Karta podatkowa - odliczenie jednorazowo zapłaconej kwoty składki zdrowotnej za dwa miesiące

Data: 2009-04-25 19:34:59
Autor: SDD
Karta podatkowa - odliczenie jednorazowo zapłaconej kwoty składki zdrowotnej za dwa miesiące

Użytkownik "Last Warrior" <Last Warrior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gsvh3o$k3$1inews.gazeta.pl...

W jaki sposób w PIT37 odliczam składkę zdrowotną zapłaconą w wysokości 390,3 zł a te dwa miesiące ?
Czy mogę do odliczenia wziąć sumę, czyli:  2 x 168,05 - 2 x 48 zł co daje w sumie 240,1 zł ?
Czy też już jednego miesiąca (stycznia) liczyć nie mogę,  gdyż np. w styczniu nie było fizycznej wpłaty składki, więc nie można odliczać, lub też w lutym, kiedy nastąpiła fizyczna wpłata, max. możliwa kwota odliczenia wynosiła
168,05, i więcej nie można odliczać ?

Nie ma max mozliwej kwoty do odliczenia. licza sie skladki zaplacone w ciagu, 7,75% podstawy.
Jak ktos kocha NFZ i placi np. skladke od podstawy 5000 zl (450 zl) to moze odliczyc 387.50 za jeden miesiac. Wolno mu.

Na PIT 37 odliczasz te czesc sumy kwot stanowiacej 7,75% podstaw wymiaru, ktorej nie odliczyles na PIT-16.
Czyli - jesli prowadziles dzialalnosc przez caly 2008 rok oplacajac minimalne stawki skladek na ubezpieczenie zdrowotne; 2127,06  (a nawet jakby sie ktos bardzo uparl 2127,09) minus 12x48 = 1551,06

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-26 10:54:07
Autor: Last Warrior

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:gsvhmm$ns$1news.onet.pl...

[...]

Dzięki za wyjaśnienie,

Też tak na pierwszy rzut oka myślałem, kierując się tzw. logiką, ale jak wiadomo w tej materii
nie zawsze ma ona zastosowanie.

L.W.

Karta podatkowa - odliczenie jednorazowo zapłaconej kwoty składki zdrowotnej za dwa miesiące