Karta od 10 PLN

Data: 2012-04-11 03:47:13
Autor: MK
Karta od 10 PLN
To temat ktory wraca co jakis czas na grupie. Dzis w Fakcie opisali
przypadek Pana Tomasza, ktory prowadzic sklep spozywczy, czy aby na
pewno do transakcji na 2-3 PLN zaksze sklepikarz musi dolozyc?

<cite>
Pan Tomasz od kilku lat prowadzi sklep spożywczy na warszawskim
osiedlu. Już po kilku dniach

od jego otwarcia zdecydował się na założenie terminalu, gdy zobaczył,
jak wielu klientów omija jego sklep szerokim łukiem, wiedząc, że nie
mogą tu płacić kartą. - Zadzwoniłem do jednej z firm, po kilku dniach
przyjechał przedstawiciel handlowy z umową i terminalem. Głęboko się w
nią nie wczytywałem, dla mnie było ważne, że już teraz mogę obsługiwać
wszystkich klientów - opowiada pan Tomasz. Nasze drogie karty

Gdy przyszła pierwsza faktura, przecierał oczy ze zdumienia. Nie
wiedział, że umożliwienie klientowi płacenia za zakupy kartą będzie go
tak słono kosztować. Owszem, dzięki klientom płacącym kartami ma
większy obrót, jednak krew go zalewa, gdy widzi, jak ogromną część
wypracowanego przez siebie zysku musi oddawać bankom, organizacjom
wydającym karty oraz operatorowi. Sama dzierżawa terminalu, dzięki
któremu może przyjmować płatności, to 98,40 zł miesięcznie brutto,
opłata systemowa - 30 zł miesięcznie, opłata za każdą wykonaną
transakcję - 1,9 proc. kwoty zakupów. Pan Tomasz bierze ostatnią
fakturę - w ciągu miesiąca miał 1192 płatności kartami. W sumie za to,
że akceptuje płatności kartą, musiał zapłacić 1298 zł. - Powiesiłem
kartkę z informacja, że przyjmujemy płatności kartą od kwoty 10 zł.
Klienci się denerwują. Ale jak ja mam im przetłumaczyć, że jeśli
wszystkim pozwolę na płacenie kartą, będę musiał podnieść ceny, by mi
się to opłacało? - głowi się. I podaje prosty przykład: zdarza się, że
klient przychodzi po jednego pomidora, cena 2,50 zł. W ta kim
przypadku marża wynosi ok. 30 proc., czyli 75 groszy. Tymczasem, jeśli
przyjmie płatność kartą, prowizja za zakup tego pomidora wyniesie 5
groszy, opłata systemowa i terminal - 11 groszy. Razem - 16 groszy. Po
odjęciu tych kosztów panu Tomaszowi zostaje 59 groszy. - To się nie
opłaca, jedną czwartą zysku z marży zjada prowizja - skarży się
</cite>

MK

Data: 2012-04-11 04:52:46
Autor: Kris
Karta od 10 PLN
W dniu środa, 11 kwietnia 2012 12:47:13 UTC+2 użytkownik MK napisał:
[...]

Skoro Pan tomasz zapłacił 1270 proiwizji za miesiąc to znaczy że kliewnci zapłacili kartami za towary warte ok 60tys.
Pan Tomasz ma marżę 30% więc jego "zysk" to 18tys.
Jesli Panu Tomaszowi karty nie pasuja to niech z nich zrezygnuje. Zaoszczedzi ok 1300zł na opłatach , będzie miał miesięcznie ok 1000 klientów mniej wiec mniej pracy;). Obroty tez będa mniejsze o 60tys;)
Nie widze problemu

Data: 2012-04-11 10:51:12
Autor: Clegan
Karta od 10 PLN
On 11 Kwi, 13:52, Kris <kszyszt...@gmail.com> wrote:

Skoro Pan tomasz zapłacił 1270 proiwizji za miesiąc to znaczy że kliewnci zapłacili kartami za towary warte ok 60tys.
Pan Tomasz ma marżę 30% więc jego "zysk" to 18tys.

