Karta kredytowa wypukła a płaska

Data: 2010-11-22 20:21:26
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Karta kredytowa wypukła a płaska
Zyga pisze:

Pytanie do znawców: czy karta kredytowa musi być wypukła?

Nie.
Tak samo jak debetówka nie musi być płaska.

Bo moim zdaniem nie. Mam kk eurobanku, jest to płaska karta VISA.
Jednak w Hiszpanii płacąc za wynajem samochodu pani powiedziała że to
nie jest karta kredytowa tylko debetowa. I nijak nie mogłem jej
przekonać, bo niby jak? Jednym z jej argumentów, a właściwie jedynym
było to że moja karta nie jest wypukła.

To normalne. W wypożyczalniach (oraz w pewnej sieci restauracji w Warszawie) nie są w stanie rozgraniczyć wypukłości od kredytowości... :-(

Koniec końców musiałem zapłacić za dodatkowe ubezpieczenie które jest
nieobowiązkowe przy płaceniu kk a obowiązkowe w przypadku płatności
debetówką.

Trzeba było zapłacić wypukłą debetówką. :-)

--
MiCHA

Data: 2010-11-22 14:43:55
Autor: Zyga
Karta kredytowa wypuk³a a p³aska
On 22 Lis, 20:21, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

Trzeba by³o zap³aciæ wypuk³± debetówk±. :-)

niestety poza kk EB mia³em tylko visy electron mBanku, EB, inteligo.
Wszystkie p³askie.

pzdr
Zyga

Data: 2010-11-22 19:34:13
Autor: Micha³ Witkowski
Karta kredytowa wypuk³a a p³aska
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> napisa³(a):

Trzeba by³o zap³aciæ wypuk³±… debetówk±…. :-)

Dok³adnie. Na potrzeby wyjazdu do USA wyrobi³em sobie w BZWBK wypuk³ego, debetowego MasterCarda. W wypo¿yczalni samochodów nikt nawet nie pyta³ czy to kredytówka, bo z za³o¿enia przyjmowali, ¿e jak wypuk³a, to kredytowa i nie robili ¿adnych problemów z wypo¿yczeniem.

Data: 2010-11-22 22:28:12
Autor: Krzysztof Halasa
Karta kredytowa wypukła a płaska
"Michał Witkowski" <mi.chal@gazeta.SKASUJ-TO.pl> writes:

Dokładnie. Na potrzeby wyjazdu do USA wyrobiłem sobie w BZWBK wypukłego, debetowego MasterCarda. W wypożyczalni samochodów nikt nawet nie pytał czy to kredytówka, bo z założenia przyjmowali, że jak wypukła, to kredytowa i nie robili żadnych problemów z wypożyczeniem.

Przeciez w USA nie ma wcale implikacji wypukla -> kredytowa. W Europie,
troche bardziej, chociaz tez tylko troche. Moze to raczej kwestia braku
napisu "debit"?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-11-22 21:37:28
Autor: Micha³ Witkowski
Karta kredytowa wypuk³a a p³aska
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> napisa³(a):

Przeciez w USA nie ma wcale implikacji wypukla -> kredytowa. W Europie,
troche bardziej, chociaz tez tylko troche. Moze to raczej kwestia braku
napisu "debit"?

To mo¿e inaczej. Maj±c kartê wypuk³±, nawet jak jest debetowa, nikt nie robi Ci problemów przy wypo¿yczaniu samochodu, czy zap³acie za nocleg w motelu. Maj±c p³ask±, mimo tego, ¿e jest to kredytówka, trzeba siê liczyæ z tym, ¿e zostanie potraktowana jak debetowa w w/w miejscach, a co za tym idzie zaczn± siê problemy.

Data: 2010-11-22 14:54:09
Autor: Zyga
Karta kredytowa wypuk³a a p³aska
On 22 Lis, 22:37, "Micha³ Witkowski" <mi.c...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> napisa³(a):

> [...]

zostanie potraktowana jak debetowa w w/w miejscach, a co za tym idzie zaczn±

A ja my¶la³em ¿e oni przeci±gaj±c kartê przez terminal dostaj± jak±¶
informacjê o tym co to za karta. Z tego co piszecie wynika ¿e
rozró¿nienie karty debetowej od kredytowej to albo napis "debit" albo
wypuk³o¶æ (która zreszt± tej¿e kredytowo¶ci oznaczaæ nie musi).
Strasznie to toporne siê okazuje.

