Karta pre-paid a dane osobowe

Data: 2010-07-23 07:49:07
Autor: Kez
Karta pre-paid a dane osobowe
Witam!

Jak to teraz jest, czy przy zakupie startera pre-paid
u którego¶ z operatorów trzeba podawać swoje
dane osobowe?

Pozdrawiam
Kez

Data: 2010-07-23 08:05:46
Autor: Paweł Muszyński
W dniu 2010-07-23 07:49, Kez pisze:
Witam!

Jak to teraz jest, czy przy zakupie startera pre-paid
u którego¶ z operatorów trzeba podawać swoje
dane osobowe?

Zestawy startowe w kiosku dostaniesz - my¶lisz, że będ± Cię pytać o dane osobowe?

Z drugiej strony - je¶li zarejestrujesz prepaida, to w razie kradzieży karty będziesz mógł uzyskać jej duplikat.

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://sklep.e-street.pl

Data: 2010-07-23 08:18:23
Autor: Kez
[...]

Lubię takie zdrowo-rozs±dkowe odpowiedzi.
Mylisz się.
Nie wiem jak jest u innych operatorów, ale w przypadku Orange Free
można kupić starter tylko w salonie Orange i to nie w każdym salonie,
a tylko w salonie firmowym. Wiem o tym z osobistego do¶iwadczenia
sprzed mniej więcej miesi±ca.
Tyle, że ostatnio cos się w sprawach kart pre-paid zmieniło. Ale nie wiem
czy to, o co pytam, też.

Pozdrawiam
Kez

Data: 2010-07-23 08:32:55
Autor: PrzemekM
W dniu 2010-07-23 08:18, Kez pisze:

[...]

Ale możesz kupić innego popa czy cu¶ i zmienić na Free.
--
Przemek

Data: 2010-07-23 09:00:07
Autor: Kez
[...]

A Ty wiedziałe¶, że w Orange Free tak jest, natomiast w pozostałych
nie, czy też dajesz zdrowo-rozs±dkowe rady?

Pozdrawiam
Kez

Data: 2010-07-23 09:58:41
Autor: Paweł Muszyński
[...]

Nie wiem, jak jest z kartami internetowymi, startery prepaid zwykłę dostaniesz w kiosku.
Nie pisałes, ze o internetowe ci chodzi.

Data: 2010-07-23 10:17:43
Autor: Kez
[...]

Chodziło mi w ogóle o zasadę konieczno¶ci (lub nie) podawania danych
osobowych przy zakupie startera, w tym także takiego do Internetu.

Pozdrawiam
Kez

Data: 2010-07-23 11:01:45
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 07/23/2010 10:17 AM, Kez wrote:

Nie wiem, jak jest z kartami internetowymi, startery prepaid zwykłę
dostaniesz w kiosku.
Nie pisałes, ze o internetowe ci chodzi.

Chodziło mi w ogóle o zasadę konieczności (lub nie) podawania danych
osobowych przy zakupie startera, w tym takĹĽe takiego do Internetu.

W ogĂłle to bardzo zaleĹĽy. ChociaĹĽby od kraju w ktĂłrym kupujesz.

M.

Data: 2010-07-25 12:03:34
Autor: peter
Michal Dwuznik (Michał Dwużnik) pisze:
[...]

Masz racje kolega kez nie napisal tego wprost ale tak naprawde
chodzi mu o Telefonica Moviles Argentina S.A (Movistar)

Data: 2010-07-23 10:17:42
Autor: Andrzej Libiszewski
Karta pre-paid a dane osobowe
W dniu 2010-07-23 08:18, Kez pisze:
Jak to teraz jest, czy przy zakupie startera pre-paid
u któregoś z operatorów trzeba podawać swoje
dane osobowe?

