Karta kredytowa wypukła a płaska

Data: 2010-11-22 16:20:26
Autor: Zyga
Karta kredytowa wypukła a płaska
Witam

Pytanie do znawców: czy karta kredytowa musi być wypukła?

Bo moim zdaniem nie. Mam kk eurobanku, jest to płaska karta VISA.
Jednak w Hiszpanii płac±c za wynajem samochodu pani powiedziała że to nie jest karta kredytowa tylko debetowa. I nijak nie mogłem jej przekonać, bo niby jak? Jednym z jej argumentów, a wła¶ciwie jedynym było to że moja karta nie jest wypukła.
Koniec końców musiałem zapłacić za dodatkowe ubezpieczenie które jest nieobowi±zkowe przy płaceniu kk a obowi±zkowe w przypadku płatno¶ci debetówk±.

Zyga

Data: 2010-11-22 16:37:17
Autor: MarekZ
Karta kredytowa wypukła a płaska
Użytkownik "Zyga" <zyga.dude@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4cea89db$0$27037$65785112@news.neostrada.pl...
Witam

Pytanie do znawców: czy karta kredytowa musi być wypukła?

Czyli podsumowuj±c: masz kartę i nie wiesz czy jest ona kredytowa czy debetowa oraz oczekujesz odpowiedzi od znawców.

Pozwolisz, że odpowiem pytaniem na pytanie:

Twój nick to:
a) Rasputin
b) Zyga
c) Dziad Borowy
d) około szesnastu

W przypadku kłopotów z odpowiedzi± możesz skorzystać z telefonu do eksperta.

Data: 2010-11-22 14:39:19
Autor: Zyga
On 22 Lis, 16:37, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

Czyli podsumowuj±c: masz kartę i nie wiesz czy jest ona kredytowa czy
debetowa oraz oczekujesz odpowiedzi od znawców.

Super, pewnie wywnioskowałe¶ to z tej czę¶ci mojej wypowiedzi "Mam kk
eurobanku" ?

pzdr
Zyga

Data: 2010-11-22 17:16:25
Autor: zaemka
Karta kredytowa wypukła a płaska

Koniec końców musiałem zapłacić za dodatkowe ubezpieczenie które jest
nieobowi±zkowe przy płaceniu kk a obowi±zkowe w przypadku płatno¶ci debetówk±.

to jest nieco inaczej z t± opłat± za wynajem auta - jak masz debetówkę z odpowiednim limitem to blokuj± ci kilka tys. euro w razie gdyby¶ nie oddał auta (np jak ci ukradn± te autko), więc lepiej zapłacić te ubezpieczenie i spać spokojnie

Data: 2010-11-22 14:41:58
Autor: Zyga
On 22 Lis, 17:16, "zaemka" <NOSPAMzae...@wp.pl> wrote:
> [...]

auta (np jak ci ukradn± te autko), więc lepiej zapłacić te ubezpieczenie i

Przecież to zależy od wypożyczalni. W tej z której korzystałem
(goldcar) jest tak jak napisałem. I to od niecałego roku jest tak, bo
rok temu jeszcze dało się debetówk± bez tego ubezpieczenia.

pzdr
Zyga

Data: 2010-11-22 17:43:22
Autor: Krzysztof Halasa
"zaemka" <NOSPAMzaemka@wp.pl> writes:

Koniec końców musiałem zapłacić za dodatkowe ubezpieczenie które jest
nieobowiązkowe przy płaceniu kk a obowiązkowe w przypadku płatności
debetĂłwkÄ….

to jest nieco inaczej z tą opłatą za wynajem auta - jak masz debetówkę
z odpowiednim limitem to blokujÄ… ci kilka tys. euro w razie gdybyĹ› nie
oddał auta (np jak ci ukradną te autko), więc lepiej zapłacić te
ubezpieczenie i spać spokojnie

Taaak, a jak ktos ma KK i mu ukradna samochod, to placi te kilka keuro.
Albo kilkadziesiat. Bardzo smieszne.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-11-22 11:54:43
Autor: witek
On 11/22/2010 10:43 AM, Krzysztof Halasa wrote:
[...]

większość wystawców kart kredytowych w ramach pakietu dorzuca ubezpieczenie wynajętego samochodu.
dlatego jak płacisz kartą kredytową to w razie czego ma kto zapłacić.

debetowÄ… nie, dlatego ich nie lubiÄ….

