Karta sieciowa

Data: 2015-11-09 16:58:08
Autor: TurboPascal
Karta sieciowa
Ja mam internet 100/10 Mb/s. Zrobiłem test na stronie UPC:
Komp z kart± 100 Mb/s:         90.5/9.1 Mb/s
Komp z kart± 1 Gigabit/s:      99.1/9.9 Mb/s
Komp z WiFi na USB 150 Mb/s:   75.5/7.5 Mb/s

A mnie poł±czenie nie dochodzi nawet do 100 mb/sek. czyli
jestem tak jakby okiwana.

Wszystko zależy od tego, jak bardzo to poł±czenie nie dochodzi do 100 Mb/s.
Dodatkowo prędko¶ć odbioru może co najwyżej dorównać prędko¶ci wysyłania, a ta jest często naprawdę niewielka. Wszystko jest projektowane na przeciętne warunki eksploatacyjne - nawet na wielopasmowych autostradach w szczycie urlopowym tworz± się gigantyczne korki, a telefonia komórkowa nie daje sobie rady w Nowy Rok. Pomiar prędko¶ci internetu dał mi wyniki zbliżone do maksymalnych dzięki temu, że byłem zapewne jedynym, który to sprawdzał. Dodatkowo, z uwagi na póĽn± porę, w mojej najbliższej okolicy obci±żenie internetu też jest niewielkie.

Czy warto dokupić kartę sięciow± 1 GB do starego (ale jarego) komputera?
Gdzie się tak± kartę dodatkow± wkłada i czy można dołozyć, a tę star±
wył±czyć? Czy opłaca się wywalać na drug± kartę pieni±dze?

Karta sieciowa tzw. Gigabit na PCI kosztuje ok. 20 - 40 zł. Montaż jest niezwykle prosty - ¶rubokrętem krzyżakowym odkręcamy ¶ciankę obudowy i blaszkę przynależn± do gniazda PCI (koloru białego), w które wciskamy kartę. Należy wspomnieć, że s± obudowy, do których ¶rubokręt/wkrętak jest niepotrzebny - wystarcz± zręczne palce. Skręcamy i karta powinna automatycznie sama się zainstalować w Windows. Niepotrzebn± kartę 100 Mb/s można wył±czyć/zablokować w tzw. BIOSie i/lub w menedżerze urz±dzeń, aczkolwiek nie jest to konieczne. Koszt jak widać niewielki, montaż niezwykle prosty, ale korzy¶ć nie będzie rewelacyjna (chyba, że UPC zwiększy prędko¶ć do 200 Mb/s, co pewnie niedługo nast±pi).

Data: 2015-11-10 03:01:30
Autor: animka
Karta sieciowa
W dniu 2015-11-10 01:58, TurboPascal pisze:
Ja mam internet 100/10 Mb/s. Zrobiłem test na stronie UPC: Komp z
kartÄ… 100 Mb/s:         90.5/9.1 Mb/s Komp z kartÄ… 1 Gigabit/s:
99.1/9.9 Mb/s Komp z WiFi na USB 150 Mb/s:   75.5/7.5 Mb/s

Czyli placi sie im za coĹ› czego nie ma. To nie fair.

A mnie połączenie nie dochodzi nawet do 100 mb/sek. czyli jestem
tak jakby okiwana.

Wszystko zależy od tego, jak bardzo to połączenie nie dochodzi do 100
Mb/s. Dodatkowo prędkość odbioru może co najwyżej dorównać prędkości
wysyłania, a ta jest często naprawdę niewielka. Wszystko jest
projektowane na przeciętne warunki eksploatacyjne - nawet na
wielopasmowych autostradach w szczycie urlopowym tworzÄ… siÄ™
gigantyczne korki, a telefonia komĂłrkowa nie daje sobie rady w Nowy
Rok. Pomiar prędkości internetu dał mi wyniki zbliżone do
maksymalnych dzięki temu, że byłem zapewne jedynym, który to
sprawdzał. Dodatkowo, z uwagi na późną porę, w mojej najbliższej
okolicy obciÄ…ĹĽenie internetu teĹĽ jest niewielkie.

Czy warto dokupić kartę sięciową 1 GB do starego (ale jarego)
komputera? Gdzie się taką kartę dodatkową wkłada i czy można
dołozyć, a tę starą wyłączyć? Czy opłaca się wywalać na drugą kartę
pieniÄ…dze?