Rok temu mia³em problem z kk bo by³a niespersonalizowana. Teraz bo
p³aska. Chc±c unikn±æ kolejnych wpadek, na co jeszcze zwracaæ uwagê
wybieraj±c kk? My¶lê o polbanku z racji na dobre kursy rozliczeniowe
(tak tu czyta³em).

pzdr
Zyga

Data: 2010-11-22 23:12:16
Autor: Micha³ Witkowski
Karta kredytowa wypuk³a a p³aska
Zyga <zyga.dude@wp.pl> napisa³(a):

A ja my=B6la=B3em =BFe oni przeci=B1gaj=B1c kart=EA przez terminal dostaj=
=B1 jak=B1=B6
informacj=EA o tym co to za karta. Z tego co piszecie wynika =BFe
rozr=F3=BFnienie karty debetowej od kredytowej to albo napis "debit" albo
wypuk=B3o=B6=E6 (kt=F3ra zreszt=B1 tej=BFe kredytowo=B6ci oznacza=E6 nie mu=
si).
Strasznie to toporne si=EA okazuje.

pzdr
Zyga

Nie dostaj± takich informacji. Do¶æ czêsto p³ac±c w USA, po przeci±gniêciu karty, na ekranie terminala (w wiêkszo¶ci terminale by³y samoobs³ugowe) trzeba by³o samemu wybraæ rodzaj karty (debit or credit). Co dziwne po wybraniu debit (zgodnie z prawd±) transakcja nie by³a akceptowana, dopiero po wybraniu credit autoryzacja dochodzi³a do skutku.

Data: 2010-11-23 21:50:04
Autor: Krzysztof Halasa
Karta kredytowa wypukła a płaska
Zyga <zyga.dude@wp.pl> writes:

A ja myślałem że oni przeciągając kartę przez terminal dostają jakąś
informacjÄ™ o tym co to za karta.

Od jakiegos czasu czesto tak jest.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-11-24 12:36:20
Autor: Zyga
Zyga<zyga.dude@wp.pl>  writes:

A ja my¶la³em ¿e oni przeci±gaj±c kartê przez terminal dostaj± jak±¶
informacjê o tym co to za karta.

Od jakiegos czasu czesto tak jest.

a wiesz co¶ wiêcej? to podziel siê proszê t± wiedz±. Od czego to zale¿y (terminal? karta?) i jakie informacje otrzymuj±?

pzdr
Zyga

Data: 2010-11-24 19:30:25
Autor: Krzysztof Halasa
Karta kredytowa wypukła a płaska
Zyga <zyga.dude@wp.pl> writes:

a wiesz coś więcej? to podziel się proszę tą wiedzą. Od czego to
zależy (terminal? karta?) i jakie informacje otrzymują?

Zalezy od terminala i ustawien, i zapewne dla czesci kart nie ma takich
informacji. Sprzedawca moze dostac nazwe wydawcy, sposob rozliczania,
kolor, plaskosc/wypuklosc, info o EMV.

Np. bank XXX, platinum VISA classic debit, jest EMV.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-11-23 09:49:41
Autor: witrak()
Micha³ Witkowski wrote:

To mo¿e inaczej. Maj±c kartê wypuk³±, nawet jak jest debetowa, nikt nie robi Ci problemów przy wypo¿yczaniu samochodu, czy zap³acie za nocleg w motelu.

Hm, a co posiadanie takiej lub innej karty przez kogo¶
(wypo¿yczalniê, albo raczej - jej pracownika) ma do moich/Twoich
problemów z wypo¿yczeniem samochodu lub zap³at± za hotel ? ;-)

witrak()

Data: 2010-11-23 14:40:19
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Karta kredytowa wypukła a płaska
witrak() pisze:

To może inaczej. Mając kartę wypukłą, nawet jak jest debetowa, nikt nie robi Ci
problemów przy wypożyczaniu samochodu, czy zapłacie za nocleg w motelu.