1. Pod warunkiem że pomidory same sprzedawał - raczej mało
prawdopodobne. Na ogół marża sklepikarza jest o wiele niższa.

2. Marża to nie zysk.

Data: 2012-04-11 11:20:48
Autor: Kris
Karta od 10 PLN
W dniu środa, 11 kwietnia 2012 19:51:12 UTC+2 użytkownik Clegan napisał:
> [...]

1. Pod warunkiem że pomidory same sprzedawał - raczej mało
prawdopodobne. Na ogół marża sklepikarza jest o wiele niższa.

Nie wiem jak teraz już nie jestem na bieżaco, ale 5-6 lat temu 30% to była srednia marża

2. Marża to nie zysk.

Dlatego dałem "";)

Data: 2012-04-11 13:40:24
Autor: Clegan
Karta od 10 PLN
On 11 Kwi, 20:20, Kris <kszyszt...@gmail.com> wrote:

Nie wiem jak teraz już nie jestem na bieżaco, ale 5-6 lat temu 30% to była srednia marża
Marża jak u Apple i małe sklepy padały ?
http://samcik.blox.pl/2012/02/Cala-prawda-o-interchange-ty-placisz-karta-50-zl.html

Data: 2012-04-11 23:21:13
Autor: Jasio
Karta od 10 PLN
W dniu 2012-04-11 22:40, Clegan pisze:
Marża jak u Apple

Napisał 30%, a nie 99%

Data: 2012-04-12 07:32:03
Autor: Clegan
Karta od 10 PLN
On 11 Kwi, 23:21, Jasio <nie...@onet.pl> wrote:
W dniu 2012-04-11 22:40, Clegan pisze:

> Marża jak u Apple

Napisał 30%, a nie 99%

Apple nie ma marzy 99% - wystarczy poczytać raporty roczne tej
spółki.

Ogólnie w spożywczakach marża jest niska, co wynika z dużej
konkurencji.

Data: 2012-04-12 20:08:20
Autor: Jasio
Karta od 10 PLN
W dniu 2012-04-12 16:32, Clegan pisze:
Apple nie ma marzy 99% - wystarczy poczytać raporty roczne tej
spółki.

Jeśli telefon o funkcjonalności Nokii 3310 sprzedają za kilka kPLN, to
marża wynosi 99% (w zaokrągleniu w dół do pełnego procenta).

Ogólnie w spożywczakach marża jest niska, co wynika z dużej
konkurencji.

a to ciekawe.
Markety ciągle krzyczą, że mają małe marże, ale jakoś nie przeszkadza im
to robić promocji w stylu 10% taniej na cały asortyment. Czyli jak -
sprzedają towar poniżej kosztów, czy jednak marża jest na tyle wysoka,
że mogą obniżyć ceny o 10% (Jak się tylko porusza temat podatków
płaconych przez markety, to wszystkie krzyczą, że ich marża to 2-3%,
kłamią, czy są matkę teresą i dokładają do interesu?)
W osiedlowym sklepie produkty masz o wiele droższe, ostatnio jak
przypadkiem porównałem kilka cen:
masło łaciate - market ~3,5 (przecena z ~4,5) osiedlowy 5,8
olej kujawski market ~6 osiedlowy ~9
piwo tańsze średnio o 1-2 zł na butelce w markecie
To są rozumiem, te małe marże?

Data: 2012-04-12 11:25:47
Autor: Clegan
Karta od 10 PLN
On 12 Kwi, 20:08, Jasio <nie...@onet.pl> wrote:

Jeśli telefon o funkcjonalności Nokii 3310 sprzedają za kilka kPLN, to
marża wynosi 99% (w zaokrągleniu w dół do pełnego procenta).
Nawet zabawne. I nie wiedziałem że koszty ajfona są równe kosztom
Nokii 3310 :-))
Niektórzy to mają prawdziwego hopla na punkcie Apple.

