Karta od 10 PLN

Data: 2012-04-11 19:54:17
Autor: vvvvvv
Karta od 10 PLN
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:24c8c180-0464-40a5-91ba-5bdb0124f188d17g2000vba.googlegroups.com...
To temat ktory wraca co jakis czas na grupie. Dzis w Fakcie opisali
przypadek Pana Tomasza, ktory prowadzic sklep spozywczy, czy aby na
pewno do transakcji na 2-3 PLN zaksze sklepikarz musi dolozyc?

<cite>
</cite>

MK

Gość prowadzi sklepik z mydłem i powidłem i wielokrotnie chodziłem po fajki, po zapalniczkę i inne duperele. pogadałem i powiedział że dla niego to absolutnie żaden problem że ja płacę kartą za zakupy warte 1 PLN - powiedział wprost, że to ściema innych sklepikarzy. więc pewnie rózne umowy mają popodpisywane, albo liczy na ogólnych przychodach / kosztach i mu się to kalkuluje, a nie rodziela grosza na czworo jak Pan Tomasz z Faktu.

PS jedyny mankament dla sprzedawcy to czas realizacji płatnosci - jak jest kolejka i kazdy za zakupy 1PLN chce kartą płacić, to się obrusza grzecznie i każdy rozumie i sięga po drobniaki :)

pzdr

Data: 2012-04-11 13:05:48
Autor: Rafal M
Karta od 10 PLN
On 11 Kwi, 19:54, "vvvvvv" <wlew...@porsche.de> wrote:

PS jedyny mankament dla sprzedawcy to czas realizacji płatnosci - jak jest
kolejka i kazdy za zakupy 1PLN chce kartą płacić, to się obrusza grzecznie i
każdy rozumie i sięga po drobniaki :)

Platnosci karta w wileu przypadkach (zwlaszcza bezstykowe) sa szybsze
niz szukanie groszy po portfelach/kieszeniach i wydawanie reszty.
Nie bez znaczenia jest tez fakt, ze ogranicza szara strefe...

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2012-04-12 00:09:17
Autor: Feromon
Karta od 10 PLN

Użytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:519dfe15-9c36-4ad3-986a-a217b7ebd13ddc2g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

A dla kogo to nie bez znaczenia?
Bo mi to wisi na szaro. Niech szara strefa będzie Biała, Zielona lub Kolorowa.

Firma obsługujaca karty ma kokosy za nic.
Bank kroi za korzystanie z kart - za nic, za to że ma pieniądze, pożyczone od ludzi lub rządów - na psi procent.
Klient ma wygodę - ale za jego wygodę dlaczego ma płacić sklepikarz?
Do tego jeszcze karty maja upust za używanie - od 1% do 3%. Kusi do używania i zmuszania sklepikarza.
A sklepikarz zapierdziela z marchewką w te i nazad by banki i karciarze mieli ŁATWY PIENIĄDZ.

To musi prowadzić do kryzysu.
Karty kredytowe rozłożą naszą gospodarkę.
Rozdawanie kredytów, gdy emerytka ma spłaty karty równe dostanej emeryturze
to patologia, którą powinna badać prokuratura.
Kraj, którym rządzi zysk i pieniądz jedynie, zbliża się do eutanazji i pauperyzacji społeczeństwa.
Patriotyzm ani katolicycm nie powinien prowadzić do takich rozwiązań.
Ale... "Rząd się zawsze wyżywi" - kto to powiedział?

Pozdrawiam chorobliwie
Feromon

Data: 2012-04-12 10:45:23
Autor: neoniusz
Karta od 10 PLN
W dniu 12.04.2012 00:09, Feromon pisze:
Firma obsługujaca karty ma kokosy za nic.

Otworz taka firme i bedziesz mial kokosy.

Bank kroi za korzystanie z kart - za nic, za to że ma pieniądze,

Otworz swoj bank i tez bedziesz kroil.

Data: 2012-04-12 11:21:11
Autor: Olin
Karta od 10 PLN
Dnia Thu, 12 Apr 2012 10:45:23 +0200, neoniusz napisał(a):

Otworz swoj bank i tez bedziesz kroil.