Hm, a co posiadanie takiej lub innej karty przez kogoÅ›
(wypożyczalnię, albo raczej - jej pracownika) ma do moich/Twoich
problemów z wypożyczeniem samochodu lub zapłatą za hotel ? ;-)

Ach, piękne, po prostu piękne. Szacuneczek. :-)
To siÄ™ nazywa "grammar nazi"... :-)

--
MiCHA

Data: 2010-11-23 15:46:28
Autor: Micha³ Witkowski
Karta kredytowa wypuk³a a p³aska
witrak() <witrak@hotmail.com> napisa³(a):
Micha³ Witkowski wrote:
robi
Ci > problemów przy wypo¿yczaniu samochodu, czy zap³acie za nocleg w motelu. Hm, a co posiadanie takiej lub innej karty przez kogo¶
(wypo¿yczalniê, albo raczej - jej pracownika) ma do moich/Twoich
problemów z wypo¿yczeniem samochodu lub zap³at± za hotel ? ;-)

witrak()

Od dawana wiadomo, ¿e w jêzyku polskim s± takie konstrukcje gramatyczne, które mo¿na rozumieæ dwojako. Nie ma w tym nic dziwnego i ¶rednio rozgarniêty cz³owiek, po kontek¶cie wypowiedzi, bez problemu zorientuje siê co autor mia³ na my¶li. Natomiast powy¿szy post jest niezbyt elegancki i bardzo prawdopodobnie, ¿e niezgodny z netykiet±.
Ale przyjmujê uwagê i na przysz³o¶æ postaram siê wyra¿aæ w sposób bardziej jednoznaczny.

Data: 2010-11-23 19:06:58
Autor: Andrzej Kubiak
Karta kredytowa wypuk³a a p³aska
Dnia Tue, 23 Nov 2010 15:46:28 +0000 (UTC), Micha³ Witkowski napisa³(a):

Od dawana wiadomo, ¿e w jêzyku polskim s± takie konstrukcje gramatyczne, które mo¿na rozumieæ dwojako.

Uhum, zgadza siê. S± tak¿e konstrukcje poprawne i b³êdne. Ty u¿y³e¶ jednej
z "tych drugich".

Nie ma w tym nic dziwnego i ¶rednio rozgarniêty cz³owiek, po kontek¶cie wypowiedzi, bez problemu zorientuje siê co autor mia³ na my¶li.

Dla kogo¶ w miarê ¶wiadomie pos³uguj±cego siê jêzykiem polskim jest to
ra¿±cy b³±d, wiêc nie zas³aniaj siê "rozgarniêtymi", tylko podziêkuj za
naukê i zapamiêtaj na przysz³o¶æ.

AK

Data: 2010-11-24 00:17:35
Autor: Micha³ Witkowski
Karta kredytowa wypuk³a a p³aska
Andrzej Kubiak <none@inv.invalid> napisa³(a):
Dnia Tue, 23 Nov 2010 15:46:28 +0000 (UTC), Micha³ Witkowski napisa³(a):

> Od dawana wiadomo, ¿e w jêzyku polskim s± takie konstrukcje gramatyczne, > które mo¿na rozumieæ dwojako. Uhum, zgadza siê. S± tak¿e konstrukcje poprawne i b³êdne. Ty u¿y³e¶ jednej
z "tych drugich".

Ja natomiast uwa¿am, ¿e u¿y³em jej poprawnie. I co? Bêdziemy siê teraz tak licytowaæ? Jest to jednak grupa o bankowo¶ci, a osoby na pewnym poziomie kultury osobistej powinny przestrzegaæ tematyki grupy na której pisz± i nie spamowaæ. Przynajmniej tak by³o jakie¶ 10 lat temu jak zaczyna³em tutaj pisaæ. I niestety widzê, ¿e przez do¶æ d³ugi czas mojej nieobecno¶ci przyby³o tutaj trochê trolli, którzy próbuj± zab³ysn±æ szukaniem problemu tam gdzie go nie ma. A jak kto¶ ma zboczenie na punkcie poprawno¶ci gramatycznej to zapraszam na odpowiednie fora i grupy.

