinu i nie dziala :)

WAM

Data: 2015-08-22 11:48:01
Autor: jakson
Karta kredytowa w EUR?
[...]

Dokladnie - "credit card" w 100% przypadkow jakie spotkalem oznaczlo "karte platnicza".

Data: 2015-08-22 23:43:16
Autor: Chris94
Karta kredytowa w EUR?
Dnia Fri, 21 Aug 2015 21:02:12 +0200, gral napisał(a):

[...]

Moje dotychczasowe doświadczenia z podróży po Europie były podobne.
Ponieważ kilkakrotnie się zdarzyło, że gdy przy płaceniu na zapytanie
kasjera odpowiedziałem, że to jest karta debetowa, to operacja nie
przechodziła, więc teraz zawsze odpowiadam, że to jest karta kredytowa i
operacje przechodzą.
Jednak w tym przypadku musze mieć całkowitą pewność, że wypożyczalnia tę
kartę  zaakceptuje, gdyż przeciwnym razie stracę pieniądze już zapłacone
za wypożyczenie. W dodatku gdy dzwoniłem na infolinię BZWBK, to tam pani mnie
poinformowała, że na tej karcie nie jest możliwe wykonanie operacji
HOLD, która jest istotą zablokowania środków na karcie.
Stąd więc moje wątpliwości oraz pytanie postawione tutaj.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2015-08-23 23:21:09
Autor: Krzysiek
Karta kredytowa w EUR?
W dniu piątek, 21 sierpnia 2015 21:01:59 UTC+2 użytkownik gral napisał:
[...]

debit czyli ze mozna nia zrobic debet - wszystko sie zgadza ;)

Karta kredytowa w EUR?