Karta sieciowa WiFi - Windows98SE

Data: 2010-10-19 21:32:39
Autor: Ave
Karta sieciowa WiFi - Windows98SE
Witam,

Ponieważ grupa o Windows98 umiera , postanowiłem napisać tutaj.

Chciałbym podłączyć bezprzewodowo do Internetu stary komputer z
Win98SE.Sygnał pochodzi z routera od Netii ( Asmax 1004 g). Obecnie
podłączony jest 1 komp po kablu i laptop (WIFI)
Proszę o odpowiedź użytkowników WIndows 98SE.Czy możecie polecić jakąś
kartę sieciową WIFI na USB lub PCI, która będzie NA PEWNO z Win 98SE
współpracować ? Pozdrawiam
Ave

Data: 2010-10-19 16:31:47
Autor: Szymon von Ulezalka
On Oct 19, 8:32 pm, Ave <n...@spam.pl> wrote:
[...]

tak swoja droga: windows 98SE? przeciez toto juz od lat nie jest
wspierane.
ja rozumiem, ze ma sie starszy sprzet ktory nie uciagnie najnowszego
Sevena badz Visty, ale, od biedy, XP to juz sie raczej na pewno da sie
zainstalowac (oczywiscie, jesli chcesz miec cos z rodziny windowsow)

szymon

Data: 2010-10-19 21:51:21
Autor: BQB
W dniu 2010-10-19 21:32, Ave pisze:
[...]

Odpowiedź może być tylko jedna - NTG i nie ma znaczenia, że jakaś grupa "umiera", nikt nie ma obowiązku odpowiadania, to tylko czyjaś wolna wola.
A jako, że grupa jest tylko sprzętowa, to kup sobie AP i zwykłą sieciówkę, połącz kabelkiem i będzie działać.

Data: 2010-10-20 14:04:24
Autor: Remek
Użytkownik "BQB" napisał:

Odpowiedź może być tylko jedna - NTG ...
nikt nie ma obowiązku odpowiadania ...

To dlaczego odpowiadasz?

A jako, że grupa jest tylko sprzętowa ...

i na dodatek bez sensu.

Remek

Data: 2010-10-20 08:17:21
Autor: nom

Użytkownik "Ave" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:y3p3sqbro9x4$.mhbo1tm6ydp9.dlg40tude.net...
Proszę o odpowiedź użytkowników WIndows 98SE.Czy możecie polecić jakąś
kartę sieciową WIFI na USB lub PCI, która będzie NA PEWNO z Win 98SE
współpracować ?

Miałem Tplinka i działała OK.

Data: 2010-10-20 08:58:21
Autor: ąćęłńóśźż
Karta sieciowa WiFi - Windows98SE
Polecam raczej PCI, bo z usb zwykle jakies kłopoty są (albo sterowniki, albo zasilanie, albo prędkość).

-- -- -

Data: 2010-10-20 09:33:53
Autor: Nex@pl
[...]

Problem możesz mieć jedynie z WPA na 98se.

Data: 2010-10-20 11:28:43
Autor: Vituniu
Karta sieciowa WiFi - Windows98SE
Problem możesz mieć jedynie z WPA na 98se.

"McAfee Wireless Security 4.1" i po problemie.

O ile gdzies go jeszcze znajdziesz, bo choc darmowy,
to producent zdecydowal o usunieciu go z sieci.
Ot - kapitalizm. :)

Wracajac do sprzetu zas - starsze HorNet'y PCI
od Pentagrama na przyklad. Jesli tylko pytajacy
nie ma bana na Google - bez problemu znajdzie
pelne wsparcie na ichniej stronie.

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2010-10-20 13:35:46
Autor: Mich@l
[...]

Odpuść sobie kartę. Tak jak sugerował już jeden z poprzedników kup jakiegoś apeka, na Allegro złapiesz bez problemu poniżej 50 zł. Minusem będą rozmiary, plusem brak jakichkolwiek problemów z kompatybilnością.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-10-20 14:02:45
Autor: Remek
Użytkownik "Ave" napisał:

kartę sieciową WIFI na USB lub PCI, która będzie NA PEWNO z Win 98SE
współpracować ?

Każda karta na PCI będzie NA PEWNO działać. Z USB na Win 98 mogą być
problemy ze sterownikiem. Nie rozumiem tego trendu podłączania wszystkiego
pod USB. Wystaja "choinki", które łatwo ułamać, przeciążyc port w starszym
sprzęcie. Jak masz USB1 to problemy z transferem itd. itp. Ja miałem D-Link
i zero problemów.

Remek

Data: 2010-10-20 19:10:35
Autor: JoteR
"Remek" napisał:

Każda karta na PCI będzie NA PEWNO działać.

Chyba, że kupi kartę na PCI 2.2 i okaże się, że ów "stary komputer" ma PCI v 2.1. Wtedy kompatybilność z systemem będzie jego najmniejszym zmartwieniem.

JoteR

Data: 2010-10-21 22:14:23
Autor: Remek
Użytkownik "JoteR" napisał:

Chyba, że kupi kartę na PCI 2.2 i okaże się, że ów "stary komputer" ma PCI
2.1.

Może jeszcze kupić kartę do laptopa, serwera, czy nie wiadomo czego. To
chyba oczywiste, że ma pasować do sprzętu.

Remek

Data: 2010-10-21 23:03:03
Autor: JoteR
"Remek" napisał:

Może jeszcze kupić kartę do laptopa, serwera, czy nie wiadomo czego.

Różnica między kartą PCI a miniPCI czy też PCI64 jest znacznie bardziejsza, niż między PCI 2.1 a PCI 2.2.

To chyba oczywiste, że ma pasować do sprzętu.

Archiwum grupy pokazuje, że ten aspekt w przypadku kart PCI nie jest taki oczywisty.

JoteR

Data: 2010-10-23 17:53:00
Autor: Saiko Kila
Karta sieciowa WiFi - Windows98SE
Proces JoteR <joter@pf.pl> zwrócił błąd:

[...]

Właśnie. Wiele starych komputerów na których chodzi win 98 nie może
obsługiwać PCI 2.2 i tym samym wielu kart WiFi. Co mu z karty
współpracującej z Windowsem jeśli nie będzie ona współpracowała z płytą
główną. Ja mu mogę polecić kartę MSI  która ma stery do win 98, ale na
kompie na którym miałem win 98 nie będzie ona chodzić, bo to
sprawdzałem. Z XP też nie będzie chodzić.

--
SX

Data: 2010-10-21 23:52:04
Autor: maX

Użytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisał w wiadomości news:i9n0ja$2i6$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Ave" napisał:

[...]

Z USB jest ten mały problem, ze taki stary komp ma je pewnie w wersji 1.1 co oznacza że maksymalny transfer to niewiele ponad 1 MB/s.

Data: 2010-10-21 23:39:54
Autor: maX
[...]

Nie wiem jak praktycznie, ale teoretycznie wystarczy że karta ma drivery do Win98. Np. Realtek do chipu RTL8185 (popularny w low-endowych kartach Wifi na PCI) daje na swojej stronie 2 packi z driverami. Najnowszy pack obsługuje od WinXP wzwyż, ale ten z 2008 zawiera jeszcze drivery do Win98 i WinMe.

Karta sieciowa WiFi - Windows98SE