SKOK już na to wpadł.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Przejdą lata i wieki przeminą, pójdą w zapomnienie złodzieje
 i aferzyści z pierwszych stron gazet, a ojca Tadeusza Rydzyka
 będą zapewne wspominały pokolenia jak Ojca Kordeckiego.
 Prawda zmartwychwstała, choć grobu pilnowali żołnierze."
prof. Włodzimierz Bojarski

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2012-04-12 15:15:38
Autor: Gotfryd Smolik news
Karta od 10 PLN
On Thu, 12 Apr 2012, Feromon wrote:

Klient ma wygodę - ale za jego wygodę dlaczego ma płacić sklepikarz?

s/sklepikarz/inni_klienci/

  Wniosek: jesli już ktos akceptuje karty, należy go pograżyć kupujac
na kartę :>

Do tego jeszcze karty maja upust za używanie - od 1% do 3%. Kusi do używania i zmuszania sklepikarza.
A sklepikarz zapierdziela z marchewką w te i nazad by banki i karciarze mieli ŁATWY PIENIĄDZ.

  Problemem jest powszechna akceptacja dla pomysłu, aby nie wolno było
jawnie doliczać opłat za zapłatę karta.

Karty kredytowe rozłożą naszą gospodarkę.

  Nie, one już rozkładaja "dane osobowe".
  Szyld albo wpis na liscie lokatorów - w żadnym razie.
  Scisły spis co kto komu i kiedy - a proszę bardzo.
  Przyznam, że nie rozumiem :P

Pozdrawiam chorobliwie

  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-12 16:01:30
Autor: maruda
Karta od 10 PLN
[...]

Przytoczę po raz nie-wiem-który: Przez akceptację płaćkartą sklepikarz ma większy obrót, bo motłoch nie widzi, że z portfela ubywa, gdy płaci kartą. To jest clou. Dzięki temu motłoch kupuje o wiele więcej niż by zamierzał i sklepikarzowi się to opłaca.

[...]

.... ale wolno jawnie udzielać rabatu za płatność gotówką. Niby dlaczego nie?
No i gonisz w piętkę, Panie Gotfryd...

[...]

Przyznam, że ja też nie rozumiem. November India Charlie Hotel Uniform Juliett Alpha.

Pozdrawiam chorobliwie

:)

pzdr, Gotfryd

--
Dziękuję. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-04-12 20:44:43
Autor: Gotfryd Smolik news
Karta od 10 PLN
On Thu, 12 Apr 2012, maruda wrote:

[...]

  Ale ja nie o tym - a o tym że "za karę" trzeba wtedy drobne zakupy
robić karta :]

[...]

  Nie gonię, bo sam wybieram takich sprzedawców :> (sprawdzić w archiwach
z ładnych paru lat), co jednak skutkuje problemami technicznymi,
od cenników poczynajac a na "próbach oporu" kończac (.prawo, AFAIR
kiedys uwaga Roberta, wyciagniecie karty *po podaniu ceny*
i temu podobne manewry).

Szyld albo wpis na liscie lokatorów - w żadnym razie.
Scisły spis co kto komu i kiedy - a proszę bardzo.

Przyznam, że ja też nie rozumiem.

  Taki szyld daje znacznie mniej "danych osobowych", niż to co wynika
z zakupów karta, jesli istotna większosc (zakupów) jest tak robiona,
tak zwyczajnie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-12 00:10:01
Autor: Chris94
Karta od 10 PLN
Dnia Wed, 11 Apr 2012 13:05:48 -0700 (PDT), Rafal M napisał(a):

Platnosci karta w wileu przypadkach (zwlaszcza bezstykowe) sa szybsze
niz szukanie groszy po portfelach/kieszeniach i wydawanie reszty.

Ciekawe dlaczego ta teza nigdy się nie sprawdza, gdy ktoś przede mną
płaci kartą!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2012-04-12 21:50:01
Autor: vvvvvv
Karta od 10 PLN
"
[...]

obsługi bezstykowych nie ma, a łącze ma jakies takie powolne...
pozostaje mu to dopracować i groszówki będzie gonił kartami.

pozdrawiam

Karta od 10 PLN