Data: 2010-11-22 22:26:07
Autor: Krzysztof Halasa
witek <witek7205@gazeta.pl> writes:

większość wystawców kart kredytowych w ramach pakietu dorzuca
ubezpieczenie wynajętego samochodu.
dlatego jak płacisz kartą kredytową to w razie czego ma kto zapłacić.

Wiekszosc tych z USA, tak? :-)
Aczkolwiek tam takze nalezaloby zrobic jakas statystyke. Moze zlote,
albo raczej platynowe?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-11-22 16:11:00
Autor: witek
On 11/22/2010 3:26 PM, Krzysztof Halasa wrote:
[...]

teĹĽ

Aczkolwiek tam takze nalezaloby zrobic jakas statystyke. Moze zlote,
albo raczej platynowe?

a na to nie patrzylem, ale raczej nie.

Data: 2010-11-22 23:11:58
Autor: zaemka
Karta kredytowa wypukła a płaska

większość wystawców kart kredytowych w ramach pakietu dorzuca
ubezpieczenie wynajętego samochodu.
dlatego jak płacisz kartą kredytową to w razie czego ma kto zapłacić.

akurat - jaki polski bank daje takie ubezpieczenie ?

Data: 2010-11-22 19:28:41
Autor: witek
On 11/22/2010 4:11 PM, zaemka wrote:

[...]

chyba zaden.
na polsce świat się nie kończy i nie Polska ustanawia standardy.

Data: 2010-11-23 20:20:33
Autor: zaemka
[...]

tematem dyskusji jest podróż Polaka po Europie i wynajem auta,
więć istotne jest jakie bezpieczeństwo finansowe ma ten Polak

Data: 2010-11-22 19:24:43
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 22 Nov 2010 16:20:26 +0100, Zyga napisał(a):

Witam
Pytanie do znawców: czy karta kredytowa musi być wypukła?

Nie. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2010-11-22 20:21:26
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Zyga pisze:

Pytanie do znawców: czy karta kredytowa musi być wypukła?

Nie.
Tak samo jak debetówka nie musi być płaska.

Bo moim zdaniem nie. Mam kk eurobanku, jest to płaska karta VISA.
Jednak w Hiszpanii płacąc za wynajem samochodu pani powiedziała że to
nie jest karta kredytowa tylko debetowa. I nijak nie mogłem jej
przekonać, bo niby jak? Jednym z jej argumentów, a właściwie jedynym
było to że moja karta nie jest wypukła.

To normalne. W wypożyczalniach (oraz w pewnej sieci restauracji w Warszawie) nie są w stanie rozgraniczyć wypukłości od kredytowości... :-(

Koniec końców musiałem zapłacić za dodatkowe ubezpieczenie które jest
nieobowiązkowe przy płaceniu kk a obowiązkowe w przypadku płatności
debetĂłwkÄ….

Trzeba było zapłacić wypukłą debetówką. :-)

--
MiCHA

Data: 2010-11-22 14:43:55
Autor: Zyga
Karta kredytowa wypukła a płaska
On 22 Lis, 20:21, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

Trzeba było zapłacić wypukł± debetówk±. :-)

niestety poza kk EB miałem tylko visy electron mBanku, EB, inteligo.
Wszystkie płaskie.

pzdr
Zyga

Data: 2010-11-22 19:34:13
Autor: Michał Witkowski
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> napisał(a):

Trzeba było zapłacić wypukł±… debetówk±…. :-)

Dokładnie. Na potrzeby wyjazdu do USA wyrobiłem sobie w BZWBK wypukłego, debetowego MasterCarda. W wypożyczalni samochodów nikt nawet nie pytał czy to kredytówka, bo z założenia przyjmowali, że jak wypukła, to kredytowa i nie robili żadnych problemów z wypożyczeniem.

Data: 2010-11-22 22:28:12
Autor: Krzysztof Halasa
"Michał Witkowski" <mi.chal@gazeta.SKASUJ-TO.pl> writes:

[...]

Przeciez w USA nie ma wcale implikacji wypukla -> kredytowa. W Europie,
troche bardziej, chociaz tez tylko troche. Moze to raczej kwestia braku
napisu "debit"?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-11-22 21:37:28
Autor: Michał Witkowski
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> napisał(a):

Przeciez w USA nie ma wcale implikacji wypukla -> kredytowa. W Europie,
troche bardziej, chociaz tez tylko troche. Moze to raczej kwestia braku
napisu "debit"?

