Karta muzyczna

Data: 2011-09-05 12:40:15
Autor: Mateusz
Karta muzyczna
Użytkownik Krasnal napisał:
Witam.
Jaką możecie polecić dobrą i niedrogą (tak do 400zł) kartę muzyczną? Chodzi
o kartę do słuchania muzyki, zarówno płyty CD jak i wav, mp3, flac no i
filmy, koncerty video. Mogą być tylko 2 kanały bo będzie to szło na 2
kolumny. Czytałem, że porządny dźwięk to jest np. z takiej Asus Xonar
Essence ST, trochę droga, ale jeśli warta jest swojej ceny to może bym się
zdecydował. Tylko zastanawiam się, czy odczuję gorszy dźwięk w jakiejś
tańszej za 300-400zł, jakiś dobry Sound Blaster czy coś podobnego. Co
polecacie?
Z góry dzięi.

Powiem tak - to czy uslyszysz roznice po analogu zalezy od glosnikow. Ja wyznaje zasade cena glosnikow przynajmniej = 2 x cena karty, zeby to mialo sens. Dlatego po zakupie logitechow z logo THX 2.1 pobieglem wrecz kupic po karte graficzna, bo przy glosnikach za ok. 250 buczek na plycie wydawal sie boski ;) Potem sprawdzalem, na tych tanszych roznicy miedzy buczkiem a karta nie bylo slychac (ja nie slyszalem). Na glosnikach drozszych moj ojciec (nei meloman) rozpoznawal (to lepiej, to gorzej).

Wiec jesli masz sperzet hi-fi + glosniki to Xonar zrobi różnicę :) w porównaniu do buczka na plycie. Ale IMHO miedzy SoundBlasterem a Xonarem czy ty uslyszysz roznice, to juz jest pytanie. Ja mam SB X-fi i nie potrzeba mi nic wiecej przy kompie :)

Data: 2011-09-05 12:45:05
Autor: Grzegorz Prędki
Karta muzyczna

Wiec jesli masz sperzet hi-fi + glosniki to Xonar zrobi różnicę :) w
porĂłwnaniu do buczka na plycie. Ale IMHO miedzy SoundBlasterem a Xonarem
czy ty uslyszysz roznice, to juz jest pytanie. Ja mam SB X-fi i nie
potrzeba mi nic wiecej przy kompie :)

Jak ma sprzet hifi to obrobka sygnalu zajmuje sie amplituer i karta muzyczna moze byc nawet zintegrowana.

Data: 2011-09-05 16:50:57
Autor: Mateusz
Karta muzyczna
Użytkownik Grzegorz Prędki napisał:

[...]

Pod warunkiem podania do ampli sygnalu cyfrowo. Inaczej wyjda wszystkie niedorobki.

Data: 2011-09-05 13:44:45
Autor: Krasnal
Karta muzyczna
Dnia Mon, 05 Sep 2011 12:40:15 +0200, Mateusz napisał(a):

Powiem tak - to czy uslyszysz roznice po analogu zalezy od glosnikow.

W tej chwili jako wzmacniecza używam starej wieży Sony z dobrymi kolumnami
dokładnie taka:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/sony2_1180.jpg
Ale jeśli po zakupie karty okaże się, że te głośniki są słabym punktem (lub
ogólnie wzmacniacz) to zamierzam kupić jakieś porządne np. EDIROL MA 15 D.
Dlatego sam teraz nie wiem czy moje głośniki wystarczą czy kupię coś
innego. Ale chcę zacząć od zakupu karty i zależy mi na dźwięku świetnej
jakości :).

--
Krasnal

Data: 2011-09-05 17:27:41
Autor: Mateusz
Karta muzyczna
[...]

Mialem taka. I wlasciwie nie wiem co teraz doradzic, bo IMHO dobrego (duzo lepszego) z niej dzwieku przez zmiane karty dzwiekowej nie uzyskasz. Czyli wystaczylby jakis np. najtanszy x-fi.

Moim zdaniem, odwroc kolejnosc - kup sprzet audio jakiego chcesz uzywac. Zdecyduj czy to sprzet stereo ma byc (hi-fi), czy moze np. glosniki komputerowe. W drugim przypadku rozwaz Logitechy 2.1 THX - moze to jest to, co cie zadowoli. One ladnie graja ogolnie i sa wszechstronne.

Data: 2011-09-05 19:10:50
Autor: Krasnal
Karta muzyczna
Dnia Mon, 05 Sep 2011 17:27:41 +0200, Mateusz napisał(a):

[...]