Zestawy startowe w kiosku dostaniesz - myślisz, że będą Cię pytać o
dane osobowe?
LubiÄ™ takie zdrowo-rozsÄ…dkowe odpowiedzi.
Mylisz siÄ™.
Nie wiem jak jest u innych operatorĂłw, ale w przypadku Orange Free
można kupić starter tylko w salonie Orange

Bzdura.

i to nie w kaĹĽdym salonie,
a tylko w salonie firmowym. Wiem o tym z osobistego dośiwadczenia
sprzed mniej więcej miesiąca.

Jeszcze większa bzdura.

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-07-23 10:42:45
Autor: Kez
[...]

Zgadam się, ale spróbuj przekonać o tym Orange.
Przy okazji, przydałby się do pokazania przepis mówiący, że jest inaczej.

Zwróć uwagę, że przynajmniej w przypadku Orange na kartę do Internetu,
kupuje się starter inny, np. POP i potem przełącza się go na Free w salonie
lub przez wysłanie SMSa lub przez wpisanie kodu.

Sformułuję zatem moje pytanie inaczej: czy ktoś kupując w ostatnich dniach
starter pre-paid (głównie do telefonowania lub głównie do Internetu) nie musiał
podawać danych osobowych?

Pozdrawiam
Kez

Data: 2010-07-23 10:54:02
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2010-07-23 10:42, Kez pisze:

[...]

Ale ja piszę, że bzdurą jest że startery internetowe są do kupienia w salonie firmowym. Nie pracuję w salonie orange, ale starter Orange Free niedawno sprzedałem, co prawda ostatni.

Zwróć uwagę, że przynajmniej w przypadku Orange na kartę do Internetu,
kupuje się starter inny, np. POP i potem przełącza się go na Free w salonie
lub przez wysłanie SMSa lub przez wpisanie kodu.

Uwierz mi, jestem tego świadomy.

[...]

Sprzedając ostatnio starter orange free nie pytałem nikogo o dane osobowe. Czy to jakoś rozstrzyga? ;)

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-07-23 11:01:24
Autor: Kez
Karta pre-paid a dane osobowe
Nie wiem jak jest u innych operatorĂłw, ale w przypadku Orange Free
można kupić starter tylko w salonie Orange i to nie w każdym salonie,
a tylko w salonie firmowym.

Z dowodem w reku czy bez ?

Mnie tam odesłano, ponadto w kiosku powiedziano mi, że mają tylko karty
doładowania.
O to czy z dowodem czy bez wlaśnie pytam (przed wybraniem się do takiego
salonu).

Sprzedając ostatnio starter orange free nie pytałem nikogo o dane osobowe. Czy to jakoś rozstrzyga? ;)
Tak jeśli chodzi o Orange i pod warunkiem, że znajdę taki sklep lub kiosk.

A jak jest w przypadku innych operatorĂłw - starter kupuje siÄ™ w kiosku?

Pozdrawiam
Kez

Data: 2010-07-23 10:14:09
Autor: Olgierd
Karta pre-paid a dane osobowe
Dnia Fri, 23 Jul 2010 11:01:24 +0200, Kez napisał(a):

A jak jest w przypadku innych operatorów - starter kupuje się w kiosku?

Chcesz zdjęcie? Bo będę zaraz szedł na zakupy i mogę pstrykn±ć.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

Data: 2010-07-23 14:06:18
Autor: Kez
Karta pre-paid a dane osobowe
A jak jest w przypadku innych operatorów - starter kupuje się w kiosku?

Chcesz zdjęcie? Bo będę zaraz szedł na zakupy i mogę pstrykn±ć.

Akurat dzisiaj kupujesz starter? Jakiego operatora?

Pozdrawiam
Kez

Data: 2010-07-23 12:31:43
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 23 Jul 2010 14:06:18 +0200, Kez napisał(a):

A jak jest w przypadku innych operatorów - starter kupuje się w
kiosku?

Chcesz zdjęcie? Bo będę zaraz szedł na zakupy i mogę pstrykn±ć.

