Karta podatkowa a usługi dla firm

Data: 2010-01-04 06:23:00
Autor: a
Karta podatkowa a usługi dla firm
Witam,

znalazłem informację, że na karcie podatkowej nie można świadczyć
usług dla innych firm:
Cytat:
- nie możemy świadczyć usług i produkować dla innych firm. Pozostają
Ci jedynie
odbiorcy indywidualni.

Czy może ktoś z was mi uzasadnić z czego to wynika? Nie mogę się tego
doszukać w ustawie. A było by to bardzo istotne ograniczenie.

Konkretnie chodzi mi o usługi fotograficzne dla firm i fotografię
reklamową.

Data: 2010-01-05 01:04:53
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 4 Jan 2010, a wrote:

Witam,

znalazłem informację, że na karcie podatkowej nie można świadczyć
usług dla innych firm:

[...]
(to jest część ustawy!)

Konkretnie chodzi mi o usługi fotograficzne dla firm i fotografię
reklamową.

  Spróbujmy.
  a contrario:

+++
4. Przy prowadzeniu działalnoœci wymienionej w lp. 70-76 dopuszczalne
  jest - poza œwiadczeniami dla ludnoœci - wykonywanie œwiadczeń
  dla innych odbiorców w rozmiarze nieprzekraczajšcym kwoty 54.934 zł
  przychodu rocznie. -- -

  Wniosek: dla INNYCH pozycji tabeli wykonywanie takich świadczeń
nie jest dopuszczalne. A "foto" to coś koło poz.90
  Źle myślę?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-05 07:35:24
Autor: jureq
Karta podatkowa a usługi dla firm
Dnia Tue, 05 Jan 2010 01:04:53 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  SprĂłbujmy.
  a contrario:

+++
4. Przy prowadzeniu działalnoœci wymienionej w lp. 70-76 dopuszczalne
  jest - poza œwiadczeniami dla ludnoœci - wykonywanie œwiadczeń dla
  innych odbiorcĂłw w rozmiarze nieprzekraczajĹĄcym kwoty 54.934 zł
  przychodu rocznie.
-- -

  Wniosek: dla INNYCH pozycji tabeli wykonywanie takich świadczeń
nie jest dopuszczalne. A "foto" to coś koło poz.90
  Ĺšle myślę?

Źle myślisz. Nie zajrzałeś do tabeli. W tabeli w pozycjach 70-76 jest jawnie wpisane określenie "dla ludności". W innych pozycjach (w tym w 90) takiego ograniczenia nie ma.

Data: 2010-01-05 02:06:54
Autor: a
On 5 Sty, 08:35, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
> [...]

Źle myślisz. Nie zajrzałeś do tabeli. W tabeli w pozycjach 70-76 jest
jawnie wpisane określenie "dla ludności". W innych pozycjach (w tym w 90)

otóż to
generalnie nigdzie w ustawie nie mogę się tego doszukać.
jeżeli już jest jakieś ograniczeni tylko dla ludności, to dla pewnych
grup. Np. wolne zawody (sę one ściśle określone w ustawie np. lekarz,
i nie ma tam fotografa)
jest ograniczenie do co fotografii reklamowej w załączniku 2, ale ona
dotyczy OPODATKOWANIA RYCZAŁTEM OD PRZYCHODÓW EWIDENCJONOWANYCH, a nie
Karty podatkowej.

dzwoniłem do mojego US z pytaniem czy mogę świadczyć na karcie
podatkowej usługi dla firm. Np. usługi reklamowe.
dostałem odpowiedź że reklamowe to nie.
Spytałem czy to czasem nie jest ograniczenie tylko dla ryczałtu, Pani
spytała kogoś tam i o chwili zmieniła zdania, że na karcie podatkowej
to jednak tylko usługi dla ludności więc dla firm w ogóle nie można, a
tym bardziej reklamowej. Tylko usługi dla ludności...
Nie drążyłem na razie tematu, bo to pewnie trzeba było by napisać
wniosek za 40 zł żeby wydali interpretacje i czekać kilka miesięcy....

Ale może ktoś już to przerabiał i zna odpowiedź z czego miło by
wynikać takie ograniczenie. ?

Data: 2010-01-05 11:32:48
Autor: jureq
Dnia Tue, 05 Jan 2010 02:06:54 -0800, a napisał(a):

dzwoniłem do mojego US z pytaniem czy mogę świadczyć na karcie

Nie potrafię ci odpowiedzieć, ale zadzwoń może jeszcze do KIP.