To może inaczej. Maj±c kartę wypukł±, nawet jak jest debetowa, nikt nie robi Ci problemów przy wypożyczaniu samochodu, czy zapłacie za nocleg w motelu. Maj±c płask±, mimo tego, że jest to kredytówka, trzeba się liczyć z tym, że zostanie potraktowana jak debetowa w w/w miejscach, a co za tym idzie zaczn± się problemy.

Data: 2010-11-22 14:54:09
Autor: Zyga
Karta kredytowa wypukła a płaska
On 22 Lis, 22:37, "Michał Witkowski" <mi.c...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> napisał(a):

> [...]

zostanie potraktowana jak debetowa w w/w miejscach, a co za tym idzie zaczn±

A ja my¶lałem że oni przeci±gaj±c kartę przez terminal dostaj± jak±¶
informację o tym co to za karta. Z tego co piszecie wynika że
rozróżnienie karty debetowej od kredytowej to albo napis "debit" albo
wypukło¶ć (która zreszt± tejże kredytowo¶ci oznaczać nie musi).
Strasznie to toporne się okazuje.

Rok temu miałem problem z kk bo była niespersonalizowana. Teraz bo
płaska. Chc±c unikn±ć kolejnych wpadek, na co jeszcze zwracać uwagę
wybieraj±c kk? My¶lę o polbanku z racji na dobre kursy rozliczeniowe
(tak tu czytałem).

pzdr
Zyga

Data: 2010-11-22 23:12:16
Autor: Michał Witkowski
Karta kredytowa wypukła a płaska
Zyga <zyga.dude@wp.pl> napisał(a):

A ja my=B6la=B3em =BFe oni przeci=B1gaj=B1c kart=EA przez terminal dostaj=
=B1 jak=B1=B6
informacj=EA o tym co to za karta. Z tego co piszecie wynika =BFe
rozr=F3=BFnienie karty debetowej od kredytowej to albo napis "debit" albo
wypuk=B3o=B6=E6 (kt=F3ra zreszt=B1 tej=BFe kredytowo=B6ci oznacza=E6 nie mu=
si).
Strasznie to toporne si=EA okazuje.

pzdr
Zyga

Nie dostaj± takich informacji. Do¶ć często płac±c w USA, po przeci±gnięciu karty, na ekranie terminala (w większo¶ci terminale były samoobsługowe) trzeba było samemu wybrać rodzaj karty (debit or credit). Co dziwne po wybraniu debit (zgodnie z prawd±) transakcja nie była akceptowana, dopiero po wybraniu credit autoryzacja dochodziła do skutku.

Data: 2010-11-23 21:50:04
Autor: Krzysztof Halasa
Karta kredytowa wypukła a płaska
Zyga <zyga.dude@wp.pl> writes:

A ja myślałem że oni przeciągając kartę przez terminal dostają jakąś
informacjÄ™ o tym co to za karta.

Od jakiegos czasu czesto tak jest.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-11-24 12:36:20
Autor: Zyga
Zyga<zyga.dude@wp.pl>  writes:

A ja my¶lałem że oni przeci±gaj±c kartę przez terminal dostaj± jak±¶
informację o tym co to za karta.

Od jakiegos czasu czesto tak jest.

a wiesz co¶ więcej? to podziel się proszę t± wiedz±. Od czego to zależy (terminal? karta?) i jakie informacje otrzymuj±?

pzdr
Zyga

Data: 2010-11-24 19:30:25
Autor: Krzysztof Halasa
Karta kredytowa wypukła a płaska
Zyga <zyga.dude@wp.pl> writes:

a wiesz coś więcej? to podziel się proszę tą wiedzą. Od czego to
zaleĹĽy (terminal? karta?) i jakie informacje otrzymujÄ…?

Zalezy od terminala i ustawien, i zapewne dla czesci kart nie ma takich
informacji. Sprzedawca moze dostac nazwe wydawcy, sposob rozliczania,
kolor, plaskosc/wypuklosc, info o EMV.

Np. bank XXX, platinum VISA classic debit, jest EMV.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-11-23 09:49:41
Autor: witrak()
Michał Witkowski wrote:

To może inaczej. Maj±c kartę wypukł±, nawet jak jest debetowa, nikt nie robi Ci problemów przy wypożyczaniu samochodu, czy zapłacie za nocleg w motelu.