Akurat dzisiaj kupujesz starter? Jakiego operatora?

Nie, byłem po drugie ¶niadanie, przechodziłem koło kiosku -- leżało sporo różnych starterów.

Data: 2010-07-23 15:40:01
Autor: Piotr M
Dnia 23-07-2010 o 14:06:18 Kez <nospam@mapson.pl> napisał(a):

A jak jest w przypadku innych operatorów - starter kupuje się w kiosku?

Chcesz zdjęcie? Bo będę zaraz szedł na zakupy i mogę pstrykn±ć.

Akurat dzisiaj kupujesz starter? Jakiego operatora?

Z czym Ty się zamieniłe¶ na głowy, czy słońce pali za mocno? Nie potrafisz  czytać ze zrozumieniem co ludzie Ci odpowiadaj±?

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-07-23 11:00:54
Autor: Paweł Muszyński
[...]

Ponowię - zwykłe telefoniczne startery dostaniesz w każdym kiosku.

Data: 2010-07-23 11:05:54
Autor: Liwiusz
Paweł Muszyński pisze:
[...]

   Bez rejestracji.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-23 10:44:42
Autor: Tomek

UĹĽytkownik  Kez pisze:
Nie wiem jak jest u innych operatorĂłw, ale w przypadku Orange Free
można kupić starter tylko w salonie Orange
i to nie w każdym salonie, a tylko w salonie firmowym. Wiem o tym z osobistego dośiwadczenia
sprzed mniej więcej miesiąca.

A to dziwne. Bo ja nie mam Salonu Firmowego, a jakoĹ› sprzedajÄ™ startery Orange Free Data u siebie w sklepie. No chyba, ĹĽe to jakieĹ› 'inne' startery.

Data: 2010-07-23 10:49:28
Autor: J.F.
Karta pre-paid a dane osobowe
Użytkownik "Kez" <nospam@mapson.pl> napisał w
Nie wiem jak jest u innych operatorów, ale w przypadku Orange Free
można kupić starter tylko w salonie Orange i to nie w każdym salonie,
a tylko w salonie firmowym.

Z dowodem w reku czy bez ?

J.

Data: 2010-07-23 12:03:56
Autor: Wemif
Kez <nospam@mapson.pl> wrote:

Jak to teraz jest, czy przy zakupie startera pre-paid
u którego¶ z operatorów trzeba podawać swoje dane osobowe?

Tak. Np. we Włoszech, niezależnie od operatora, nie kupisz
startera anonimowo.

a.

Data: 2010-07-23 14:23:33
Autor: Kez
[...]

A dlaczego mam kupować starter we Włoszech lub gdzieindziej
za granic±?
Chodziło mi o zakup w Polsce, u jednego z popularnych
operatorów.

Pozdrawiam
Kez

Data: 2010-07-23 22:29:40
Autor: SDD
Karta pre-paid a dane osobowe

Użytkownik "Kez" <nospam@mapson.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4c4989c6$0$17100$65785112news.neostrada.pl...

A dlaczego mam kupować starter we Włoszech lub gdzieindziej
za granic±?

Np. dlatego, aby podczas pobytu za granica korzystac z mobilnego internetu czy telefonu komorkowego taniej niz przy korzystaniu z roamingu

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-07-24 22:30:47
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Fri, 23 Jul 2010 12:03:56 +0000 (UTC), Wemif napisał(a):

Tak. Np. we Włoszech, niezależnie od operatora, nie kupisz
startera anonimowo.

s± plany aby w PL też tak zrobić, numery anonimowe które s± aktywne dostan±
czas na zarejestrowanie.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Zima 2010 Warszawa
http://foto.3mam.net/warsaw/06/index4.php

Data: 2010-07-24 20:57:43
Autor: Olgierd
Karta pre-paid a dane osobowe
Dnia Sat, 24 Jul 2010 22:30:47 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
napisał(a):

Tak. Np. we Włoszech, niezależnie od operatora, nie kupisz startera
anonimowo.

s± plany aby w PL też tak zrobić, numery anonimowe które s± aktywne
dostan± czas na zarejestrowanie.