> [...]
ra¿±cy b³±d, wiêc nie zas³aniaj siê "rozgarniêtymi", tylko podziêkuj za

Jak bêdê potrzebowa³ nauki w zakresie gramatyki jêzyka polskiego, to zg³oszê siê do odpowiednich specjalistów. Na pewno nie bêdê szuka³ pomocy na grupie zwi±zanej z bankowo¶ci±. Mam jeszcze w sobie tyle kultury, ¿eby przestrzegaæ tematyki grupy na której siê udzielam.

Data: 2010-11-24 01:41:13
Autor: Kamil Joñca
"Micha³ Witkowski" <mi.chal@gazeta.SKASUJ-TO.pl> writes:

> [...]

z "tych drugich".

Ja natomiast uwa¿am, ¿e u¿y³em jej poprawnie. I co? Bêdziemy siê teraz tak licytowaæ?

Napisa³e¶ pewn± wersjê klasycznego "Id±c do domu pada³ deszcz."
Niezale¿nie od tego jak bêdziesz siê gimnastykowa³, nic tego prostego
faktu nie zmieni. Mo¿esz oczywi¶cie i¶æ w zaparte, ale ... po co?

KJ
--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

Data: 2010-11-23 21:48:47
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Tyle ze pod pewnymi warunkami. Np. brak napisu "debit", nie?

Mając płaską, mimo tego, że jest to kredytówka, trzeba się liczyć z tym, że
zostanie potraktowana jak debetowa w w/w miejscach, a co za tym idzie zacznÄ…
siÄ™ problemy.

Wez pod uwage, ze w USA karty debit takze sa wypukle.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-11-24 00:05:58
Autor: Micha³ Witkowski
> [...]

> motelu.

Tyle ze pod pewnymi warunkami. Np. brak napisu "debit", nie?

Nie wiem, nie mia³em takiej karty. Ale pewnie masz racjê.

Wez pod uwage, ze w USA karty debit takze sa wypukle.

Tak samo jak w Polsce. Z tym, ¿e wystarczy, ¿e na pytanie debit or credit, odpowiesz credit i za tak± ta karta bêdzie tam brana. Osobi¶cie przetestowane z kart± Mastercard debit walutowa z BZWBK.

Data: 2010-11-23 18:54:38
Autor: witek
On 11/23/2010 6:05 PM, Micha³ Witkowski wrote:
Tak samo jak w Polsce. Z tym, ¿e wystarczy, ¿e na pytanie debit or credit,
odpowiesz credit i za tak± ta karta bêdzie tam brana.
Osobi¶cie przetestowane z kart± Mastercard debit walutowa z BZWBK.

a jak powiesz debit to dostaniesz wa³a. Odmowa transakcji.

Data: 2010-11-24 19:24:44
Autor: Krzysztof Halasa
Karta kredytowa wypukła a płaska
witek <witek7205@gazeta.pl> writes:

Tak samo jak w Polsce. Z tym, że wystarczy, że na pytanie debit or credit,
odpowiesz credit i za taką ta karta będzie tam brana.
Osobiście przetestowane z kartą Mastercard debit walutowa z BZWBK.

a jak powiesz debit to dostaniesz wała. Odmowa transakcji.

Z ta konkretna karta? Ogolnie to raczej nie.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-11-24 13:59:49
Autor: witek
On 11/24/2010 12:24 PM, Krzysztof Halasa wrote:
[...]

z różnymi testowałem. większość właśnie protestowała przeciwko degradacji jej do karty debetowej.

Data: 2010-11-25 21:15:49
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Ale z roznymi np. polskimi? Czy z takimi (debit) z USA?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-11-24 19:23:52
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Wlasnie nie tak samo, bo u nas typowe karty debit sa w dalszym ciagu
plaskie. Pytanie credit/debit dotyczy glownie tego, czy chcesz sie
podpisac, czy wolisz wklepac PIN (przynajmniej jesli chodzi o polskie
karty). Wbrew pozorom, to ze transakcja przechodzi jako "credit", nie
oznacza, ze takiego samego zdania bedzie wypozyczalnia :-)
(aczkolwiek jest duza szansa, ze wypukla karta "debit" bedzie dobra).
--
Krzysztof Halasa

Karta kredytowa wypukła a płaska