To są rozumiem, te małe marże?
OMG  - porównujesz nieporównywalne: duży może więcej i jako że bierze
więcej to i dostaje inne ceny niż osiedlowy sklepikarz.

Data: 2012-04-12 20:37:05
Autor: Jasio
Karta od 10 PLN
W dniu 2012-04-12 20:25, Clegan pisze:
Nawet zabawne. I nie wiedziałem że koszty ajfona są równe kosztom
Nokii 3310 :-))
Niektórzy to mają prawdziwego hopla na punkcie Apple.

No biorąc pod uwagę, że 3310 jest kilka razy trwalsza, to można sądzić,
że jest z lepszych materiał, a co za tym idzie droższa :)

OMG  - porównujesz nieporównywalne: duży może więcej i jako że bierze
więcej to i dostaje inne ceny niż osiedlowy sklepikarz.

Nie chcesz chyba powiedzieć, że osiedlowy sklep ma ceny hurtowe wyższe,
niż market ceny detaliczne? Bo tego dotyczyło moje porównanie.

Data: 2012-04-12 11:42:39
Autor: Clegan
Karta od 10 PLN
On 12 Kwi, 20:37, Jasio <nie...@onet.pl> wrote:

Nie chcesz chyba powiedzieć, że osiedlowy sklep ma ceny hurtowe wyższe,
niż market ceny detaliczne? Bo tego dotyczyło moje porównanie.
Skąd mam to wiedzieć ? Idź i zapytaj.
Zresztą gdyby marża w takiej wysokości byłą regułą to żaden sklepik by
nie zbankrutował.
Tu masz coś na ten temat: http://samcik.blox.pl/2012/02/Cala-prawda-o-interchange-ty-placisz-karta-50-zl.html

Data: 2012-04-12 21:06:45
Autor: Jasio
Karta od 10 PLN
W dniu 2012-04-12 20:42, Clegan pisze:
[...]

Nie ma.

W Polsce wszyscy płaczą, że właśnie bankrutują. Ostatnio znajomy mi się
żalił, że mu strasznie ciężko idzie, bo nie wyciąga już 40k miesięcznie
tylko 30k. Nie masz pojęcia jak chodzi zestresowany. To nie żart.

Zresztą gdyby marża w takiej wysokości byłą regułą to żaden sklepik by
nie zbankrutował.

Hehe.
Nie znam nikogo z głową na karku, kto by zbankrutował.
Znam za to trzy przypadki idiotów
1 i 2: życie ponad stan, kupowanie aut po 400k na kredyt i niestety jak
się pogorszyło, to mimo, że firma przynosiła w teorii zyski, to w
praktyce o wiele za niskie na pokrycie zobowiązań
3: branża, która się mocno kurczyła, facet miał ponad pięć lat, żeby się
przebranżowić, ale tego nie zrobił. Skoro od zawsze robił to samo, to
nie będzie się po 20 latach zmieniał.

Tu masz coś na ten temat: http://samcik.blox.pl/2012/02/Cala-prawda-o-interchange-ty-placisz-karta-50-zl.html

Czytałem te wypociny/manipulacje, niech autor najpierw nauczy się liczyć.
Jeśli ktoś wlicza koszty stałe za terminal do kosztów prowizji to jest
zwykła chamska manipulacja.

Albo liczymy wszystkie koszty stałe - czynsz, prąd, telefon,
pracowników, itp. Albo żadne.
I albo wliczamy je we wszystkie produkty, albo w żadne.
A jak już wliczamy koszty stałe to proporcjonalnie, czyli jak
sprzedajemy zapałki za 20 gr i telewizor za 3k, to czynszu nie dzielimy
na 2, tylko wliczamy proporcjonalnie do ceny.