Hm, a co posiadanie takiej lub innej karty przez kogo¶
(wypożyczalnię, albo raczej - jej pracownika) ma do moich/Twoich
problemów z wypożyczeniem samochodu lub zapłat± za hotel ? ;-)

witrak()

Data: 2010-11-23 14:40:19
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Karta kredytowa wypukła a płaska
witrak() pisze:

To może inaczej. Mając kartę wypukłą, nawet jak jest debetowa, nikt nie robi Ci
problemów przy wypożyczaniu samochodu, czy zapłacie za nocleg w motelu.

Hm, a co posiadanie takiej lub innej karty przez kogoĹ›
(wypoĹĽyczalniÄ™, albo raczej - jej pracownika) ma do moich/Twoich
problemów z wypożyczeniem samochodu lub zapłatą za hotel ? ;-)

Ach, piękne, po prostu piękne. Szacuneczek. :-)
To siÄ™ nazywa "grammar nazi"... :-)

--
MiCHA

Data: 2010-11-23 15:46:28
Autor: Michał Witkowski
witrak() <witrak@hotmail.com> napisał(a):
Michał Witkowski wrote:
robi
Ci > problemów przy wypożyczaniu samochodu, czy zapłacie za nocleg w motelu. Hm, a co posiadanie takiej lub innej karty przez kogo¶
(wypożyczalnię, albo raczej - jej pracownika) ma do moich/Twoich
problemów z wypożyczeniem samochodu lub zapłat± za hotel ? ;-)

witrak()

Od dawana wiadomo, że w języku polskim s± takie konstrukcje gramatyczne, które można rozumieć dwojako. Nie ma w tym nic dziwnego i ¶rednio rozgarnięty człowiek, po kontek¶cie wypowiedzi, bez problemu zorientuje się co autor miał na my¶li. Natomiast powyższy post jest niezbyt elegancki i bardzo prawdopodobnie, że niezgodny z netykiet±.
Ale przyjmuję uwagę i na przyszło¶ć postaram się wyrażać w sposób bardziej jednoznaczny.

Data: 2010-11-23 19:06:58
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Tue, 23 Nov 2010 15:46:28 +0000 (UTC), Michał Witkowski napisał(a):

Od dawana wiadomo, że w języku polskim s± takie konstrukcje gramatyczne, które można rozumieć dwojako.

Uhum, zgadza się. S± także konstrukcje poprawne i błędne. Ty użyłe¶ jednej
z "tych drugich".

Nie ma w tym nic dziwnego i ¶rednio rozgarnięty człowiek, po kontek¶cie wypowiedzi, bez problemu zorientuje się co autor miał na my¶li.

Dla kogo¶ w miarę ¶wiadomie posługuj±cego się językiem polskim jest to
raż±cy bł±d, więc nie zasłaniaj się "rozgarniętymi", tylko podziękuj za
naukę i zapamiętaj na przyszło¶ć.

AK

Data: 2010-11-24 00:17:35
Autor: Michał Witkowski
Andrzej Kubiak <none@inv.invalid> napisał(a):
Dnia Tue, 23 Nov 2010 15:46:28 +0000 (UTC), Michał Witkowski napisał(a):

> Od dawana wiadomo, że w języku polskim s± takie konstrukcje gramatyczne, > które można rozumieć dwojako. Uhum, zgadza się. S± także konstrukcje poprawne i błędne. Ty użyłe¶ jednej
z "tych drugich".

Ja natomiast uważam, że użyłem jej poprawnie. I co? Będziemy się teraz tak licytować? Jest to jednak grupa o bankowo¶ci, a osoby na pewnym poziomie kultury osobistej powinny przestrzegać tematyki grupy na której pisz± i nie spamować. Przynajmniej tak było jakie¶ 10 lat temu jak zaczynałem tutaj pisać. I niestety widzę, że przez do¶ć długi czas mojej nieobecno¶ci przybyło tutaj trochę trolli, którzy próbuj± zabłysn±ć szukaniem problemu tam gdzie go nie ma. A jak kto¶ ma zboczenie na punkcie poprawno¶ci gramatycznej to zapraszam na odpowiednie fora i grupy.