W zasadzie to byłby powrót do przeszło¶ci. Obowi±zek rejestracji kart przedpłaconych uchylono bodajże ustaw± z 2000 r. Na pewno jak kupowałem POPa wcze¶niej, to spisywali z dowodu.

--
:) Olgierd || Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl
[reklama] fotograf+Wrocław? tylko http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-07-24 23:02:40
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-07-24 22:57, Olgierd pisze:

W zasadzie to byłby powrót do przeszło¶ci. Obowi±zek rejestracji kart
przedpłaconych uchylono bodajże ustaw± z 2000 r.
Na pewno jak kupowałem POPa wcze¶niej, to spisywali z dowodu.

Tak w zasadzie to go nie było - zawarcie umowy poprzez czynno¶ci faktyczne występowała w PT w wersji 1990.
Na pocz±tku sprzedaży PP operatorzy nie chcieli drażnić lwa i niby to obowi±zkowo rejestrowali ;) Różna była forma - od spisywania danych do obowi±zku wysłania karty rejestracyjnej w ci±gu np. 14 dni.
Ale potem dali sobie spokój i na razie jest jak jest.

Data: 2010-07-25 12:58:46
Autor: J.F.
On Sat, 24 Jul 2010 20:57:43 +0000 (UTC),  Olgierd wrote:
W zasadzie to byłby powrót do przeszło¶ci. Obowi±zek rejestracji kart przedpłaconych uchylono bodajże ustaw± z 2000 r. Na pewno jak kupowałem POPa wcze¶niej, to spisywali z dowodu.

A nie bylo jeszcze wczesniej takiego momentu ze jeszcze nie trzeba
bylo spisywac ? J.

Data: 2010-07-24 22:59:26
Autor: Piotr M
Dnia 24-07-2010 o 22:30:47 Krzysztof 'kw1618' z Warszawy  <adres.na@mojej.www.pl> napisał(a):

[...]

No i może dobrze, bo jakie minusy, chociaż plusów też nie widzę..  Pomy¶lałem o przestępczo¶ci, ale jak maj± być "aktywne do czasu" to i tak  nic to nie da (nie pomoże), jeżeli w ogóle.

Data: 2010-07-25 13:00:05
Autor: J.F.
Karta pre-paid a dane osobowe
On Sat, 24 Jul 2010 22:30:47 +0200,  Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
[...]

przez internet, na dowolnie podane przez uzytkownika dane ?

J.

Data: 2010-07-23 13:26:35
Autor: akulowatosc
Karta pre-paid a dane osobowe
Starter kupisz w każdym kiosku, nie ma obowi±zku rejestracji ale daje
ona dodatkowe profity (możliwo¶ć wyrobienia duplikatu karty,
otrzymanie billingu na życzenie, dostęp do blokady kradzieżowej itp)

Data: 2010-07-23 20:46:04
Autor: ToMasz
Kez pisze:
Witam!

Jak to teraz jest, czy przy zakupie startera pre-paid
u którego¶ z operatorów trzeba podawać swoje
dane osobowe?
nie trzeba podawać danych, bo w wielu punktach nie ma komu ich podać.
Dane sie podaje wtedy gdy chcesz mieć zarejestrowany prepiaid, i
przenie¶ć go natychmiast do Playa (by dostać 60min/mie¶ za 1zł).
Tak wiec je¶li era jest obok Playa, ( tak jest w moim mie¶cie) to możesz
jak najbardziej kupić tak taka bez rejestracji, bo jak go chcesz
zrejestrować (to wiadomo ze idziesz do Playa)  - wtedy jeste¶
obsługiwany "z łask±" (dane z dowodu osobistego s± przepisywane z błędami)

ToMasz

Karta pre-paid a dane osobowe