Data: 2012-04-12 12:33:00
Autor: Clegan
Karta od 10 PLN
On 12 Kwi, 21:06, Jasio <nie...@onet.pl> wrote:

W Polsce wszyscy płaczą, że właśnie bankrutują. Ostatnio znajomy mi się
żalił, że mu strasznie ciężko idzie, bo nie wyciąga już 40k miesięcznie
tylko 30k. Nie masz pojęcia jak chodzi zestresowany. To nie żart.
I z pewnością Twój znajomy to niezwykle miarodajne źródło statystyki.
Sorry ale już kompletne dyrdymały opowiadasz o sklepikarzach którzy
wyciągają 30k miesięcznie, bankrutujących bo samochód za pól banki
kupili dla kochanki.
Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. Idź i załóż taki sklepik - potem się
wypowiadaj.
EOT

Data: 2012-04-12 21:59:05
Autor: Jasio
Karta od 10 PLN
W dniu 2012-04-12 21:33, Clegan pisze:
[...]

a czy ja gdzieś pisałem, że on ma sklep? To akurat budowlanka.

Szkoda trollu, że wyciąłeś resztę wypowiedzi, bo rozumiem, że do części
dot. bloga jakoś brakło argumentów i przyczepiłeś się do tego co ma
najmniej wspólnego z tematem.

Data: 2012-04-12 21:05:45
Autor: m
Karta od 10 PLN
W dniu 12.04.2012 20:37, Jasio pisze:
> [...]
>  więcej to i dostaje inne ceny niż osiedlowy sklepikarz.
Nie chcesz chyba powiedzieć, że osiedlowy sklep ma ceny hurtowe wyższe,

Nie zdziwiłbym się.

p. m.

Data: 2012-04-12 21:11:20
Autor: Jasio
Karta od 10 PLN
W dniu 2012-04-12 21:05, m pisze:
> [...]
>  więcej to i dostaje inne ceny niż osiedlowy sklepikarz.
Nie chcesz chyba powiedzieć, że osiedlowy sklep ma ceny hurtowe wyższe,

Niech kupuje w markecie. fakturę dostanie :)

Data: 2012-04-12 21:26:07
Autor: osa
Karta od 10 PLN
W dniu 2012-04-12 21:11, Jasio pisze:
W dniu 2012-04-12 21:05, m pisze:
[...]

I tu Cię mam ;) Jesteś właścicielem osiedlowego sklepiku niedaleko mnie! To Ty kupujesz napoje gazowane 'wyprodukowano dla Kaufland' i sprzedajesz je ku uciesze gawiedzi ;) Nie muszę dodawać, że cena w sklepiku jest daleka od tej w Kauflandzie ;)

Data: 2012-04-12 21:45:03
Autor: Krystek
Karta od 10 PLN
W dniu 2012-04-12 21:05, m pisze:
[...]

Tylko, że i do Kauflanda pewnie też daleko ;)

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-04-12 22:32:39
Autor: osa
Karta od 10 PLN
W dniu 2012-04-12 21:05, m pisze:
[...]

Kłopot w tym, że spacer od tego sklepu do Kauflandu to maksimum 15 minut - w sam raz na spalenie 'tony' cukru znajdującego się w takim napoju ;)

Data: 2012-04-13 02:27:15
Autor: m
Karta od 10 PLN
W dniu 2012-04-12 21:05, m pisze:
[...]

A do sklepiku pewnie maks 2 minuty. I dla tych 13 minut ludzie wolą czasem kupić drożej.

Dorzuć do tego - ile więcej czasu spędzisz w Kauflandzie zanim dojdziesz do tego co potrzebujesz. W sklepiku "po schodkach" zazwyczaj nie pokonujesz dodatkowego pół kilometra z wózkiem.

p. m.