Data: 2010-01-05 11:43:15
Autor: jureq
Karta podatkowa a usługi dla firm
I jeszcze jedna rada poza tematem. Uważaj żeby to co robisz nie zostało zakwalifikowane jako usługa reklamowa a nie fotograficzna. Bo jeśli dobrze pamiętam, to usługi reklamowe wcale nie mogą być na karcie.

Data: 2010-01-05 06:37:43
Autor: a
On 5 Sty, 12:43, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
I jeszcze jedna rada poza tematem. Uważaj żeby to co robisz nie zostało
zakwalifikowane jako usługa reklamowa a nie fotograficzna. Bo jeśli
dobrze pamiętam, to usługi reklamowe wcale nie mogą być na karcie..

dzięki za radę.
to mają być fotografie
- produktów do katalogów na strony
- ubrań na ludziach i osobno do katalogów mody itp.
- z imprez i spotkań firmowych
- z konferencji
- budynków i wnętrz
Generalnie tego typu, same zdjęcia, co z nimi zrobi dalej firma to już
nie moja sprawa.

A może lepiej na rachunkach/fakturach unikać słowa reklamowe i pisać
np. fotografia produktów, fotografia kolekcji ubrań, fotograficzna
obsługa spotkania itp.

Data: 2010-01-05 19:44:26
Autor: Jagna
Dnia Tue, 5 Jan 2010 01:04:53 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

On Mon, 4 Jan 2010, a wrote:

[...]

(tak cmentarnie to Ci wyszło! ...wszyscy zginiemy...)

[...]

Pozwolę sobie pod Gotfrydem, bo tu namiar na przepis jest.
Nie wiem, czemu nie zajrzeliście dalej?
Za pkt 4 jest 5! ;) I nawet 6...
A tam sprecyzowanie, co jest ludnością, a co nie. Dlatego, jeśli foto to 90, to przecież, sprzedając tę usługę (?! bo nie wiem, czy tu jakieś prawa autorskie nie wchodzą w rachubę, więc może nie może być usługi?) dla osoby fizycznej prowadzącej DG, to dalej jest to odbiorca pt.: "ludność"?

5. Za świadczenia dla ludności uważa się opłacane ze środków pieniężnych ludności świadczenia określone w ust. 3 oraz usługi, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy. Przez pojęcie "ludność" rozumie się osoby fizyczne i gospodarstwa domowe oraz inne podmioty, tj. indywidualne gospodarstwa rolne i ogrodnicze, zakłady wytwórcze, budowlane, handlowe i usługowe, prowadzone przez osoby fizyczne i spółki niemające osobowości prawnej, oraz zakłady prowadzone przez agentów. Pojęcie "ludność" obejmuje również organizacje wyznaniowe i zakonne, placówki państw obcych (wyłącznie w rozumieniu służb dyplomatycznych i konsularnych) oraz rady szkół i placówek, rady rodziców i inaczej nazwane reprezentacje rodziców.
6. Pojęcie świadczeń dla ludności nie obejmuje czynności związanych z wytwarzaniem wyrobów (w tym półfabrykatów, elementów, części, obróbki elementów) przeznaczonych do celów produkcyjnych lub do dalszej odprzedaży oraz wykonywania robót budowlano-montażowych w ramach tzw. podwykonawstwa, jeżeli inwestorem są inne osoby i jednostki niż wymienione w ust. 5.

Gdyby coś nie tak - wybaczcie, ja tak z marszu, przelotnie i od razu z butami... ;-)

PS. Najlepszego w Nowym Roku! :))

--
Pozdrawiam,
Jagna

Data: 2010-01-06 00:37:44
Autor: a
[...]

No to już nic nie rozumiem :)

ale znalazłem interpretacje która wydał Dyrektor Izby Skarbowej w
Warszawie :

http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_nr_sek=184917&i_smpp_s_strona=2

może nie do końca na temat ale wynika z niej pośrednio że nie ma
przeciwwskazań bo pytanie jest:
"Czy w ramach prowadzonej działalności fotograficznej, z której
przychód opodatkowany jest zryczałtowanym podatkiem dochodowym od
niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w formie karty
podatkowej, Wnioskodawca będzie miał prawo do wykonywania prac i
wystawiania faktur dla swojego pracodawcy?"

i odpowiedź:

"Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.
Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz
§ 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w
sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa
podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby
Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza,
że stanowisko Pana M. ... przedstawione we wniosku z dnia 27 marca
2008 r. (data wpływu - 31 marca 2008 r.) o udzielenie pisemnej
interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego
podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby
fizyczne w zakresie karty podatkowej - jest prawidłowe. "

nigedzi nie ma zastrzeżenia, że nie może bo to jest firma.