Napisałem wcześniej, że jeśli po zakupie karty moje kolumny okażą się
kiepskie (no i sam wzmacniacz), to kupię jakieś dobre głośniki. Logitech
2.1 THX to koszt około 600zł, czy nie lepiej wtedy kupić w podobnej cenie
np. Edirole o których wspominałem:
http://www.artmusic.pl/offer/121/1409/edirol_ma_15_d.html
A biorąc pod uwagę, że kupię czy Edirole czy Logitechy to warto dopłacać do
karty Asus ST czy jakość będzie świetna rónież na jakimś SB X-Fi? I który
model, bo X-Fi HD to też spory koszt podobny do dobrych kart Asusa.
Jeszcze raz dzięki za pomoc, chcę coś w miarę dobrego kupić i żebym szybko
sprzętu nie zmieniał :).

--
Krasnal

Data: 2011-09-05 19:36:22
Autor: RemeK
Karta muzyczna
Dnia Mon, 5 Sep 2011 19:10:50 +0200, Krasnal napisał(a):

A biorąc pod uwagę, że kupię czy Edirole czy Logitechy to warto dopłacać do
karty Asus ST czy jakość będzie świetna rónież na jakimś SB X-Fi? I który
model, bo X-Fi HD to teĹź spory koszt podobny do dobrych kart Asusa.
Jeszcze raz dzięki za pomoc, chcę coś w miarę dobrego kupić i żebym szybko
sprzętu nie zmieniał :).

Ja polecam karte nie z kategorii efekciarskich dzwiekowek do gier tylko juz
polprofesjonalna, stosowana w home recordingu, w tworzeniu muzyki. Cos ze
stajni E-MU (np. 0404), M-Audio (Audiophile 192) czy ESI (np. Maya lub
Julia).
Do takich kart mozesz dokupic jakies aktywne, transparentne monitory i masz
dzwiek zyleta, tak jak brzmial podczas nagrywania w studio.

--
pozdro
RemeK

Data: 2011-09-05 20:00:25
Autor: Krasnal
Karta muzyczna
Dnia Mon, 5 Sep 2011 19:36:22 +0200, RemeK napisał(a):

[...]

No właśnie o coś takiego mi chodzi. Nie gry, nie filmy tylko głównie
porządna jakość muzyki, wręcz krystaliczna tym bardziej, że niedawnmo
siedziałem tydzień w studio z takim znajomym zespołem to wiem co to jakość
:). Zarówno karta (raczej wewnętrzna) jak i głośniki muszą być porządne.
Dlatego bardziej myślałem o aktywnych monitorach (np. wspomniany Edirol)
niż zestawie 2.1 i całość tak mniej więcej 1000zł.
Dzięki.

--
Krasnal

Data: 2011-09-06 08:35:32
Autor: Artur\(m\)
Karta muzyczna

Użytkownik "Krasnal" <krasnal74usun@o2.pl> napisał w wiadomości news:12slzbdw52zew.omngv1wcm5cq$.dlg40tude.net...

[...]

Niestety sztuka, a muzyka niewątpliwie nią jest,
jest zjawiskiem niezwykle subiektywnym (merytorycznie i formalnie).
Kocham muzykę i słucham jej od czasu, gdy najlepszą jakością
 był przekaz radiowy AM i gramofon (z ceramiczną wkładką).
Od tego czasu "każda jakość jest lepsza".
Uważam, że 99% (no dobra może 95%) słuchaczy nie odczuje
 zmian jakości "grając z karty" pokładowej i takiej za 500zł.
Ja słucham muzyki mp3 128kb/s na głośnikach Tonsila
sprzed 30 lat (z wymienionymi membranami)
na wzmacniaczu Aiwy (50 zł na Allegro) a słucham
od muzyki średniowiecza po muzykę współczesną
klasyczną, jazz, "elektronikę" i jestem niezwykle zadowolony.
U mnie zadowolenie z samej muzyki to 90%,
a zadowolenie z jej jakości - pozostałe 10%.
Z podanych powodów, nie wydam 1000 (10 000) zł na te 10%.
Ty też powinieneś rozpatrzyć taką sytuację u siebie.
bo proporcje mogą być zgoła odmienne i wydanie 10 000zł,
ma sprzęt, będzie opcją optymalną
Ile warta jest (w złotówkach) dla Ciebie sama muzyka
a ile jej jakość od tego powinieneś zacząc,
 i do tego powinieneś dążyć (składając odpowiednią ilość kasy).

Artur(m)

Data: 2011-09-06 17:16:03
Autor: Jawi
Karta muzyczna
W dniu 2011-09-06 08:35, Artur(m) pisze:
[...]

I niczego to do sprawy nie wnosi. Jadę ostatnio autem i w drodze coś mi piszczy, wysoki dość dźwięk, pytam żony słyszysz jak piszczy?, a ona zdziwiona.  Nie dawno włączył się alarm w zegarku i pika, i pika, a leży 2 metry od zony. No pytam w końcu, dlaczego go nie wyłączysz bo pika już minutę a ona ogląda film w najlepsze i alarm jej nie przeszkadza, a ona do mnie:
-jaki alarm? :)
Mam w domu multimetr taki z generatorem funkcyjnym, podłączyłem słuchawki i ustawiłem by narastała częstotliwość. O ile ja straciłem kontakt z dźwiękiem w okolicy 14khz, to moja zona przy 9-10khz. Ale syn 10-latek to prawie do 20khz słyszał jeszcze.