Data: 2012-04-13 21:01:39
Autor: zlotowinfo
Karta od 10 PLN
Użytkownik "Jasio" <niemam@onet.pl> napisał w wiadomości news:jm79f2$doo$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2012-04-12 21:05, m pisze:
> [...]

Nie zdziwiłbym się.

p. m.

Niech kupuje w markecie. fakturę dostanie :)

rozmawiałem ze sprzedawczynią w spożywczym
mowila ze nie mogą z marketu kupić i sprzedawać

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-04-14 15:46:26
Autor: vvvvvv
Karta od 10 PLN
Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:jm9t6d$ev9$1inews.gazeta.pl...

rozmawiałem ze sprzedawczynią w spożywczym
mowila ze nie mogą z marketu kupić i sprzedawać

mozesz rozwinąć?
jaka jest przyczyna tej niemocy?

Data: 2012-04-11 13:20:43
Autor: Michal Jankowski
Karta od 10 PLN
MK <macka@interia.pl> writes:

To temat ktory wraca co jakis czas na grupie. Dzis w Fakcie opisali
przypadek Pana Tomasza, ktory prowadzic sklep spozywczy, czy aby na
pewno do transakcji na 2-3 PLN zaksze sklepikarz musi dolozyc?

Opłaty miesięczne pan Tomasz płaci nawet wtedy, gdy za pomidor ktoś
zapłaci gotówką. Zatem doliczanie (ułamka) tych opłat do kosztów
sprzedaży pomidora tylko wtedy, gdy ktoś płaci kartą, jest nadużyciem.

  MJ

Data: 2012-04-11 13:24:08
Autor: Jasio
Karta od 10 PLN
W dniu 2012-04-11 12:47, MK pisze:
98,40 zł miesięcznie

30 zł miesięcznie

1,9 proc. kwoty zakupów

prowizja za zakup tego pomidora wyniesie 5
groszy, opłata systemowa i terminal - 11 groszy. Razem - 16 groszy

Zagadka: Czy Pan Tomasz kłamie, czy po prostu nie umie liczyć?

Data: 2012-04-11 21:21:34
Autor: jureq
Karta od 10 PLN
Dnia Wed, 11 Apr 2012 13:24:08 +0200, Jasio napisał(a):

[...]

Najbardziej prawdopodobne rozwiązanie zagadki: Dziennikarz sobie "uprościł" i nie napisał, że oprócz opłaty procentowej jest jeszcze opłata stała od każdej transakcji w wysokości rzędu 10-30 gr.

Data: 2012-04-11 13:27:25
Autor: neoniusz
Karta od 10 PLN
W dniu 11.04.2012 12:47, MK pisze:
[...]

Ojojojoj! Straszna krzywda mu sie dzieje! Tak skrupulatnie dolicza te oplaty systemowe i za terminal - przeciez one sie rozkladaja na wszystkie zakupy - jak ktos kupi za 100 zl to i tak wyjdzie te 11 groszy (jesli dzielimy na wszystkie transakcje). Ciekawe, ze doliczaja akurat do zakupu za 2,5 zl i pokazuja jak to tragicznie. A 5 gr prowizji to tez masakra! LOL! Pewnie jego zdaniem lepiej byloby w ogole nie zarobic, zamiast oddac te 2%. Ruchu malego nie ma, skoro samych kartowych ma 1192 miesiecznie.

Jakies brednie. Liczac, ze ma prowizji lacznie na miesiac 1298 zl. Odjac od tego oplate systemowa i za terminal, czyli zostaje 1170 prowizji. I nie moze byc inaczej - te 1170 zl to 2% z transakcji, ktore wykonal. Ile wiec zarobil? Ktos tu kreci i biadoli bez potrzeby, albo dane sa wziete z dupy.

No tak, ale to cytat z Faktu, wszystko jasne.

Data: 2012-04-11 19:54:17
Autor: vvvvvv
Karta od 10 PLN
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:24c8c180-0464-40a5-91ba-5bdb0124f188d17g2000vba.googlegroups.com...
[...]