> [...]
raż±cy bł±d, więc nie zasłaniaj się "rozgarniętymi", tylko podziękuj za

Jak będę potrzebował nauki w zakresie gramatyki języka polskiego, to zgłoszę się do odpowiednich specjalistów. Na pewno nie będę szukał pomocy na grupie zwi±zanej z bankowo¶ci±. Mam jeszcze w sobie tyle kultury, żeby przestrzegać tematyki grupy na której się udzielam.

Data: 2010-11-24 01:41:13
Autor: Kamil Jońca
> [...]

z "tych drugich".

Ja natomiast uważam, że użyłem jej poprawnie. I co? Będziemy się teraz tak licytować?

Napisałe¶ pewn± wersję klasycznego "Id±c do domu padał deszcz."
Niezależnie od tego jak będziesz się gimnastykował, nic tego prostego
faktu nie zmieni. Możesz oczywi¶cie i¶ć w zaparte, ale ... po co?

KJ
--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

Data: 2010-11-23 21:48:47
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

To może inaczej. Mając kartę wypukłą, nawet jak jest debetowa, nikt nie robi Ci problemów przy wypożyczaniu samochodu, czy zapłacie za nocleg w
motelu.

Tyle ze pod pewnymi warunkami. Np. brak napisu "debit", nie?

Mając płaską, mimo tego, że jest to kredytówka, trzeba się liczyć z tym, że
zostanie potraktowana jak debetowa w w/w miejscach, a co za tym idzie zacznÄ…
siÄ™ problemy.

Wez pod uwage, ze w USA karty debit takze sa wypukle.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-11-24 00:05:58
Autor: Michał Witkowski
> [...]

> motelu.

Tyle ze pod pewnymi warunkami. Np. brak napisu "debit", nie?

Nie wiem, nie miałem takiej karty. Ale pewnie masz rację.

Wez pod uwage, ze w USA karty debit takze sa wypukle.

Tak samo jak w Polsce. Z tym, że wystarczy, że na pytanie debit or credit, odpowiesz credit i za tak± ta karta będzie tam brana. Osobi¶cie przetestowane z kart± Mastercard debit walutowa z BZWBK.

Data: 2010-11-23 18:54:38
Autor: witek
On 11/23/2010 6:05 PM, Michał Witkowski wrote:
Tak samo jak w Polsce. Z tym, że wystarczy, że na pytanie debit or credit,
odpowiesz credit i za tak± ta karta będzie tam brana.
Osobi¶cie przetestowane z kart± Mastercard debit walutowa z BZWBK.

a jak powiesz debit to dostaniesz wała. Odmowa transakcji.

Data: 2010-11-24 19:24:44
Autor: Krzysztof Halasa
Karta kredytowa wypukła a płaska
witek <witek7205@gazeta.pl> writes:

Tak samo jak w Polsce. Z tym, ĹĽe wystarczy, ĹĽe na pytanie debit or credit,
odpowiesz credit i za taką ta karta będzie tam brana.
Osobiście przetestowane z kartą Mastercard debit walutowa z BZWBK.

a jak powiesz debit to dostaniesz wała. Odmowa transakcji.

Z ta konkretna karta? Ogolnie to raczej nie.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-11-24 13:59:49
Autor: witek
On 11/24/2010 12:24 PM, Krzysztof Halasa wrote:
[...]

z różnymi testowałem. większość właśnie protestowała przeciwko degradacji jej do karty debetowej.

Data: 2010-11-25 21:15:49
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Ale z roznymi np. polskimi? Czy z takimi (debit) z USA?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-11-24 19:23:52
Autor: Krzysztof Halasa
Karta kredytowa wypukła a płaska
"Michał Witkowski" <mi.chal@gazeta.SKASUJ-TO.pl> writes:

Wez pod uwage, ze w USA karty debit takze sa wypukle.

Tak samo jak w Polsce. Z tym, że wystarczy, że na pytanie debit or credit, odpowiesz credit i za taką ta karta będzie tam brana.

Wlasnie nie tak samo, bo u nas typowe karty debit sa w dalszym ciagu
plaskie. Pytanie credit/debit dotyczy glownie tego, czy chcesz sie
podpisac, czy wolisz wklepac PIN (przynajmniej jesli chodzi o polskie
karty). Wbrew pozorom, to ze transakcja przechodzi jako "credit", nie
oznacza, ze takiego samego zdania bedzie wypozyczalnia :-)
(aczkolwiek jest duza szansa, ze wypukla karta "debit" bedzie dobra).
--
Krzysztof Halasa

Karta kredytowa wypukła a płaska