I tobie ta mp3 128kbit wystarcza a innym widać nie:)

Data: 2011-09-07 08:16:53
Autor: Artur\(m\)
Karta muzyczna

Użytkownik "Jawi" <tajny@poufny.pl> napisał w wiadomości news:4e6638f1$0$2494$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A co to wnosi do sprawy

[...]

Można słyszeć od 300 do 3000 Hz i kupować tylko sprzęt za 100 000plnów.
Po co więc produkują kolumny (Adamy), które przenoszą do 50kHz
Dla nietoperzy?

Artur(m)

Data: 2011-09-05 21:03:59
Autor: Mateusz
Karta muzyczna
Użytkownik RemeK napisał:
[...]

No racja, tez mam E-mu i glosniki estradowe :) No ale to jest jakby powiedziec inna klasa - trzeba wiedziec, czego sie chce, trzeba miec kable odpowiednie, co nie jest tanie, ale faktem jest - odsluchy aktywne do muzy ssa fajne ;)

Data: 2011-09-05 21:02:33
Autor: Mateusz
Karta muzyczna
[...]

Ale do nich musisz hmmm... wydac z jednego klocka na jakies ampli w miare z sensem :)

A biorąc pod uwagę, że kupię czy Edirole czy Logitechy to warto dopłacać do
karty Asus ST czy jakość będzie świetna rónież na jakimś SB X-Fi? I który
model, bo X-Fi HD to też spory koszt podobny do dobrych kart Asusa.

IMHO w analogowym dzwieku róznica między karta na plycie a najtanszym X-fi jest kolosalna. Róznice między X-fi a X-fi są juz mniejsze. NA tyle mniejsze, że ja ich niespecjalnie wylapuje. Ja kupilem kiedyś X-fi "ze sredniej polki" ani najtansze, ani najdrozsze. Juz nie pamietam czym sie konkretnie kierowalem, czy tez po prostu kaprys i stac mnie bylo :)

Data: 2011-09-05 21:08:00
Autor: Krasnal
Karta muzyczna
Dnia Mon, 05 Sep 2011 21:02:33 +0200, Mateusz napisał(a):

http://www.artmusic.pl/offer/121/1409/edirol_ma_15_d.html

Ale do nich musisz hmmm... wydac z jednego klocka na jakies ampli w miare z sensem :)

One są aktywne, mają w sobie wcmacniacz i wejścia cyfrowe. No i z tego co
czytałem na necie to bardzo je chwalą audiofile ;).

--
Krasnal

Data: 2011-09-05 22:57:35
Autor: Mateusz
Karta muzyczna
[...]

Fakt ;) Aktywne

No wlasnie... Wejscie maja cyfrowe wiec de facto jakosc karty nie ma duzego znaczenia, wystaczy, zeby wyslala po optyku sygnal cyfrowy.

Data: 2011-09-16 00:45:09
Autor: Przemysław Ryk
Karta muzyczna
Dnia Mon, 05 Sep 2011 21:02:33 +0200, Mateusz napisał(a):

(ciach…)
[...]

Swego czasu, kiedy przesiadałem się na płytę z nForce 4 Ultra, który - z
tego co można było wyczytać - kodek dźwiękowy miał w sumie też dość
porządny, to sobie wpadłem na pomysł, że to będzie moja główna karta
dźwiękowa. Jak usłyszałem jak toto gra (ale naprawdę - bez szału - na jakimś
średniopółkowym zestawie 4.1, MP3 własnoręcznie ripowane do 320 kbps z płyty
audio) w te pędy pakowałem do budy starego Live 5.1.

Teraz mam zestaw X-Fi Extreme Gamer, na płycie siedzi któryś z Realteków HD
Audio (ALC885, ALC889A lub ALC890). W sumie Realtek wystarcza - w pracowym
komputerze mam tylko takiego, dźwięk idzie przez słuchawki, ale jednak - w
pracowym kompie wystarczy, że podepnę dysk USB do przedniego panelu i już mi
po słuchawkach siejezakłóceniami podczas transferu (słuchawki też w przedni
panel wpięte - w tył normalne głośniki 2.1, używane wtedy, jak w biurze
pustki). Poza tym, mnie się osobiście podobają te bajerki z X-Fi z
crystalizerem, „przesuwaniem” dźwięku przód / tył. Przy zestawie głośników
5.1 typu Creative T6100 z efektu jestem naprawdę zadowolony. :) Ale ja mam
drewniane uszy, a najchętniej słucham Armina van Buurena czy Above & Beyond,
żadnej obróbki dźwięku nie robię. :D

Z całego rozwiązania jest jeszcze dodatkowy plus - słuchawki i mikrofon do
Skype'a mam cały czas wpięte w integrę na płycie. Jak się zdarza pogadać -
wystarczy sięgnąć po nie, założyć na uszy i pacnąć w „odbierz” połączenie.