Gość prowadzi sklepik z mydłem i powidłem i wielokrotnie chodziłem po fajki, po zapalniczkę i inne duperele. pogadałem i powiedział że dla niego to absolutnie żaden problem że ja płacę kartą za zakupy warte 1 PLN - powiedział wprost, że to ściema innych sklepikarzy. więc pewnie rózne umowy mają popodpisywane, albo liczy na ogólnych przychodach / kosztach i mu się to kalkuluje, a nie rodziela grosza na czworo jak Pan Tomasz z Faktu.

PS jedyny mankament dla sprzedawcy to czas realizacji płatnosci - jak jest kolejka i kazdy za zakupy 1PLN chce kartą płacić, to się obrusza grzecznie i każdy rozumie i sięga po drobniaki :)

pzdr

Data: 2012-04-11 13:05:48
Autor: Rafal M
Karta od 10 PLN
On 11 Kwi, 19:54, "vvvvvv" <wlew...@porsche.de> wrote:

PS jedyny mankament dla sprzedawcy to czas realizacji płatnosci - jak jest
kolejka i kazdy za zakupy 1PLN chce kartą płacić, to się obrusza grzecznie i
każdy rozumie i sięga po drobniaki :)

Platnosci karta w wileu przypadkach (zwlaszcza bezstykowe) sa szybsze
niz szukanie groszy po portfelach/kieszeniach i wydawanie reszty.
Nie bez znaczenia jest tez fakt, ze ogranicza szara strefe...

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2012-04-12 00:09:17
Autor: Feromon
Karta od 10 PLN

Użytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:519dfe15-9c36-4ad3-986a-a217b7ebd13ddc2g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

A dla kogo to nie bez znaczenia?
Bo mi to wisi na szaro. Niech szara strefa będzie Biała, Zielona lub Kolorowa.

Firma obsługujaca karty ma kokosy za nic.
Bank kroi za korzystanie z kart - za nic, za to że ma pieniądze, pożyczone od ludzi lub rządów - na psi procent.
Klient ma wygodę - ale za jego wygodę dlaczego ma płacić sklepikarz?
Do tego jeszcze karty maja upust za używanie - od 1% do 3%. Kusi do używania i zmuszania sklepikarza.
A sklepikarz zapierdziela z marchewką w te i nazad by banki i karciarze mieli ŁATWY PIENIĄDZ.

To musi prowadzić do kryzysu.
Karty kredytowe rozłożą naszą gospodarkę.
Rozdawanie kredytów, gdy emerytka ma spłaty karty równe dostanej emeryturze
to patologia, którą powinna badać prokuratura.
Kraj, którym rządzi zysk i pieniądz jedynie, zbliża się do eutanazji i pauperyzacji społeczeństwa.
Patriotyzm ani katolicycm nie powinien prowadzić do takich rozwiązań.
Ale... "Rząd się zawsze wyżywi" - kto to powiedział?

Pozdrawiam chorobliwie
Feromon

Data: 2012-04-12 10:45:23
Autor: neoniusz
Karta od 10 PLN
W dniu 12.04.2012 00:09, Feromon pisze:
Firma obsługujaca karty ma kokosy za nic.

Otworz taka firme i bedziesz mial kokosy.

Bank kroi za korzystanie z kart - za nic, za to że ma pieniądze,

Otworz swoj bank i tez bedziesz kroil.

Data: 2012-04-12 11:21:11
Autor: Olin
Karta od 10 PLN
Dnia Thu, 12 Apr 2012 10:45:23 +0200, neoniusz napisał(a):

Otworz swoj bank i tez bedziesz kroil.