Data: 2010-01-06 22:20:20
Autor: Jagna
Karta podatkowa a usługi dla firm
Dnia Wed, 6 Jan 2010 00:37:44 -0800 (PST), a napisał(a):
[...]
[...]

No i w świetle tego, co pisałam wcześniej (ten pkt 5) nie powinno być
zastrzeżeń.
Uważałabym jednak, gdyby Twoim odbiorcą była spółka mająca osobowość prawną
(sp. z o.o., S.A.), wtedy IMO nie miałbyś możliwości kontynuować
opodatkowania na podstawie karty podatkowej.
Nabywcą może być ta "ludność", o której w tym punkcie 5 napisano
precyzyjnie.

:)

--
Pozdrawiam,
Jagna

Data: 2010-01-06 15:57:49
Autor: a
Karta podatkowa a usługi dla firm
On 6 Sty, 22:20, Jagna <jaldo...@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Wed, 6 Jan 2010 00:37:44 -0800 (PST), a napisa (a):
[...]

> [...]
> sprawie upowa nienia do wydawania interpretacji przepis w prawa
> podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby
> Skarbowej w Warszawie dzia aj c w imieniu Ministra Finans w stwierdza,
> e stanowisko Pana M. ... przedstawione we wniosku z dnia 27 marca
> 2008 r. (data wp ywu - 31 marca 2008 r.) o udzielenie pisemnej
> interpretacji przepis w prawa podatkowego dotycz cej zrycza towanego
> podatku dochodowego od niekt rych przychod w osi ganych przez osoby
> fizyczne w zakresie karty podatkowej - jest prawid owe. "

> nigedzi nie ma zastrze enia, e nie mo e bo to jest firma.

No i w wietle tego, co pisa am wcze niej (ten pkt 5) nie powinno by
zastrze e .
Uwa a abym jednak, gdyby Twoim odbiorc by a sp ka maj ca osobowo prawn
(sp. z o.o., S.A.), wtedy IMO nie mia by mo liwo ci kontynuowa
opodatkowania na podstawie karty podatkowej.
Nabywc mo e by ta "ludno ", o kt rej w tym punkcie 5 napisano
precyzyjnie.

:)

--
Pozdrawiam,
Jagna

ale czy ta ludność to nie tyczy się tylko tych pozycji z tabeli w
których wyraźnie jest dopisane - dla ludności. tak jak zauważył
jureq np.:
71 usługi w zakresie sztukatorstwa - dla ludności
takich pozycji w tabeli jest tylko kilka.
W pozostałych pozycjach tabeli nie ma tego dopisku, w fotografii w
pozycji 90 też nie.
Natomiast cytowane wcześniej punkty 4, 5 i 6 znajdują się w
objaśnieniach do tej tabeli i stąd wnioskuję, że jest w nich zawarty
opis "ludności", który tyczy się tylko z tych kilku podpunktów.

w punkcie 4 mamy:
4. Przy prowadzeniu działalności wymienionej w Ip. 70-76 dopuszczalne
jest - poza świadczeniami dla ludności -
wykonywanie świadczeń dla innych odbiorców w rozmiarze
nieprzekraczającym kwoty 51078 zł przychodu rocznie.

- rozumiem to jako jakby rozszerzenie możliwości świadczenia tych
konkretnych usług na innych (wszystkich) rodzajów odbiorców pod
warunkiem zachowania pewnej kwoty przychodu, które wcześniej zostało
ograniczone przez dopisek dla ludności w tych pozycjach.

punk ten (4) nie mówi jednak nic o pozycji tabeli 4 usługi w zakresie
złotnictwa -jubilerstwa - dla ludności (także zawiera dopisek), i stąd
wnioskuję, że tylko i wyłącznie ten podpunkt ma całkowite ograniczenie
na usługi tylko dla ludności.

natomiast podpunkty 5 i 6 tylko definiują co to jest ta ludność z
pozycji w tabeli nr 4, oraz 70-76.

Czy dobrze to sobie kombinuję? Czy może przekombinowałem

Karta podatkowa a usługi dla firm