Karta sieciowa tzw. Gigabit na PCI kosztuje ok. 20 - 40 zł. Montaż
jest niezwykle prosty - śrubokrętem krzyżakowym odkręcamy ściankę
obudowy i blaszkę przynależną do gniazda PCI (koloru białego), w
które wciskamy kartę. Należy wspomnieć, że są obudowy, do których
śrubokręt/wkrętak jest niepotrzebny - wystarczą zręczne palce.
Skręcamy i karta powinna automatycznie sama się zainstalować w
Windows. Niepotrzebną kartę 100 Mb/s można wyłączyć/zablokować w tzw.
BIOSie i/lub w menedżerze urządzeń, aczkolwiek nie jest to konieczne.
Koszt jak widać niewielki, montaż niezwykle prosty, ale korzyść nie
będzie rewelacyjna (chyba, że UPC zwiększy prędkość do 200 Mb/s, co
pewnie niedługo nastąpi).

Ja i tak nie wiem, w którym miejscu taka kartę wkręcić. Musiałabym najpierw zasięgnąć jakiejś porady. W moim komputerze to nawet do CD-rom trudno się dostać (pełno poskręcanych blach) Musiałam dokupić zewnętrzną nagrywarkę.

Oczekiwana

Rzeczywista
Prędkość pobierania

76,24 Mb/s

Prędkość wysyłania

18,98 Mb/s

--
animka

Data: 2015-11-10 10:33:00
Autor: Stregor
Karta sieciowa
W dniu 2015-11-10 o 03:01, animka pisze:
[...]

Kup sobie Porshe, którego prędkość maksymalna to 242 km/h.

Oskarż producenta, że na drodze z pracy do domu masz ograniczenie do 90 km/h i krętą drogę. To nie fair.

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2015-11-11 09:56:05
Autor: Przemek
Karta sieciowa
OskarĹĽ producenta, ĹĽe na drodze z pracy do domu masz ograniczenie do 90
km/h i krętą drogę. To nie fair.

To animka...
P.

Data: 2015-11-11 23:20:55
Autor: animka
Karta sieciowa
W dniu 2015-11-11 09:56, Przemek pisze:
OskarĹĽ producenta, ĹĽe na drodze z pracy do domu masz ograniczenie do 90
km/h i krętą drogę. To nie fair.

Głodnemu chleb na myśli. Ty sobie rób jak chcesz i nie podtykaj swoich głupich sugestii innym.

--
animka

Data: 2015-11-12 16:54:23
Autor: Przemek
Karta sieciowa [OT]
[...]

A ty się naucz odpowiadać na emaile odpowiedniej osobie, bo póki co dyskutujesz ze sobą.
Przem

Data: 2015-11-21 15:30:27
Autor: Kamil
Karta sieciowa
Użytkownik "animka" napisał:

Ja i tak nie wiem, w którym miejscu taka kartę wkręcić.

Nie tylko tego nie wiesz. Nie wiesz też co to jest prawidłowe cytowanie.
Zwróć się do kogoś, kto ma choć trochę większe pojęcie od Ciebie i nie
zaśmiecaj grupy. Komu jest potrzebne takie łącze? Komuś, kto ma nadmiar
pieniędzy i nie wie co z nimi zrobić.

Pzdr

Data: 2015-11-10 08:05:33
Autor: jureq
Karta sieciowa
Dnia Mon, 09 Nov 2015 16:58:08 -0800, TurboPascal napisał(a):

MontaĹĽ jest
niezwykle prosty - śrubokrętem krzyżakowym odkręcamy ściankę obudowy i .....

Nie bierzesz poprawki na animkę: jeśli trzeba użyć śrubokręta to znaczy, że to nie jest proste.

Data: 2015-11-10 10:13:17
Autor: Saiko Kila
Karta sieciowa
Proces jureq <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> zwrócił bł±d:

Montaż jest
niezwykle prosty - ¶rubokrętem krzyżakowym odkręcamy ¶ciankę obudowy i .....

Nie bierzesz poprawki na animkę: je¶li trzeba użyć ¶rubokręta to znaczy, że to nie jest proste.

¦rubokrętem to jakby z definicji nie proste. Proste to by było dłutem
lub szpikulcem.

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.

Data: 2015-11-10 20:06:59
Autor: animka
Karta sieciowa
W dniu 2015-11-10 09:05, jureq pisze:
[...]

ĹĽe to nie jest proste.

Skąd wiesz głąbie?

--
animka

Data: 2015-11-10 20:49:22
Autor: Przemysław Ryk
Karta sieciowa
Dnia Tue, 10 Nov 2015 20:06:59 +0100, animka napisał(a):

[...]

Sk±d wiesz gł±bie?

Lektura Twoich postów od paru lat nie pozwala wyci±gn±ć innych wniosków.

[ Wilson: Why do women always do that? (...) Create ridiculous standards   ]
[ that no human could meet, with your careers, with your kids. You got to  ]
[ be more like us men.                        ("House M.D. 5e13 Painless") ]

Karta sieciowa