SKOK już na to wpadł.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Przejdą lata i wieki przeminą, pójdą w zapomnienie złodzieje
 i aferzyści z pierwszych stron gazet, a ojca Tadeusza Rydzyka
 będą zapewne wspominały pokolenia jak Ojca Kordeckiego.
 Prawda zmartwychwstała, choć grobu pilnowali żołnierze."
prof. Włodzimierz Bojarski

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2012-04-12 15:15:38
Autor: Gotfryd Smolik news
Karta od 10 PLN
On Thu, 12 Apr 2012, Feromon wrote:

Klient ma wygodę - ale za jego wygodę dlaczego ma płacić sklepikarz?

s/sklepikarz/inni_klienci/

  Wniosek: jesli już ktos akceptuje karty, należy go pograżyć kupujac
na kartę :>

Do tego jeszcze karty maja upust za używanie - od 1% do 3%. Kusi do używania i zmuszania sklepikarza.
A sklepikarz zapierdziela z marchewką w te i nazad by banki i karciarze mieli ŁATWY PIENIĄDZ.

  Problemem jest powszechna akceptacja dla pomysłu, aby nie wolno było
jawnie doliczać opłat za zapłatę karta.

Karty kredytowe rozłożą naszą gospodarkę.

  Nie, one już rozkładaja "dane osobowe".
  Szyld albo wpis na liscie lokatorów - w żadnym razie.
  Scisły spis co kto komu i kiedy - a proszę bardzo.
  Przyznam, że nie rozumiem :P

Pozdrawiam chorobliwie

  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-12 16:01:30
Autor: maruda
Karta od 10 PLN
[...]

Przytoczę po raz nie-wiem-który: Przez akceptację płaćkartą sklepikarz ma większy obrót, bo motłoch nie widzi, że z portfela ubywa, gdy płaci kartą. To jest clou. Dzięki temu motłoch kupuje o wiele więcej niż by zamierzał i sklepikarzowi się to opłaca.

[...]

.... ale wolno jawnie udzielać rabatu za płatność gotówką. Niby dlaczego nie?
No i gonisz w piętkę, Panie Gotfryd...

[...]

Przyznam, że ja też nie rozumiem. November India Charlie Hotel Uniform Juliett Alpha.

Pozdrawiam chorobliwie

:)

pzdr, Gotfryd

--
Dziękuję. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-04-12 20:44:43
Autor: Gotfryd Smolik news
Karta od 10 PLN
On Thu, 12 Apr 2012, maruda wrote:

[...]

  Ale ja nie o tym - a o tym że "za karę" trzeba wtedy drobne zakupy
robić karta :]

[...]

  Nie gonię, bo sam wybieram takich sprzedawców :> (sprawdzić w archiwach
z ładnych paru lat), co jednak skutkuje problemami technicznymi,
od cenników poczynajac a na "próbach oporu" kończac (.prawo, AFAIR
kiedys uwaga Roberta, wyciagniecie karty *po podaniu ceny*
i temu podobne manewry).

Szyld albo wpis na liscie lokatorów - w żadnym razie.
Scisły spis co kto komu i kiedy - a proszę bardzo.

Przyznam, że ja też nie rozumiem.

  Taki szyld daje znacznie mniej "danych osobowych", niż to co wynika
z zakupów karta, jesli istotna większosc (zakupów) jest tak robiona,
tak zwyczajnie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-12 00:10:01
Autor: Chris94
Karta od 10 PLN
Dnia Wed, 11 Apr 2012 13:05:48 -0700 (PDT), Rafal M napisał(a):

Platnosci karta w wileu przypadkach (zwlaszcza bezstykowe) sa szybsze
niz szukanie groszy po portfelach/kieszeniach i wydawanie reszty.

Ciekawe dlaczego ta teza nigdy się nie sprawdza, gdy ktoś przede mną
płaci kartą!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2012-04-12 21:50:01
Autor: vvvvvv
Karta od 10 PLN
"
[...]

obsługi bezstykowych nie ma, a łącze ma jakies takie powolne...
pozostaje mu to dopracować i groszówki będzie gonił kartami.

pozdrawiam

Karta od 10 PLN