(ciach…)

[ Serce jest zakładnikiem, powiada stara mądrość. Lepiej go nie oddawać.   ]
[                                          (Pani, Glen Cook "Sny o stali") ]

Data: 2011-09-06 13:49:50
Autor: VSS
Karta muzyczna
W wiadomości:178t8b0j61t55$.1vyq94w2s0ceb$.dlg@40tude.net,
Krasnal <krasnal74usun@o2.pl> nastukał:
[...]

to kup dobry wzmacniacz i kolumny a potem martw sie kartą muzyczną. wzmacniacze audio w takich wieżach mają parametry porównywalne do jakośc kart za 5 złotych z allegro. jak kupisz super kartę za 500pln to i tak ten wzmacniacz zmiesza z błotem cały ten sygnał.

--
VSS

Data: 2011-09-07 08:42:01
Autor: Artur\(m\)
Karta muzyczna

Użytkownik "VSS" <vss@onet.pl> napisał w wiadomości news:j451c7$v4f$1news.onet.pl...
[...]

....dodam, kolumny są bardziej strategiczne.
Wzmacniacz, jak pisałem, za niewielkie pieniądze
(kupiłem doskonały wzmacniacz Aiwa, symetryczny od wejścia do wyjścia
z serii "80"  za 50 zł), dobre kolumny, nawet na Allegro, tanio (za 50 zł)
nie da się kupić.

Artur(m)

Data: 2011-09-11 22:52:36
Autor: .Peeter
Karta muzyczna
"Krasnal" wrote:
W tej chwili jako wzmacniecza używam starej wieży Sony z dobrymi kolumnami
dokładnie taka:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/sony2_1180.jpg

Z doświadczenia - to będzie słaby punkt... Przerabiałem takie konfiguracje:
1. Audigy 2 ZS + Sony MHC-NX3AV z dedykowanymi głośnikami
- wrażenia: głośniki do bani :-)
2. Audigy 2 ZS + Sony MHC-NX3AV + Tannoy Reveal mk1
- wrażenia: dużo lepiej... :-)

Potem przyszła zmiana sprzętu i konfig się zmienił na:
3. Asus Xonar DX + Sony MHC-NX3AV + Tannoy Reveal mk1
- wrażenia: przepaść niebo a ziemia, całkiem przyjemny dźwięk, ale daleko
mu było do tego, co Tannoye potrafiły wyprodukować z siebie w sklepie.

Ostatnio szarpnąłem się na porządny wzmacniacz i jest teraz:
4. Asus Xonar DX + NAD C326BEE + Tannoy Reveal mk1
- wrażenia: teraz gra to naprawdę ładnie. Niby wzmacniacz tylko wzmacnia
sygnał i podaje go na głośniki, ale przepaść jakościowa między Słonym
a NADem jest gigantyczna.

Z czystej ciekawości porównywałem poszczególne karty dźwiękowe na
znacznie tańszej miniwieży Sony MHC-771 i różnica między kartami była
znikoma, ale ta miniwieża sama z siebie gra jak g...o. :-)

A! Oczywiście żadnych crystallizerów, uśmiechniętych equalizerów i innych
dziwnych wynalazków. Bo po co? Dodatkowo na wzmacniaczu na stałe
włączone Tone Defeat (ominięcie regulacji niskich i wysokich tonów).

Nie da się ukryć, że próbuję zasugerować, aby zacząć od najsłabszych
elementów całej układanki i skończyć na karcie dźwiękowej. Niestety.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2011-09-11 23:22:22
Autor: Krasnal
Karta muzyczna
Dnia Sun, 11 Sep 2011 22:52:36 +0200, .Peeter napisał(a):

Nie da się ukryć, że próbuję zasugerować, aby zacząć od najsłabszych
elementów całej układanki i skończyć na karcie dźwiękowej. Niestety.

Już mam wspomniane Edirole jako głośniki. Różnica do wieży Sony jest spora,
od razu dźwięk nabrał jakości. Czekam na kabel optyczny, żeby podłaczyć
wbudowaną kartą do tych głośników. Jak trzeba będzie to kupię jakąś dobrą
kartę, ale niby opinie były takie, że jak dźwięk puszczony dyfrowo to karta
nie ma dużego znaczenia. Zobaczę i coś wymyślę ;).
Dzięki ze wszelkie opinie, ale się rozmowa rozkręciła :).

--
Krasnal

Karta muzyczna